Yellowstone campgrounds

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Lindsyrolff
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2016, 16:19

Yellowstone campgrounds

Bericht door Lindsyrolff »

Hallo forumleden. Ik wil graag advies van ervaren Yellowstone gangers. Ik ben bezig onze reis naar het noordwesten van Amerika te plannen en we zullen met een camper 3 dagen in Yellowstone blijven. Ik ben mij aan het oriënteren op campgrounds en wat we daar vanuit willen doen maar alles ziet er zo gaaf uit dat ik even niet meer weet hoe het allemaal te plannen in deze 3 dagen. De eerste dag komen we aan vanuit grand Teton dus een korte rit achter de rug. De vierde dag vertrekken we weer en gaan we naar Helena, dit is echter bedoeld als tussenstop naar Glacier NP dus als we op deze laatste dag Yellowstone nog iets willen doen in het park kan dat zeker. We reizen met 2 kinderen van 4,5 dus lange hikes zitten er niet in.
Welke campgrounds kunnen jullie aanbevelen en wat mogen we zeker niet missen in Yellowstone? Is het misschien leuk om 1 of 2 nachten op een campground te blijven en dan een stuk door te rijden en op een andere campground de laatste dag/dagen door te brengen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yellowstone campgrounds

Bericht door Martin & Marianne »

Je had al twee topics over je route, maar nog geen definitieve route. Hoe ziet die er uit, en in welke tijd van het jaar ga je precies?
Voor een eerste bezoek aan Yellowstone zullen de meeste mensen geen lange hikes maken, je hebt al je tijd al nodig voor de korte wandelingen bij de belangrijkste bezienswaardigheden. Kijk eens op www.nps,gov/yell en op www.ontdek-amerika.nl om te zien wat je het meeste aanspreekt en welke delen je wilt bezoeken. Je kunt ook eens in ons 2015-verslag kijken voor ons bezoek.

Een voorbeeld:
1: Grand Teton - Yellowstone: GT, stop bij Moose falls, West Thumb, Lake (Bridge bay/Fishing Bridge/Canyon Village)
2: Yellowstone: GC of the Yellowstone (Canyon Village)
3: Yellowstone: geisers (Madison of Mammoth Lakes)
4: Yellowstone - Helena: Mammoth Hot Springs

Je kunt ook op dezelfde plaats blijven staan, dan is Canyon wel geschikt want dat ligt heel centraal.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Yellowstone campgrounds

Bericht door Hans B »

Bekijk op de link van Marianne het kaartje (map) even van Yellowstone.
Je kunt je prima één hele dag vermaken bij de Old Faithful en de 3 basins daar in de buurt.
Een andere dag voor West Thumb, Canyon, de Hayden Valley, Mud Vulcano
Een 3e dag voor Norris en Mammoth

Dan heb je het meeste voor een eerste bezoek aan Yellowstone wel gezien.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer