Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door dutch_in_seattle »

Heeft iemand nog een goede tip om goedkoop een bedrag van pak 'm beet 6.000 dollar van een Amerikaanse bankrekening naar een ING-rekening in Nederland over te schrijven? Ik kan dat uiteraard gewoon via mijn bank (Wells Fargo) doen, maar die bieden waarschijnlijk een beroerde wisselkoers en rekening waarschijnlijk ook veel kosten. Zijn er nog betrouwbare online sites waarmee ik geld van de V.S. naar Nederland kan overmaken?
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door babarage »

ik heb van de zomer gebruik gemaakt van de revolut credit card. niet om dit te doen maar het viel me op dat er mogelijkheden leken om dit soort overschrijvingen te doen. je zet dan vanuit je amerikaanse rekening geld op de kaart en sluist het dan door. kwa wisselkoers zou dat gunstig moeten zijn.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door dutch_in_seattle »

Heb net met Wells Fargo gebeld. Zij rekenen voor internationale overschrijvingen $45, ongeacht het bedrag.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door SemJes »

Wij hebben goede ervaringen met Transferwise (beide kanten op). Veel goedkoper dan via de bank.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door bedeve »

dutch_in_seattle schreef:Heb net met Wells Fargo gebeld. Zij rekenen voor internationale overschrijvingen $45, ongeacht het bedrag.
Die $ 45 valt me niet tegen!
Paypal zal dan ook duurder zijn.
Reken Transferwise eens na !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door dutch_in_seattle »

$45 viel mij inderdaad ook niet tegen, maar volgens mijn hanteert Wells Fargo een (voor mij) ongunstige wisselkoers. Transferwise ziet er op zich wel interessant uit. Ik ga dat 'ns nader uitvogelen.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Susie one
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 03 feb 2008, 17:39
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Alkmaar

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door Susie one »

Je heb aardig wat mogelijkheden. Je kan ook kijken over een mogelijkheid is om geld over te maken via western union bank.

Vergeet niet dat de bank in Nederland ook nog provisie kosten ivm buitenlandse boeking in rekening brengt.
Wat de kosten zijn hangt af van je bank. Meestal is dit een vast bedrag (transfer provisie) en een percentage van het bedrag wat er over geboekt wordt.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door Max Kool »

Ik heb een BoA rekening, en een ING rekening in Nederland.

Overschrijven kost me $35.- per transactie, en 5 Euro aan de ontvangende Nederlandse kant, ongeacht grootte van het bedrag.
LA, LA, LA....
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door Erwin74 »

Kost inderdaad $45,-. Kan je enkel via kantooruren doen maar kan wel online. Heb ik 2 weken geleden ook gedaan. Ging trouwens wel redelijk snel. Bedrag stond 3 dagen later al op de Rabobank rekening in Nederland.
Gast

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door Gast »

Ongelooflijk eigenlijk, dit gaat allemaal automatisch, en dan duurt het toch nog 3 dagen.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door Max Kool »

Het overschrijven van Bank of America naar ING in Nederland gaat bij mij sneller dan van mijn HSBC account naar Bank of America (beide in de VS dus). Standard B2B transfer. Kies ik voor 1 working day processing, dan kan ik niet meer dan $1000.-- per dag overschrijven...

krom
LA, LA, LA....
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door Erwin74 »

Ongelooflijk eigenlijk, dit gaat allemaal automatisch, en dan duurt het toch nog 3 dagen
Nog gekker dan dat! waarom moet iets wat volledig automatisch gaat $45,- kosten. Mooi verdienmodel.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door nieuwenoord »

Ik weet dat Transferwise in Spanje bij de daar wonenende Engelsen erg populair is en als heel betrouwbaar bekend staat, wellicht is dat ook zo voor de Amerikaanse dollar.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door Old Faithful »

Erwin74 schreef:
Ongelooflijk eigenlijk, dit gaat allemaal automatisch, en dan duurt het toch nog 3 dagen
Nog gekker dan dat! waarom moet iets wat volledig automatisch gaat $45,- kosten. Mooi verdienmodel.
Dat gaat niet vanzelf automatisch. Er is echt wel een investering voor nodig. En ja, welkom in de kapitalistische economie, waar bedrijven winsten maken. :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door Erwin74 »

Die snapte ik ook wel en een vergoeding voor verleende diensten is absoluut te billijken en ik begrijp ook prima dat er investeringen aan te pas komen maar de kosten blijven onevenredig hoog. Niet enkel hier in Amerika maar idem als je een fors bedrag vanuit Nederland naar je US rekening wil storten.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Goedkoopste manier om geld over te schrijven van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door Ing »

Ik heb wel eens gebruik gemaakt van Paypal, vond ik prettig werken en redelijke koers/kosten. Het ligt natuurlijk ook wel aan de hoogte van het bedrag of die 45 dollar de moeite waard is..
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer