Dacht laat me hier ook maar eens aanmelden. Ik ben nu 24 jaar en ik heb nu een aantal jaar de ambitie om naar Amerika te gaan. Wellicht eerst voor vakantie, maar er wonen lijkt me helemaal fantastisch. De cultuur, het land zelf, de mensen, het klimaat, het trekt me allemaal aan. Daarnaast een soort obsessie met de Engelse taal wat ik al jaren heb. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik vaak in het Engels denk ipv Nederlands.
Op dit moment helaas nog 2e jaars student International Business and Languages dus eerst maar deze opleiding afmaken. Zat er nog aan te denken een master dan in Amerika te volgen, maar dit lijkt ook haast niet te bekostigen. Nog maar even een afweging maken dus of het het waard is een master te doen (desnoods hier).
Via school de mogelijkheid besproken om in mijn 4e jaar een halfjaar in Amerika te studeren (studie buitenland is een verplicht onderdeel van mijn opleiding), maar toen moest ik ook al rekening houden met kosten van zo'n €8000. Iets wat me niet gaat lukken. Het liefst vertrek ik nu direct en maak ik mijn studie in Amerika af tegen Nederlandse kosten, maar die vlieger gaat niet op
Anyway, als jullie nog tips of vragen hebben, hoor ik dat graag! Ik zal hier voorlopig voornamelijk eerst alleen meelezen.