Misschien heeft iemand nog tips, op- of aanmerkingen dus ik zet hem nog maar eens op het forum.
De vliegreis staat al vast. Ook hebben we al een auto geboekt voor het 2e deel van de reis (San Francisco - Phoenix), we moeten dus wel op een bepaald moment in San Francisco zijn. Eén hotel is al geboekt (nl. de Kalaloch Lodge), maar misschien dat ik de data daar nog van zou kunnen veranderen. Nou hier komt de route:
dag 1 (1 juli) naar Seattle (overnachting Days Inn Seatac Airport)
dag 2 (2 juli) Seattle (naar een ander hotel: University Inn bijv.)
dag 3 (3 juli) Seattle : naar Mount Rainier NP en weer terug naar Seattle
dag 4 (4 juli) Seattle (4th of july Union Lake)
dag 5 (5 juli) naar Vancouver (snelle route) 141 mijl
dag 6 (6 juli) Vancouver
dag 7 (7 juli) naar Anacortes en met de ferry naar San Juan Islands (Orcas Island) (camping) 115 mijl
dag 8 (8 juli) Orcas Island (camping)
dag 9 (9 juli) via Deception Pass State Park en Port Townsend naar Port Angeles (weet iemand hier nog een leuke camping?) 103 mijl
dag 10 (10 juli) Port Angeles: naar Cape Flattery en weer terug.
dag 11 (11 juli) Port Angeles: Hurricane Ridge (als we hier gisteren nog tijd voor hadden, vandaag misschien een dagje naar Victoria)
dag 12 (12 juli) Via Lake Crescent (Marymere Falls), Sol Duc Valley en Rialto Beach naar Kalaloch (overnachting in Kalaloch Lodge) 125 mijl
dag 13 (13 juli) Naar Ruby Beach, Beach no.4 en Hoh Rain Forest (overnachting weer in Kalaloch Lodge)
dag 14 (14 juli) via Queets (Queets River Road?) en Lake Quinault door naar Castle Rock 165 mijl
dag 15 (15 juli) naar Mount St Helens en door naar Columbia River Gorge 180 á 220 mijl
Hier ben ik nog niet zeker van, misschien dat we de CRG overslaan en een dagje Portland inlassen omdat het anders misschien wat veel mijlen worden.
dag 16 (16 juli) CRG - Portland ca. 130 mijl of een dagje Portland
dag 17 (17 juli) via Tillamook langs de Oregon coast naar Yachats 165 mijl
Dit is misschien een beetje lang? De Seaquest Inn B&B leek ons wel wat. Kent iemand deze B&B? Het is wel prijzig.
dag 18 (18 juli) via Redwood NP naar bijvoorbeeld Eureka 290 mijl!
dag 19 (19 juli) via Avenue of the Giants naar Lassen Volcanic NP (camping) 142 mijl
Ik vind de voorgaande dagen nogal vol mijlen zitten, maar weet niet hoe ik het anders in kan delen.
dag 20 (20 juli) Lassen Volcanic NP (camping)
dag 21 (21 juli) naar San Francisco 253 mijl
dag 22 (22 juli) San Francisco
vandaag moeten we van auto ruilen
dag 23 (23 juli) San Francisco
dag 24 (24 juli) naar Yosemite NP (hoe is de camping Crane Flat?) 175 mijl
Zouden we vandaag nog tijd hebben om naar Glacier Point te rijden?
dag 25 (25 juli) over Tioga Pass (hikes?)
Vandaag nog een andere camping aan oostkant van Yosemite
Ik weet dat het niet veel tijd is in Yosemite, maar we zijn hier al eens eerder geweest en het was niet echt mijn favoriete park.
dag 26 (26 juli) naar Stovepipe Wells Death Valley245 mijl
Langs Mono Lake. Een lange tocht, maar die hebben we al eerder gemaakt en was toch wel te doen.
dag 27 (27 juli) naar Las Vegas 150 mijl
dag 28 (28 juli) Las Vegas (helaas harstikke in het weekend)
dag 29 (29 juli) misschien nog eens naar Bryce NP, moeten we nog bekijken.
dag 30 (30 juli) bijv. Bryce NP
dag 31 (31 juli) naar Page
als het vanuit Bryce is dan via de Cottonwood Canyon Road indien begaanbaar.
dag 32 (1 aug) Page
hopelijk nog een keer de Wave
dag 33 (2 aug) Page
dag 34 (3 aug) mooie route naar Sedona 218 mijl
dag 35 (4 aug) vanuit Sedona via Jerome, Montezuma Castle NM en de Apache Trail naar Days Inn in Scottsdale 248 mijl
Zou dit te doen zijn?
dag 36 (5 aug) relaxdagje in Scottsdale
dag 37 (6 aug) weer naar huis
Tja, zoals gezegd ben ik er nog niet helemaal tevreden over. Dat stuk langs de kust van Oregon en bij Redwood vind ik er ook zo druk uit zien. Crater Lake slaan we maar over. De totale route is dik 3400 mijl. Dat moet toch wel te doen zijn in ruim 5 weken.
Mochten er nog tips zijn (ook bijv. voor hotels/campings), die zijn meer dan welkom
Groetjes,
Karin