Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door M Kactus »

Alle bepalingen van de vergoeding, cash, voucher, hoeveel, vallen onder die leidraad voor rechters. In het wetsartikel zelf staat daar niets over, als ik het goed heb.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door marieke van oorschot »

Net terug van een weekje Las Vegas. Is uiteindelijk meer dan een week geworden. Op de heenweg zaten we in de ellende van Delta. Daardoor vlucht geannuleerd en 24 uur later vertrokken. Op de terugweg weer ellende. Onderdeel van het vliegtuig stuk en vlucht geannuleerd. Daardoor 24 uur later vertrokken.
De tickets hebben we via reisbureau gekocht. Dus de compensatie die van we Delta hebben gekregen, moet ik viahey reisbureau krijgen. Komt wel goed, want zij is een goede kennis. Ik heb bericht gekregen dat we voor de heenweg een voucher van 200 dollar pp krijgen en we voor de terugweg een voucher van 150 dollar pp.
Kunnen we nu evengoed nog achter die 600 euro pp per reis aan? Zo ja, hoe moet ik dat regelen?

Daarnaast hebben we de hele vakantie geen koffers gehad. Delta heeft ze nooit geleverd. Krijgen we ook vergoeding voor de onkosten?
Alvast bedankt!
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Hinko »

Waarom via het reisbureau? Waar je tickets hebt gekocht maakt voor het claimen toch niks uit lijkt mij? Maar ja heb ook geen idee hoor.

De Eu verordening geldt alleen voor de heenreis. En dat is max 600 euro pp.
Waarom is de vlucht geannuleerd op de heenweg? Wat was de reden?

terug geldt de Eu verordening in jouw geval niet.

Ik denk dat je wel een vergoeding kunt indienen voor de koffers. Staat dat misschien op de Delta site? Ik heb daar geen ervaring mee.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door marieke van oorschot »

De vouchers die Delta al gemaild heeft, zijn via het mailadres gegaan van het reisbureau. Dus die zijn daar. De reden voor de heenreis was de wereldwijde storing van Delta van vorige week maandag. Was een storing in Atlanta waardoor er geen enkele vlucht kon gaan.
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Hinko »

ow die storing inderdaad :wink:
ik zou gewoon Delta zelf aanschrijven, Nee heb je. Met een verwijzing naar de Eu verordening. En kijken wat ze zeggen.
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door M Kactus »

In de EC261 staat ook een regeling voor de bagage bepaald.
Verloren of beschadigde ingecheckte bagage
Ingecheckte bagage

Als u ingecheckte bagage verloren, beschadigd of vertraagd is, kunt u recht hebben op een vergoeding door de luchtvaartmaatschappij, tot 1220 EUR.

Uitzondering: als de schade door een defect van de bagage zelf is veroorzaakt.
Maar dat gaat vooral over schade of verlies. Ik dacht dat ik de vorige keer ook iets gelezen had over het later aankomen van de bagage, en de tussenkomst in de kosten daarvan. Moet er wel ergens in staan.

Als die wereldwijde storing van Delta wordt gezien als overmacht, heb je geen recht op een vergoeding. Als die 200€ vouchers van het reisbureau zijn, en niet van de luchtvaartmaatschappij, heb je ook nog recht op de vergoeding. Maar als die 200 van Delta komen, dan weer niet. Dan heb je een vergoeding aanvaard.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door marieke van oorschot »

Die vouchers komen van Delta. Maar ze hebben ze gewoon gemaild en we hebben niet de vraag gehad of we er akkoord mee gaan.
Loves Vegas!
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door M Kactus »

Tja, kan het reisbureau die in jouw naam hebben aanvaard, omdat je hen gevraagd hebt om het op te lossen? Lijkt me wat vreemd, maar je weet nooit. Kan ook dat het nog geeneens verkeerd is, als het uiteindelijk overmacht was, hè.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Hinko »

Kan ook geen overmacht zijn he. Moeten ze maar zorgen dat de stroom niet wegvalt.
Als bij ons op het werk de handel eruit knalt is er altijd een back up die het weer overneemt.

Maar ik zou gewoon zelf bij Delta een claim indienen voor de heenreis op basis van de eu verordening.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door marieke van oorschot »

Ben al een hele tijd aan het zoeken op de site van Delta waar ik de claim kan indienen. Kan het alleen niet vinden.... Heeft iemand toevallig een link?
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Hinko »

https://www.delta.com/contactus/pages/c ... /index.jsp

Als u de luchtvaartmaatschappij wilt spreken met betrekking tot een aanvraag voor vergoeding, een compensatieclaim of een andere vraag, neem dan contact op met Delta Customer Care Department (Afdeling Klantenservice van Delta) op http://www.delta.com. (Selecteer Comment/Complaint -> Past Travel Complaint -> Complaint -> Flight Disruption en vul de gevraagde informatie in om voor de juiste afhandeling van uw klacht te zorgen.)
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door marieke van oorschot »

Thanks!
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door hemmie »

Vergoeding voor vertraagde bagage is volgens mij per maatschappij verschillend, en zou op de website moeten gaan. Mijn ouders kregen een keer hun koffer te laat toen ze met Finnair naar ons in India vlogen, ze hebben toen de bonnetjes voor de kleding die ze ter overbrugging hadden gekocht ingediend bij Finnair en direct vergoed gekregen. Stond allemaal op hun website beschreven. Maar er zijn normaal gesproken wel restricties, en ik vermoed dat niet elke maatschappij zo makkelijk doet.

Lijkt mij dat die vouchers die aangeboden worden geheel los staan van de officiele €600 waar je wettelijk recht op zou hebben, ik zou zelf ook niet blij worden van vouchers, en vind dit ook wel een heel laag bedrag voor zo'n enorme vertraging. Maar, door ze te accepteren kan de maatschappij misschien wel zeggen dat ze je al gecompenseerd hebben en daarom geen cash meer willen vergoeden. Ik zou direct weer bij het reisbureau aankloppen en aangeven dat je geen vouchers wenst maar de cash vergoeding waar je wettelijk recht op hebt.
Terug in Texas!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Marcopstal »

dat je geen vouchers wenst maar de cash vergoeding waar je wettelijk recht op hebt
Waar staat ergens dat de vergoeding cash geld moet zijn ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Hinko »

Cash tenzij....

3. The compensation referred to in paragraph 1 shall be paid in cash, by electronic bank transfer, bank orders or bank cheques
or, with the signed agreement of the passenger, in travel vouchers and/or other services.

http://ec.europa.eu/transport/themes/pa ... 04_261.pdf
Artikel 7
PatrickBeukelman
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:00

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door PatrickBeukelman »

Ik ben benieuwd naar jullie mening in de volgende situatie.
Maandag 8 augustus jl. (de dag van de power outage bij Delta) zouden mijn partner en ik vanuit Miami via Atlanta terugvliegen naar AMS. Onze 1e vlucht vanuit Miami, uitgevoerd door Delta was echter zodanig vertraagd dat in het vliegtuig ons werd verteld dat wij niet meer met de KLM vlucht mee konden. Ter info; wij landden uiteindelijk om 22:23 op Miami en mijn verwachte vertrektijd voor de vlucht naar AMS was 22:30.

Gevolg; tot 2:30 op Atlanta bezig geweest om een vlucht 9 augustus te krijgen en uitelijk op 9 augustus vanuit Atlanta via Stuttgart in Amsterdam beland (dag later dus). We hebben zelf nog wel een hotelovernachting kunnen regelen (95% zal vol).

KLM wilt nu geen vergoedig voor zowel de vertraging als voor de directe kosten (hotel + taxi) betalen en mijn reisverzekering ook niet. Iemand ervaring met dergelijke situaties? Ik vind het vooral bijzonder dat de directe (hotel + taxi) kosten die ik heb moeten maken door een oorzaak die buiten mij ligt niet vergoed worden. Ze beroepen zich simpelweg op de EU-vordering en doordat de 1e vlucht door Delta is uitgevoerd ze geen vergoeding willen betalen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Old Faithful »

Ik zou het niet vreemd vinden als je op basis van de Europese verordening geen schadevergoeding van de KLM krijgt krijgt. Hun vlucht is immers op tijd aangekomen, toch?
Hoe dan ook ligt de oorzaak van de vertraging bij Delta en zul je daar moeten zijn voor eventuele compensatie, denk ik.

Succes.
Groet,

Old Faithful
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door M Kactus »

EC261/2004 slaat alleen op vluchten die vertrekken vanuit Europa, of worden uitgevoerd door een Europese maatschappij. Geen van beide voorwaarden zijn vervuld, dus je kunt je volgens mij ook niet beroepen op die verordening.
Je zult dus bij Delta moeten aankloppen, en moeten rekenen op hun goodwill.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door bedeve »

PatrickBeukelman schreef:
KLM wilt nu geen vergoedig voor zowel de vertraging als voor de directe kosten (hotel + taxi) betalen en mijn reisverzekering ook niet. Ze beroepen zich simpelweg op de EU-vordering en doordat de 1e vlucht door Delta is uitgevoerd ze geen vergoeding willen betalen.
Delta compenseert niets want het is geen EU partij en de reis werd buiten de EU aangevangen
KLM compenseert niets, waarom zouden ze ook.
Ze zijn in deze vertraging geen partij.
Er is ook voor een reisverzekering geen enkele grond voor compensatie.
Blijft er maar een ding over : Heb jij de tickets met een credit card betaald ?
En was dat een credit card zoals Mastercard of bepaalde VISA cards met een vluchtvertragingsverzekering.

Dat zijn de " redders" in zo'n situatie; je hotel en transportkosten gedekt met een minimum van Eur. 150
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door bedeve »

marieke van oorschot schreef:Ben al een hele tijd aan het zoeken op de site van Delta waar ik de claim kan indienen. Kan het alleen niet vinden.... Heeft iemand toevallig een link?
Hoi Marieke, gewoon op de thread die je zelf geopend had op je oorspronkelijke dag van vertrek vind je de speciaal door DElta gemaakte pagina.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 8#p1060768

@ jouw vouchers zijn de op dezelfde dag door DElta aangekondigde compensatie voor alle reizigers.
Dat er voor de vanuit Europa reizende DElta klanten andere regels gelden vormt hier geen onderdeel van.
Indien gewenst zul je zelf dus bij Delta moeten claimen.

@Als jij via een reisbureau of een booker je tickets hebt gekocht is het logisch dat de vouchers via dat kanaal zijn gekomen.
Jij hebt immers geen directe ,financiele, relatie met DElta.
het reisbureau heb jij ingeschakeld als tussenpersoon.
@Vergoedingen voor vertraagde,verloren bagage, zijn conform Europese regelgeving vastgesteld.
En dus niet afhankelijk van vliegmij oid.
Vandaag had de ANWB daar een nieuwsfeitje over;
http://www.anwb.nl/juridisch-advies/op- ... 160819_CRM

Even facts & figures op een rijtje richting DElta en dan komt het wel goed.
Succes
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer