Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraagje Grouse Mountain Ultimate Experience

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
ralluf
Amerika-ontdekker

Vraagje Grouse Mountain Ultimate Experience

Bericht door ralluf »

Mijn vriendin en ik gaan eind augustus naar Vancouver en willen ook naar Grouse Mountain om vervolgens de gondel (skyride) naar boven te pakken en dan ook nog de windmolen in die op de top staat waardoor je een geweldig uitzicht hebt. Je kan in de windmolen omhoog en dan aan de hand van een 360 graden uitzicht over het hele gebied kijken ''The Eye of the Wind''.
Dit kost 57,95 Canadese dollars per persoon! Best duur dus.... maar hebben we wel een vraagje, wellicht zijn er forumgangers ons voor geweest.

Moet je van te voren tickets aanschaffen/reserveren?
Ik kan ze namelijk kopen online maar hoef geen datum in te vullen.... Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit heel populair in Vancouver? Via deze website kan je tickets kopen https://www.grousemountain.com/eye-of-the-wind/buy-now
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Vraagje Grouse Mountain Ultimate Experience

Bericht door Christian »

Wij zijn er in juni 2011 geweest. Wij hebben gewoon op de bonnefooi de kabelbaan gepakt. Wij zijn niet in die windmolen geweest. Dat was niet zo heel veel hoger en zeker niet hoog genoeg voor die prijs. Op de grouse mountain zijn genoeg uitzicht punten waarmee je over Vancouver en omstreken kunt kijken.

Check ons reisverslag van 2011.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Een aantal jaren geleden zijn wij zonder vooraf te bespreken met de kabelbaan de Grouse Mountain op geweest en dat was de moeite waard. Wij hadden wel een onbewolkte dag. (Ik heb daar geen reisverslag van online staan.) Volgens mij was die windmolen toen nog niet geplaatst.
Persoonlijk zou ik niet van te voren reserveren. Je zal maar dure kaartje hebben aangeschaft en op de dagen dat je in Vancouver bent is het regenachtig/laaghangende bewolking, dat is toch zonde.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Tom_D
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom_D »

Het beste dat je kan doen is het weer afwachten.
Wij zijn er in juni geweest, we hadden tickets vooraf geboekt en helaas... zwaar bewolkt/mistig op Grouse Mountain waardoor we geen 50m ver zagen...
Vancouver zag je dus helemaal niet liggen.
ralluf
Amerika-ontdekker

Bericht door ralluf »

Bedankt voor jullie antwoorden! Inderdaad is het weer even afwachten een goede optie. Dan gewoon alsnog online een ticket kopen. :thumbup:

In Vancouver heb je dus vaak bewolking en regen begrijp ik? Ik ga dan wel eind augustus, dus wellicht is het dan prima weer. We zullen zien!

Voor de Capilano Suspension Bridge kan je ook online tickets kopen (wederom best prijzig!) maar dit doe je alleen om een eventuele wachtrij te ontlopen? Ik neem aan dat je daar anders altijd een kaartje kan kopen en naar binnen kunt?
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Er is redelijk wat te doen op Grouse Mountain met de Lumberjack show, bird show, stoeltjes lift naar de top en nog veel meer! Ik zou zoals velen hier al voorstellen wachten tot een paar dagen van te voren om tickets te bestellen. Je weet nooit, moest het regenachtig zijn of er hangen vele lage wolken, dan zou ik er zoveel niet aan uitgeven! De laatste paar jaren zijn onze zomers lang en warm geweest van eind juni tot bijna eind september, dit jaar hebben we heerlijk weer gehad in mei, deel van juni maar de zomer is tot nu toe nog niet veel soeps geweest. Een week heet, dan weer een week minder met wat buien hier en daar. Het wordt de komende week ook niet erg warm, maar wel droog en redelijk zonnig.

Voor Capilano Suspension Bridge kan je ook gewoon tickets kopen op de dag zelf, hier heb je dan ook weer dezelfde opties. Ga redelijk vroeg als het kan, want het kan hier redelijk druk worden. Als je vroeg genoeg gaat, kan je gewoon langs de weg parkeren, anders moet je op de parking van Capilano Suspension Bridge parkeren en dat kost ook weer eens $5 of meer, ben niet zeker want wij zijn er altijd op tijd om een gratis parking plaats te bemachtigen! :wink:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij zijn er vorig jaar begin augustus geweest, dus midden in het hoogseizoen en ook nog eens halverwege de ochtend. Het was er druk, maar bij de kassa's stond bijna geen rij (wij kochten de 'goedkoopste' kaartjes). Hou er rekening mee dat je ook nog 8 dollar aan parkeren kwijt bent (bij een automaat midden op het parkeerterrein).

Een best leuk uitstapje, maar ondanks de beren die vrij kunnen struinen en de vogel- en houtbewerkingsshow het geld niet waard voor ons. Alleen duur eten (niks vegetarisch) in een bomvol café, nergens bankjes in de schaduw, aangeduwd worden zodat je met zoveel mogelijk mensen tegelijk in de gondel past (waarin je moet blijven staan).

Wel mooie (korte) hikes en natuurlijk een heel gaaf uitzicht. Als we er ooit nog eens komen, dan lopen we zelf naar boven (ik wist toentertijd niet dat dat ook kon) en nemen dan voor 10 dollar de kabelbaan naar beneden (naar beneden hiken is niet toegestaan, omdat de trail te smal en te steil is).
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Bello en andere die dit zouden willen proberen: vergeet wel niet dat de Grouse Grind niet voor iedereen is en dat je toch al in een redelijke goede conditie moet zijn om hier aan te beginnen. Alhoewel het maar 2.9km is, het is een trail dat recht omhoog gaat en iemand die dit niet gewoon is zou daar niet aan moeten beginnen. Jaar na jaar zijn er mensen die moeten gered worden omdat ze geen conditie hebben om aan de berg op te geraken en er zijn zelfs mensen die overleden zijn omdat hun hart het begeven heeft onderweg. Er is een hoogte verschil van zo'n 900 meter op dat 2.9km trail en zo'n 2830 trappen met bijna geen plekken om te rusten onderweg. Lees even hun informatie op de website: https://www.grousemountain.com/grousegrind/faq
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Waarschuwing is op zijn plek, dank je Ann!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

:thumbup: :thumbup: Oh en oeps...ik stuurde dezelfde link door die jullie al hadden. :wink: Maar Bello, als je nu al begint om te oefenen, dan ben je zeker in goede conditie tegen dat jullie nog eens komen. :mrgreen: :mrgreen:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik zie vooral Uitermate Sportieve & Fanieke mensen in Strakke Pakjes op de foto's, daar zal ik me ook op voor moeten bereiden :lol: https://www.google.nl/search?q=grouse+m ... =univ&sa=X

Maar hoe meer ik erover lees, hoe leuker het me lijkt! Prachtig parcours met 2.830 treden (ongeveer 1,5 uur). Over een paar jaar dan maar, als ook de peuter wat beter kan lopen!
Karin611
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Karin611 »

Afgelopen week waren wij in Vancouver, gisteren zijn wij teruggekomen. Wij zijn een gezin met 2 tieners en wij hebben na een dag sightseeing in de stad 's middags om 16 uur nog de Grouse Mountain beklommen via de Grouse Grind trail. Wij zijn redelijk sportief en vonden the Grind een must-do! Het is een zware, heel zware trail over een rotsachtig pad met zo nu en dan traptreden en het leidt alleen maar omhoog. Er lijkt geen eind te komen aan die 3 km. Maar het gevoel als je eindelijk na zo'n anderhalf uur boven bent is onbeschrijfbaar. Wij hebben een normaal tempo aangehouden, maar er zijn er genoeg die het natuurlijk veel sneller kunnen. Boven word je getrakteerd op een fenomenaal uitzicht. Als je dan nog de stoeltjeslift naar de hoogste top neemt, dan is het uitzicht nog mooier en completer. Wij hebben niet de lift in de windmolen gepakt, het zou naar onze mening geen toegevoegde waarde hebben. Wij hadden niets van tevoren geboekt. Wij troffen helder mooi weer, wat natuurlijk geweldig is voor het uitzicht. Maar bij minder weer zouden we de trail ook gelopen hebben vanwege de prestatie. Terug met de cabine is 10 dollar.
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer