Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Shooting range
Shooting range
Beste forumleden,
Enkele jaren geleden hebben wij geboekt bij de Las Vegas gun store, maar nu we naar het diepe zuiden gaan zijn wij benieuwd of hier ook nog soortgelijke mogelijkheden zijn.
Ik kan her en der wel wat wapenclubs vinden e.d., maar heb geen idee of je daar zomaar naar binnen kan stappen.
Misschien weten jullie iets.
Ons rondje is grofweg: Atlanta, Asheville, Gatlinburg, Chattanooge, Nashville, Memphis, Vicksburg, Natchez, New Orleans
Enkele jaren geleden hebben wij geboekt bij de Las Vegas gun store, maar nu we naar het diepe zuiden gaan zijn wij benieuwd of hier ook nog soortgelijke mogelijkheden zijn.
Ik kan her en der wel wat wapenclubs vinden e.d., maar heb geen idee of je daar zomaar naar binnen kan stappen.
Misschien weten jullie iets.
Ons rondje is grofweg: Atlanta, Asheville, Gatlinburg, Chattanooge, Nashville, Memphis, Vicksburg, Natchez, New Orleans
Re: Shooting range
Wat je ook gaat doen, bel van tevoren of je er met buitenlands paspoort op mag. Ik stond twee jaar geleden op een shooting range in Florida, bleek dat ik niks mocht met mijn J1 visum en op zijn minst permanent resident status moest hebben.
http://lmgtfy.com/?q=gun+ranges+Louisiana+
Simple as that! Zoals aangegeven contacteer de range. Niet elke range laat "buitenlanders" toe.
Simple as that! Zoals aangegeven contacteer de range. Niet elke range laat "buitenlanders" toe.
Top,
ga ik doen
ga ik doen
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Jammer dat je niet naar Savannah gaat. Daar bezochten wij 1,5 jaar geleden spontaan een (heel kleine) range. Formuliertje invullen en we konden aan de slag. We kregen ook nog redelijk wat hulp en aandacht tijdens het schieten. Ik denk dat de eigenaar en de andere bezoekers het leuk vonden dat er een stel Europeanen binnenkwamen die nog nooit geschoten hadden 
Helaas waren we vorig jaar in Savannah. Jammer dat ik dit toen niet heb geweten
Heb je hier een adres of site van? Onze zoon wil heel geaag naar een shooting range. Hij is 16, moeders heeft wel haar twijfels, maar eens inlezen kan nooit geen kwaad.RiverCola schreef:Jammer dat je niet naar Savannah gaat. Daar bezochten wij 1,5 jaar geleden spontaan een (heel kleine) range. Formuliertje invullen en we konden aan de slag. We kregen ook nog redelijk wat hulp en aandacht tijdens het schieten. Ik denk dat de eigenaar en de andere bezoekers het leuk vonden dat er een stel Europeanen binnenkwamen die nog nooit geschoten hadden
Status plannen voor vakantie 2019 Oostkust USA/Canada
vakantie Mei/juni 2018; 4 weken relaxen in Florida
via face book: Van Bilsen goes USA
geef een like en je blijft op de hoogte van onze avonturen
-
Amerikanist
- Amerikafan
Als het puur om het schieten gaat... Ik ben al een tijdje geen lid meer, maar tot niet zo lang geleden waren er genoeg schietsportverenigingen in Nederland waar je met vuurwapens kon schieten, ook als introducee of recreant.
- RiverCola
- Amerika-expert
Sorry voor de late reactie! Ik heb de range even opgezocht voor je. Het was Palmetto Indoor Range & Sporting Goods, 98 Purrysburg Rd, Hardeeville, SC 29927. De range ligt net ten noorden van Savannah, langs de weg die naar de Savannah Wildlife Refuge gaat (ook en aanrader!).Arianne1 schreef:Heb je hier een adres of site van? Onze zoon wil heel geaag naar een shooting range. Hij is 16, moeders heeft wel haar twijfels, maar eens inlezen kan nooit geen kwaad.RiverCola schreef:Jammer dat je niet naar Savannah gaat. Daar bezochten wij 1,5 jaar geleden spontaan een (heel kleine) range. Formuliertje invullen en we konden aan de slag. We kregen ook nog redelijk wat hulp en aandacht tijdens het schieten. Ik denk dat de eigenaar en de andere bezoekers het leuk vonden dat er een stel Europeanen binnenkwamen die nog nooit geschoten hadden
Dank je wel, ik ga er eens maar kijken. En nog belangrijker, is het in te plannen daar in onze vakantie.
Status plannen voor vakantie 2019 Oostkust USA/Canada
- rmathijssen
- Amerikafan
Wij zijn geweest in het plaatsje Slidell (naast New Orleans) bij FITS Shooting Range
http://fitsindoorrange.com/shooting-range/
We hebben ons bezoek ook op ons blog staan:
http://ruudentamara.blogspot.nl/2015/11 ... trina.html
http://fitsindoorrange.com/shooting-range/
We hebben ons bezoek ook op ons blog staan:
http://ruudentamara.blogspot.nl/2015/11 ... trina.html
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Schieten doen we gewoon in onze achtertuin...
Zeker in het zuiden is het gemakkelijk om schietbanen te vinden. Keuze is binnen- of buitenbanen. Ze zijn gemakkelijk op het internet te vinden en staan je graag te woord. De meeste schietbanen zijn toegankelijk voor buitenlanders, al zijn er wat uitzonderingen. Kijk bij de reservering ook gelijk naar de beschikbaarheid en kosten van huur-/leenwapens. Je kunt munitie vrijwel altijd bij de schietbaan kopen, of je kunt je eigen munitie meenemen. Het kan echter zijn dat je hun munitie moet gebruiken als je hun wapens gebruikt. Vergeet ook de schietschijven niet. Je kunt ze daar kopen of je kunt ze zelf meenemen. Ik gebruik vaak papieren schijven die ik zelf afdruk (goedkoop!), maar mijn voorkeur gaat uit naar zgn. "splatterburst" schijven daar het met een gewone papieren schijf vaak heel moeilijk is om te zien waar je het precies raakt. Voor een uurtje schieten met een semi-automatisch pistool zou ik op 50-100 "rounds" rekenen.
Kijk ook eens onder "corrective shooting targets" - die geven vrij goed aan wat je fout doet.
Zeker in het zuiden is het gemakkelijk om schietbanen te vinden. Keuze is binnen- of buitenbanen. Ze zijn gemakkelijk op het internet te vinden en staan je graag te woord. De meeste schietbanen zijn toegankelijk voor buitenlanders, al zijn er wat uitzonderingen. Kijk bij de reservering ook gelijk naar de beschikbaarheid en kosten van huur-/leenwapens. Je kunt munitie vrijwel altijd bij de schietbaan kopen, of je kunt je eigen munitie meenemen. Het kan echter zijn dat je hun munitie moet gebruiken als je hun wapens gebruikt. Vergeet ook de schietschijven niet. Je kunt ze daar kopen of je kunt ze zelf meenemen. Ik gebruik vaak papieren schijven die ik zelf afdruk (goedkoop!), maar mijn voorkeur gaat uit naar zgn. "splatterburst" schijven daar het met een gewone papieren schijf vaak heel moeilijk is om te zien waar je het precies raakt. Voor een uurtje schieten met een semi-automatisch pistool zou ik op 50-100 "rounds" rekenen.
Kijk ook eens onder "corrective shooting targets" - die geven vrij goed aan wat je fout doet.
- Big Al
- Amerika-expert
Tussen haakjes, kijk bij de selectie van een schietbaan ook naar het "target retrieval system". Er zijn twee opties: een kabel (met/zonder motor) en statische doelen. Bij statische doelen moet je steeds wachten tot iedereen z'n magazijn heeft leeggeschoten daar je naar de doelen moet lopen, wat tot veel wachten leidt en ook een zeker gevaar met zich meebrengt.
Officieel is het een federale overtreding om als toerist zonder de juiste papieren munitie te kopen bij de grotere sport / outdoor winkels. Daar boven op per staat zijn de vuurwapen regelgeving anders. Of te wel misschien mag je in Virginia als toerist munitie kopen in een van de grotere sport / outdoor / WalMart ketens, maar hier in Illinois vergeet het maar.Big Al schreef:De meeste schietbanen zijn toegankelijk voor buitenlanders, al zijn er wat uitzonderingen. Kijk bij de reservering ook gelijk naar de beschikbaarheid en kosten van huur-/leenwapens. Je kunt munitie vrijwel altijd bij de schietbaan kopen, of je kunt je eigen munitie meenemen.
Als "alien" is er de mogelijkheid je hunting permit te bemachtingen van de staat waar je verblijft. Deze geeft jou recht op dat moment om munitie te kopen.
Federal Issues:
In general, non-immigrant aliens are forbidden to possess any firearms or ammunition. But there is a big exception for a legal alien who:
...is in possession of a hunting license or permit lawfully issued in the United States
(See Title 18, USC Chapter 44, Section 922, part (y)(2) for details.)
Green-card holders and immigrant aliens who do not yet have their green card are both okay under federal law, although many people (including gun dealers, law enforcement officers, etc.) are not aware of the distinction or the hunting license exception, and erroneously think that either you have a green card, or you can't have guns.
Also, non-citizen cannot purchase a firearm from a federally licensed firerams dealer unless they have been a resident of their state for 90 days. So, no, tourists on short visits cannot walk into guns stores to get "protection" during their trip. Sorry. (I've been asked that multiple times.)
www.vrolyk.org/guns/alien-laws.html
Meer informatie over vuurwapen wetten zou ik usacarry.com aan kunnen raden.
- Big Al
- Amerika-expert
@Big Mo: bedankt voor de aanvullende informatie!
Het lijkt erop dat voor buitenlanders die hier via het "Visa Waiver"-programma zijn iets andere regels gelden, maar het is zo ondoorzichtig dat ik buitenlanders nu toch ten zeerste zou afraden om ammunitie aan te schaffen.
De regels in IL zijn inderdaad nogal anders dan die in andere staten; IL heeft het niet zo op met het federale Tweede Amendement.
Wat betreft het gebruik van vuurwapens hier door buitenlanders; het draait denk ik om de definitie van "to possess". Betekent dat "beethouden" of "eigenaar zijn"?
Ik heb echter een aantal krantenberichten gevonden over " vuurwapentoerisme" - buitenlanders die hier naar een schietbaan gaan. Het lijkt er dan ook op dat dit is toegestaan.
Het lijkt erop dat voor buitenlanders die hier via het "Visa Waiver"-programma zijn iets andere regels gelden, maar het is zo ondoorzichtig dat ik buitenlanders nu toch ten zeerste zou afraden om ammunitie aan te schaffen.
De regels in IL zijn inderdaad nogal anders dan die in andere staten; IL heeft het niet zo op met het federale Tweede Amendement.
Wat betreft het gebruik van vuurwapens hier door buitenlanders; het draait denk ik om de definitie van "to possess". Betekent dat "beethouden" of "eigenaar zijn"?
Ik heb echter een aantal krantenberichten gevonden over " vuurwapentoerisme" - buitenlanders die hier naar een schietbaan gaan. Het lijkt er dan ook op dat dit is toegestaan.
Buitenlander kunnen en mogen naar de schietbaan gaan. Zij mogen gebruik maken van de faciliteiten. Possess komt neer op het hebben, houden en transporteren van een vuurwapen. Buiten het op het federale 2nd amendment, er zijn voldoende staten die wellicht nog strenger als Illinois zijn (zie noord oost kust).
Bijvoorbeeld in Las Vegas meer dan genoeg vuurwapen toerisme. Knob Creek Gun range in Kentucky hier zijn vol automatische vuurwapens toegestaan, en laten toeristen ook toe...... Het gevaar zit het in het onduidelijkheid in de regelgeving en wetten per staat qua vuurwapens. Hiervoor zou ik adviseren dit boek aan te schaffen: Travelers guide to firearm laws of fifty states
Geniet van de ervaring, en luister naar de instructeur. Even snel de basis regels:
1. Altijd handel het vuurwapen alsof het geladen is. Maakt niet uit wie hem aan jou geeft weet 200% zeker dat deze geen kogel in de loop heeft tenzij jij hem zelf hebt doorgeladen.
2. Richt het vuurwapen alleen in de richting van het object dat je wilt schieten. Schietschijf, blikje, of andere target dat voor jou is opgezet.
3. Zie regel nummer 1
4. Zie regel nummer 2
Bijvoorbeeld in Las Vegas meer dan genoeg vuurwapen toerisme. Knob Creek Gun range in Kentucky hier zijn vol automatische vuurwapens toegestaan, en laten toeristen ook toe...... Het gevaar zit het in het onduidelijkheid in de regelgeving en wetten per staat qua vuurwapens. Hiervoor zou ik adviseren dit boek aan te schaffen: Travelers guide to firearm laws of fifty states
Geniet van de ervaring, en luister naar de instructeur. Even snel de basis regels:
1. Altijd handel het vuurwapen alsof het geladen is. Maakt niet uit wie hem aan jou geeft weet 200% zeker dat deze geen kogel in de loop heeft tenzij jij hem zelf hebt doorgeladen.
2. Richt het vuurwapen alleen in de richting van het object dat je wilt schieten. Schietschijf, blikje, of andere target dat voor jou is opgezet.
3. Zie regel nummer 1
4. Zie regel nummer 2
- Big Al
- Amerika-expert
Nog even dieper gekeken naar dit onderwerp. Het lijkt erop dat het een groot verschil maakt of de buitenlander hier op een visum is of niet (Visa Waiver Program). Buitenlanders die hier op een visum zijn mogen geen vuurwapens onder hun beheer hebben (vasthouden). Er zijn wel wat uitzonderingen, maar toeristen zullen hier in het algemeen niet onder vallen. Wel kunnen ze een jachtvergunning aanvragen waarmee ze dan in de uitzonderingscategorie vallen.
Overigens is deze informatie ook van toepassing op bijvoorbeeld Foreign Exchange Students (jaartje high school in de VS), kampleiders, K1, H1B, enz - het is voor deze categorie volgens mij verboden om een vuurwapen vast te houden tenzij ze een jachtvergunning hebben, officieel aan de schietsport doen (competities), etc.
Overigens is deze informatie ook van toepassing op bijvoorbeeld Foreign Exchange Students (jaartje high school in de VS), kampleiders, K1, H1B, enz - het is voor deze categorie volgens mij verboden om een vuurwapen vast te houden tenzij ze een jachtvergunning hebben, officieel aan de schietsport doen (competities), etc.
Dat is precies wat ik van de vrolyk website hier postte. Er zitten heel wat meer haken en ogen aan dan wat men over het algemeen over de VS denkt. Jachtvergunning is een klas die je moet volgen. $25 lappen en zitten ook weer restricties aan. Of te wel. Wees voorzichtig met wat voor informatie je verstrekt wat bedreft schieten in de VS
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1957 Weergaves
-
Laatste bericht door Bart80