Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door Erik88 »

Wat ontzettend jammer! Misschien wel het mooiste uitzichtspunt van heel Yellowstone!
Raar dat het gesloten is omdat het 'damaged' zou zijn: enkel de platgetreden paden omhoog, maar voor de rest geen rommel, bomen en planten stuk etc. Vrij milieubewuste toeristen die daar rondlopen dacht ik zo.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Fre en Isa
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door Fre en Isa »

Toch wel teleurgesteld hierin. Ook wij gaan deze zomer voor de eerste keer naar Yellowstone en het uitkijkpunt stond hoog op onze lijst...
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door kalaman »

Ach, daarmee heb je een reden om terug te gaan :wink: .
Ook wij vertrekken maandag naar oa Yellowstone en het uitzichtpunt. Het zal dus voor een andere keer zijn...
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door GabyK »

Dat is dan al aardig dichtbij Kalaman. Spannend. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door Mrvanilla »

Ach, het is een mooi punt, maar toch vooral voor de foto. Ik vond het nu niet bepaald het mooiste dat ik zag in Yellowstone hoor. Wees gerust, genoeg moois te zien!


Even een hart onder de riem steken :wink:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door kalaman »

GabyK schreef:Dat is dan al aardig dichtbij Kalaman. Spannend. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.
We waren er eerder al, maar hadden destijds nog geen weet van dat uitzichtpunt :( ...
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door GabyK »

Je leest of ziet telkens weer iets nieuws en dan denk je bij jezelf... dat wil ik ook nog zien. Dus dat betekend dat we hetgeen dat we graag meemaken nog wel eens gaan realiseren. Bij mij is Yellowstone na mijn komende trip nog niet van mijn To Do lijst afgehaald. :wink:
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door avsboz »

Dit weekend zijn we er geweest. Parkeerplaats van Fairy Falls Trail is afgesloten en trail ook. Er worden hekken geplaats langs de trail en op een heuvel word een viewpoint aangelegd. De heuvel is wel behoorlijk wat lager dan de 'oude onofficiele' plekken.

Vanaf de boardwalk heb ik een paar (wazige) plaatjes ervan gemaakt.

https://avsboz.wordpress.com/grand-pris ... int/gps01/
https://avsboz.wordpress.com/grand-pris ... int/gps02/

Overigens is, in tegenstelling wat op de site van NPS staat, het viewpint van de Brink of the Upper Falls niet afgesloten en nog gewoon toegankelijk.
Inspiration Point is halverwege de trap met een hek afgezet (nog net zo als vorig jaar.
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door GabyK »

Bedankt voor de extra informatie avsboz. Hoe was Yellowstone in deze tijd?
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door Tin_cricket »

Wij waren er een weekje eerder (31 mei -4 juni) en Inspiration Point was wel gewoon open. Uncle Tom's Trail was gesloten wegen nog te veel sneeuw. Overigens wel elke dag 23 graden of meer gehad. Het was er heerlijk rustig, nergens hoeven zoeken naar parkeerplek bv. Mensen kloegen wel dat het op Memorial Day afgrijselijk druk was. Onze laatste dag stroomden de mensen gewoon het park in, het leek wel disneyland. Blijkbaar was de zomervakantie op veel scholen al begonnen. Dan begrijp je ergens wel dat men een max. aantal bezoekers per dag wil invoeren.

Heel veel dieren gezien: eigenlijk alles wat de parkmap vermeldde (tot zelfs de vogelsoorten toe). Meest indrukwekkend: alle remmen moeten toegooien voor een wolf die de straat overstak met een pronghorn-veulen in haar bek, gevolgd door de moeder (heel sneu, waren de enige getuigen),een bison die bevallen was van een kalf met een lam been, en een wolf die aan het wachten was om toe te slaan (blijkbaar was die aan het wachten op versterking, het einde niet gezien want ze dwaalden te ver af voor onze verrekijker), een beer en 2 cubs op 10 meter. Ja, je mag er niet dichtbij, maar na een bocht in het wandelpad zaten ze gewoon opeens pal voor onze neus. We hadden wel berenspray bij. Een ranger vertelde ons dat de mama's tegenwoordig bewust naast niet al te drukke trails rondhangen, ter bescherming van de cubs aangezien de mannetjes echt niet van mensen houden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door Martin & Marianne »

@Tin_cricket: wat mooi om wolven te zien! En ja, iets later in juni is het al heel druk, dat hebben wij vorig jaar gemerkt (vanaf 10 juni). Veel gezinnen met kinderen. En overvolle parkeerplaatsen.
Kloegen is weer iets nieuws. :wink:

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door Anneleen »

Ik vermoed dat Tin_cricket dan een Belg is, Marianne :wink: . Dat wordt hier wel meer gezegd: 'kloegen'.
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door avsboz »

De afgelopen dagen viel het reuze mee in het park. Afgezien van GPS was parkeren nooit een probleem. Tip voor GPS: je kan, komend van OF, ook net voor de bocht van de afslag naar GPS aan de kant van de weg parkeren. Daar is een ruime gravel strook. De meeste mensen willen zich persé de officiële parkeerplaats opdringen en voor aan gaan staan. Vanaf het plekje voor de bocht steek je de weg over en loop je via een pad schuin naar beneden langs de Firehole River richting bruggetje. Nog geen 200 meter.

Uncle Toms Trail was officieel nog steeds gesloten wegens 'icing conditions'. Maar vanaf de noordkand kon je zien dat er toch mensen liepen.

Inspiration Point is toch echt halverwege de trap afgesloten met een hek dwars over de trap. Net als dat vorig jaar het geval was. Je kan bij de eerste paar bankjes op de trap nog wel komen, maar niet bij het onderste uitzichtpunt.

:offtopic: Ik blijf me nog steeds verbazen over de Aziatische medemensen, welke het maken van selfies tot een ware volkskunst verheven hebben :D (en vervolgens het natuurschoon eigenlijk geen blik waardig gunnen)
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door Anneke_88 »

Hier live vanuit yellowstone, we genieten met volle teugen.
Ik kan alle gesloten trailer van hierboven bevestigen. Fairy falls staat een groot bord voor idd.
We deden vanmiddag voorbij fishing bridge de pelikan valley loop. Echter de pelikan valley trail is afgesloten ivm beeractiviteir
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door Anneke_88 »

En voor degene die wil zwemmen in de boiling river, die is nog afgesloten
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Highway 1 misschien heel 2017 deels dicht

Bericht door Martin & Marianne »

richden schreef: Het is wel een beetje een reis aan het worden met een domper..........Highway 1 dicht, waarschijnlijk de fairy fall trail ook in Yellowstone en waarschijnlijk nog geen uitkijkpunt op de Grand prismatic spring en Yellowstone canyon ook dicht........ Tja......
We zullen er mee moeten dealen............
Oei, dat klinkt wel erg triest. Er blijft meer dan genoeg over voor een prachtige vakantie hoor. Je zult in Yellowstone sowieso al tijd tekort komen. De Fairy Falls trail is wat mij betreft geen must bij een eerste bezoek en de Grand Prismatic Spring is vanaf de boardwalk ook prachtig. Wat bedoel je met canyon dicht? Heb je een link?

Marianne

Note mod: Berichten afgesplitst uit topic "Highway 1 misschien heel 2017 deels dicht"
richden
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 aug 2009, 12:04

Re: Highway 1 misschien heel 2017 deels dicht

Bericht door richden »

@ Marianne Ik dacht dat ik zoiets gelezen had op de site van Yellowstone zelf maar kan hem nu ook zo 1,2,3 niet vinden........ Ga nog wel even verder zoeken.
Ja het is gewoon jammer maar we zullen ook wel gaan genieten van al het moois wat nog te zien is hoor......en wat zegt mijn partner......Beter nu de brug kapot dan dat we er overheen rijden..........Tja zo is het maar net......................
Ik denk dat ik mijn overnachting van Pismo beach iets verder verleg naar Cambria of San simeon.............( komend vanaf Hollywood) en dan vanaf daar naar Julia Burn state park.............weer terug en dan via de 101 naar Montenery.............
richden
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 aug 2009, 12:04

Re: Highway 1 misschien heel 2017 deels dicht

Bericht door richden »

@Marianne.... Dit vond ik op hun site:
Inspiration Point
Inspiration Point will be closed for reconstruction this summer/fall beginning June 20.

North Rim Trail
Through the summer, a section of the North Rim Trail between the Brink of Upper Falls and the Brink of Lower Falls will be closed for reconstruction (see map below). During this closure, visitors will not be able to walk the full length of the North Rim Trail.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Highway 1 misschien heel 2017 deels dicht

Bericht door Martin & Marianne »

Goed om de bron altijd te vermelden. Ik zie dit. Het lijkt er op dat het 2016 betreft.
Mocht de North Rim geheel of deels afgesloten zijn, dan kun je altijd naar de South Rim gaan. Vanaf Artist Point heb je een prachtig uitzicht over de Lower Falls.

Marianne
Fre en Isa
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Yellowstone NP: vragen over afgesloten wegen en trails

Bericht door Fre en Isa »

En dan heb je nog de wandeling naar de Brink of Lower Falls en aan de andere kant van de canyon de Uncle Tom's trail. Genoeg moois om nog te zien. Wij waren er vorig jaar en we vonden het geen gemis dat de North Rim Trail niet toegankelijk was. De Brink of Lower Falls vonden we het meest indrukwekkende omdat je dan op een paar meter van het naar beneden stortende water staat met een fantastisch zicht op de canyon en een regenboogje onder je. Oh, waren we daar maar weer terug :cry:
Laatst gewijzigd door Fre en Isa op 08 mar 2017, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer