Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gesloten
Henny de Jong
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2014, 01:57

Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Henny de Jong »

Wij gaan drie maanden op pad en willen een simkaart om in de VS te kunnen bellen en te internetten. Bellen naar Nederland doen we niet. Wat is dan een goede oplossing?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: simkaart voor 3 maanden

Bericht door Bushmaster »

Henny de Jong
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2014, 01:57

Re: simkaart voor 3 maanden

Bericht door Henny de Jong »

Bedankt. Heb readysim en prepaidzero bekeken en ook de andere discussie over simkaarten. Toch vind ik het moeilijk om te kiezen omdat het bereik problematisch lijkt. We zullen 2 maanden in het zuidwesten zitten en 1 maand het zuidoosten. Moet soswieso meerdere simkaarten koen want voor 3 maanden aaneengesloten lijkt niet te lukken. Dan met verschillende providers in zee gaan?
Gebruikersavatar
guinevere
Amerika-expert
Berichten: 1646
Lid geworden op: 28 aug 2007, 01:49
Locatie: MD

Re: simkaart voor 3 maanden

Bericht door guinevere »

Misschien is een TracFone iets voor jullie? Hartstikke goedkoop bij Walmart en je beltegoed is goed voor 90 dagen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: simkaart voor 3 maanden

Bericht door tosca »

Wij hebben afgelopen jaar twee maal Ready Sim gebruikt. Een keer in het NoordOosten (rondje NY, Washington, Baltimore) en een keer rondje Texas.

In het noordoosten (eerste keer) werkte alles als een trein (het was voornamelijk voor navigatie en om wat zaken op te zoeken). In Texas hadden we inderdaad veel meer problemen met het bereik, voornamelijk onderweg tussen de grote steden in.
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: simkaart voor 3 maanden

Bericht door RNA »

Ik kaap even dit topic. Wat me opvalt is dat alles per tijdseenheid gaat en vaak inclusief data.
Ik zoek gewon een Amerikaanse simkaart waar je - net als in NL - een bepaald prepaid tegoed op hebt, bijvoorbeeld $5 of $10. Ik heb geen data nodig en verwacht ook niet veel te bellen, slechts een aantal hotels e.d.

Bestaan zulke kaartjes en waar haal ik die?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
PieterP
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 aug 2012, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: simkaart voor 3 maanden

Bericht door PieterP »

Als aanvulling op dit topic. We zijn net terug van 7 weken in The West en we hebben om te internetten en te bellen op de iphone gebruik gemaakt van een simcard van prepaidzero, een kaart met alleen 3 GB data via het ATT netwerk, 90 dagen geldig. Kosten €46,45.
De kaart heeft mijn verwachtingen overtroffen, ik was bang dat ie na een paar weken op zou zijn, maar dat was niet zo. Toen we teruggingen stond er nog steeds tegoed op. Email en bellen via Viber ging prima, alleen internetten was nogal traag. In bepaalde gebieden heb je helemaal geen bereik of geen ATT, maar dat viel ook mee. We hebben vrijwel iedere dag met het thuisfront gebeld. Je kunt ook gewone nummers bellen, maar dan moet je tegoed kopen. Dat hebben we niet gedaan, dan belden we met een andere iphone. Enige nadeel: je kunt van je iphone geen hotspot maken voor je ipad. Maar verder een prima oplossing voor weinig geld. Als we deze zomer naar Italië gaan, kan ik 'm weer erin zetten.
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: simkaart voor 3 maanden

Bericht door girliecathy »

RNA, bij de Walmart heb ik al een paar keer een Tracfone gekocht. Dit was een simkaart incl een simpel toestel voor ongeveer 10 dollar. Ideaal om af en toe een hotel te bellen.
Gebruikersavatar
avusa
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: simkaart voor 3 maanden

Bericht door avusa »

Ik ben nu in de USA en heb nu H2Owireless ( http://h2owirelessnow.com ) in gebruik. Vanaf $30/500MB tot $65/3,5GB een maand lang internetten en ongelimiteerd sms-en en bellen naar Nederland. Sims zijn vooraf op Ebay te koop of bij de BestBuy. Tegoed kan via kaarten ook bij de BestBuy worden gekocht of online bij bv http://www.callermart.com . Deze laatste stuurt je simpelweg een code op die je op je online account kan zetten. Het netwerk dat gebruikt wordt is van ATT en er wordt gewerkt met 4G! LTE snelheden ( 4G LTE amerikaans = 4G europees). Ben inmiddels vanaf Seattle via Yellowstone/Grand Teton naar Salt Lake City gereden. Vrijwel overal prima ontvangst met highspeed internet.

Grtz AVusa
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: simkaart voor 3 maanden

Bericht door RNA »

Dankje Girliecathy, ik begrijp dat dit nog zonder 'beltegoed' is. Ik heb al een simlockvrije telefoon, het enige wat ik zoek is een simkaartje met iets van $10 beltegoed. Ik hoef geen data, sms of hele telefoons.
Maar schijnbaar kennen ze dit niet in de VS. :o
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Anaconda
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 jan 2016, 18:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: simkaart voor 3 maanden

Bericht door Anaconda »

avusa schreef:Ik ben nu in de USA en heb nu H2Owireless ( http://h2owirelessnow.com" onclick="window.open(this.href);return false; ) in gebruik. Vanaf $30/500MB tot $65/3,5GB een maand lang internetten en ongelimiteerd sms-en en bellen naar Nederland. Sims zijn vooraf op Ebay te koop of bij de BestBuy. Tegoed kan via kaarten ook bij de BestBuy worden gekocht of online bij bv http://www.callermart.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Deze laatste stuurt je simpelweg een code op die je op je online account kan zetten. Het netwerk dat gebruikt wordt is van ATT en er wordt gewerkt met 4G! LTE snelheden ( 4G LTE amerikaans = 4G europees). Ben inmiddels vanaf Seattle via Yellowstone/Grand Teton naar Salt Lake City gereden. Vrijwel overal prima ontvangst met highspeed internet.

Grtz AVusa
ik vind wel niets over tethering van smartphone naar tablet...
Werkt dit ook ?:O
Fre en Isa
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: simkaart voor 3 maanden

Bericht door Fre en Isa »

avusa schreef:Ik ben nu in de USA en heb nu H2Owireless ( http://h2owirelessnow.com" onclick="window.open(this.href);return false; ) in gebruik. Vanaf $30/500MB tot $65/3,5GB een maand lang internetten en ongelimiteerd sms-en en bellen naar Nederland. Sims zijn vooraf op Ebay te koop of bij de BestBuy. Tegoed kan via kaarten ook bij de BestBuy worden gekocht of online bij bv http://www.callermart.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Deze laatste stuurt je simpelweg een code op die je op je online account kan zetten. Het netwerk dat gebruikt wordt is van ATT en er wordt gewerkt met 4G! LTE snelheden ( 4G LTE amerikaans = 4G europees). Ben inmiddels vanaf Seattle via Yellowstone/Grand Teton naar Salt Lake City gereden. Vrijwel overal prima ontvangst met highspeed internet.

Grtz AVusa
Deze lijkt inderdaad wel interessant. Wanneer ik deze kaar opzoek op Amazon, kost me dat € 4,75. Is dit dan enkel de aanschafprijs en zo ja, wat moet je dan precies nog doen om er bvb. een datalimiet van 3 GB en ongelimiteerd bellen naar België voor $ 60 aan te koppelen?
Anaconda
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 jan 2016, 18:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Anaconda »

Deze lijkt inderdaad wel interessant. Wanneer ik deze kaar opzoek op Amazon, kost me dat € 4,75. Is dit dan enkel de aanschafprijs en zo ja, wat moet je dan precies nog doen om er bvb. een datalimiet van 3 GB en ongelimiteerd bellen naar België voor $ 60 aan te koppelen?
Hebben jullie hier nog wat over gevonden en heb je een idee of tethering toegestaan is?
Fre en Isa
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Fre en Isa »

Wij hebben daarnet uiteindelijk een micro sim-kaartje via Arieli Mobile besteld. 4 GB data + ongelimiteerd bellen naar Europa (mobiel als vaste lijn) voor $ 35,99 incl. verzending naar België. Is op basis van het T-Mobile netwerk. we vertrekken binnen 19 dagen dus hopelijk komt het kaartje nog op tijd tot hier. Volgens de website wel in elk geval. Duimen maar dat we de juiste keuze gemaakt hebben want het is echt wel niet simpel om de beste optie eruit te halen. Wel geen tethering maar dat was niet meteen een must voor ons.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Gast »

Heb het kaartje van airieli mobile nu in mijn telefoon zitten, en ben nu in de USA.

Tethering op een iPhone met een andere iPhone/iPad werkt gewoon, dus ik heb er iig geen problemen mee. Volgens de site kun je als je door je 4Gb heen bent gewoon door blijven internetten met lagere snelheid....ik ben nu nog niet door mijn bundel heen....dus ik kan nog ff vooruit.

Als ik een mobiel nummer in NL probeer te bellen, geeft ie aan dat dat dus niet gaat: alleen landlines, maar voor België heb je die mogelijkheid dus wel! Ik vind het tot nu toe een prima keus om dit kaartje te kopen, en het werkt prima!

Fijne vakantie en ben benieuwd of het voor jullie ook zo werkt.
SjefkeNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jun 2014, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door SjefkeNL »

@Terpies

Ik zoek ook een simkaart met Tethering, ondanks dat op de website van airieli mobile staat dat tethering niet mogelijk is..
Als jij zegt dat het wel werkt, dan neem ik ook maar de gok, wij gaan over 5 weken maar heb nog niks anders gevonden wat in de buurt kom van wat ik wil..

Fijne vakantie ;)
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Gast »

@sjefkeNL

Dank je wel! Jij/jullie ook een goede trip en laat nog even weten of het tetheren is gelukt :)
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Mrvanilla »

Topic gesloten omdat er al een sticky topic over dit onderwerp loopt. Vragen kunnen daar gesteld worden.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 1#p1054001
Groetjes,
Daniel
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer