Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
starten in new york maar waar dan naartoe?
starten in new york maar waar dan naartoe?
hallo iedereen.
volgend jaar willen we onze 2de reis naar amerika doen.
vorig jaar zijn we naar de westkust geweest en een deel binnenland ( de bekende route san francisco-yosemite-las vegas-zion-monument valley-grand canyon-san diego- l.a. )
volgend jaar willen naar de oostkust voor 10 dagen.
we beginnen in new york maar weten niet echt wat kiezen na new york.
wat loont de moeite ? we dachten om door te rijden naar de niagara falls, chigago....??? wat denken jullie?
alvast bedankt voor jullie reacties
volgend jaar willen we onze 2de reis naar amerika doen.
vorig jaar zijn we naar de westkust geweest en een deel binnenland ( de bekende route san francisco-yosemite-las vegas-zion-monument valley-grand canyon-san diego- l.a. )
volgend jaar willen naar de oostkust voor 10 dagen.
we beginnen in new york maar weten niet echt wat kiezen na new york.
wat loont de moeite ? we dachten om door te rijden naar de niagara falls, chigago....??? wat denken jullie?
alvast bedankt voor jullie reacties
mja,maar ik denk 10 dagen new york zou wel iets teveel zijn denk ik , hehe. ja , inderdaad, de niagara falls stonden ook op mijn verlanglijste eigenlijk. welke kant is de mooiste? canadese of amerikaanse?
moesten we eventueel naar canada gaan, kan je met een gehuurde wagen in usa de grens over naar canada?
vorig jaar toen we in san diego zaten en een dag naar mexico wilden, mochten we dit niet doen...
moesten we eventueel naar canada gaan, kan je met een gehuurde wagen in usa de grens over naar canada?
vorig jaar toen we in san diego zaten en een dag naar mexico wilden, mochten we dit niet doen...
is genoteerd 
zijn er ook mensen hier die pretparkervaring hebben in het noordoosten van usa?
wij zijn nogal rollercoasterfans en van die toestanden.
vorig jaar six flags anaheim gedaan , tjzeeeeeeeeeeeeeeeeeeesus!!!!!
daarmee dat we volgend jar ( indien mogelijk ) nog eens zo een pretpark zouden proberen
zijn er ook mensen hier die pretparkervaring hebben in het noordoosten van usa?
vorig jaar six flags anaheim gedaan , tjzeeeeeeeeeeeeeeeeeeesus!!!!!
daarmee dat we volgend jar ( indien mogelijk ) nog eens zo een pretpark zouden proberen
De Canadese kant! (vond ik) Als je even googled kun je foto's zien van beide kanten.welke kant is de mooiste? canadese of amerikaanse?
Ja hoor, dit is geen probleem. Wij hebben dit zelf ook eerder gedaan.moesten we eventueel naar canada gaan, kan je met een gehuurde wagen in usa de grens over naar canada?
Houd er rekening mee dat als je de grens oversteekt van Canada naar de USA, je 6 USD per persoon (contant!) bij binnenkomst in het US douane kantoor moet betalen en dan krijg je ook direct weer het groene formulier (I-94) weer in je paspoort geniet.
Groeten,
Monique
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je te voet gaat wordt de I-94 er niet uitgehaald (najaar 2004)boeffie schreef: Houd er rekening mee dat als je de grens oversteekt van Canada naar de USA, je 6 USD per persoon (contant!) bij binnenkomst in het US douane kantoor moet betalen en dan krijg je ook direct weer het groene formulier (I-94) weer in je paspoort geniet.
Groeten,
Monique
Gr.
Rob
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Renaat,renaat schreef:zijn er ook mensen hier die pretparkervaring hebben in het noordoosten van usa?
vorig jaar six flags anaheim gedaan , tjzeeeeeeeeeeeeeeeeeeesus!!!!!![]()
![]()
![]()
Ik ben zelf ook een enorme achtbaanfan, dus ik denk dat ik je wel wat ideeën kan geven.
Allereerst ligt in Jackson, New Jersey, op ongeveer 1½ uur rijden van New York City, Six Flags Great Adventure. http://www.sixflags.com/parks/greatadventure/index.asp
Het is een leuk park, een van de grootsten (oppervlakte) in het oosten, met een aantal hele mooie achtbanen. Mijn favorieten waren Nitro, een hypercoaster, en Medusa, een floorless coaster. Echt geweldige achtbanen
Bij dit pretpark ligt ook een enorm groot safaripark waar je met je eigen auto (lees: huurauto) doorheen kunt rijden. Ze claimen de grootste ter wereld te zijn, maar dat wordt al gauw gezegd in Amerika. Maar het is wel erg de moeite waard, en erg mooi! We hebben er vorig jaar heel veel dieren gezien, en ook opvallend veel jongen. Als je erheen gaat, zou ik het zeker niet overslaan.
Als je overweegt om naar Chicago te gaan, zoals je aanhaalt in je bericht (lijkt me wel iets veel voor 10 dagen vakantie), kun je ook in Ohio (kom je doorheen op doorreis naar Chicago) en Illinois je hart ophalen. In Sandusky, Ohio, ligt Cedar Point. Dit park noemt zich "Rollercoaster Capital of the World" :toocool: en dat is naar mijn mening helemaal terecht. Je vind er een aantal hele spectaculaire achtbanen, en bijna elke baan was ten tijde van opening een record-breaker. Met Top Thrill Dragster houden ze het record op dit moment, dat dus volgend jaar wordt gebroken door de nieuwe baan in Six Flags in New Jersey. Maar ook de Milennium Force staat er, mijn all-time favorite! In totaal vind je er 16 super achtbanen en nog veel meer mooie attracties. http://www.cedarpoint.com/
Daarnaast vind je in het zuiden van Ohio een heel mooi pretpark van Paramount: Paramount's Kings Island. http://www.pki.com/
Hier vind je een aantal geweldige houten achtbaan, waaronder de snelste ter wereld (van hout dan...). Het is ook de enige houten achtbaan ter wereld met een looping. :doublethumb: Het is echt een hele belevenis om die te mogen doen! Maar het park heeft veel meer achtbanen te bieden, en ook vele andere leuke attracties. Er is veel meer aandacht besteed aan de aankleding en thematisering en dat geeft wel een leuke sfeer.
En dan vind je vlakbij Chicago nog Six Flags Great America, een park dat ook heel hoog op mijn lijstje staat. Het schijnt een heel mooi park te zijn, met veel attracties die de moeite waard zijn, maar ik ben er zelf zoals gezegd nog niet geweest. http://www.sixflags.com/parks/greatamerica/index.asp
ALs je zou besluiten om meer aan de kust te blijven in het Oosten en richting het zuiden te gaan naar Washington DC en omstreken, kan ik je nog een tweetal andere parken aanbevelen. Allereerst vind je dichtbij Washington DC een ander park van Paramount: Paramounts Kings Dominion. Het ligt in Doswell, Virginia. Het schijnt een heel leuk park te zijn, met veel mooie attracties, maarik ben er zelf nog niet geweest. Misschien kan Petra je iets meer vertellen, want zij is er wel al geweest.
Iets meer naar het zuiden vind je Busch Gardens in Williamsburg, Viriginia. Dit park kan ik je ook heel erg aanbevelen. Het is een schitterend aangelegd park, en er is veel aandacht besteed aan de aankleding en de thematisering.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel!
Groetjes,
Jacqueline
PS: In Anaheim ligt geen Six Flags, maar wel Knott't Berry Farm en 2 parken van DIsney. In Valencia, ten noorden van Los Angeles ligt wel Six Flags Magic Mountain, en ik denk dat je daar geweest bent, klopt dat? Dat is trouwens wel een heel spectaculair park, dat de regelrechte concurrentie is aangegaan met Cedar Point.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat is wel grappig, want bij ons was het weer heel anders! Wij zijn met de auto naar Canada gegaan, en op de heenweg kregen we wel een stempel in het paspoort, maar we hoefden helemaal niets te betalen.Rob schreef:Als je te voet gaat wordt de I-94 er niet uitgehaald (najaar 2004)boeffie schreef: Houd er rekening mee dat als je de grens oversteekt van Canada naar de USA, je 6 USD per persoon (contant!) bij binnenkomst in het US douane kantoor moet betalen en dan krijg je ook direct weer het groene formulier (I-94) weer in je paspoort geniet.
Groeten,
Monique
Gr.
Rob
Op de terugweg, werd ons alleen gevraagd of we eten of drinken bij ons hadden, en daarna konden we doorrijden. Er werden geen I-94 verwijderd, we hoefden dus ook geen nieuwe in te vullen, en we hoefden nergens iets te betalen.
Wij vonden overigens, net als de anderen, de Canadese kant het mooist. Aan de Amerikaanse kant zie je de watervallen niet zo goed, omdat je er als het ware bovenop kijkt. Aan de Canadese kant kijk je er tegenaan, dat is het verschil.
Groetjes,
Jacqueline
hallo Jacqueline!
heel erg bedankt met je uitgebreide uitleg, dit help al ons hele stukken vooruit!
inderdaad, het was six flags magic mountain in l.a., ja, foutje van ik , dacht dat het in Anaheim lag...
we waren in een jeugdherberg in een zijstraat van Hollywood Boulevard ( USA hostel ) http://www.usahostel.com
vandaar uit was het 45 minuten rijden tot de ingang van het pretpark.
zoals je zegt , een topper qua attracties!
toen we je uitleg hebben gelezen denken we er aan om Six Flags in New Jersey te doen. ik wil echt wel die nieuwe Kingda ka uittesten!
het filmpje al gezien op hun site met de voorstelling van de nieuwe attractie?
groet
renaat
heel erg bedankt met je uitgebreide uitleg, dit help al ons hele stukken vooruit!
inderdaad, het was six flags magic mountain in l.a., ja, foutje van ik , dacht dat het in Anaheim lag...
we waren in een jeugdherberg in een zijstraat van Hollywood Boulevard ( USA hostel ) http://www.usahostel.com
vandaar uit was het 45 minuten rijden tot de ingang van het pretpark.
zoals je zegt , een topper qua attracties!
toen we je uitleg hebben gelezen denken we er aan om Six Flags in New Jersey te doen. ik wil echt wel die nieuwe Kingda ka uittesten!
het filmpje al gezien op hun site met de voorstelling van de nieuwe attractie?
groet
renaat
Om het je nog wat moeilijker te maken...
Hoi,
Wij zijn vanuit NY met de trein naar Washington DC gegaan, al een ervaring op zich. Wij vonden het contrast NY- Washington erg leuk.
Mooie stad al weet ik niet of je na 11/9 nog overal in mag, FBI, Capitol, Witte Huis etc. Ook Arlington (bergaafplaats waar Kennedy ligt is erg indrukwekkend.
Maar Niagara is ook erg mooi al vind ik het wel jammer dat het zo toeristisch is.
Succes met plannen!
Cor
Wij zijn vanuit NY met de trein naar Washington DC gegaan, al een ervaring op zich. Wij vonden het contrast NY- Washington erg leuk.
Mooie stad al weet ik niet of je na 11/9 nog overal in mag, FBI, Capitol, Witte Huis etc. Ook Arlington (bergaafplaats waar Kennedy ligt is erg indrukwekkend.
Maar Niagara is ook erg mooi al vind ik het wel jammer dat het zo toeristisch is.
Succes met plannen!
Cor
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht