Wandelingen, trails.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Wandelingen, trails.

Bericht door Hans B »

Wandelen is źien zeg ik altijd en gelukkig vinden wij wandelen leuk.
Een meerdaagse hike is niet aan ons besteed, maar een Panorama trail, Little Wild Horse Canyon of een stuk de Grand Canyon naar beneden, heerlijk, vele trails in de NP's hebben we gehad.
Op verschillende websites lees ik over prachtige wandelingen in de natuur, maar ons probleem is, dat we met een grote camper reizen en ik hiermee over dirt roads ga. Dat beperkt mij in de mooie wandelingen. De Wave bijvoorbeeld gaat 'em daarom ook niet worden.
Mijn vraag : zijn er wandelingen, voornamelijk de slot canyons, etc.. die op korte afstand van de asfalt weg liggen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Felicitas »

In Zion NP kun je tegen betaling je laten afzetten bij trailheads met een shuttle van de Zion Adventure Company in Springdale. Afgelopen zomer hebben wij ons af laten zetten bij Lava Point en de prachtige West Rim Trail (24 km) gelopen naar de Grotto Picnic Area. Daar kun je met de shuttle bus van het park weer terug naar Springdale.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reizen dan wel niet met een camper, maar zijn geen dirt road rijders dus voor ons ook alleen wandelingen die vanaf de weg te doen zijn. Rondom Page hebben wij Waterholes Slot Canyon gedaan. En de Toadstool Hoodoo. Langs de Ut12 kun je naar de Lower Calf Creek Fall lopen, alleen kan ik me voorstellen dat het parkeren daar wel een probleem kan zijn.
Als je op http://www.ontdek-amerika.nl kijkt naar overige bezienswaardigheden zie je wel welke bezienswaardigheden vanaf de weg te lopen zijn.
Mocht je een permit voor de Wave kunnen bemachtigen, dan zou je natuurlijk altijd een auto kunnen huren voor een dag. En er zijn mensen die met de camper naar de trailhead rijden; via de zuidelijke route is het redelijk goed te doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Felicitas »

Buiten de nationale parken (wij zijn ook niet zulke dirt road rijders):
De Escalente River Trail. Wij deden deze vanuit Escalente (trailhead te bereiken via gravel road), maar je kunt ook lopen vanaf de brug aan de UT12.
Wildcat Trail in Monument Valley. Prachtig aan begin van de avond. Niemand tegengekomen.
Corona Arch, Moab
Tussen Delta en Grand Junction: Big Dominguez Canyon. De trailhead is te bereiken via een goede gravel road. De parkeerplaats is groot en leeg.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Hans B »

Dank tot zover, meer wandeling tips zijn welkom.
@Felicitas de West Rim Trail is denk ik wel iets wat we zoeken, de breng service is niet mals ($40 pp)
@Marianne deze site ken ik en ik heb er al eens een wandeling afgehaald, echter heel veel wandeling zijn meerdere mijlen dirt road en daar ben ik met onze camper niet zo'n liefhebber van.
@Felicitas de Escalante River trail zal ik noteren. De Wildcat trail is die rondom de eerste rotsformatie, toch .., dan heb ik die al gelopen.
Ik ga de Corona Arch even zoeken (maar ik lees op je website iets over dirt road...) evenals de Dominguez trail :(
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien vind je ook wat tips in dit topic.

Het startpunt voor de Corona Arch is via een gewone weg te bereiken dacht ik. Staat nog op mijn verlanglijstje.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Anneleen »

Corona Arch is inderdaad perfect te bereiken met een camper, via de Potash Road. De weg wordt een stuk verder wel een dirt road, maar het stuk tot de parking is dat zeker niet.
De White Domes Trail (slot canyon) in Valley of Fire kan je volgens mij ook gemakkelijk met een camper bereiken.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Hans B »

Goed te horen van de Corona Arch.
Ik zet White Domes er ook even bij.
:thumbup:
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door AnitaV »

Ga in Moab zeker langs het Visitor Center. Je krijgt er een heleboel informatie en folders. Tegenover het Visitor Center staat een Mexicaanse foodtruck. We hebben daar heerlijk gegeten, wel op tijd heen gaan, ze sluiten om 17.00 uur.
Corona Arch is erg mooi. Je kan hem makkelijk bereiken via Potash Road (Hwy 279) zoals Anneleen zegt. Onderweg kan je nog een paar petroglyfen zien. Parkeren bij het parkeerterrein en dan de route volgen. Wij hebben hem in de namiddag gelopen en waren helemaal alleen. Wat was het er mooi!!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Mrvanilla »

Ik vond de wandeling door de (kortere) slot canyon in Kasha Katuwe Tent Rocks National Monument erg mooi. Ook het uitzicht aan het eind van de trail is erg indrukwekkend. Weet niet of je met je volgende reis daar in de buurt komt?

Corona Arch is ook echt een aanrader inderdaad, mooier dan vrijwel alle arches in Arches NP; zeker vanwege de rust.
Groetjes,
Daniel
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door M Kactus »

Ook hier geen camper, maar ook geen dirtroads. Gewoon omdat we normaal een "gewone" sedan hebben, omdat het niet zo veel extra biedt voor mij.

Maar we hiken wel graag en redelijk veel. Ik vind het dan ook een érg uitgebreide vraag. Alle hikes die wij al gedaan hebben, zijn vertrokken van aan een goed bereikbare, geasfalteerde weg.

West Rim via Wildcat Canyon is gewoon via de Kolob Terrace Rd bereikbaar. Dat is een geasfalteerde weg die pas helemaal vernieuwd is. Het zou kunnen dat er nog werken aan bezig zijn, maar dat zoek je best even op. Het is wel een lange hike, zeker vanaf de Wildcat Canyon TH, maar je hoeft niet gebracht te worden.

Een andere aan de Kolob Terrace Road is Subway. Da's ook een stevige, en je hebt er een permit voor nodig. Maar wel een prachtige wandeling.

Het voordeel in Zion is dat het shuttlesysteem gewoon erg goed in elkaar zit. Dan ben je ineens van je camper af. Observation Point heeft in het begin een afsplitsing naar Hidden Canyon. Die hebben wij er niet bij geplakt, maar het schijnt een hele mooie te zijn, zij het een beetje eng.

Als je nog meer wandelingen zoekt, dan niet in slot canyons, wil ik ze gerust meegeven, hoor.

Als wij trouwens ooit de loterij voor The Wave zouden winnen, laten we ons ook gewoon brengen. Dat kost best wat, maar dat komt er dan maar gewoon bij voor ons.

En de Wildcat Trail in Monument Valley was voor onbepaalde tijd dicht toen wij er waren. Kan met de regen te maken hebben, ik heb het verder niet nagevraagd.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Hans B »

Dank voor de reacties.
Arches : Corona Arch gaat het zeker worden komend jaar.

Zion : Hidden Canyon hebben we gedaan, er zit inderdaad een stukje 'gevaar' in, zeker toen het wat nattig en glad werd.
Observation Point komt ook volgend jaar aan de beurt.

Mon.Val : Wild Cat heb ik gedaan, was toen 40° en geen pretje.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door M Kactus »

Maar je bent dus echt op zoek naar wandelingen, ook die niet langs slot canyons gaan? Welke parken doe je zoal aan? Dat maakt het net even makkelijker om dingen aan te raden :) Maar ik blijf er bij: De overgrote meerderheid van de trails die je terugvindt, zul je ook kunnen doen met een camper.

Een paar van onze mooiste wandelingen waar ik zo op kom:
-Fairyland Loop in Bryce. Een heel mooie wandeling, maar best een lange. De pittigheid valt nog wel mee. Ik zou hem lopen vanaf Sunrise, daar heb je ook de grootste parking.
-Narrows in Zion.
-Emerald Pools in Zion.
-Delicate Arch in Arches. Een erg drukke parking, dus als je het bij zonsondergang wilt doen, kun je best al vroeg plek gaan zoeken. Met de auto hebben wij ons er om 15u gezet, geloof ik (oktober). Met de camper wordt het nog ietsjes lastiger. Maar meer dan te doen, hoor, en een echte aanrader in dat licht. Is best kort.
-Fiery Furnace: Tour met ranger. Da's interessant, en je ziet plots een heel andere kant van Arches.
-Cathedral Rock in Sedona.
-Crescent Meadow met Log Meadow (en Tharps Log) in Sequoia
-Moro Rock en Hanging Rock in Sequoia: Rijd met de camper tot aan de parking bovenaan, niet tot aan het VC. Is best te doen, en tot daar is het toch een vrij saaie wandeling.
-49 Palms Oasis in Joshua Tree: Niet zo lange wandeling, met grote kans op wildlife.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door kalaman »

Hans B schreef:Zion : Hidden Canyon hebben we gedaan, er zit inderdaad een stukje 'gevaar' in, zeker toen het wat nattig en glad werd.
Bwah, valt wel mee (afgelopen januari) :wink:

Afbeelding2016-01-27 Zion NP by Kalaman Travel, on Flickr

Afbeelding2016-01-27 Zion NP by Kalaman Travel, on Flickr

Afbeelding2016-01-27 Zion NP by Kalaman Travel, on Flickr

Afbeelding2016-01-27 Zion NP by Kalaman Travel, on Flickr
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Hans B »

@Kalaman.
O, joepie, dat is scary, dan heb ik niks gezegd.
Wij zijn maar huis, tuin en keuken wandelaars.

@M.Kaktus
De meeste Amerikaanse N.P.'s hebben wij bezocht en daar al vele wandelingen gedaan.
Het gaat mij meer om die niet of nauwelijks beschreven plekken, zoals bijvoorbeeld een Little Wild Horse Canyon.
Is natuurlijk bij de doorgewinterde Amerika-ganger bekend, maar als je het niet weet, het ligt niet in een park en je zou er zo voorbij rijden.
Ja, en soms mis je ook in of bij de parken wel eens wat (Corona Arch), want die ligt nu niet op de meest voor de hand liggende plek in Arches, maar er net naast.

http://www.ontdek-amerika.nl hier heb ik ook al enkele wandelingen gehaald, waarvoor dank, die gaan we he komend jaar lopen, maar de meeste liggen ver in 'dirt road country'. Daar kom ik dus niet. Het hoeft niet allemaal zo spannend en ver weg.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door AnitaV »

Leuk onderwerp.
Ik ben een newbie maar heb de Corona Arch al wel gezien. :wink: Volgens mij dankzij een tip van Anneleen. Volgens de Nederlandse meneer bij de VVV is het de mooiste arch en dat vonden wij ook. Ook omdat het er heerlijk rustig was. Vroeger vloog er af en toe een vliegtuigje door :o
We gaan zeker nog een keer naar Amerika, dus ik ga gewoon af en toe dit forum lezen en dan kom je vanzelf weer dingen tegen. Volgend jaar wordt het in ieder geval weer Frankijk.
Al eens bij Maroon Bells geweest? Wij waren er toen de aspen falls verkleurd waren. Allemachtig wat was het daar mooi en als je wilt, kan je daar ook heerlijk wandelen. Bij het meertje is het druk maar vijf minuten lopen en het is rustig.
We zijn ook bij Crested Butte geweest en daar kan je ook heel mooi wandelen. Er zijn er vele wandelingen.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Hans B »

Nee, in die omgeving van Colorado ben ik helemaal niet bekend.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Anneleen »

De omgeving rond de Maroon Bells is inderdaad prachtig! Zelfs zonder de verkleuring van de aspen.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door RiverCola »

Google House on Fire eens, misschien is dat wat je zoekt?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wandelingen, trails.

Bericht door Mrvanilla »

Daar moet je wel een redelijk slechte dirtroad voor rijden ;) niet al te lang overigens.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer