Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Last minute vraagje: Ruby Falls/Incline railway v.s. Tallulah Gorge State Park
-
moon29
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Last minute vraagje: Ruby Falls/Incline railway v.s. Tallulah Gorge State Park
Nog even een last minute vraagje (over ruim 24 uur gaan we vliegen):
Op 27 juli hebben we een reisdag van Gatlinburg (waarna we dan eerst van 7 tot ongeveer 10 uur nog gaan fietsen in Cades Cove) naar Atlanta.
Gepland staat nu om onderweg Tallulah Gorge state park mee te pikken en daar de hike te doen van 3 miles waarbij je de hangbrug oversteekt.
Maar nu lees ik zojuist ook mooie verhalen over Ruby Falls/Incline railway/Lookout mountain.
Als we voor die optie kiezen zijn het iets meer miles maar niet meer reistijd.
Dat lijkt me ook erg mooi en misschien een betere optie indien het erg warm is of vergis ik me daarin?
Iemand hier die kan adviseren?
En is een uur of 2 voldoende om daar e.e.a. te bekijken?
Op 27 juli hebben we een reisdag van Gatlinburg (waarna we dan eerst van 7 tot ongeveer 10 uur nog gaan fietsen in Cades Cove) naar Atlanta.
Gepland staat nu om onderweg Tallulah Gorge state park mee te pikken en daar de hike te doen van 3 miles waarbij je de hangbrug oversteekt.
Maar nu lees ik zojuist ook mooie verhalen over Ruby Falls/Incline railway/Lookout mountain.
Als we voor die optie kiezen zijn het iets meer miles maar niet meer reistijd.
Dat lijkt me ook erg mooi en misschien een betere optie indien het erg warm is of vergis ik me daarin?
Iemand hier die kan adviseren?
En is een uur of 2 voldoende om daar e.e.a. te bekijken?
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Last minute vraagje: Ruby Falls/Incline railway v.s. Tallulah Gorge State Park
2 uur is misschien wat krap om alles op Lookout Mountain te bekijken. Wij waren voor Ruby Falls ruim een uur kwijt. Je gaat met een gids de grot in, je kunt dus ook niet sneller, je bent afhankelijk van de gids en hoe laat de tour start. Maar wij vonden het de moeite waard.
Dan de Incline Railway, dat kost niet zoveel tijd, leuk om te toen.
Derde attractie is Rock City. Daar kan je zolang over doen als je wilt. Wandelen en klimmen tussen en over rotsen.
De drie attracties op Lookout Mountain liggen niet op loop afstand dus je hebt ook wat tijd nodig om van de een naar de ander te gaan, al is dat echt niet ver.
Het is er toeristisch, maar wij vonden het erg leuk om gezien te hebben. Kan het niet vergelijken met het state park, daar zijn wij niet geweest.
Misschien heb je iets aan ons verslag uit 2010, dag 15 waren we bij Lookout Mountain.
Dan de Incline Railway, dat kost niet zoveel tijd, leuk om te toen.
Derde attractie is Rock City. Daar kan je zolang over doen als je wilt. Wandelen en klimmen tussen en over rotsen.
De drie attracties op Lookout Mountain liggen niet op loop afstand dus je hebt ook wat tijd nodig om van de een naar de ander te gaan, al is dat echt niet ver.
Het is er toeristisch, maar wij vonden het erg leuk om gezien te hebben. Kan het niet vergelijken met het state park, daar zijn wij niet geweest.
Misschien heb je iets aan ons verslag uit 2010, dag 15 waren we bij Lookout Mountain.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Re: Last minute vraagje: Ruby Falls/Incline railway v.s. Tallulah Gorge State Park
Omdat je toch al een fietstocht maakt, en drie uur kan krap zijn als je heir en daar nog stopt, en nog al lang in de auto zit...wat wil je, of Rock City (voor mij de meest interessante en misschien Ruby Falls) met allerlei voorzieningen, restaurant, toiletten, airco, lekker terrasje zitten,...of buiten nogmaals een wandeling, warm en minder voorzieningen....
Misschien is The Lost Sea in Sweetwater nog iets??
Misschien is The Lost Sea in Sweetwater nog iets??
rijocaer
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
We zijn inmiddels vertrokken maar het duurt nog even tot we daar zijn dus ik ga er zeker nog naar kijken. Bedankt!!
- Meggy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Twee uur voor al deze bezienswaardigheden is denk ik te weinig. Wij hebben ze pas ook gedaan en zijn toch wel een halve dag bezig geweest, terwijl we overal niet overdreven lang zijn gebleven. Deze planning stond op de site van de attracties zelf:
Start your day at Ruby Falls! Opening at 8am daily, you can enjoy a guided cave tour to see the world's tallest underground waterfall. Experience the views of Chattanooga from the Lookout Mountain Tower™. Let the kids run off some energy on the Fun Forest Playground while you grab a snack from the Cavern Cafe or Fun Forest Foods.
Allow approximately 1 1/2 hours.
Next up, take a leisurely stroll through Rock City Gardens. Each season there's a new reason to visit with changing flora, fauna, and the world-famous "See Seven States" view! Starbucks, Big Rock Grill, Cliff Terrace, and the new Cafe 7 offer a variety of dining choices along the Enchanted Trail.
Finish your day at the Incline Railway - the world's steepest passenger railway. Experience the thrill of riding "America's Most Amazing Mile" as the Incline climbs historic Lookout Mountain. Enjoy the mile high view from the Lookout Mountain station observation deck.
Allow approximately 1 hour.
Ik had eigenlijk verwacht dat we er wel wat korter over zouden doen, maar deze tijden klopten aardig.
Hier vind je mijn reisverslag (deze dingen deden we op dag 12), misschien heb je er nog wat aan: http://www.thestates.nl/reisverslagen/d ... juni-2016/
Start your day at Ruby Falls! Opening at 8am daily, you can enjoy a guided cave tour to see the world's tallest underground waterfall. Experience the views of Chattanooga from the Lookout Mountain Tower™. Let the kids run off some energy on the Fun Forest Playground while you grab a snack from the Cavern Cafe or Fun Forest Foods.
Next up, take a leisurely stroll through Rock City Gardens. Each season there's a new reason to visit with changing flora, fauna, and the world-famous "See Seven States" view! Starbucks, Big Rock Grill, Cliff Terrace, and the new Cafe 7 offer a variety of dining choices along the Enchanted Trail.
Finish your day at the Incline Railway - the world's steepest passenger railway. Experience the thrill of riding "America's Most Amazing Mile" as the Incline climbs historic Lookout Mountain. Enjoy the mile high view from the Lookout Mountain station observation deck.
Allow approximately 1 hour.
Ik had eigenlijk verwacht dat we er wel wat korter over zouden doen, maar deze tijden klopten aardig.
Hier vind je mijn reisverslag (deze dingen deden we op dag 12), misschien heb je er nog wat aan: http://www.thestates.nl/reisverslagen/d ... juni-2016/
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW
TheStates.nl
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW
TheStates.nl
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dan wordt het denk ik kiezen tussen Ruby Falls, the lost sea of Tallulah state park...
- schre062
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Lookout Mountain is zeker de moeite waard. Trouwens in Chattanooga kun je ook nog het oude station met de Choo Choo trein bekijken. Ook erg leuk. Zie ons verslag.
https://schreuderinamerika.wordpress.co ... nashville/
https://schreuderinamerika.wordpress.co ... nashville/
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
Wij hebben alle 3 je opties gedaan en in het kort zal ik de verschillen tussen ze aangeven, omdat ik jullie voorkeuren niet ken moeten jullie zelf de keuze maar maken:
1) Lost Sea - Groot grotten complex met ondergronds meer waarin zelfs vissen leven. In de zomer prima locatie vanwege de lage temperatuur. Wel een beetje afgelegen.
2) Ruby Falls - Unieke waterval binnen een grottencomplex, ook hier een aangename temperatuur in de zomer. Drukke bestemming waarbij er wat wachtijd kan zijn, leuk om te combineren met Rock City en Chattanooga is erg leuke stad met leuke restaurants.
3) Tallulah Gorge - Prachtige wandeling die je steeds dieper tussen de kliffen brengt. Hou rekening met vele trappen en zeer warme temperature. Als je vroegt bent kun je 1 van de 100 dagpassen krijgen waarmee je verder de canyon in mag, hier kun je heerlijk zwemmen in de vele poelen en stroompjes.
Have fun.
1) Lost Sea - Groot grotten complex met ondergronds meer waarin zelfs vissen leven. In de zomer prima locatie vanwege de lage temperatuur. Wel een beetje afgelegen.
2) Ruby Falls - Unieke waterval binnen een grottencomplex, ook hier een aangename temperatuur in de zomer. Drukke bestemming waarbij er wat wachtijd kan zijn, leuk om te combineren met Rock City en Chattanooga is erg leuke stad met leuke restaurants.
3) Tallulah Gorge - Prachtige wandeling die je steeds dieper tussen de kliffen brengt. Hou rekening met vele trappen en zeer warme temperature. Als je vroegt bent kun je 1 van de 100 dagpassen krijgen waarmee je verder de canyon in mag, hier kun je heerlijk zwemmen in de vele poelen en stroompjes.
Have fun.
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ondanks dat Tallulah toch ons plan was voor vandaag is het Ruby Falls geworden door de omstandigheden (erg warm en gelopen in plaats van gefietst in Cades Cove). Het is hier nagenoeg middernacht, dus tijd om te gaan slapen na een lange dag
, dus voor uitgebreider verslag zie: https://edmobama2014.wordpress.com/2016 ... r-atlanta/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1834 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 4 Reacties