Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JB81: Washington - Washington (juni 2017)

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
JB81
Amerika-ontdekker

Reis JB81: Washington - Washington (juni 2017)

Bericht door JB81 »

Hallo allemaal,

Wij kunnen ons weer gaan voorbereiden op een nieuwe reis in de US (eerder - in 2011 en 2013 - hebben we al twee prachtige reizen gemaakt in het zuidwesten, mede dankzij jullie expertise).

Dit keer willen wij een ronde maken door het zuid-oosten, startend en vertrekkend vanaf Washington. De tickets konden wij voor een mooie prijs vastleggen bij United vorige week, dus dat hebben direct gedaan :D

Nu hebben we iets meer dan 2,5 week en zouden de volgende steden/parken/activiteiten willen combineren:

Washington, Great Smokey Mountains, Nashville, het echte 'deep south' (plantages, swamp tour, moonshine stokers), Atlanta en misschien onhaalbaar qua afstand New Orleans (meer tips zijn uiteraard welkom).

Memphis is geen must.

Wij houden van rijden (zeker in de US) en schrikken niet terug van langere afstanden.

03-06-16 AMS-WAS
04-06-16
05-06-16
06-06-16
07-06-16
08-06-16
09-06-16
10-06-16
11-06-16
12-06-16
13-06-16
14-06-16
15-06-16
16-06-16
17-06-16
18-06-16
19-06-16
20-06-16
21-06-16
22-06-16 WAS – AMS

Alles ligt nog open en wij zijn erg benieuwd naar jullie invulling van deze reis (ik heb trouwens al veel gezocht op het forum naar rondjes Washington voor inspiratie, maar daar zijn er niet veel van.

Alvast bedankt weer!

Groetjes,
JB
JB81
Amerika-ontdekker

Re: Washington - Washington (juni 2017)

Bericht door JB81 »

Ik ben even gaan puzzelen en ben benieuwd wat jullie van deze draft route vinden? Ik zelf vraag me af of het laatste deel van de reis niet te gehaast is.

03-06-16 AMS-WAS
04-06-16 WAS
05-06-16 WAS
06-06-16 WAS – Raonoke
07-06-16 Roanoke
08-06-16 Roanoke – Ashville
09-06-16 Ashville
10-06-16 Ashville – Nashville
11-06-16 Nashville
12-06-16 Nashville – Birmingham (is Birmingham een aanrader?)
13-06-16 Birmingham – Atlanta
14-06-16 Atlanta
15-06-16 Atlanta
16-06-16 Atlanta – Jacksonville (is de lange rit het waard?)
17-06-16 Jacksonville – Savannah
18-06-16 Savannah – Charleston
19-06-16 Charleston – Myrtle beach
20-06-16 Myrtle Beach – Richmond
21-06-16 Richmond – Washington
22-06-16 WAS – AMS
ericedens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis JB81: Washington - Washington (juni 2017)

Bericht door ericedens »

Hallo JB81. Wij hebben het zelfde plan! In juni 2017 vertrekken we naar Washington. Achtereenvolgens bezoeken wij de volgende lokaties: Washington Dulles - Shenandoah- GSMNP/ Gatlingburg (2x)- Chattanooga- Nashville (2x)- Memphis (2x)- Clarksdale (jawel 2 nachten in ShackUp)- Natchez- NOLA (2x)- Fort Walton Beach- Jacksonville- Savannnah- Charleston/Mt. Pleasant- Swanboro- Kill Devil Hills- Manassas Park- Washuington Dulles. Bezoek dus niet DC zelf (2014 uitgebreid geweest). Atlanta red ik niet, maar New Orleans wel. Hotels al geboekt en nu op zoek naar verder invulling. Al heel veel tips gekregen via dit forum. En heeel vel zin in ;) Gr. Eric
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat wil je een hele dag in Roanoke gaan doen? Aan Jacksonville is niet veel vind ik. Ik zou die dag Roanoke een dag Charleston maken, daar is zoveel te doen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
JB81
Amerika-ontdekker

Bericht door JB81 »

Bedankt voor de tips Petra en Eric!

Inmiddels denk ik dat ik Jacksonville helemaal laat vallen en dat wij New Orleans er toch bij doen... :) en vanuit daar rechtstreeks naar Atlanta. Misschien ook de ShackUp (ziet er super leuk uit!). Ik zal morgen de reis opnieuw uitschrijven zoals ik hem nu voor ogen heb. We zijn alleen nog erg in twijfel over het stuk boven Charleston (terug naar washington zeg maar).

Groet,
Joeri
JB81
Amerika-ontdekker

Bericht door JB81 »

Ik hoop dat iedereen veilig is/blijft voor orkaan Matthew!

Ondertussen ook maar weer aan de reis gesleuteld. Blijft lastig hoor, met name na New Orléans... Maar zoiets als onderstaand zou wellicht ook kunnen. Ik denk dat we dan een mooie mix van natuur en steden hebben. Een aantal dagen wel lange stukken in de auto, maar dan vinden we niet erg. Zeker niet als het mooie routes zijn. Wat denken jullie hiervan:

1. AMS -WAS
2. WAS
3. WAS
4. WAS - Shenadoah
5. Shenadoah - Ashville
6. Ashville
7. Ashville - Nashville
8. Nashville
9. Nashville - Clarksdale
10. Clarksdale - Natchez
11. Natchez - NOLA
12. NOLA
13. NOLA
14. NOLA - Pensacola
15. Pensacola - Savannah
16. Savannah - Charleston
17. Charleston
18. Charleston - Richmond
19. Richmond - WAS
20. WAS - AMS

Bedankt weer!
Patoedie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Patoedie »

Wil je vanuit Asheville de Smoky Mountains bezoeken? Asheville ligt op een dik uur rijden van de SM en bv Cades Cove op bijna 3 uur. Misschien dag 6 overnachten in Gatlinburg of Pigeon Forge ipv Asheville?
JB81
Amerika-ontdekker

Bericht door JB81 »

Patoedie schreef:Wil je vanuit Asheville de Smoky Mountains bezoeken? Asheville ligt op een dik uur rijden van de SM en bv Cades Cove op bijna 3 uur. Misschien dag 6 overnachten in Gatlinburg of Pigeon Forge ipv Asheville?
Dank Patoedie

Ik begreep dat zowel Gatlinburg als Asheville een goede uitvalsbasis zou zijn voor de SM, maar dat Gatlinburg meer een toeristen stad is dan Asheville. Als het makkelijker is de SM vanuit Gatlinburg te doen, dan pas ik het gelijk aan. Daarom verblijven we er 2 nachten :).
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij hebben in 2013 ook een trip gemaakt met als start- en eindpunt Washington. Misschien heb je wat aan ons blog:
https://chippie777.wordpress.com/catego ... sten-2013/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
JB81
Amerika-ontdekker

Bericht door JB81 »

Hey Chippie,

Ziet er ook uit als een mooie reis. Wij hebben onze zinnen gezet op een zuidelijk rondje. Wellicht in de toekomst richting the Niagara falls :)

Groet,
JB
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Zuidelijke kant is zeker ook mooi, Savannah hebben wij bezocht in 2012:
https://chippie777.wordpress.com/2012/0 ... -savannah/
Je zou Fort Walton Beach ook kunnen overwegen, leuk plaatsje met mooie stranden met heel fijn zand. (Het soort zand dat gebruikt werd/wordt in zandlopers.)
https://chippie777.wordpress.com/2012/0 ... -en-regen/

@ericedens: Je wilt naar Kill Devils Hills, ik vond het prachtig maar om er helemaal voor om te rijden zal voor iedereen anders zijn. Het is de plaats waar de luchtvaart begonnen is, maar heb je verder niets met deze history dan is het gewoon een mooie plek zoals er zo veel zijn maar niet super bijzonder.
https://chippie777.wordpress.com/2013/0 ... itty-hawk/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
ericedens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ericedens »

Dank je chippie777!
Wij hebben inmiddels Fort Walton Beach en Kill Devil Hills op het programma staan. Plan is om in onze derde week via North Florida en Jacksonville, vervolgens Savannah en Mount Pleasant, via Ocracoke te reizen naar KDH. Hebben nog extra overnachting geboekt in Swansboro. Zin in!
JB81
Amerika-ontdekker

Bericht door JB81 »

Hoi allemaal,

Inmiddels al weer een stuk verder met mijn route. Mede dankzij jullie ook weer wijzigingen gemaakt (Clarksdale, Natchez toegevoegd en 3 nachten Savannah :)).

Wij hebben Charleston uit de route gehaald omdat wij voor deze reis Savannah zo goed mogelijk willen benutten. Wij lezen daar zoveel goeie dingen over...

De reis ziet er nu als volgt uit:

1. AMS -WAS
2. WAS
3. WAS
4. WAS - Blacksburg
5. Blacksburg - Gatlinburg
6. Gatlinburg
7. Gatlinburg - Nashville
8. Nashville
9. Nashville - Clarksdale
10. Clarksdale - Natchez
11. Natchez - NOLA
12. NOLA
13. NOLA
14. NOLA - Sopchoppy
15. Sopchoppy
16. Sopchoppy - Savannah
17. Savannah
18. Savannah
19. Savannah - ??????
20. WAS - AMS

Ik zoek nog een leuke plaats die de reis tussen Savannah en Washington in 2-en breekt. Hebben jullie suggesties? (het liefst zo dicht mogelijk bij Washington (op zo'n 2 a 3 uur rijden van Washington Dulles).

Groet,
JB
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Ik vond Savannah heel mooi, maar was er na 1 dag wel echt uitgekeken. Charleston is wel meer echt een een grote stad (plus strand :)).
Tussen Savannah en Washington ligt Chapel Hill, daar heb ik een semester gestudeerd ;-) Leuk universiteitsstadje (wel klein!). Raleigh/Durham zijn iig afraders. Jullie volgen ons trouwens precies op, wij gaan 12 mei t/m 2 juni naar het diepe zuiden (maar slaan de oostkust dit keer over :).
JB81
Amerika-ontdekker

Bericht door JB81 »

Tnx winterpark! Voor Savannah ben ik onder andere geïnspireerd geraakt door dit blog: http://www.adventurouskate.com/southusa ... harleston/. Als je het nog niet gelezen hebt, sowieso de moeite waard (ook het stuk over het restaurant waar ze de broodjes naar je toe gooien...)

Charleston komt nog wel een keer, hopelijk :)

Ik ga zeker Chapel Hill bekijken, ik vind ruim 4 uur vanaf Washington wel iets aan de lange kant, maar ik neem het in overweging.

Hoe ziet jullie reis er verder uit?
winterpark
Amerikakenner

Nee, maar ik ga het lezen! Leuk! Overigens is het wel een goede aanpak die je hanteert: echt de tijd nemen en een andere stad voor een andere keer bewaren :D dit wordt onze route (helemaal onderaan, heb 'm na alle adviezen omgegooid):
viewtopic.php?f=15&t=66516
In Gatlinburg hebben we een cabin! En in Clarksdale de shack up inn
JB81
Amerika-ontdekker

Bericht door JB81 »

Wij zitten ook in de shack up Inn :) Het advies van hen was om een cabin met afgesloten veranda te nemen ivm de muggen, s'avonds .. Je houdt ze niet helemaal weg, maar het zou iets helpen.

90% van de overnachtingen via Airbnb geboekt, dan kom je toch wel hele speciale dingen tegen, waaronder een cabin in Gatlinburg met jacuzzi op het buitendek met uitzicht over de smokey mountains.. Is het al juni???

Veel overlap in onze routes, leuk.! Wordt vast weer geweldig.
winterpark
Amerikakenner

Wat een goed advies! Daar heb ik helemaal niet over nagedacht. Moet wel zeggen dat op de ene nacht dat wij er zijn,veel al vol zat. Was toeval want de nacht erna was er nog veel leeg, maar heb enorm zitten puzzelen om buiten het weekend in Gatlinburg en NOLA te zitten om niet de hoofdprijs te betalen.

Gaaf he die cabins!!! :D Op Airbnb kun je inderdaad veel moois vinden. Heb je ook al eens gekeken naar een bed&breakfast? Dat is ook een hele ervaring, met 's ochtends vaak 2 gangen ontbijt. In Natchez hebben wij Oak Hill geboekt, mocht je daar nog wat zoeken.
Zijn jullie geslaagd qua overnachting voor Nashville? Ik zit te twijfelen om het toch nog in het schema te fietsen (wel lastig want we zijn geen enorme rijders), maar lastig om iets te vinden wat mooi en betaalbaar is (betaalbaar = onder de 130 euro per nacht).
JB81
Amerika-ontdekker

Bericht door JB81 »

Je zou naar zoiets kunnen kijken in Nashville:

https://www.airbnb.nl/rooms/11496650.. Deze hadden wij graag geboekt, maar was al vol.

Ook in Natchez hebben wij al geboekt: https://www.airbnb.nl/rooms/13348233 Ik was ook te twijfelen over over een historische B&B en die van jullie is erg mooi, maar kwam toen deze airbnb tegen.

Wij vinden het rijden juist geweldig, totaal niet vergelijkbaar met NL en prachtige uitzichten.
winterpark
Amerikakenner

Haha wat een toeval, naar Starling hebben wij ook nog gekeken!!! Wat een geweldig uitzicht zeg, wow. Geen wonder dat die de Panorama Suite heet. Ik ga even die in Nashville overwegen en goed bekijken, boek altijd liever iets met privé ingang als het om Airbnb gaat, maar dit ziet er wel tamelijk briljant uit :)
Wij kunnen eventueel van Chattanooga naar Nashville rijden en dan na 2 nachten naar Clarksdale, maar dat is wel 4,5 uur rijden. Dan slaan we Oxford over (leuk stadje is dat).
Haha, sorry, ik heb je topic helemaal gekaapt! Maar heel leuk om zo tips uit te wisselen, we zitten aardig op één lijn zo te horen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer