Tijdens onze reis in juni dit jaar zullen we voor de tweede keer een bezoek van een paar dagen brengen aan Louisville, omdat wij daar een bevriend echtpaar willen opzoeken.
De vorige keer dat we er zijn geweest was in 2003 en toen hebben onze vrienden ons een beetje aan de hand genomen en we hebben toen ook bij hen geslapen. We zijn toen o.a. naar Maker's Mark stokerij geweest en hebben een deel van de stad bekeken.
Dit jaar zullen we waarschijnlijk in een motel of een KOA-cabin overnachten, omdat we nu met 2 kleine kinderen reizen. Bovendien zal een van hun dochters waarschijnlijk rond die tijd bevallen en heeft de familie dus meer aan het hoofd dan alleen ons rondleiden
Vandaar dat ik benieuwd ben naar leuke uitjes in Louisville en omgeving, zodat we onszelf kunnen vermaken tussen de bezoekjes door. Voor de kids lijkt het me leuk om naar de Zoo te gaan en -ik heb geen idee of zoiets daar ook kan- misschien fietsen te huren voor een middagje.
Iemand tips voor bovenstaande of andere activiteiten (Dennis?!).
Sammie schreef:Iemand tips voor bovenstaande of andere activiteiten (Dennis?!).
Hoi Sammie,
In januari ben ik samen met Coyote (Roland) een paar dagen op bezoek geweest bij Dennis (onze webmaster) in Louisville.
Van wat wij die dagen gezien en bezocht hebben met z'n drieën, heeft Dennis een verslagje gemaakt en kun je hier lezen.
Er zitten ongetwijfeld wel wat tips bij die je kunt gebruiken voor je komende trip. Die Kentucky Derby is trouwens een niet te missen evenement, volgens Dennis. We moesten beslist een keer weer komen en rond die tijd, vertelde hij ons.....
De Kentucky Derby wordt als ik het goed heb gehouden in de eerste weken van mei, dus dan zijn we er helaas nog niet. Het moet inderdaad een geweldige belevenis zijn. We zijn de vorige keer wel op een 'gewone' dag naar de racebaan (Churchill Downs) geweest, dat was sowieso al een leuke ervaring
Bedankt voor de tip over het verslag, Marjan. Genoeg adresjes om lekker te eten! Misschien hebben we ook nog iets aan de outlet stores, het kan best handig zijn om vlak voor we weer naar huis gaan even lekker te shoppen
Wat vond je trouwens van Louisville?
Sammie schreef:Wat vond je trouwens van Louisville?
Ik vond Louisville een verrassend leuke (grote) stad. In Downtown heb je "Fourth Street Live". In de 4th Street is een overkapping gemaakt en dit is de uitgaanstraat. Hier bevindt zich het "hart" van de stad met een shoppingcentre, terrasjes, Hard Rock Café en entertainment. Heel gezellig. Hier vind je er nog wat meer informatie over.
Langs de rivier heb je div. leuke eettentjes en bij mooi weer is het geweldig om hier te zitten. Louisville is verder (merkbaar) een studentenstad waar je heel gezellig kunt uitgaan. Je moet daarvoor naar Bardstown Road, dé straat waar de barretjes en pubs (met livemuziek)zich bevinden.
Wil je nog wat tips voor andere bezienswaardigheden in Louisville, kijk dan hier.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.