Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door BjornStorme »

Dag iedereen,

Daar vorig jaar onze eerste Amerikaanse roadtrip (zuidwesten) een overweldigend succes en ervaring was, hebben we besloten om dit jaar terug te gaan.
Deze keer gaan we een rondje noord / midwesten doen en starten en stoppen we vanuit Denver. We slapen bijna altijd in B&B's omdat we vorig jaar in hotels sliepen en we toch wat meer contact zouden hebben met de lokale mensen. En dit lijkt me een leuke manier en het voordeel dat je nog es een lekker ontbijt erbij krijgt ;)

Hierbij het eerste deel van mijn programma:

Dag 1: Brussel - Denver
Brussel 12u vertrekken richting Denver, landen op 17u35. Enkel auto gaan oppikken bij Alamo en dan naar de B&B rijden op een klein half uurtje.

Dag 2: Denver - Rocky Mountain NP - Fort Collins
Via Boulder rijden we naar Nederland, onderweg even stoppen aan de Boulder Falls en dan via de Peak-to-peak Scenic Byway rijden we naar Rocky Mountain NP.
Op de PTP heb ik 2 stops voorzien, namelijk Wid Basin en Lily Lake.
RMNP rijden we binnen via Beaver Meadows entrance station en van daaruit rijden we naar Horseshoe park waar we Endovalley road zouden nemen om vervolgens te beginnen aan de Old Fall River Road. Deze rijden we op tot aan Alpine visitor center en zo keren we terug via Trail Ridge Road. Ondertussen stoppen we uiteraard aan de nodige viewpoints en eventueel korte trail om even te picknikken. Om te eindigen zou ik nog graag rijden tot aan Bear Lake en daar nog een korte trail meepikken.
We verlaten dan terug RMNP via Estes Park en rijden we naar Fort Collins waar we zullen overnachten.

Dag 3: Fort Collins – Cheyenne – Black Hills
Vandaag willen we in de voormiddag even een bezoek gaan brengen naar de Cheyenne Frontier Days, daar trek ik ongeveer een 2 tal uurkes voor uit zodanig we ten laatste om 13u na een hapje kunnen vertrekkken richting de Black Hills.
Ik voorzien 2 stops onderweg, namelijk Scottsbluff National Monument en Carhenge in Alliance. We rijden de Black Hills binnen via Hot Springs. We slapen in de Black Forest Inn B&B.

Dag 4: Black Hills – Badlands – Black Hills
Drukke dag vermoed ik, … ik zou graag via de Needles Highway rijden naar Custer State park en daar de Wildlife Loop afrijden en dan terug via de Iron Mountain Road naar Mount Rushmore gaan kijken.
Dit zou ik tegen de middag gedaan willen krijgen omdat ook de meeste dieren het actiefst zijn in de voormiddag.
Daarna vertrekken naar Badlands, eerst wel onderweg iets eten in Rapid City. Ik zou wel rijden via de scenic 44 weg naar Badlands en via de Interior entrance de loop afrijden en de nodige stops inlassen.
Hierna vial Wall het park terug verlaten en hier nog even stoppen. Dan via Rapid City terug naar de Black Forest Inn B&B.

Dag 5: Black Hills - Sheridan
We laten de Black Hills achter ons en verlaten South Dakota via Deadwood, Cheyenne Crossing en zo via de Scenic Byway naar Spearfish. Onze volgende stop is Devil’s tower, hier even de trail afwandelen en dan plan ik nog 2 stops namelijk in Gilette en Buffalo om even wet rond te kijken, hier niks specifiek gepland. We komen aan in Sheridan en slapen hier in de Residence Hill B&B.

Dag 6: Sheridan - Cody
Rijden naar Cody via de Scenic Byway door Bighorn richting Devil Canyon, onderweg stoppen we wel nog om te gaan kijken naar Medicine wheel. Na bezoek aan Devil Canyon rijden we Cody om even rond te kuieren en dan rijden we naar de Bill Cody Ranch waar we 2 nachten verblijven. Savonds BBQ op de ranch ... 

Dag 7: Cody
Vandaag een rustige dag want het is al een drukke week geweest. Ik plan om eventueel een rustig paardritje te maken met de mensen van de ranch en savonds gaan kijken naar een rodeo in Cody.

Dag 8: Cody – West Yellowstone
Na de nodige rust gaan we er terug een pittige rit van maken. We verlaten Cody en we rijden naar Yellowstone NP via de Bear Tooth Pass Highway. Ondertussen plannen we de nodige stops in. We komen dan Yellowstone binnen via de NE entrance en we bezoeken daar de Mammoth Hot springs. We rijden via de Grand Loop road naar West Yellowstone waar we 2 nachten verblijven in de Moose Creek inn.

Dag 9: Yellowstone NP
We staan vroeg op en we verkennen vandaag de hele dag Yellowstone NP. Ik wil een groot stuk van de Loop afrijden en de mooiste stops nemen.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben deze route ook gedaan. Alleen dag 4 is wel heel erg vol. Wij hebben daar 2 dagen over gedaan (hadden 3 nachten daar). Misschien dat je je extra dag van Cody beter hier kunt spenderen, omdat er zo veel te zien is in die regio en Sheridan-Cody is relatief een korte rit, waarbij je Cody nog kunt bezichtigen en 's avonds de rodeo kunt doen.
Laatst gewijzigd door pumi1000 op 21 mar 2016, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door Martin & Marianne »

Dag 4 is inderdaad vol, maar ik vind ook de tijd voor RMNP niet ruim. En dag 8 is ook aardig vol. Wil je in Yellowstone alleen Mammoth Hot Springs bezoeken die dag en niet bijvoorbeeld nog rond de Lamar Valley of Tower iets bezoeken?
Wij deden in 2004 iets vergelijkbaars maar we hadden toen met 2 nachten Estes Park toch weinig tijd voor RMNP. En onze 3 nachten South Dakota waren niet genoeg om ook nog Badlands te bezoeken.

Hoeveel tijd heb je in totaal voor Yellowstone?

Marianne
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door BjornStorme »

Ik dacht al dat ik wat te optimisch was voor dag 4, ik zal voorlopig die planning laten aangezien ik hier niet meer kan schuiven in dagen enkel de invulling kan ik nog veranderen. In het ergste geval laat ik Badlands voor wat het is en zal dit voor een volgende keer zijn. Tenzij jullie zeggen laat iets van die scenic byways vallen en ga onmiddellijk naar Badlands ...

RMNP heb ik niet zo'n probleem mee om dit beperkt te houden, ik wil hier enkel wat mooie highlights uithalen zoals beschreven. We plannen om volgend jaar de rockies uitvoerig te bezoeken in Canada ...

Voor Yellowstone heb ik in totaal de namiddag op dag 8, dag 9 de volledige dag en dan nog dag 10 de voormiddag.
De tweede week ben ik nog bezig met de invulling maar over dag 10 kan ik zeggen dat dit is van West Yellowstone naar Victor (bergstadje in GTNP) via Grand Teton NP.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door gera_r »

We hebben vorig jaar jullie route vanaf dag 4 min of meer in de omgekeerde richting gedaan. Sommige dagen komen overeen, voor andere hebben we meer dagen genomen. Dag 4 is erg vol en ik betwijfel of je bij daglicht terug op je overnachtingsadres zult zijn. Zeker als je in een B&B zit waar de gastvrouw vaak een vaste tijd voor het ontbijt heeft en het doorgaans toch wel iets meer tijd in beslag neemt. Misschien kun je er die dag voor Cody op inruilen, als je er toch geen musea gaat bezoeken. Wall is verder ook leuk om even rond te lopen. Toeristenkermis natuurlijk, maar toch... Dus zou proberen die dag 4 toch in tweeën te splitsen, dan kun je ook wat meer aandacht besteden aan de Black Hills zelf.

Je dag 5, deden wij in twee dagen. Maar wellicht ga je het minder uitgebreid doen, dan zal het wel gaan.

Dag 6: grappig. We deden precies hetzelfde die dag, maar dan omgekeerd natuurlijk. De wandeling naar Medicine Wheel is nog behoorlijk (vals plat), maar wel leuk. We vonden het de moeite waard. Zeker omdat ik een deel van mijn blauwe Dyna(oefen)band er aan de omheining gehangen heb en ik sinds die tijd geen last meer heb van mijn pols. :D Wil je trouwens even kijken of hij er nog hangt? :lol:

Je kunt voor onze ervaringen en foto's evt. naar de link hieronder gaan...
Laatst gewijzigd door gera_r op 21 mar 2016, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door ingrid14 »

Wat je voor je dag 2 gepland hebt is ook al bijna niet te doen.
Voor de Black Hills heb je ook weinig tijd.
Met maar 2 overnachtingen zal ook je tijd voor Yellowstone beperkt zijn evenals voor Grand Teton.
Rapid City vonden wij niet zo'n gezellige stad, aangenamer voor 's avonds zijn Keystone, Hill City of Custer.

Als je RMNP uit de route laat kan je wat meer ruimte creëren:
Dag 1 Brussel - Denver
Dag 2 Denver - Cheyenne - (eventueel Fort Laramie) - Scottsbluff
Dag 3 Scottsbluff - Badlands - vb Keystone (https://goo.gl/maps/11UyoHud9L12 of met Wounded Knee https://goo.gl/maps/hwKP1NpNnV12)
Dag 4 vb Keystone - Needles Hwy - Custer SP - Iron Mountain Rd - Mt Rushmore - Keystone
Dag 5 Keystone - Devils Tower - Sheridan
Dag 6 Sheridan - Cody
Dag 7 Cody - Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone (probeer te overnachten bij Old Faithful of Grant Village)
Dag 10 Yellowstone - Grand Teton - Victor

Misschien kan je in het vervolg van je route nog iets schuiven.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door PSVwally »

Je zit pas op dag 9, dus ik weet niet wat er verder nog gaat komen, maar ik vind het ook wel wat veel.

Die dag 3 is hoe jij die rit aangeeft via Scottsbluff en Alliance ook zeker al een rit van 6.5u, je komt dus ook pas laat aan bij je B&B. Als je dan ook nog eens via Hot Springs gaat rijden dan ga je er nog veel langer over doen. Hou er rekening mee dat als het druk is je door de Black Hills niet echt door kan rijden. Zeker niet als er ook nog Campers voor je zitten. IK zou in dit geval Scottsbluff NM en Carhenge overslaan en de directe route naar de BH rijden als je Cheyenne meepakt. Dit bij elkaar neemt namelijk ook wel een tijdje in beslag (uurtje voor Scottsbluff, kwartier/20min voor Carhenge)...

Dag 4: Bij mijn weten is de 44 geen scenic weg, maar kan je bij het plaatsje Scenic de Sage Creek road nemen. Althans zo zag ik die weg :lol:
Ondanks de regen was dat zandpad prima te rijden met mijn Jeepje en je mag er dan ook gewoon 45mijl per uur (al haal je dat normaal gesproken hopelijk niet), alleen bij het binnenrijden van badlands NP was mijn zwarte jeep zo rood van het zand en de ruitenwisservloeistof leeg dat het eigenlijk niet veilig meer was. Persoonlijk zou ik denk ik, ook al had ik echt noodweer, aan een halve dag wel genoeg hebben voor badlands NP. Alleen zou ik dan ook minuteman misselsilos nog gaan bekijken. Maar ik denk dat én de needles loop/iron mt road, mt rushmore, custer sp en badlands wat veel is voor 1 dag. Je kan op dag 5 in principe ook nog wel wat doen in de Black Hills, laat dan de route door spearfish canyon evt hangen. Die is puur voor het rijden niet heel interessant. Of laat dat afhangen van wat je evt nog in de black hills wilt zien (bv crazy horse memorial?)

Normaal gesproken heb je voor Devils tower NM ongeveer een uur of 2 maximaal nodig. Zonder op de grote rotsblokken te klimmen zal een wandelingen eromheen tussen de 45min en een uur duren. Beneden bij de stokstaartjes (of wat zijn het ook alweer voor dieren?) is ook wel even leuk om te stoppen.

Dag 6 is overigens ook al een dag waarop je lekker rustig aan kan doen. Niet een al te grote afstand.

Ik hoop dag je minimaal dag 10 ook nog de hele dag in Yellowstone in Yellowstone gaat veranderen en die rit naar Victor wat aanpast :wink:
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door BjornStorme »

Alvast bedankt iedereen voor de hulpvolle reacties, ik kan hier zeker mee aan de slag. Ik probeer hier en daar nog wat te optimaliseren naar tijd toe.
Het jammere is dat we slechts 15 dagen hebben, ik zou er gerust 3 weken van willen maken maar mijn vriendin heeft jammer genoeg niet zoveel verlof als ik en moet deze dan nog in een vast periode nemen. Ik zal hier en daar nog wat aanpassingen maken.

Onze tweede week zal zich vooral centraliseren rond Moab waar we Arches en Canyonlands willen doen. maar hier heb ik nog wat werk aan. Ik plaats mijn planning hiervoor volgende week wel nog eens online.

Bedoeling van deze reis is dat we echt het lokale leven ook willen meepikken daarmee dat we ook de B&B's hebben geboekt. Onze vorige reis was georganiseerd door een reisbureau en ik vond dit niet zo flexibel en we hebben echt moeilijke keuzes moeten maken. Daarmee ik deze besliste om het zelf in elkaar te steken. Het waren ook allemaal standaard hotellekes en ik vind dit zo afstandelijk. We hadden toen één avond na ons bezoek in Yosemite bij de lokals in een lokale pub gestrand en dit was super. Uber vriendelijk en echt toffe gesprekken gehad.
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door BjornStorme »

gera_r schreef:We hebben vorig jaar jullie route vanaf dag 4 min of meer in de omgekeerde richting gedaan. Sommige dagen komen overeen, voor andere hebben we meer dagen genomen. Dag 4 is erg vol en ik betwijfel of je bij daglicht terug op je overnachtingsadres zult zijn. Zeker als je in een B&B zit waar de gastvrouw vaak een vaste tijd voor het ontbijt heeft en het doorgaans toch wel iets meer tijd in beslag neemt. Misschien kun je er die dag voor Cody op inruilen, als je er toch geen musea gaat bezoeken. Wall is verder ook leuk om even rond te lopen. Toeristenkermis natuurlijk, maar toch... Dus zou proberen die dag 4 toch in tweeën te splitsen, dan kun je ook wat meer aandacht besteden aan de Black Hills zelf.

Je dag 5, deden wij in twee dagen. Maar wellicht ga je het minder uitgebreid doen, dan zal het wel gaan.

Dag 6: grappig. We deden precies hetzelfde die dag, maar dan omgekeerd natuurlijk. De wandeling naar Medicine Wheel is nog behoorlijk (vals plat), maar wel leuk. We vonden het de moeite waard. Zeker omdat ik een deel van mijn blauwe Dyna(oefen)band er aan de omheining gehangen heb en ik sinds die tijd geen last meer heb van mijn pols. :D Wil je trouwens even kijken of hij er nog hangt? :lol:

Je kunt voor onze ervaringen en foto's evt. naar de link hieronder gaan...
Dag Gera, bedankt voor je reactie, ik zal proberen je band eruit te halen bij Medicine Wheel maar ik denk dat er al wat bij zullen gekomen zijn :D Wat betreft timing is het niet zo dat we telkes al om 17u of zo in ons hotel willen zijn. De vorige reis waren wij ten vroegste telkens om 19u of 20u bij ons hotel. Nu is het wel een beetje anders met dat we slapen in B&B's en het ons wel leuk lijkt om eens samen te kunnen zitten savonds met de mensen daar.
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door BjornStorme »

PSVwally schreef:Je zit pas op dag 9, dus ik weet niet wat er verder nog gaat komen, maar ik vind het ook wel wat veel.

Die dag 3 is hoe jij die rit aangeeft via Scottsbluff en Alliance ook zeker al een rit van 6.5u, je komt dus ook pas laat aan bij je B&B. Als je dan ook nog eens via Hot Springs gaat rijden dan ga je er nog veel langer over doen. Hou er rekening mee dat als het druk is je door de Black Hills niet echt door kan rijden. Zeker niet als er ook nog Campers voor je zitten. IK zou in dit geval Scottsbluff NM en Carhenge overslaan en de directe route naar de BH rijden als je Cheyenne meepakt. Dit bij elkaar neemt namelijk ook wel een tijdje in beslag (uurtje voor Scottsbluff, kwartier/20min voor Carhenge)...

Dag 4: Bij mijn weten is de 44 geen scenic weg, maar kan je bij het plaatsje Scenic de Sage Creek road nemen. Althans zo zag ik die weg :lol:
Ondanks de regen was dat zandpad prima te rijden met mijn Jeepje en je mag er dan ook gewoon 45mijl per uur (al haal je dat normaal gesproken hopelijk niet), alleen bij het binnenrijden van badlands NP was mijn zwarte jeep zo rood van het zand en de ruitenwisservloeistof leeg dat het eigenlijk niet veilig meer was. Persoonlijk zou ik denk ik, ook al had ik echt noodweer, aan een halve dag wel genoeg hebben voor badlands NP. Alleen zou ik dan ook minuteman misselsilos nog gaan bekijken. Maar ik denk dat én de needles loop/iron mt road, mt rushmore, custer sp en badlands wat veel is voor 1 dag. Je kan op dag 5 in principe ook nog wel wat doen in de Black Hills, laat dan de route door spearfish canyon evt hangen. Die is puur voor het rijden niet heel interessant. Of laat dat afhangen van wat je evt nog in de black hills wilt zien (bv crazy horse memorial?)

Normaal gesproken heb je voor Devils tower NM ongeveer een uur of 2 maximaal nodig. Zonder op de grote rotsblokken te klimmen zal een wandelingen eromheen tussen de 45min en een uur duren. Beneden bij de stokstaartjes (of wat zijn het ook alweer voor dieren?) is ook wel even leuk om te stoppen.

Dag 6 is overigens ook al een dag waarop je lekker rustig aan kan doen. Niet een al te grote afstand.

Ik hoop dag je minimaal dag 10 ook nog de hele dag in Yellowstone in Yellowstone gaat veranderen en die rit naar Victor wat aanpast :wink:
Dag Wally, denk je dat het misschien beter zou zijn om op dag 3 Scottsblug en Alliance te laten vallen en savonds nog naar Mount Rushmore te gaan in plaats van op dag 4? Zo moeten we dit op die dag niet meer doen en zo hebben we misschien wat meer ruimte voor de rest? We hebben ook een Jeep en ik zal misschien onmiddellijk wat reserve ruitenvloeistof meenemen van een tankstation. Wij gaan in de periode 22 Juli tot en met 6 augustus, kan het weer daar dan ook nog zo slecht zijn? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik denk dat ik inderdaad wat keuze zal moeten maken die dagen, jammer is dat alles er zo mooi uitziet ... :wink:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door PSVwally »

Bedoeling van deze reis is dat we echt het lokale leven ook willen meepikken daarmee dat we ook de B&B's hebben geboekt
Wat bedoel je hier nou precies mee? Als ik je dagplannen zie heb je je handen nl al vol aan de toeristische zaken. B&B's zijn prima accommodaties hoor, maar het lokale leven meepikken ga je denk ik echt niet zo heel veel van meepakken.


Ga er vanuit dat het weer veel beter is dan dat ik had hoor haha. Dan heb je ook die vloeistof niet zoveel nodig.

Als je 's avonds de avondceremonie bij Mt Rushmore kan meepakken kan wel leuk zijn. Als je de cheyenne frontier dagen meepakt zou ik scottsbluff en dergelijke inderdaad overslaan. Je kan echt niet alles doen
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door BjornStorme »

Het ging ons vooral over het feit dat we een hotel zo onpersoonlijk vinden, ik kon na 2 weken geen Best Western meer zien :D en bij een B&B kun je eens een klapke doen met de mensen van de B&B of de andere toeristen die er zijn. Het persoonlijk contact is er iets meer ... daarom dat we in Cody ook op een ranch slapen, savonds het geluk dat we een lekkere BBQ kunnen meepikken ... We slapen in de Black Hills zelf op 20 min van Mount Rushmore dus denk ik dat we inderdaad mss best savonds die nog gaan meepikken dan win ik, denk ik toch, al minstens 1u de volgende dag ...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door Martin & Marianne »

Kun je het niet een beetje spreiden? Een paar keer een B&B is leuk, maar soms is andere accommodatie wel zo praktisch, bijvoorbeeld vanwege de ligging of omdat je vroeg op pad wilt. Met maar 2 weken heb je al je tijd nodig voor de bezienswaardigheden onderweg.

Ik zou ook ene goed naar Victor kijken; dat ligt niet op de route als je daarna richting Moab gaat. En je tijd voor GT is zo ook wel heel beperkt. Kijk eens naar Jackson of naar een overnachting in het park. Dat laatste is al iets heel anders dan een ketenmotel.
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor Yellowstone en GT.

Marianne
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door BjornStorme »

bedankt ik zal het zeker jullie verslag eens lezen, ik kan de dagen van de tweede week nog wat aanpassen dan hebben we buiten in Moab waar we in een heel leuke B&B slapen allemaal gewone hotels en die kan ik nog gratis annuleren. Misschien moet ik hier inderdaad nog wat gaan aanpassen. ik hou jullie op de hoogte ... :wink:
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door Lennartc »

Als je toch overnacht in fort collins (waarom rij je niet door naar de black hills ?) dan kun je net zo goed de budweiser brouwerij bezoeken.
Wij zijn uit Estes park via ft collins naar Rapid city gereden. Prima te doen en scheelt je weer een dag.

En alle opmerkingen over Rapid City, en dan vervolgens de stadjes rondom Mt rushmore aanraden: Rapid city is niet heel gezellig, maar ook niet heel ongezellig. Puur een verzameling van motels, een kleine mall, en alle bekende food-ketens. Die andere stadjes is een aaneenschakeling van hele slechts souvenir winkeltjes. Rapid is wel een goede uitvalsbasis als je ook naar Badlands wilt.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door Hans_Belgium »

Ik zie dat Canyonlands in je programma staat, is zeker 1 van de mooiste NP's dat ik al gezien heb.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door PSVwally »

Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk voor planning is uitgekomen eigenlijk?
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door BjornStorme »

Dag Paul,

Ik heb sedert vorige week volledig gedaan met de planning. Ik zal morgen eens een overzicht op het forum plaatsen.

We kunnen niet wachten om te vertrekken, we zijn al zwaar aan het aftellen. Nog 4 weekjes te gaan.

Grts
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door BjornStorme »

Hierbij onze planning voor de reis deze zomer. Verlangens om te vertrekken .... :D

Dag 1: Brussel - Denver
We vliegen met British Airways vanuit Brussel naar Londen en vervolgens naar Denver. We landen omstreeks 17u35 in Denver.
Dan gaan we onze jeep gaan oppikken bij Alama en vertrekken we richting onze eerste B&B; Queen Anne B&B waar we slapen in de Skyline room.

Dag 2: Denver - Fort Collins
Via Boulder rijden we naar de Peak-to-Peak Scenic Byway die begint in Nederland. Deze weg volgen we tot Estes Park visitor center waar we even zullen stoppen. Daarna vervolgen we onze weg via de Old Fall River Road naar het Alpine visitor center, onderweg stoppen we aan de verschillende viewpoints. We keren dan terug via de Trail Ridge road naar Beaver Meadows Visitor Center. Afhankelijk van hoe laat het dan is heb ik nog Bear Lake als optie in de planning staan. Via Estes Park verlaten we RMNP en gaan we naar Fort Collins waar we overnachten in Best Western Kiva Inn.

Dag 3: Fort Collins - Black Hills
We vertrekken vanuit Fort Collins en gaan richting Cheyenne en gaan we even een bezoekje gaan brengen naar de Frontier days. Daarna rijden we verder in de sporen van de Oregon Trail. We stoppen aan Guernsey en brengen ook een kort bezoek aan Fort Laramie. Dan rijden we de Black Hills binnen waar we in de late namiddag een bezoek plannen aan Mount Rushmore. We slapen in de Black Forest Inn B&B.

Dag 4: Black Hills - Badlands - Black Hills
Via een combinatie van de Needles Highway en de Iron Mountain Road verlaten we de Black Hills en gaan we via Keystone naar de NE ingang van Badlands NP, hier rijden we de Badlands Loop road en de Sage Creek Rim Road tot aan Scenic waar we nog een bezoek brengen aan het spookdorpje.
We keren dan terug naar naar de Black Forest Inn B&B.

Dag 5: Black Hills - Sheridan
We verlaten South Dakota en gaan richting Wyoming via Deadwood en de Spearfish Canyon Scenic Byway. Onderweg nog de stop aan Devils tower NM en dan via de US-14 naar Sheridan waar we overnachten in Best Western Sheridan Center.

Dag 6: Sheridan - Cody
Via de Big Horn Mountains Highway rijden we naar Bighorn Canyon hier doen we onder andere Devil's Canyon Overlook. We vervolgen onze weg naar Cody en bezoeken er nog Old Trail Town. Na nog een korte stop aan de Buffalo Bill dam komen we aan op de Bill Cody ranch waar we savonds verwacht worden voor een echte Ranch BBQ.

Dag 7: Cody - Cody
Een dagje genieten en rusten op de ranch, wat gaan rondkuieren in Cody en savonds naar de Cody Nite Rodeo.

Dag 8: Cody - West Yellowstone
Via het mijnstadje Red Lodge gaan we naar de Beartooth Highway dewelke we via Cooke City afrijden met de nodige stops tot aan de NE ingang van Yellowstone. Via Lamar Valley naar Tower Junction en vervolgens naar Mammoth Hot Springs waar we de Lower en Upper Terrace bezoeken. We rijden verder naar Canyon Village waar we de North Rim en South Rim drives doen. We verlaten via Norris en Madison Yellowstone en overnachten in de Moose Creek Inn in West Yellowstone.

Dag 9: West-Yellowstone - Yellowstone
Vandaag uitgebreid bezoek aan Yellowstone Lower Geyser Basin en Upper Geyser Basin.

Dag 10: West-Yellowstone - Victor
We rijden via Canyon village en Fishing Bridge Junction naar Yellowstone Lake waar we genieten van een ontbijt aan Yellowstone Lake. Na een bezoek aan West Thumb Geyser Basin verlaten we Yellowstone via de S ingang en vervolgen onze weg richting Grand Teton NP. Hier rijden we via de Jackson Hole Highway naar Moose Junction. Via de Teton Park road rijden we naar Jenny Lake. Hier proberen we ergens te picknicken. Na een bezoek aan Mormon Row Historic district gaan we richting Victor waar we overnachten in The Finn and Feather Inn.

Dag 11: Victor - Salt Lake City
Via Jackson, Garden City naar Bear Lake en dan onze weg vervolgen naar Salt Lake City via de Logan Canyon Scenic Byway. We overnachten in Crystal Inn Hotel.

Dag 12: Salt Lake City - Moab
Vanuit Salt Lake City richting Moab voor een bezoek aan Arches NP, we overnachten in Castle Valley Inn B&B.

Dag 13: Moab - Canyonlands NP
Vanuit Moab gaan we eerst naar het Dead Horse Point State park. Vervolgens doen we het Island in the Sky District in Canyonlands. Overnachten in dezelfde B&B

Dag 14: Moab - Vail
Via Grand Junction naar Vail waar we overnachten in de Sitzmark Lodge.

Dag 15: Vail - Denver - Brussel
Vanuit Vail naar Denver Airport waar we de auto terug afgeven en onze vlucht nemen naar Londen - Brussel om 19u40
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BjornStorme: Roadtrip NW USA 2016 July/August | Graag jullie tips / opmerkingen

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn erg volle dagen in. Dag 2 geeft je geen tijd voor een paar wandelingen, ook dag 8 is ontzettend vol. Je zit bij beide dagen bijna de hele dag in de auto terwijl je op die dagen juist je tijd buiten de auto zo nodig hebt.
Ter vergelijking: wij reden van Cody en de Beartooth Hwy naar Mammoth Hot Springs, waar we overnachtten en waren daar al een dag mee bezig. Jullie gaan dan nog door naar Canyon, en eindigen in west Yellowstone.
Dag 10 is eigenlijk hetzelfde verhaal - bijzonder vol.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer