Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door USInsider »

Mijn krant meldt vandaag dat er record temperaturen worden verwacht in het zuid-westen van de US.
Voor Phoenix, AZ, kan het kwik mogelijk oplopen tot 120F. Het all-time record daar is 122F.

Nu kun je mij opdweilen als het warmer (heter !) wordt dan 100F. Iets dat helaas vaak gebeurt hier in de Central Valley, CA, tijdens voorjaar, zomer, najaar.
Ik zou graag van forummers in de getroffen regio's, en elders waar het echt warm wordt, willen weten: hoe doen jullie dat - overleven in triple-digit heat ?

Ook graag reakties van mensen in TX, FL, en andere gebieden met vochtige hitte !
Laatst gewijzigd door USInsider op 20 jun 2016, 04:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Joke »

Ik woon in de omgeving van Phoenix, en het werd vandaag 118. Dit weekend had ik geen plannen, en heb 's ochtends rond 9 wat boodschappen gedaan - - met de auto. De hele komende week, wanneer het ook boven de 110 zal zijn, moet ik wel elke dag de deur uit. Alles is air conditioned, en het leven gaat gewoon door, al drink ik liters meer op een dag dan als het koeler is. Ik heb geen last van de hitte, al had ik het natuurlijk liever koeler. Ik heb net bij nog steeds zo'n 114 graden een half uur in de tuin gewerkt.

Er zijn vandaag twee mensen overleden tijdens een hike en een fietstocht. De fietser was een fitness instructor, dus had goede conditie en had genoeg water mee.Ze fietste met twee artsen, die haar jammer genoeg niet konden redden.

Zoals elke zomer, vertrek ik over twee weken voor 4 - 6 weken naar het noorden. Dit jaar Montana, waar het stukken koeler is.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Dbacks2 »

Net wat Joke zegt... gewoon doorleven. Boodschappen gaan in deze maanden sowieso wat vroeger of later op de dag en een koelbox mee...

Iedere keer zijn er echter weer mensen die denken dat ze niet kapot kunnen... die fitness instructeur op pad met twee artsen betaalde natuurlijk echt de hoofdprijs! Het werd vanmorgen al niet koeler dan een 27 graden vlak voor zon op... Dan gaat geen weldenkend mens hiken/fietsen, ook niet met een arts naast je en niet met voldoende water. Je weet namelijk niet hoe je reageert. De ene keer heb je van 115 geen last en een keer erna kun je bij 100 geen zon meer verdragen. Dan is het echt zaak dat je binnen zeer korte tijd uit de warmte kan... en dat lukt niet hier in de ruige natuur. Vaak zijn het toeristen die het leven van hun redders in de waagschaal stellen...maar lang niet altijd.

Verder zie je het leven in de warme maanden wat verschuiven. Hondenuitlaters, wandelaars, fietsers... rond 6 uur 's ochtends is het druk op straat en na zon onder/donker weer.
Een hond hebben hier is trouwens een verhaal apart... uitlaten overdag gaat gewoon niet, de beesten verbranden hun pootjes. Dus zijn honden getraind om incontinentiematjes te gebruiken, of ze mogen in de tuin poepen...waar je dan later een poepschepper voor kunt laten komen :-). Er zijn zelfs hondenhokken met airconditioning... (vooralsnog redenen voor ons om niet aan een hond te beginnen...)

Het water dat uit de kraan komt is nooit meer koud... en gezond verstand is echt nodig om ongelukken te voorkomen. Zo verbrandde er laatst nog een klein meiske omdat haar moeder de tuinslang op haar richtte.. die vol water in de zon had gelegen...
Als je 'hier' nog kunt staan op het zwembaddeck dan betekent het niet dat het 'daar' ook nog kan... of dat je het langer dan 5 stappen volhoudt. Slippers zijn aan te raden, maar laat geen crocs in de zon liggen... die haal je er een paar maten kleiner weer uit :-)

Een autozitje kan een temperatuur hebben van 165 graden... daar moet je niet zomaar je kind in ploppen uiteraard. Veel moeders lossen het op door bv een fles water te laten bevriezen, maar er zijn ook speciale coolpacks voor autozitjes. Om te zorgen dat je je kind niet vergeet in de auto (gebeurt ieder jaar wel een paar keer... ik snap echt niet hoe!!) is de linkerschoenmethode zeer effectief... gooi bij het instappen je linkerschoen op de achterbank, want je stapt echt echt echt niet uit zonder... desondanks zijn er steeds kinderen en huisdieren die gered moeten worden.

Verder kun je vanaf nu ongeveer monsoon buien verwachten... over het algemeen keurig aangekondigde heftige regen die tot flash floods kunnen leiden al dan niet vergezeld door een dust storm.. (persoonlijk vind ik het genieten dat natuurgeweld... zolang er maar niet teveel schade is en zeker geen verlies van levens mens of dier..)

Dat is zomer in Phoenix... een beetje de kerstvakantie van NL... je wilt wel naar buiten, maar soms is het niet lekker... Daarentegen is het lang niet alle dagen te warm en nooit de hele dag en hebben we en 9 maanden mooi weer tegenover staan.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Dbacks2 »

Dat we echt wel op het randje van het mogelijke leven in de zomer blijkt wel:

http://www.azfamily.com/story/32257743/ ... ue-to-heat
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Joke »

Jaren geleden, toen Martinair non-stop van Denver naar Amsterdam vloog, moesten we een tussenlanding maken in Quebec City om bij te tanken. Het was een hete zomerdag toen we uit Denver vertrokken, en door de hoogte en de hitte konden ze niet genoeg brandstof tanken om helemaal naar Amsterdam te vliegen.

Dbacks2 - ik was vergeten dat jullie hier ook wonen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19662
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Petra/VS »

Wij zijn geen altijd heet gebied, maar ik heb mijn rondleidingen met 40 graden gedaan en het wordt hier in de zomer makkelijk 30+ graden met veel luchtvochtigheid. Ik probeer eraan te wennen, want juist dan heb ik rondleiding na rondleiding. Gelukkig voel ik me juist als het zo warm is het best. Het is me nog maar een keer overkomen dat mensen de rondleiding niet konden volbrengen van de hitte.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Dbacks2 »

klinkt misschien gek...wij als sufferds in de woestijn met 40+... maar ik heb zo'n medelijden met de mensen in gebieden met 30+ graden en een hoge luchtvochtigheid! Echt... je moet hier oppassen, 40 graden is flinke koorts voor een menselijklichaam, daarboven gaan eiwitten rare dingen doen.
Maar qua gevoel is 45/48 hier voor mij beter te doen dan 30 graden in Florida (in de zomer)... daar sleepte ik mezelf bijna huilend voort van bankje naar bankje... wat had ik het daar warm!!!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door USInsider »

Wat een leuke reakties ! Vooral de ervaringsverhalen en de gevonden oplossingen.
Ik moest even doordenken over de linkerschoen, maar dat is uiteraard voor auto's met automatisch versnelling. Vind het wel een goed idee !

Helpen de regenbuien om het koeler te maken ?
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Dbacks2 »

Nee, regenbuien doen alleen op het moment dat het regent iets aan de temperatuur.

De weersverwachting hier is supersimpel. Je kijkt naar de voorspelling en in 95% van de gevallen is die spot on.
Voorspellen ze een 40% kans op regen dan is het droog tot het 100% zeker is dat de bui bij jou valt.. En de radar laat dat duidelijk zien.
Omdat het weer vrij heftig is kun je je abonneren om weather alerts.. Dan weet je vrij goed waar je aan toe bent.

Temperatuur... Het laagst 's morgens het hoogst tussen 4 en 5 ... Iedere dag... Geen koufrontjes, geen onverwachte afkoeling door buien.
Mirjamhvh
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2014, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Tampa, Fl

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Mirjamhvh »

Pfoeh, ik ben erg blij dat het bij ons niet zo warm wordt. Warmer dan 95F hebben wij hier nog niet meegemaakt. En dat is echt warm genoeg. Het lukt dan nog net om wat actief te zijn, zoals een klein stukje fietsen naar de publix of de kinderen van school halen. Maar meer ook niet.
Succes met de hoge temperaturen!
vanhofwegen.wordpress.com
vanhofwegen1.wordpress.com
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door hemmie »

Wij hebben hier in TX gelukkig helemaal geen last van die hittegolf, het is hier nog steeds onder de 100F, valt mee dus. Wel vochtig, vooral vorige week was het een paar dagen echt heel erg, dat vind ik wel vervelend. Maar wij zitten overdag dus vooral binnen, of rijden naar binnenactiviteiten. De kinderen doen op dit moment swimteam, dus elke ochtend zwemmen, maar hun leeftijdsgroepen helaas niet zo heel vroeg. Ik zit dus vrijwel dagelijks van half 9 tot 10 naast het zwembad, en dat is op die vochtige dagen geen pretje, dan ben ik daarna echt bij thuis even bij te komen. Op drogere dagen met een briesje is dat nu nog prima te doen. Maar ook hier is het 's middags eigenlijk te warm om iets te doen (naar een speeltuintje is sowieso geen goed plan, de glijbanen zijn gevaarlijk heet), dus gaan we vaak na het eten 's avonds nog even naar buiten, dan zie je idd veel mensen op straat.
Maar je went er wel aan, wij wonen nu al ruim 9 jaar in warme klimaten, voor het grootste deel in meer tropische gebieden dan hier, dus iets minder heet in de zomer, maar wel een stuk vochtiger. Hier in de VS zijn de voorzieningen dan weer zo goed dat je er veel minder mee te maken hebt, dus ik vind het geen probleem hier. En als we wel op hete momenten naar buiten gaan dan hoedje op, schouders bedekt, en veel water mee, en dan kun je nog best wat. Al kan ik me bij 122f niet zo veel meer voorstellen!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Big_Mo »

Hier in Chicago stuiteren de temperaturen een beetje rond. Van 94 naar ergens in de 80. Vanochtend toen ik de deur uit liep om naar werk te gaan voelde ik de luchtvochtigheid al weer. Vorige week tijdens het blues festival was het volgens mij 94 grootste deel van de dag en lekker plakken! Ik zit dan ook echt niet fijn buiten meer hoor.

Over lucht vochtigheid gesproken...... Dat is echt een constant gevecht om alles te stoppen van roesten. Mijn gereedschap in de garage maak ik niet eens schoon na het sleutelen. Lekker een laag vet er op laten. Sommige van mijn sleutel (helemaal wanneer nieuw!) beginnen roest plekken te krijgen wanneer ze in de garage voor een weekje liggen. De hele dag de AC aan om luchtvochtigheid onder de 60% te krijgen.

Geef maar mij de droge hitte van jullie daar in Arizona! :lol:
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door ned in MO »

Vorige week met mijn jongens gekampeerd (boyscouts) in Arkansas. Geen zuchtje wind in de vallei en gevoels temps van 110F zonder airco. Het went (een beetje) en een battery operated fan helpt 's nachts een beetje. En ja heeel veel drinken.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door babarage »

Geen ervaringsdeskundige want ik woon d'r niet maar ik ben ook zo iemand die compleet dichtslaat bij hitte. Ik kom letterlijk niet meer vooruit. Vooral in vochtige hitte. Als het hier in NL heet wordt ben ik vanaf 25gr al niet veel meer waard, boven de 30 lig ik op apengapen naast een ventilator. In de drogere hitte liep ik vorig jaar aan de westkust nog redelijk fit rond bij 30gr :)

Maar koeltesjaaltjes \ handdoeken helpen mij wel. Als je de goede punten in je nek koelt (bij de bloedbanen) dan heb je daar profijt van. Zelfde geldt bij mij voor koelen van m'n polsen, ik hou ze waar kan onder en koude kraan. Helpt!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door USInsider »

Heb ik nog een vraag over de regenbuien in de gebieden met boven de 100F. Toen wij in het voorjaar - gelukkig - neerslag hadden merkten we dat de warmte vochtiger was dan 'normaal'.
Leiden die monsoon-achtige buien niet tot vochtige hitte of is dat beperkt tot een korte tijd na de bui ?

Sommigen hier noemen airco. Hoe vaak zet je die aan en op welke temperatuur ? Hoe hoog is de energierekening gemiddeld in de zomer ?

Merken jullie ook dat ze zon echt brand op je huid ? Waar ik woon ben je met 10 min. onbeschermd buiten al rood.
Gebruiken jullie echt 'religious' zonnebrand voor jezelf en de kinderen als je op pad gaat ? Allemaal lange mouwen aan en een hoedje op ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 21 jun 2016, 05:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Big_Mo »

Ondanks dat wij geen 100 graden regio zitten maar wel de ac elke dag aan hebben, $100 gemiddeld is normaal voor zomer periodes en de ac niet kouder als 73 graden. Denk dat die bij ons zeker een volle eerste maand aan het draaien is. Zal van de week wel de rekening van Com-ed krijgen. We hadden vandaag een bui hier en lekker plakken. Zal misschien wel iets anders aanvoelen daar in de "droge hitte" zones.

Zonnebrand moet ik toch wat beter mee gaan worden denk ik. Iemand advies op niet plakkende meuk?
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Dude »

Leuk topic USinsider, erg actueel ook :D

Ik ben dit weekend niet slim geweest. Ook Tucson had met nieuwe record temperaturen te maken (115F, altijd een beetje koeler dan Phoenix), de derde heetste dag ooit in Tucson.
Ik had een bobcat gehuurd om in de tuin te werken. En eerlijk gezegd viel het nog wel mee :oops:
Heb natuurlijk liters gezweet en nog meer liters gedronken om niet uit te drogen, maar als je een beetje oplet en gezond verstand gebruikt is het wel te doen. Zo ging ik regelmatig even schuilen in de schaduw, niet binnen want dat verschil is te groot als je dan weer de zon in moet. Gewoon je lichaam laten rusten en weer even afkoelen dmv drinken en schaduw opzoeken.

Op zondag namiddag, op het heetst van de dag waren we klaar en hebben we het zwembad verder uitgetest, met bezoek, heerlijk natuurlijk maar uiteraard erg heet zo gauw je eruit komt. Ook altijd een pet of hoed opdoen is absoluut aan te raden !
De travertine pavers waren heet, zoals Dbacks al zei, zorg dat je slippers in de schaduw staan of koel ze af in het zwembad.

Airco staat hier uiteraard nu ook volop te draaien en wij gaan niet lager dan 78-79 F. Factuur ligt rond de 80-100 in de zomermaanden maar zal nu door het zwembad wel omhoogschieten.

Vorige zomer kwam ik in een enorme stortvloed terecht en de temperatuur daalde meteen van boven de 100 naar 75. Echter een uurtje later is het alweer terug boven de 100. Het is dus echt maar tijdelijk en je hebt er niet veel aan omdat je toch niet buiten kunt tijdens zo een zondvloed. Het blijft wel ietsje langer vochtig maar al bij al is het al snel terug die droge hitte (gelukkig!)

Die tien minuten buiten en rood is hier identiek. Momenteel ben ik een kreeftje. Ik moet echt beginnen met zonnecreme te smeren als ik langer buiten bezig ben of in de pool zit.

Voorlopig hou ik nog altijd van die hitte. Nuja, het mag gerust wat minder zijn dan die 115 hoor, maar je doet alles wat meer op het gemakje.
Ik blijf er in elk geval niet voor binnen ! Gisteren hebben wij de godganse dag buiten gespendeerd.

Maar anderen waren minder gelukkig : http://www.tucsonnewsnow.com/story/3226 ... ther-death
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Dbacks2 »

Monsoon bui is een bak met regen.. Dan ga je ook eigenlijk niet weg als het niet echt hoeft..
Voorbeeldje: bij onze voordeur komen drie stromen van het dak samen, daar kun je eigenlijk niet doorheen als het regent :-)
In NL zou dit een contructiefout zijn hier pak je voor die enkele keer de garage.
Is het weer droog dan is het droog... En vochtigheid is weg. Met 30% luchtvochtigheid voelt het al plakkerig..

Kosten van de airco zijn heel variabel .. De oudere huizen zijn loeiduur! 400/500+ is geen uitzondering in de warme maanden. (En vaak krijgen ze het dan niet koeler dan 80)
Maar daar staat wel tegenover dat we slechts af en toe een dagje verwarming gebruiken in de winter.
De warme maanden komen we op 220 ongeveer, de rest van het jaar is 85 normaal (inclusief zwembad).
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door hemmie »

Hier staat de airco altijd op 78, niet lager. We hebben een heel nieuw huis (2013), en dus goed geisoleerd, zo'n 2700sqft geloof ik, maar ik weet nog niet precies wat we in de zomermaanden gaan betalen, want we hebben een relatief koel voorjaar gehad. De eerstvolgende rekening zal ons meer info geven, maar het lijkt er op dat we tegen de $100 gaan uitkomen, ruim het dubbele van in de winter. Een paar jaar geleden woonden we hier in een huis uit 2008, ongeveer net zo groot, toen betaalden we nooit meer dan $150 in de zomer.
Maar, woon je in een ouder huis dan is de rekening voor een huis van vergelijkbare grootte stukken hoger. Al is het lastig vergelijken, als je de airco 1 graad lager zet heeft dat natuurlijk al een enorme invloed.

Het is hier in Houston sowieso al vrij vochtig, maar de dagen rond regenbui(en) is het meestal nog flink wat vochtiger. Zo'n periode kan 1 dag of een week zijn, maar het is altijd fijn als het dan opeens weer wat droger is, dan is die hitte veel beter te doen.
Ik kom het hele jaar door vrij veel buiten, en mijn kinderen zeker, en wij smeren niet elke dag in. In de winter vrijwel niet, maar nu in de zomermaanden smeren we wel als we langere tijd in de zon blijven, zeker als het bij water is. Maar het verschilt wat per persoon, onze oudste verbrand snel en bij hem smeer ik al snel toch minstens zijn gezicht (rest is minder gevoelig), onze dochter is volgens mij nog nooit echt verbrand dus die smeer ik een stuk minder vaak in, en jongste zit daar wat tussenin. Maar wij zetten wel redelijk snel een hoed op (mijn man tegenwoordig heel snel, die is kalend :-), terwijl hij verder net als onze dochter is), en als ik weet dat we wat langer in de zon blijven dragen we geen mouwloze shirtjes.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door hemmie »

Overigens was ik toen ik nog in NL woonde ook binnen 10 minuten rood als ik eens echt in de felle zon kwam, en mijn oudste was ook zo. Maar doordat we al bijna 10 jaar in een warm/heet klimaat wonen, en het merendeel van die jaren in de tropen, hebben we allebei op armen en benen en ook wel in het gezicht een behoorlijke bruine basis opgebouwd, waardoor we lang zo snel niet meer verbranden. Maar het is dus een ander verhaal als we eens zwemkleding aan hebben (we zijn niet van die zwemmers, dus dat is niet zo heel vaak), dan moeten we echt oppassen.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer