Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Mirjamhvh
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2014, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Tampa, Fl

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Mirjamhvh »

Er zijn genoeg mensen die denken dat huidkanker "alleen maar" een plekje op hun huid betekent, terwijl er jaarlijks toch veel mensen daadwerkelijk aan huidkanker.
vanhofwegen.wordpress.com
vanhofwegen1.wordpress.com
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Dbacks2 »

Water in Phoenix is inderdaad ook heel goedkoop. En ... nee US insider er is nog nooit een oproep geweest om zuinig te doen, sterker nog in ondergrondse opvang schijnt voor 4/5 jaar voor de hele stad water te zijn.
Neemt niet weg dat ik het toch met lede ogen aanzag toen door een fout van de bouwer ons zwembad leeg moest en dat zelfs ok nog een tweede keer moet... hoeveel (of in ons geval hoe weinig; zwembad vullen blijft ruim onder de 50 dollar en het is een PLONS!) je ook voor water betaald, het is een kostbaar goedje.

En over het gedrag van mensen in de zon... ik ben een buitenbeestje; ik zit buiten te lezen, ik zwem... en daardoor ben ik echt tien lagen bruin. Kan vervellen en dezelfde kleur bruin terug krijgen... maar heel veel mensen in PHX zijn bleker dan menig Nederlanderin de winter. Die komen zelden buiten.

Allergieen in NL nooit gehad en dus hier ook niet verwacht, ondanks de aankondigingen van 'allergy season' met de bijbehorende medicatie die je ervoor kunt aanschaffen... Toch liep vorig jaar plots iedereen met rode ogen en een snotneus voor een week of 7, maar het lijkt erop dat we gewend zijn, alles heeft gebloeid maar we hebben nog geen last gehad.
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door suebrons »

Hier in Florida heb ik altijd een flesje water mee. Toen ik nog buiten werkte, dronk ik veel water en gatorade. Nu met binnen werken zit ik in de AC. Als ik wat ga doen altijd water mee en af en toe water sippen. En op mijn vrije dagen doe ik zoveel mogelijk voor de middag dan is het nog goed uit te houden.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Essiej »

Tucson hier, eigenlijk viel de hitte mij wel mee. Het was wel erg warm, maar ik heb zelfs nog even in de zon gelegen (halfuurtje met hoge SF factor). Ik ben veel meer gemaakt voor hitte dan voor kou. Wij wonen in een apartementencomplex met utilities included, dus de airco staat hier heel koud elke dag en nacht :thumbup: Ik merk dat ik nog wel vergeet water te drinken en dat levert soms flinke hoofdpijn op, maar flink bijvullen en het gaat weer beter.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
smittenimmigrant
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 feb 2012, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door smittenimmigrant »

Hier staat de airco op 81 F (27 C), dat vind ik nog net kunnen. Kost ons (appartement van 90 M2) ongeveer 75$ inde maand, denk ik. Komende week wordt het hier 35 C. Niet mijn idee van leuk, t is alsof je door een natte wollen deken ademt. Alles stinkt ook.

Toen het warm werd, heb ik m'n haar geschoren, maar t is nu alweer aangegroeid, Moet t binnenkort maar weer doen. Verder ga ik gewoon naar buiten, maar doe ik alles op 'Virginia speed' zoals mijn man dat noemt. Extra langzaam, dus :)
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door USInsider »

Nieuwenoord, inderdaad ! En het 'plekje' hoeft maar de grootte (en de vorm te hebben) van een speldekop.

Smittenimmigrant, ik ga er zelf zo van stinken - bah.

Vorige week was het hier een aantal dagen 106-108F (41-43C) graden.
Ik had het zo warm, ik was er echt ziek van ! Hoofdpijn, buikpijn. Het is hier te warm, veel te warm ! klaagde ik tegen mijn man. Het is zo heet, het lijkt wel of ikzelf warmte uitstraal !
De dag daarop kwam mijn verstand ietwat terug en pakte ik de koortsthermometer: 103F.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door nieuwenoord »

Al wat opgeknapt inmiddels USInsider?

Hier is het heerlijk. Ondanks hittegolfwaarschuwingen voor heel Spanje, blijft het zo rond de 34 graden hier met overdag een fris windje en een heel lage luchtvochtigheid. Vorig jaar hadden we een benauwde zomer en zijn we halverwege juli naar Nederland vertrokken, maar daar is de zoner helemaal huilen met de pet op. Voorlopig blijven we lekker hier, ze voorspellen zelfs 28 graden voor begin volgende week wat echt koel is voor de tijd van het jaar :thumbup:
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door USInsider »

Yep ! (Lief dat je het vraagt.)
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Loek »

Het verbaast mij dat jullie Arizona bewoners gewone airconditioners hebben. Met de droge lucht daar is een Evaporative Cooler toch veel praktischer? En een stuk goedkoper. Ook bij ons in Colorado werkt dat uitstekend, en het huis blijft behagelijk koel in de zomer. Buiten 100F, binnen staat de thermostaat op 75F en de energie rekenen blijft nog onder de $100/maand.
De moderne systemen zijn nog zuiniger.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Dutchess »

Ik vermoed vanwege het monsoon seizoen (in augustus geloof ik?) wanneer de luchtvochtigheidsgraad een stuk hoger ligt.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Rachel. »

De hitte was een van de redenen dat ik niet naar Florida wilde verhuizen, maar helaas, zowel partner (die nog wel verhuisbaar was) als baan vond ik hier. Mijn strategie is gewoon niet naar buiten gaan, ik word er alleen maar ongelukkig van. Ik ben in huis, in de auto, in de bar, in de bioscoop, in de winkel/bij het binnenevenement waar we naar toe rijden. Dat de airconditioning overal idioot hoog staat is weer het andere uiterste. En ik spring eens per dag in het zwembad in de achtertuin. Af en toe zitten we 's avonds laat even buiten. De enkele keer dat ik toch buiten kom smeer ik me in met sunblock. Vanaf oktober plan ik weer uitstapjes buiten.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door nieuwenoord »

Je vroeg ons dat gisteren ook Loek, maar in Spanje kennen ze volgens mij het hele systeem niet. Ik snap eigenlijk ook niet waarom, maar weet wel dat de luchtvochtigheid er in de nacht wel veel hoger is.
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Gabbyxx »

Goh dat zou ik ook wel willen 100$ per maand :lol: Nou is het huis waar in we wonen het airco systeem niet echt praktisch gebouwd. Maar meestal betalen we boven de 200+ in de hete zomermaanden. Waarschijnlijk volgend jaar gaan we verhuizen.

Maar ik vermaak me prima met het warme weer. Heerlijk vind ik het en lekker ijskoud water drinken :thumbup:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Dude »

Dutchess schreef:Ik vermoed vanwege het monsoon seizoen (in augustus geloof ik?) wanneer de luchtvochtigheidsgraad een stuk hoger ligt.
Klopt helemaal. Een Evaporative Cooler werkt maar tot rond de 100F, alles daarboven krijgt die het niet meer getrokken en tijdens de monsoon is het helemaal niet meer te doen. Een collega had jaren zo een EC maar is verleden jaar (eindelijk volgens hem) naar AC overgestapt in zijn woning.

In onze gebouwen op het werk zijn er enkele die EC hebben en die zetten we gewoon af als het buiten te heet is. We hebben dan binnen een gelijkaardig mobiel systeem, maar dat blaast rechtsreeks op je, dus als je er in de buurt staat is het wel redelijk verkoelend, alleen roest alles wat niet bewerkt is of niet stainless steel is :blink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Dude »

en helaas nog maar eens een voorbeeld van een onderschatting van de hitte hier in Saguaro NP, zelfs nu nog !

http://pimasheriff.piopost.com/view/sea ... ased-hiker
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer