Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Dakloze »

Hier een aantal tips, interessante weetjes en andere dingen waar wij tegenaan gelopen zijn

In 2010 ben ik ook op een L1-A verhuist naar de VS. Ik zag dat je ook relocation benefits krijgt, dus da's handig.

De verhuizing zal afgehandeld worden door verhuizers: deze zullen -alles- inpakken. Wij mochten nog geen doosje zelf inpakken omdat (volgens de verhuizers) zij verantwoordelijk waren voor de inhoud van de container. Het spreekt voor zich, maar alles van waarde (fotos e.d.) hebben wij in koffers meegenomen. Als frequent flyers mochten we 6 koffers meenemen en dat hebben we dan ook gedaan :)

Regel in Nederland voor je vertrek een gelegaliseerd uittreksel van je huwelijk. Dat is ingewikkeld regelen vanuit de V.S.

Regel voordat je je uitschrijft een P.O. box in de V.S. en geef dat op als "nieuw" adres als je je uitschrijft in Nederland. Op het uitschrijfformulier moet je een adres opgeven en dat gaat in het RNI. Dat is zo goed als onmogelijk te wijzigen vanuit de V.S., maar Nederlandse instanties willen dat nog wel eens gebruiken (denk waterschap, CJIB etc).

Je gaat een paar duizend dollar nodig hebben aan deposits voor credit cards, utilities (gas, water, electra, internet) en telefoonbedrijven.

Regel bij je verzekeringsmaatschappij een engelstalige brief met je verzekeringsvrije jaren, dat gaat je geld schelen.

Verkoop je 220v electra in Nederland. Wij hebben destijds een TV, printer etc meegenomen, en hier omvormers gekocht. Een hoop gedoe en die omvormers zijn duur.

Hou op z'n minst 1 Nederlandse bankrekening aan, da's erg handig als je in Nederland bent met de kerst etc.

Als je fietsen meeneemt: neem fietsbanden (binnen en buiten) en een extra ketting mee. De maten zijn hier anders.

De meeste Nintendo's, XBOXen en Playstations zijn ge-geolocked. Zet maar lekker op Marktplaats dus, of koop geen nieuwe games :)

Haal bij je huisarts een kopietje van je dossier. Nee, de artsen hier snappen geen Nederlands, maar Latijns snappen ze allemaal.

Haal ook bij het RIVM of wie dat ook is tegenwoordig een uittreksel van je immunizaties. Die ga je nodig hebben wanneer je je greencard aanvraagt.

Over je greencard gesproken: zodra je binnen bent mag de baas de I-140 en I-485 filen. Het heeft bij mij 6 maanden geduurd voor ik m'n greencard had.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door hemmie »

Wij hebben nog nooit een gelegaliseerde uittreksel van de huwelijksakte nodig gehad, de gewone meertalige versie was altijd voldoende. Al weet ik ook niet precies wat je met gelegaliseerd bedoelt.
Terug in Texas!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Dutchess »

Ik heb een gelegaliseerde versie van mijn Amerikaanse huwelijksakte alleen nodig gehad om mijn Verklaring van Behoud Nederlanderschap aan te vragen, maar dat is hier niet van toepassing. De Amerikaanse overheid heeft nog nooit naar zoiets gevraagd, alleen de Nederlandse overheid.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Erwin74 »

Dat de verhuizers alles inpakken en je niets zelf mag doen klinkt ook eigenlijk best logisch. Foto's en waardezaken doen wij denk ik per luchtvracht, wij mogen ongeveer 400kg per luchtvracht meenemen. Dat van die 6 koffers klopt ook maar deze zullen al gevuld worden met enkel de praktische zaken als kleding.
Een PO Box zal in ons geval niet nodig zijn omdat wij reeds een adres zullen hebben of ligt dat anders.
Elektrische apparatuur nemen wij inderdaad niet mee behalve de playstation, X-Box en ons volautomatische kofieautomaat. Ik zag dat je voor €120,- een omvormer van 2000W hebt en zon koffieapparaat kost meer dan €1000. Lijkt mij wel de moeite. Gameconsoles zullen we later wel nieuw aanschaffen. Kopen de kids maar ff geen nieuwe games :wink:
Rekening blijft doorlopen in NL aangezien ons huis ook nog niet is verkocht.
Met verzekering doel je waarschijnlijk op een autoverzekering?
Goede tip over fietsaccessoires, neem ik zeker mee!
Uitreksel van het RIVM hebben wij reeds in ons bezit.
Uitreksel van Dokter en Tandarts staat op het programma.
Uitreksel van huwelijksakte hebben wij nu inmiddels in alle vormen, maten en talen. Lijkt mij afdoende.

Dank voor de tips. Staan op de lijst. Ipv korter is deze nu weer langer geworden. :thumbup:
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Max Kool »

Is het al gebeurd ondertussen?
LA, LA, LA....
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door hemmie »

Erwin74 schreef:Ik zag dat je voor €120,- een omvormer van 2000W hebt en zon koffieapparaat kost meer dan €1000. Lijkt mij wel de moeite.
Probleem met die omvormers (met hoog wattage) vind ik met name dat ze behoorlijk groot en zwaar zijn, ik zou zo'n ding echt niet altijd op mijn aanrecht willen hebben staan. Als je een enorme keuken hebt is het misschien minder een probleem.
Terug in Texas!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Dakloze »

De gelegaliseerde kopie van onze huwelijksakte hebben we nodig gehad toen we onze greencard kregen. Een notarized copy was niet genoeg in ons geval. Verder is de enige die er ooit om gevraagd heeft de SSN office geweest. Bij het visum interview vroegen ze er niet eens om.
--
I route, therefore you are.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Dutchess »

Ah, bij mij misschien niet nodig geweest omdat ik hier met een Amerikaan getrouwd ben. Of omdat het al zo lang geleden is.
Maar iig goed om te weten!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Erwin74 »

Is het al gebeurd ondertussen?
Nee, dat is juni geworden maar de titel is heb ik gelijk gelaten. Woensdag naar het consulaat voor de Visa en dan hopelijk binnen 7 dagen ongeveer terug met de benodigde visa.
LinB
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2016, 18:52

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door LinB »

Wat leuk dat jullie een huis hebben gevonden Erwin. Zag de foto's op je blog. Ziet er echt super uit! Wij zijn inmiddels zonder kinderen voor een klein weekje in Houston. De eerste huizen bezocht in Katy en de school. Inmiddels hebben we besloten onze blik iets te verruimen en ook in Memorial te gaan zoeken. Ligt erg gunstig t.o.v. de school en de Energy Coridor waar mijn man gaat werken. Ik moet zeggen dat mijn eerste indruk van alles erg positief is. Morgen nemen we een dagje vrij en rijden we naar Galveston. Maandag weer met de makelaar op pad. Jullie veel
Succes met alle verdere voorbereidingen. 15 juni komt erg dicht bij.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door hemmie »

LinB, gaan je kinderen toch niet naar de British School? Want die gaat toch naar Katy verhuizen?
Terug in Texas!
LinB
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2016, 18:52

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door LinB »

Hemmie, de kinderen gaan wel naar de BIS. de school komt in Katy NO. Hebben vanmorgen rondgereden in Memorial(noordwest) maar besloten dat we dat toch een mindere wijk vinden. Morgen dus weer verder zoeken in Katy (ZO) rond Cinco Ranch. Best nog lastig want de mooie nieuwe huizen liggen erg ver van de school en de Energy Corridor. Denk dat dat heel veel reistijd gaat vragen. Heb jij daar ervaringen mee?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door hemmie »

Nee, mijn kinderen gaan naar public school en wij wonen ook meer richting Sugar Land. Ik ken ook maar weinig mensen met kinderen op de British School. En die wonen er nu en gaan vaak al snel weg, dus die zijn gericht op de oude locatie.
De meeste expats wonen idd ten zuiden van de I10, ik hen het noorden van Katy eigenlijk ook niet. Wij zijn een paar jaar weg geweest, ik heb het idee dat inmiddels een groot deel van de expats nu west van de 99 woont, maar dat is voor jullie idd niet zo handig denk ik. Een paar jaar geleden woonden er relatief meer in Memorial (heeft zeker leuke stukken, maar is denk ik alleen een optie als je een zeer ruim budget hebt, anders is het al gauw een heel oud huis), en ZO Katy. Ik zou eens kijken in Green Trails, Kelliwood en het Cinco Ranch deel bij Kelliwood in de buurt. Vrienden van ons wonen met veel plezier in Grand Lakes (het deel ten oosten van de 99), maar misschien is dat al te zuidelijk voor jullie. Ook betaal je daar denk ik extra voor de heel goede public school, maar daar hebben jullie geen belang bij. Maar dat geldt denk ik ook wel voor de andere wijken die ik noemde.

Aanvulling: Lakes on Eldridge (North) is ook erg populair bij expats die kinderen op een prive-school hebben. Ik ben er nooit geweest, geen idee hoe dat is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Erwin74 »

Woensdag naar Amsterdam voor het Visa interview. Vandaag de verhuizer van Team Relocations op bezoek gehad. De 23e (mits wij dan de Visa in ons bezit hebben) begint het inpakken van container en luchtvracht. Daarna nog een paar weken kamperen in eigen huis voordat we weg kunnen. Zoals Linda aangaf "15 juni komt dichtbij!".
Linda,ik hoop dat jullie bezoek dat heeft opgeleverd waar jullie naar op zoek waren. Neem aan dat het oriënterend is?
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Erwin74 »

"Approved"! Klein dingetje maar toch niet geheel onbelangrijk in het gehele proces. :clap:
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Max Kool »

:thumbup: :clap:
LA, LA, LA....
LinB
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2016, 18:52

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door LinB »

Wat fijn Erwin! Gefeliciteerd. Zal heel prettig zijn om nu eindelijk echt de zaken definitief te kunnen regelen. Wij hebben trouwens ook een huis per 1-8. In Katy Cinco Ranch. Zijn er erg blij mee. We hebben 20 huizen bezocht denk ik en dit was eigenlijk het enige huis waarbij we direct voelden " Dit is een thuis". Nu het visum nog, naar verwachting komt dat eind juni begin juli in orde. Duimen maar. Succes met de verhuizing Erwin. En straks natuurlijk het afscheid van alles en iedereen. Dat zal ook niet makkelijk zijn. Ook niet voor de mensen die jullie achterlaten hier.
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Erwin74 »

Leuk te horen dat jullie ook een huis hebben gevonden. Ging dat makkelijk? Gaan jullie eerst huren of kopen. Gaat nu echt worden allemaal. De 23e komt de container en volgende week een tuinverkoop georganiseerd. Het komt nu echt dicht bij maar voelt toch ook eigenlijk nog ver weg. Enigszins onwerkelijk nog allemaal.
Gebruikersavatar
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 feb 2015, 12:51
Contacteer:

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Gefeliciteerd Erwin! Ik ga jullie volgen. Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat. Een prachtig huis zag ik op je blog staan :thumbup:
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Februari 2016 gaat het gebeuren,,

Bericht door Erwin74 »

Alles nu geregeld. Tickets voor de 15e van juni. Buisness-class richting Houston. Huis is volledig rond. Maandag begint de verhuizer met vullen van container en versturen van luchtvracht. Wordt wel heel erg echt nu. minder dan 4 weken nog.....gaat eigenlijk best snel nu. Ik moet zeggen dat ik nu ook niet meer kan wachten, hoe sneller des te beter....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer