Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huisvesting NYC (en contact NL'ers in NYC)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
hlwoudsma
Amerika-ontdekker

Huisvesting NYC (en contact NL'ers in NYC)

Bericht door hlwoudsma »

Beste allemaal,

Zoals jullie misschien in mijn andere topic hebben gelezen is mij een stage aangeboden in NYC voor februari. Ik ben nu bezig met het opstarten van het visumproces, maar ga daarnaast nu ook kijken naar huisvesting. Aangezien wonen in NYC erg prijzig is vraag ik me af of jullie nog tips hebben waar ik kan kijken voor huisvesting. Misschien zijn op dit forum andere NL'ers (of belgen) die in NYC verblijven en tips kunnen geven?

Ik heb geen budget, maar wil wel zo goedkoop mogelijk terechtkomen (in natuurlijk een redelijk veilige buurt). Mijn stage voor een half jaar is namelijk helaas al onbetaald. Ik weet dat ik op Craigslist kan kijken, maar dat er ook sites zoals nyhabitat.com zijn. Tot nu toe heb ik nog niet iets redelijks gevonden. Heeft iemand nog tips waar ik nog eventueel zou kunnen kijken?

En tot slot: weet iemand of er facebookgroepen zijn van Nederlanders in Amerikaanse steden, zoals die er al zijn voor San Francisco (https://www.facebook.com/groups/sfdutch/) en Los Angeles (https://www.facebook.com/groups/dutchinla/), maar dan eentje voor in New York? Lijkt mij ook nog best handig!
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Huisvesting NYC (en contact NL'ers in NYC)

Bericht door Big_Mo »

hlwoudsma
Amerika-ontdekker

Bericht door hlwoudsma »

Thanks! : ) Verder nog niet zoveel reacties als ik eerst gehoopt had, haha. Anyways mocht iemand nog wat weten hoor ik het graag!
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Tja, goedkoop in New York is nu eenmaal een moeilijke opgave :wink:

Ik weet dat er voorheen wel kamers op airbnb werden aangeboden maar weet niet hoe het nu is omdat new york en airbnb onlangs een akkoord hebben gelogen over kortdurende verhuur. Veel huurders bieden kamers goedkoper aan wanneer je langer verblijft.
monnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door monnie »

Ik ben een paar maanden in NY geweest voor werk. Er waren ook stagiaires, die via craigslist iets gevonden hebben. Nadeel is dat er veel oplichters op craisgslist zitten. Een stagiaire had de eerste dagen een hostel geboekt, en heeft ter plekke iets gezocht via craigslist. Vaak kun je meteen of binnen enkele dagen in de kamer. En je kunt eerst de kamer en buurt bekijken om te zien of je er je veilig voelt.

Ik zat zelf op manhattan in een long stay hotel, maar dat was vrij prijzig :wink:
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mijn dochter heeft 3 maanden in Brooklyn gezeten. Prachtige locatie. Ze betaalde daar 900 dollar per maand voor een kleine kamer, met gebruik van keuken etc. Ze kende daar iemand die een kamer met 5 anderen deelde; ook in Brooklyn. Die betaalde 500 dollar per maand. Een eigen kamer kan ook voor die prijs, maar dan zit je wel minder gunstig.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer