AAA discount

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Zantman
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 feb 2010, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

AAA discount

Bericht door Zantman »

Beste forumleden,

Ik heb een vraag met betrekking tot de AAA discount. Ik heb een ANWB lidmaatschapkaart en voor diverse excursies oa. Graceland kan je boeken met AAA discount.
Nu is mijn vraag kan je dit ongestraft boeken of kom je dan in de problemen als ze dit in de USA niet snappen, ik dacht namelijk dat je met je ANWB kaart in aanmerking komt voor AAA
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: AAA discount

Bericht door PSVwally »

AAA korting kan je met je ANWB kaart (volgens mij touring voor de belgen) inderdaad gewoon boeken. Dat snappen ze in de USA wel. Ik boek bijna alles met AAA-korting. Overigens vragen ze ter plekke zelden naar het pasje.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: AAA discount

Bericht door Roosuithoorn »

Ik heb al die jaren ook zelden mijn kaart moeten laten zien. In de gevallen waar ze hem wel wilde zien accepteerden ze de Nederlandse kaart zonder problemen. Ik moest dit jaar voor het eerst bij het via internetboeken van een hotel mijn clubcode opgeven. Dit nummer staat achterop de kaart. Deze code werd geaccepteerd. Ook geen probleem dus.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: AAA discount

Bericht door kalaman »

Al heel wat geboekt met mijn Touring kaart (Belgische ANWB) en nog nooit gevraagd geweest om ze te laten zien, tot...vorige maand bij het buffet in The Mirage Las Vegas. Ze snapten er niets van, maar net daarom gaven ze ons toch 15% korting :thumbup: .
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: AAA discount

Bericht door PSVwally »

Zoals ik in een ander topic al eerder aangaf heb ik soms het idee dat een willekeurige pas waar niet echt duidelijk iets opstaat behalve je naam ook wel eens voldoende zou kunnen zijn :mrgreen:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: AAA discount

Bericht door Vito »

Ook nu heb ik hem weer niet hoeven laten zien.
Overigens bij het boeken van Choice hotels pakt hij de code niet maar met en omweg met veel nullen krijg je alsnog je korting.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: AAA discount

Bericht door LittlePhoenix »

AAA en AARP kortingen zijn de meeste bedrijven heel makkelijk mee. Met military/police/firefighter enz zijn ze wat strenger. Bij de plaatselijke Home Depot bijv, waar veel van de medewerkers me nu wel herkennen. Maar moet wel elke keer m'n kaart laten zien.
Gebruikersavatar
Yoshi
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 mar 2014, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: AAA discount

Bericht door Yoshi »

Ik boek al mijn hotels eigenlijk via Booking.com en daar kun je geen AAA kaart invullen. Is er een mogelijkheid dat je die korting nog wel ergens krijgt? Als ik het aan de receptie vraag zeggen ze meestal nee omdat ik dus al via Booking.com heb gereserveerd.
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: AAA discount

Bericht door OpreismetCo »

Je kunt de korting vaak aanvinken op de website van het hotel zelf. Ik heb veel geboekt bij best western, daar kun je gewoon met de korting reserveren. Pas in het hotel zelf betaal je de rekening.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: AAA discount

Bericht door Old Faithful »

Yoshi schreef:Ik boek al mijn hotels eigenlijk via Booking.com en daar kun je geen AAA kaart invullen. Is er een mogelijkheid dat je die korting nog wel ergens krijgt? Als ik het aan de receptie vraag zeggen ze meestal nee omdat ik dus al via Booking.com heb gereserveerd.
Ze betalen al een bedrag aan Booking.com, volgens mijn hospita in Oostenrijk 12%, dus zullen ze weinig zin hebben jou nog eens 10% extra korting te geven.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 feb 2015, 12:51
Contacteer:

Re: AAA discount

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Ik boek soms ook hotels met AAA korting. Via de hotelwebsite zelf. Meestal wordt er niet naar je pas gevraagd.
Mijn vader wees mij laatst op het volgende, op de ANWB website. Handig! :thumbup:

"Reis je binnenkort naar de Verenigde Staten? Download dan de tijdelijke pas waarmee je korting krijgt bij aangesloten partners. Hierop staat het ANWB-logo al vermeld plus onze clubcode. Deze is nodig voor de partners ter plaatse."

Hier de link om de Amerikaanse versie uit te printen:
http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... s-2016.pdf

Ik zie net dat je ook bij Rainforest Cafe korting krijgt.. had ik dat maar eerder geweten.. :roll:
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: AAA discount

Bericht door nieuwenoord »

Staat dat logo toevallig ook niet achter op je ANWB-pasje? Zal trouwens niet als ze het zo expliciet aanbieden, maar bij onze ´Spaanse ANWB´, de RACE staat het erop, samen met de clubcode:
FullSizeRender 2.jpg
FullSizeRender 2.jpg (24.74 KiB) 2848 keer bekeken
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: AAA discount

Bericht door Vito »

Het show your card logo staat idd achterop de ANWB kaart.
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: AAA discount

Bericht door Purk87 »

Bianca Stripes&Stars schreef:Ik boek soms ook hotels met AAA korting. Via de hotelwebsite zelf. Meestal wordt er niet naar je pas gevraagd.
Mijn vader wees mij laatst op het volgende, op de ANWB website. Handig! :thumbup:

"Reis je binnenkort naar de Verenigde Staten? Download dan de tijdelijke pas waarmee je korting krijgt bij aangesloten partners. Hierop staat het ANWB-logo al vermeld plus onze clubcode. Deze is nodig voor de partners ter plaatse."

Hier de link om de Amerikaanse versie uit te printen:
http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... s-2016.pdf

Ik zie net dat je ook bij Rainforest Cafe korting krijgt.. had ik dat maar eerder geweten.. :roll:
Handig! Print ik die voor de zekerheid ook even uit :)
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: AAA discount

Bericht door kustbewoner »

merk net dat ik een paar weken terug geboekt heb bij een Best Western op Key West met AAA korting, terwijl ik geen lid ben ....
Zou ze er problemen van maken als ik enkel de kaart toon waarop 'Show your Card ' logo staat ? :sadcry:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: AAA discount

Bericht door PSVwally »

Ik heb de kaart pas 1x moeten laten zien, dus ik zou me er niet druk om maken als ik eerlijk ben.
M & M
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 jan 2015, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: AAA discount

Bericht door M & M »

Bij die Best Western zijn we vorig jaar geweest en naar onze kaart werd niet gevraagd.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: AAA discount

Bericht door Vito »

Er zijn 2 BW's op Key West: Hibiscus en Ambassador Inn.
Volgens mij zit er niet echt een lijn in, ik heb hem juist bij BW wel moeten laten zien.
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: AAA discount

Bericht door peeweetm »

@kustbewoner: ik heb geen auto, maar ben €15,- lid van de ANWB. Dus geen pechhulp in Nederland, maar wel korting in de USvanA! :wink:
Plezier! Peter
JR2007
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 02 okt 2015, 18:52

Re: AAA discount

Bericht door JR2007 »

Ik heb vrijwel alles via Booking.com geboekt en in vergelijk met bijvoorbeeld boeken via Best Western zelf merk ik dat Booking.com vrijwel altijd goedkoper is dan boeken met AAA-rating.

Voorbeeldje.

Via Booking.com voor 65 dollar een kamer geboekt bij Best Western View of Lake Powell voor 3 op 4 april. Doe ik hetzelfde via de site, kom ik op 63 dollar, maar komen er ineens nog ruim 8 dollar aan belastingen bovenop, wordt het ineens bijna 72 dollar.

Of maak ik de fout dat er bij Booking.com later ook nog kosten bovenop komen?

Verder lukt het mij ook vrijwel nergens om via de clubcode 329 een kamer te boeken, code wordt nergens geaccepteerd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer