Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Las Vegas naar Tulare via Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Willesilly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Las Vegas naar Tulare via Death Valley

Bericht door Willesilly »

Hoi allemaal,

Binnenkort vertrekken mijn vriend en ik voor 15 dagen westkust USA. Ik heb een mooi reisschema gemaakt en natuurlijk wel concessies moeten doen omdat 2 weken eigenlijk te krap is voor al het moois onderweg. Maar goed, reden om terug te gaan, dacht ik zo :wink:

In mijn reisroute zit nog een 'zwakke schakel'. In 1x van Las Vegas naar Tulare via Death Valley. Da's best een heftige reisdag.

Ik zoek tips over:
- welke route te volgen in Death Valley (ik wil niet alleen de innerstate volgen natuurlijk maar onderweg mooie landschappen zien / foto's maken). Hierbij moet ik wel rekening houden met tijdsaspect omdat we niet overnachten in Death Valley.
- vroeg op vanuit Vegas is geen probleem, maar ik wil max. 10-12 uur aanhouden voor deze reisdag.

Ik heb voor Tulare gekozen als uitvalsbasis vanwege Sequoia. Wij reizen eind april / begin mei en ik verwacht niet via de Tioga Pass te kunnen vanwege het weer vandaar deze route. Betekent overigens ook dat we niet naar Yosemite gaan maar vanaf Sequoia naar San Francisco.

Thnx alvast voor alle tips!

Groeten,
Sil
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Las Vegas naar Tulare via Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt niet veel keuze qua wegen als je door Death Valley rijdt, en de meeste bezienswaardigheden (Zabriskie Point, Sand duens, Artist Palettte, Badwater) liggen aan de doorgaande route (de 190) of aan de Badwater Road. Je hebt wel een paar mogelijkheden tussen Las Vegas en DV; via Pahrump en Shoshone, of via DV Junction bijvoorbeeld. Kijk eens hier voor de routes vanaf LV.
Voor de bezienswaardigheden in DV kun je eens op deze kaart kijken.
Wij reden in 2013 eind mei door Death Valley; we hebben toen niet alles gedaan omdat we er al eerder geweest waren maar je kunt toch een indruk krijgen van de mogelijkheden in die periode. In het voorjaar is de wandeling naar de Salt Creek leuk vanwege de pupfish. Voor DV op doorreis (tussen Lone Pine en Las Vegas) zie ons 2015-verslag.
Als je foto's wilt maken zou ik aanraden om heel vroeg het park binnen te rijden, maar veel mooier is het om er te overnachten. Ik weet niet hoeveel nachten je in LV hebt, misschien zou je een nacht minder LV kunnen doen? Je kunt dan nog het grootste deel van de dag in LV doorbrengen. Je hebt dan de mooiste uren in DV.
Je hebt het over Tulare als uitvalsbasis: betekent dat dat je er meerdere nachten zit? Of heb je daar 1 nacht? In het laatste geval zul je niet veel van Sequoia kunnen zien. Met twee nachten zou ik aanraden om ook een overnachting in het park of eventueel Fresno te doen.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je zal inderdaad nog onderlangs moeten.
Maar ik zou dan eerder voor Three Rivers kiezen in plaats van Tulare. De volgende dag kan je dan door Sequoia rijden naar ...

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
frans_van_hooft
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door frans_van_hooft »

Heb dezelfde route gereden. Maat overnacht in Ridgecrest. Tulare is dan nog 3 uur verder. Was al best een heftige dag als je tenminste nog wat wil zien in DV of niet midden in de nacht weggaat uit LV. Maar dat laatste maakt de dag ook heftig.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ambitieuze plannen voor één dag. In zuivere rijtijd met een bezoek aan Dante's view en Badwater kom je op 8 uur uit. Devil's Golf course, Artist Drive, Furnace Creek, Sand Dunes, Stovepipe Wells hebben minder invloed op de rijtijd.

Maar,...., je zal toch wel tijd steken in foto's nemen, eventjes kort rondwandelen, iets eten en drinken.

Met minder dan 12 uur zie ik je er die dag niet te geraken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Willesilly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Willesilly »

Dank voor alle reacties!

Ik heb nu een beter beeld bij de route door DV zelf. Tulare blijft optimistisch. Ik ga toch kijken naar een alternatief. De reisverslagen zijn wat dat betreft ook prima input. Three Rivers is helaas geen optie want dat ligt nog verder dan Tulare. Maar dank voor het meedenken!

Mocht iemand aanvullend nog ideeën hebben, altijd welkom.

Groetjes :D
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hoe ziet jullie planning na Tulare er eigenlijk uit?
Gaan jullie van daar via Sequoia naar Yosemite? Als dat zo is zou ik toch eerder voor Three Rivers kiezen. Het is maar een half uur meer rijden dan naar Tulare vanaf LV.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer