Drive-In Movie

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Fraa
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 26 jan 2010, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Genk, Limburg, België
Contacteer:

Drive-In Movie

Bericht door Fraa »

Iemand al eens een drive-in gedaan hier?
Lijkt me super leuk om eens te doen!

Misschien een idee waar de "betere" te vinden zijn ongeveer?
Ik zoek er eentje in Utah, Arizona of California aangezien ik daar't meest van de tijd ga spenderen op de komende vakantie :)
Reisblog: thisisfraa.be
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Drive-In Movie

Bericht door Coyote »

Het is zeker een aanrader een Drive-in Movie te bezoeken. Heb ik in 2006 ook gedaan toen ik in een Mustang Convertible reed. :D

Afbeelding

Heb je deze site al eens bekeken? Weet niet hoe actueel het is maar dat kun je uitzoeken.

Absoluut doen! Vond het zelf erg leuk.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Fraa
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 26 jan 2010, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Genk, Limburg, België
Contacteer:

Re: Drive-In Movie

Bericht door Fraa »

Zover ik kan zien lijkt enkel Smiths Ranch Drive-In in Twentynine Palms in aanmerking te komen.
Ik ben er op een donderdag & vrijdag, dus dat zou moeten lukken om een filmpje mee te pikken dus :mrgreen:
Alle anderen lijkt me te ver uit de buurt te liggen.

Bedankt voor de info! :)
Reisblog: thisisfraa.be
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Drive-In Movie

Bericht door Vito »

Wat een leuk idee! Die site is ook handig.
We kunnen mooi op zaterdagavond in Vernal :thumbup:
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Drive-In Movie

Bericht door johan1973 »

Er zit een hele bijzonder drive-in net ten zuiden van Escalante, UT:
http://www.shootingstardrive-in.com/
Je kunt dan in een Airstream overnachten die in stijl is ingericht. Een beetje prijzig, maar een schitterend initiatief.
De eigenaar is zeer enthousiast. Hij heeft ook een kleine voorraad souvenirs in zijn office. Ik heb 'm aangeraden om miniatuur Airstreams te gaan verkopen.
Johan
ajb1973
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 sep 2011, 17:50
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Drive-In Movie

Bericht door ajb1973 »

Nog niet eerder gedaan, maar staat ook op ons to-do lijstje dus ik volg dit draadje ook even...

Je kan ook kijken op: http://www.westwinddriveins.com/theaters/ voor drive-in theaters.

Groetjes,
Audrey
1997:NYC-WAS-DEN-SFO-LAX|1998:NY|2001:Denver/Chicago|2003:Noordoost|2005:CO|2007:FL|2009:FL|2010:FL|2011: FL|2012: Zuidwest|2013:Florida|2014:Noordwest|2017:FL|2019:CO/CA.
NoraL
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 mar 2010, 21:30

Re: Drive-In Movie

Bericht door NoraL »

Wij overnachten op onze reis in Barstow, schijnt ook een heel goede drive-in movie theater te zijn: http://boxofficemojo.com/showtimes/thea ... 1nx&p=.htm
Ik kijk er alleszins ook heel hard naar uit, het is echt zo iets typisch Amerikaans!
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Drive-In Movie

Bericht door Staceybeesie »

Het is zeker erg leuk te doen. Wij vonden het echt een familie happening.
Helaas is de bioscoop bij ons in de buurt inmiddels gesloten.
Maar staat nog wel in het lijstje van de link van Roland.
Dus check zeker of degene die je uit kiest inderdaad nog bestaat.
Hieronder een link naar mijn blogberichtje van 2006 van onze drive-in bios ervaring.
http://staceyconnor.blogspot.com/search?q=Drive+in+bios
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Drive-In Movie

Bericht door sachasenne »

Is er in Nederland nooit een drive in geweest (of nog)?

Hier in B is er ééntje geweest maar die is al jaaaren dicht. Ik ben e rin mijn jeugdjaren wel enkele keren naartoe geweest.
Groetjes,
Carine
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Drive-In Movie

Bericht door kastelke »

Bedoel je die op de weg van Turnhout naar Antwerpen (Schilde, denk ik)? Ik had dat ook altijd eens graag gedaan, maar 't is er niet van gekomen.
Maar we hebben er hier eentje in Oakville, midden tussen de velden. Dus die eerste weken dat we hier waren, zijn we daar naartoe geweest. Enerzijds wel eens leuk om het gedaan te hebben, anderzijds ook wel nadelen:
- wij waren met 3, onze vrienden ook. Maar je zit dus wel in aparte auto's. Om den duur zaten onze zonen op een klapstoeltje voor de auto, met hun ipod mee te luisteren, de koppels bleven elk in hun eigen auto.
- het is druk, en mensen komen nog aanrijden terwijl de film al bezig is. Ze moeten dan tussen de geparkeerde auto's beginnen manouvreren, dus de lampen schijnen in je gezicht, je bent afgeleid, en het is allemaan nogal smalletjes op zo'n moment omdat veel mensen ook niet in hun auto blijven zitten maar op stoeltjes gaan zitten
Ik kan nu dus gratis kaartjes krijgen voor de drive-in (via de boekhouder die er werkt), maar we zijn nooit meer teruggeweest. De ervaring was eens leuk, maar meer hoeft voor mij niet echt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Drive-In Movie

Bericht door SemJes »

Wij zijn afgelopen weekend weer eens naar de Drive-in geweest (http://www.transitdrivein.com/). Voor mensen die dus hier in de buurt komen (bijv. Niagara Falls) is het echt wel een aanrader. Je hebt hier niet te maken met mensen die nog aan komen rijden als de film al begonnen is, dat mag niet en er zijn voldoende "beveiligers" om daarop toe te zien. De meeste mensen komen in pickup trucks, en zitten dan in hun "bed" (weet even de NLse term niet voor die laadruimte) naar de film te kijken. Grote SUV's zetten de auto ook andersom neer, en zitten met de klep open in de achterkant van de auto. Deze keer waren wij er om 20.15, en de film begon (in tegenstelling tot wat op internet stond) toen het helemaal donker was om 21.45. Zo hadden we nog tijd om een goed plekje te kiezen, maar er stonden zeker al 20 auto's rond die tijd. Voor het geval dat je je verveeld in de tussentijd kun je minigolf spelen, voor slechts $3 per persoon. Overigens zijn de films ook niet duur. Voor 2 films (die na elkaar worden gespeeld op hetzelfde scherm) betaal je $8 p.p. De toiletten zien er keurig en heel schoon uit, ook fijn. Enige nadeel is dat we pas om 3 uur 's nachts weer thuis waren. Dat krijg je als de tweede film pas om half 1 begint en ook nog eens lang duurt :wink:. Later in het jaar, als de zon eerder ondergaat beginnen de films ook eerder en krijg je vaak 3 films te zien voor dezelfde prijs. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om na een van de films weg te gaan, hier heb je dan een kwartier de tijd voor.
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Drive-In Movie

Bericht door Purk87 »

Hoi Hoi

Even een enorme update van dit topic :)
Ik ben op zoek naar een drive-in bioscoop en dan bijvoorbeeld in california of arizona. Kent iemand er eentje?
Want ik kom wel websites tegen of hele oude topics, maar de helft van de linkjes doen het niet (meer).
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Drive-In Movie

Bericht door Mrvanilla »

De Skyline Drive-In in Barstow deed het dit jaar nog, ze draaien geloof ik 1 film per dag. Weet niet of je daar in de buurt komt....
Groetjes,
Daniel
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Drive-In Movie

Bericht door Purk87 »

Die kwam ik inderadaad ook tegen, maar ik denk dat wij 'onderlangs' gaan rijden van Kingman naar Los Angeles (via Palm Springs). Dus dan gaan we hem missen :(
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Drive-In Movie

Bericht door babarage »

volgens mij is deze site redelijk up to date
http://www.driveinmovie.com/mainmenu.htm
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Dave_m
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Drive-In Movie

Bericht door Dave_m »

Met onze roadtrip in Juli zijn wij zijn in Montrose, Colorado bij een Drive inn Bioscoop geweest.
Dat is echt een hele leuke ervaring!
Leuke ervan is dat de eigenaars Nederlandse roots hebben. Ze vonden het prachtig dat wij Nederlanders de drive inn bezochten. Zodoende een rondleiding en een t-shirt gekregen.

Dus als iemand ooit in Montrose komt, is het een aanrader!

Het adresje:
http://www.stardrivein.com/
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Drive-In Movie

Bericht door PSVwally »

Op zaterdagen in de zomer is er een opluchtbioscoop tussen de graven op het hollywood forever cemetery
in LA
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Drive-In Movie

Bericht door butterfly »

Wij zijn naar een drive-in bioscoop in San Diego geweest, maar ik weet niet of San Diego in je route zit?
troetelbeer79
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Drive-In Movie

Bericht door troetelbeer79 »

Weet niet of je in Nevada komt, maar daar zit een grote drive-in in Las Vegas. Is bij ons vaste prik als we in Las Vegas zijn.
http://www.westwinddi.com/locations/las-vegas
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Drive-In Movie

Bericht door Purk87 »

Dank jullie wel!
Ik denk het West Wind Las Vegas gaat worden :clap: :thumbup:
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer