Orkaan Matthew

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nelliej
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 apr 2015, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Orkaan Matthew

Bericht door Nelliej »

Voor iedereen die de in de komende dagen naar Florida vertrekt is dit iets om in de gaten te houden:

http://www.nhc.noaa.gov/graphics_at4.sh ... l#contents

Er bestaat nog steeds een kans dat de orkaan florida gaat missen maar in alle Florida Countys is inmiddels de noodtoestand verklaard.

http://www.usatoday.com/story/weather/2 ... /91462552/
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys
Gast

Re: Orkaan Matthew

Bericht door Gast »

Niet alleen Florida, de hele zuidoostkust ligt mogelijk in het pad.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Orkaan Matthew

Bericht door Petra/VS »

En wij hier in de Mid Atlantic. Ik hoop van harte van niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dominicr
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2010, 19:18

Re: Orkaan Matthew

Bericht door dominicr »

Mijn famillieleden vliegen vrijdag terug vanaf Orlando Sanford naar Amsterdam, ben benieuwd of de vlucht doorgaat.
Gast

Re: Orkaan Matthew

Bericht door Gast »

Ben bang van niet...
Gebruikersavatar
RR2USA
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2010, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Orkaan Matthew

Bericht door RR2USA »

Ook wij vliegen komende vrijdag vanaf Orlando Sanford terug naar Amsterdam. Ik zelf vermoed dat er mogelijk uitgeweken wordt naar Tampa International, omdat vrijdagmiddag de orkaan thv Daytona Beach ligt.
Miami ligt dan alweer beetje buiten de zone en vrij om aan te vliegen. Alleen terug naar Amsterdam zal of direct de Atlantische Oceaan op om de orkaan heen, of een stuk naar boven over US land en niet langs de kust.
Ben heel benieuwd, we hopen er het beste van want we willen ook wel weer lekker naar huis na een paar heerlijke weken.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Gebruikersavatar
Nelliej
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 apr 2015, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Orkaan Matthew

Bericht door Nelliej »

Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet doen, wij vliegen vrijdag van London naar Miami en verwachten daar rond 14:20 lokale tijd te landen.
Daarna pakken we de auto en rijden we door naar Fort Lauderdale.
Ik wil graag naar Florida maar, zie het niet zitten om daar in een ramp gebied terecht te komen.

Net contact gehad met de airliner welke de vluchten vooralsnog gewoon uitvoert.
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys
dominicr
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2010, 19:18

Re: Orkaan Matthew

Bericht door dominicr »

De vlucht vrijdag van Sanford naar Amsterdam zou om 20:00 vertrekken, als het goed is is de storm dan al verder naar het noorden overgetrokken.
Gast

Re: Orkaan Matthew

Bericht door Gast »

Een orkaan kan een paar honderd km in doorsnede zijn; het kan dus best dat een halve dag na het passeren van het oog er nog steeds veel wind en regen is.

En vergeet ook niet dat je vliegtuig ergens vandaan moet komen, en dus een paar uur voor jullie vertrek al op het vliegveld moet zijn.
dominicr
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2010, 19:18

Re: Orkaan Matthew

Bericht door dominicr »

SFB is vrijdag dicht, vlucht vertraagd naar zaterdag
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Orkaan Matthew

Bericht door LittlePhoenix »

Wij hebben 2 jaar in de buurt van Miami gewoond, en er dus nog vrienden wonen. Maak me best zorgen over hoe erg het zal zijn. Scholen zijn dicht, postbezorging is gestopt, en ziekenhuizen zijn op het ergste voorbereid.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Orkaan Matthew

Bericht door Rudolfje »

Het laatste nieuws is dat het zwaartepunt van de storm nu ligt bij Cape Canaveral; Fort Lauderdale en Miami zijn redelijk ongeschonden door de storm gekomen. Wij waren van plan om met het gezin een paar dagen in Fort Lauderdale te blijven en dan om paspoort te regelen in Miami maar hebben gisteren besloten niet te gaan. Kon vluchten kosteloos annuleren en ook hotel wordt vergoedt. Delta heeft veel vluchten geannuleerd. De komende dagen zal er nog veel overlast zijn in midden en noord Florida, Georgia, South Carolina en North Carolina. Miljoenen mensen zijn geevacueerd, winkels zijn dicht, geen electriciteit en supermarkten hebben geen voorraad meer. Het grootste gevaar is niet de wind maar de metershoge vloed.
dominicr
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2010, 19:18

Re: Orkaan Matthew

Bericht door dominicr »

Volgens mij heeft Miami ditmaal de dans ontsprongen. Jacksonville is er minder goed vanaf gekomen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Orkaan Matthew

Bericht door PSVwally »

Ook in Jacksonville hadden ze (volgens de weatherchannel) veel erger verwacht dan dit. Zeker nadat het nieuws over de vele doden in Haïti bekend werd. Charleston en Savannah worden wel compleet ge-evacueerd
Gebruikersavatar
Nelliej
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 apr 2015, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Orkaan Matthew

Bericht door Nelliej »

Ik ben gister geland in miami en moet zeggen dat er vrij weinig te zien was en dat ze hier inderdaad de dans ontsprongen zijn. Het zelfde geld voor fort Lauderdale ook hier is vrij weinig te zien. Het heeft heer vooral veel geregend vertelde een man in het vliegtuig.

Straks richting Orlando iig.. Eens kijken wat we daar aantreffen.
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Orkaan Matthew

Bericht door LittlePhoenix »

Florida heeft weer geluk gehad. Stond Facebook een paar dagen geleden nog vol met foto's van huizen met storm shutters enz, nu zijn het allemaal foto's van takjes in het zwembad en omgevallen tuinstoelen met als text "we will rebuild".

Ben blij dat ook deze storm weer meeviel, maar ik erger me rot aan mensen die nu trots lopen te brallen over dat ze wisten dat het mee zou vallen en dat ze te slim waren om te evacueren.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Orkaan Matthew

Bericht door Dakloze »

Ik zat met m'n vrouw en dochter op een Disney cruise vanuit Port Canaveral en we zouden op zaterdag terugkomen. Dat werd uitgesteld tot zondag vanwege de orkaan, dus we hadden een dagje extra op zee. Volgens de crew was Castaway Cay (Disney's eiland) zwaar beschadigd, en zijn we teruggevaren richting Mexico. De vlucht terug naar San Diego vanuit Orlando hebben we dus gemist.

Al met al heb ik weinig gezien van schade, niet in Port Canaveral of in Orlando zelf. Wel waren er een hoop vluchten gecanceld en moesten we tot maandag wachten op een vlucht terug.

Ik kan iedereen een Disney Cruise schip aanraden als orkaanshelter :)
--
I route, therefore you are.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Orkaan Matthew

Bericht door LittlePhoenix »

Fijn dat jullie op een cruise schip konden schuilen. Een extra dagje relaxen zal vast geen straf zijn geweest.

Maar wel een mooi voorbeeld van onverwachte omstandigheden. Soms komen er mensen op het forum die plannen om 90 dagen hierheen te komen en die hun terugvlucht dus op dag 90 gepland hebben. In zo'n geval zou een extra dagje relaxen dus wel ernstige gevolgen kunnen hebben.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer