Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Big_Mo »

Duidelijk! Bedankt! Ik vind een cc nog steeds helemaal niets. Ondanks het feit dat het naar je Credit Score gaat.
greenqueen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door greenqueen »

nu ben ik wel benieuwd waarom jij het helemaal niks vindt...of staat het al ergens in dit topic?
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Volgens mij heb ik ooit over CC hier geschreven.
1. ik ben opgegroeid met als je de centen er niet voor hebt kan je het ook niet uitgeven. Of te wel een Debit card heeft voor mij de voorkeur!
2. CC zijn in mijn mening veel te makkelijk te krijgen hier in de VS. Je wordt er practisch mee dood gegooit bij elke winkel. Hier een openen krijg je 10% korting hier op en daar op. Ik ken mensen die iets van 4 tot 5 CC hebben en sommige er van zijn gebruikt tot MAX!
3. Voor reizen vind ik een CC een uitkomst. Auto huur, Hotel ga zo maar door. Buiten dat om probeer ik alsnog alles met mijn Debit of PayPal te betalen.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

greenqueen schreef: - Trump aanhangers
Allemaal? :sadcry:
Hoeveel heb je er gesproken?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Trump aanhangers vind ik ook erg irritant. Ik kan echt niet begrijpen hoe iemand het in zijn/haar hoofd kan halen om voor die man te stemmen.

En ben het met Big_Mo eens, het is hier veel te makkelijk om een credit card te krijgen. Sowieso is het heel makkelijk om veel te dure dingen te kopen. Zo waren wij goedgekeurd voor een hypotheek van bijna een miljoen! En dat terwijl ik thuisblijfmoeder ben, we 4 kinderen hebben en dus flinke uitgaven elke maand, en we aangaven onder de $2000 per maand te willen afbetalen. Hoe komt een bank dan op het idee dat we een miljoen zouden willen lenen?!
Grappige is dat een andere bank ons maar $250,000 waard vind :lol:

Het enge aan alle credit cards en belachelijk hoge leningen is dat veel mensen het niet kunnen weerstaan. M'n man overwoog serieus om een stuk land met huis te kopen voor $750,000!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Klopt natuurllijk dat credit cards en leningen veel te makkelijk gegeven worden, met alle gevolgen van dien voor mensen die niet goed snappen waar ze mee bezig zijn (of geen andere uitweg zien). Maar los daarvan zie ik geen nadelen van het gebruik van een cc, als je die elke maand netjes afbetaald is er weinig verschil met een debit card. En dan kies ik dus voor de credit card omdat ik daar cash back krijg.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Maar dat is dus het probleem met credit cards, je moet er verstandig mee om gaan. Mijn man kan dat dus niet, die geeft vrolijk geld uit dat we eigenlijk niet hebben. En op tijd betalen gaat ook nooit goed, daar moet ik goed op letten want anders gaat het mis. En we hebben al een paar keer gehad dat een credit card ineens gigantisch hoge rente had omdat we te laat waren met betalen.
Het rare is trouwens dat mijn man in de financien zit voor z'n werk. Hij heeft op z'n werk te maken met heel strenge regels over welk budget waar mag worden uitgegeven en wat er voor gekocht mag worden. Gaat allemaal prima. Maar ons eigen kasboek is elke keer weer een zooitje, heb het gevoel alsof ik elke paar maanden bezig ben met damage control.

Maar als je je zaken goed op een rijtje hebt is er niets mis met credit cards. Cash back, reward points, air miles enz. zijn een leuk extra'tje.

En volgens mij is dat niet echt meer iets Amerikaans. In Nederland zijn er ook steeds meer mensen die dezelfde fouten maken. Zo is een vriendin van me heel diep in de problemen geraakt omdat ze steeds bij Neckerman kocht op afbetaling. Heeft jaren gekost om uit dat dal te klimmen.
greenqueen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door greenqueen »

Arno schreef:
greenqueen schreef: - Trump aanhangers
Allemaal? :sadcry:
Hoeveel heb je er gesproken?
Genoeg om de andere te vermijden. Ik sta open voor ieders mening maar.... Argumenten zoals 'he's such a good businessman' of 'he wrote so many good books so he's really smart', daar kan ik nog over in discussie gaan, maar voor het verdedigen van al zijn idiote uitspraken en ideeën, daar wil ik zelfs geen moeite insteken om daar tegenin te gaan.
Ik ben echter blij dat ik mijn omgeving veel andersgezinde mensen ben tegengekomen :-)
Big_Mo schreef:Volgens mij heb ik ooit over CC hier geschreven.
1. ik ben opgegroeid met als je de centen er niet voor hebt kan je het ook niet uitgeven. Of te wel een Debit card heeft voor mij de voorkeur!
2. CC zijn in mijn mening veel te makkelijk te krijgen hier in de VS. Je wordt er practisch mee dood gegooit bij elke winkel. Hier een openen krijg je 10% korting hier op en daar op. Ik ken mensen die iets van 4 tot 5 CC hebben en sommige er van zijn gebruikt tot MAX!
3. Voor reizen vind ik een CC een uitkomst. Auto huur, Hotel ga zo maar door. Buiten dat om probeer ik alsnog alles met mijn Debit of PayPal te betalen.
Ik ben er inderdaad mee akkoord dat in vele gevallen cc wordt gebruikt als 'geld uitgeven dat je eigenlijk niet hebt'. En niet iedereen kan daarmee omgaan helaas.. Voor mijzelf heeft het mij nog nooit problemen opgeleverd igg.
Bitje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Bitje »

Die WC's... ja, er zitten kieren tussen, daar kon ik nog wel leven, maar ik blijf het moeilijk vinden om mijn behoefte te doen terwijl er naast mij twee vrouwen uitgebreid over en weer aan het praten zijn over hun kinderen en hun problemen. Ik kan me dan toch niet echt ontspannen. Maar ik heb me daar zeker niet aan geïrriteerd.

Ik irriteerde me juist bij terugkomst in Nederland aan de troep op straat, en vooral: de hondendrollen die op de stoep en in het gras liggen. En vooral met het warme weer, die walgelijke geur die zo'n grasveldje afgeeft. Dan weet je: we zijn weer thuis!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kan me dan toch niet echt ontspannen. Maar ik heb me daar zeker niet aan geïrriteerd.
Het is goed dat we niet meer in de romeinse tijd leven. Daar zaten ze gebroederlijk langs elkaar zonder tussenschotje.....
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hoe geraak je in hemelsnaam in gesprek met een "Trump aanhanger" over Trump als presidentskandidaat als je in de VS op vakantie bent?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Op dezelfde manier als je aan de praat raakt over elk ander onderwerp in het nieuws. Je maakt een praatje en Trump komt ter sprake. Of de persoon waar je mee praat vraagt over je accent en begint ineens over de muur. Of ze horen je accent en beginnen over het "feit" dat de rest van de wereld Amerika voor gek verklaart vanwege Obama en dat de rest van de wereld blij zal zijn als Trump president is.

Serieus, bij sommige mensen zit Trump echt heel hoog en ze praten er met iedereen over. Valt me op dat aanhangers van andere politici veel minder over hun partij praten dan Trumpers.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb nog nooit meegemaakt dat Amerikanen tegen mij over hun politiek begonnen, maar ik zal eens kijken of ze dat nu wel doen.
Elsvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elsvr »

Politiek is bij ons ook nooit ter sprake gekomen in onze gesprekken met Amerikanen,maar misschien omdat wij dat onderwerp zelf bewust uit de weg gingen.
Ik erger me dus sinds we thuis zijn net veel meer aan de belgen,wat zijn we toch een zuur volk!
Ik mis het dus echt,het gewoon een praatje maken met random mensen die toevallig in je buurt zitten,of het altijd vriendelijk begroet worden,eender waar je komt.Behalve bij de douane dan,al viel dat ook nog best mee,daar was weinig verschil met de douane in Belgie :mrgreen:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vermoed dat je de immigratie bedoelt ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Elsvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elsvr »

Sorry,bedoelde de securitycheck bij terugkeer.Bij immigrations waren ze best vriendelijk moet ik zeggen.
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Behalve dan de kieren misschien vind ik de toiletten daar super. Afgelopen week geland in Brussel en al gelijk bij de grens waar we een hapje gingen eten bij een wegrestaurant of we ook nog even 50 ct willen betalen, ik geef daar geld weg voor een etentje :shock: :shock: :shock:
in VS overal een toilet te vinden voor dames zeker prettig en over het algemeen schoon. Moet je hier proberen bij een supermarkt :lol: :lol:
Ik erger me juist weer hier aan het totaal niet hebben van respect voor de agenten, deze week volop in het nieuws,
en de welbekende plastic zakjes al eerder vernoemd :o zo weer met beide voeten op de grond in Nederland (ben weer lekker Nederlands bezig :D )
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Hockey schreef:Hoe geraak je in hemelsnaam in gesprek met een "Trump aanhanger" over Trump als presidentskandidaat als je in de VS op vakantie bent?
Of als je net zoals wij, nietsvermoedend 's avonds bij je logeeradres voor die avond arriveert en de eigenares om ons te verwelkomen al de TV heeft aangezet en direct begint over de aanslagen in Nice die juist gebeurd waren en omdat wij europeanen zijn, zij eerst medelijden had met ons met al die aanslagen (voor het gemak belgië en frankrijk waren voor haar één pot nat) en het allemaal de schuld van Obama is dat europa geteisterd wordt door het terrorisme, dat het obama is die die terroristen ook wil binnenlaten in de US maar dat Trump dat niet zal toelaten en dan volgde, tot onze verbouwereerdheid een ganse lofrede over Trump. Wij hadden geen zin in 1 discussie (hadden al een lange rijdag achter de rug). "ik rolde op zeker moment met mijn ogen" en oei oei, dat schoot wel in het verkeerde keelgat :lol: en eens de eigenares de deur uit was, hebben we de TV afgezet. :mrgreen:
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker

Bericht door Yankee-Doodle »

Even gezocht maar volgens mij is het volgende onderwerp in dit topic nog niet besproken: Airco.
(Sorry als ik me vergis).

We zijn nét terug van een korte rondreis door zuid-west Amerika waar de gemiddelde temperatuur ergens tussen 35 en 45 graden lag.
Gelukkig is het gort droog en waait het eigenlijk constant dus het is nog dragelijk.
Probleem is dat overal waar je naar binnen loopt met 3 zaken te maken hebt: de airco staat op turbo 20 graden waardoor je het gevoel krijgt de koelkast binnen te lopen, de airco maakt meestal lawaai, en 3 je zit gruwelijk op de tocht, wáár je ook gaat zitten.
Vooral in hotel kamers, dus wij verkozen vaak zweten boven slapen in tocht en lawaai van 95 decibel.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kan me eerlijk gezegd geen hotel herinneren waar ik de airco niet naar een normale temp kon terugzetten. Maar ik begrijp je ergernis wel.Soms kost het best wat moeite.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer