Rondreis Californië zomer 2004

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi K@t,

Ik zie het nu pas maar de prijs op de Alamo site is natuurlijk in dollars dus het scheelt helemaal niet zo veel want een dollar is momenteel ongeveer 80 eurocent.
groetjes Vana
Made in Holland
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 jan 2004, 11:31
Locatie: Schijndel

Californie Here We Come

Bericht door Made in Holland »

Het lijkt wel of dat iedereen dit jaar richting de westkust gaat (iets te maken met de lage Dollar!!!!).
Wij gaan ook hoor. Heb vlucht geboekt bij Jan Doets begin mei richting San francisco met een tussenstop van 4 dagen in New York. Begin juni terug. 2 Pers (incl tax & reis en annuleringsverz.) 1250.= euro.
Autohuur geregeld via een UK website: Alamo 22 dgn SUV 4x4 1045.= euro (incl alle verzekeringen (gold) en tax).
We hebben 4 dagen stop-over in New York om alvast een stukje jet-lag weg te hebben voor we in Californie arriveren en sight seeing naturrlijk!!
(De meeste mensen verwerken ongeveer drie uur jet-lag per dag, verder vindt ik het persoonlijk ook verschil maken of je met- of tegen de tijd in reist).

Vana,

Ik mis Monument Valley in jouw lijstje. Wordt door veel mensen als zeer indrukwekkend ervaren en is relatief niet ver verwijderd van de Grand Canyon.
Vanuit Death Valley kun je volgens mij maar op twee manieren (logischerwijs) in Yosemite NP komen, wel onderlangs (grofweg gezegd via Bakersfield) of bovenlangs via de Tioga-Pass (3000 m, open eind mei / half september).
Het voordeel van onderlangs is dat je dan meteen Seqoua en Kings Canyon NP mee kunt pakken en het voordeel van bovenlangs is dat de tioga pass als zeer mooi wordt omschreven.
Waarschijnlijk kunnen degenen die daar al geweest zijn een beter oordeel over vellen.

K@T,

Begrijp uit je verhaal dat je een "compact class" auto wil huren.
Het zijn toch behoorlijke afstanden (en hoogtes) die je moet overbruggen om de diverse "attracties" te bezoeken.
wendyjol
Amerikakenner
Berichten: 1413
Lid geworden op: 21 jan 2004, 17:53
Locatie: Zuid west Drenthe

Bericht door wendyjol »

Hoi alle westgangers,

Wij hebben de reis niet geboekt omdat de dollar zo laag is Leon, maar het is wel mooi meegenomen!!!
Wij wilden gewoon een verre reis met de kids ondernemen en er waren wat andere opties, maar na overleg met z'n vieren werd het toch West Amerika.

Vana, wij hebben wel al een aantal overnachtingen op de route vastgelegd. Vooral de overnachtingen in de Nationale parken. Yosemite bijv. zit al bijna vol voor de periode dat wij gaan. In september wilden wij het Housekeeping Camp daar boeken, maar dat kon al niet meer. Dat was al vol!!!
Nu zitten we daar dus in Curry Village, lijkt mij ook leuk hoor.
Wij hebben toen onze route definitief bepaald, omdat we toch wel zeker van accomodatie IN de Nationale parken wilden zijn.

Wij reizen als volgt
Vertrek 12/7 San Francisco (nog geen hotel)
13/7 SF
14/7 van SF naar Yosemite via het Columbia Historic State Park
15, 16 en 17 in Yosemite (overnachtingen geboekt)
18/7 Naar Kings/Sequoia
19 Kings/Sequoia (cabin in Grant Grove geboekt)
20 Naar Death Valley
21 Death Valley (cabin in Furnace Creek geboekt)
22 Naar Las Vegas
23, 24 Las Vegas (circus circus geboekt)
25/7 Naar Zion
26 Zion (motel in Springdale geboekt)
27 Van Zion, via Coyotte buttes (the Wave) naar Bryce
28 en 29 Bryce (cabin in Rubysinn geboekt)
30 Via Kodachrome en Cottonwood en Antelope Canyon naar de Grand Canyon
31 Grand Canyon (motel geboekt)
1/8 Grand Canyon (middag richting Williams, KOA geboekt)
2/8 Sedona Red Rock state park (nog een nacht op de KOA)
3/8 Richting LA ergens overnachten
4, 5, 6 LA nog niets geboekt
7/8 Naar Santa Barbara nog niet geboekt
8 en 9/8 Naar Monterey nog niet geboekt
10 en 11 weer SF (nog niet geboekt)
12 vliegen we weer naar huis.......

Als mensen nog tips en suggesties hebben :
kom maar, kom maar, kom maar ..........

Groeten
Wendy
K@t
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jan 2004, 23:34
Locatie: Zoersel (België)

Bericht door K@t »

Oei,

als ik alles hier zo lees, dan voel ik me:

1. een beetje bekocht
2. erg slecht voorbereid

Wij hebben pas erg laat (ergens de goede voornemens voor het nieuwe jaar - iets met dromen waarmaken en zo) beslist om naar Californië te trekken en zijn dus nog maar pas begonnen met plannen.

Toen we (voor het hoogseizoen weliswaar) vliegticketten vonden voor 1400 euro (2 personen, reis- en annulatieverzekering + dossierkosten er bij in) dachten we dat we goed gesteld waren. Is dat dan niet zo?

Komt daar nog bij dat we met snel te willen zijn geboekt hebben voor heen naar LA en terug vanuit San Francisco (we dachten: goed dan rijden we gewoon naar boven) zonder er rekening mee te houden dat we én Big Sur en Yosemite en zo willen doen. Stom he!

Idem voor de auto: wij vonden 800 euro voor een goeie 22 dagen echt wel meevallen, maar dat blijkt weer veel te zijn + voor een te kleine auto (hij wordt vergeleken met een Opel Astra en een Toyota Corolla, dat vonden wij precies toch groot genoeg, maar misschien is het toch te klein).

Langs de andere kant: juist door zo laat (en soms halsoverkop) te beslissen lijkt het ons net dat beetje avontuurlijke te geven dat we soms missen in ons leven (wow, ga ik even de filosofische toer op).

Tja... nu maar vollen bak beginnen voor te bereiden denk ik. Alle tips zijn dus welkom (ook in verband met route en zo...)

Groetjes,

K@t
Girl_2004
Amerikakenner
Berichten: 685
Lid geworden op: 18 jan 2004, 16:51
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Je schreef :
Idem voor de auto: wij vonden 800 euro voor een goeie 22 dagen echt wel meevallen, maar dat blijkt weer veel te zijn + voor een te kleine auto (hij wordt vergeleken met een Opel Astra en een Toyota Corolla, dat vonden wij precies toch groot genoeg, maar misschien is het toch te klein).

Hoi K@t
Meestal vragen ze je wel bij het verhuurkantoor of je een upgrade wil, soms gaat het met gesloten beurs, dus misschien hebben jullie mazzel ....
Helaas heb ik geen extra tips voor je, wat ik wist hebben anderen al geschreven.
Wij gaan ook westwaarts, maar eel wat anders dan de meesten, 5 nachten Las Vegas en 6 nachten Hawaii.
Heb je trouwens al eens op andere forums gekeken ? amerika.nl of reisweb.nl of amerika.boogolinks.nl.
Succes met alle voorbereidingen.
Groetjes, Nel
Made in Holland
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 jan 2004, 11:31
Locatie: Schijndel

Calafornia, Here We Come

Bericht door Made in Holland »

Wendyjol,

Komt in grote lijnen overeen met de route die wij gepland hebben.
Na Bryce Canyon gaan wij richting Moab en daarna via Monument Valley naar de Grand Canyon.
Na de Grand Canyon gaan wij richting Tucson (als wij daar zijn eind mei, schijnen de cactussen van Saguaro NP in bloei te staan) en daarna nog even een ommetje naar San Diego.
Al met al iets drukker (vakantie, rust??).

In San Francisco mogelijkheid excursie naar Alcatraz (ruim van tevoren boeken!!!).
Monument Valley staat hoog op mijn verlanglijstje.
Wij willen tijdens ons verblijf in Las Vegas een uitstapje maken naar de Hoover Dam & Lake Mead (75km van Las Vegas geloof ik).
Vrienden van ons vertelden dat de helicoptervlucht boven Grand Canyon zeer indrukwekkend was; dan zie je pas echt hoe gigantisch de kloof is
(is wel niet goedkoop).
Verder vind ik die overnachting in Death Valley eind juli wel kikken (lekker warm).



K@T,

Vindt de prijs voor de tickets best mee vallen. Het is immers hoogseizoen en jullie vliegen waarschijnlijk vanaf Zaventem, wat toch ietsje duurder is als Amsterdam (Amsterdam is samen met Frankfurt en heathrow de drukste Europese hub naar de USA).
Het lijkt mij eerst verstandig te selecteren wat je allemaal wil zien, op een landkaart aan te geven en dan een route van te maken (zo heb ik het althans gedaan). Reisverslagen zijn trouwens zeer bruikbaar om een selectie te maken.
Succes!!!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Wendy,

Leuke route gaan jullie rijden zeg.
Jullie hebben ook lekker de tijd natuurlijk om op bepaalde plaatsen een paar dagen te blijven.
Wij hebben ( maar ) 26 dagen. Wij zijn van plan ongeveer dezelfde route te rijden maar dan andersom.

Wij hebben Seqoia niet in de route opgenomen, maar willen wel gaan kijken bij Lake Tahoe.
Ook willen we 2 nachten in San Diego doorbrengen, dat schijnt een geweldig leuke stad te zijn en bovendien wil mijn dochter graag naar de dolfijnen in Sea world. Misschien een ideetje voor jullie? Jullie hebben er makkelijk de ruimte voor als je richting L.A. gaat.

Wij hebben dus wel ongeveer de route in ons hoofd maar hebben nog niets vastgelegd.
Dit doen we bewust niet want wij vinden het heerlijk om alle vrijheid te hebben. Ik vind het vervelend als het ergens leuk is en dat we dan door moeten omdat we voor die dag een hotel gereserveerd hebben. Wij willen ook niet per se IN de parken te overnachten, er buiten is ook prima wat ons betreft.
Misschien dat we nog wel proberen in Yosemite of bij Lake Tahoe op korte termijn iets vast te leggen want we weten ongeveer wanneer we daar zullen zijn. Trouwens dat motel bij San Francisco waar je het over had lijkt me wel iets voor de eerste nacht. Lekker dicht bij het vliegveld en we hoeven dan niet meteen heel San Francisco door.

Hoi K@t,
Je hoeft je echt niet bekocht te voelen hoor. Wij waren ongeveer hetzelfde voor de tickets kwijt.
Je zult altijd mensen vinden die minder voor hun ticket betaald hebben maar als je in het vliegtuig zit zullen er ook veel mensen inzitten die veel meer betaald hebben.
Trouwens wij gaan wel in het hoogseizoen hoor, Leon bijvoorbeeld gaat in Mei dat is natuurlijk een stuk goedkoper.

En wat betref je zogenaamde"slechte voorbereiding". Maak je daar maar niet zo druk om, je hebt nog alle tijd!
Je hoeft echt niet je hotels van te voren vast te leggen, zelfs in het hoogseizoen zijn er altijd voldoende hotels en motels te vinden. Dat heb ik van diverse vrienden gehoord.
Het is toch juist leuk als je niet alles al vastgelegd hebt, zo kun je nog alle kanten op. Volgens mij heb je ruim voldoende dagen om niet alleen langs de kust omhoog te gaan, maar ook het binnenland in te gaan naar bijv.Yosemite en dan weer terug te keren naar de kust.
Misschien is het een goed plan om bij de bilbliotheek wat boekjes te lenen, er zijn hele goede boeken van Lannoo met heel veel routesuggesties.
Of koop bij de boekwinkel de Rand MC Nally atlas dan kun je alvast een route uitstippelen. Hartstikke leuk om te doen!

Hoi Leon,
Wij gaan ook niet naar de VS omdat de dollar zo laag staat ( is trouwens wel mooi meegenomen) Wij zijn dit jaar 25 jaar getrouwd en hadden dit al een tijd van te voren gepland. In plaats van een feestje gaan we lekker met de kinderen naar de VS.
Monument Valley lijkt ons ook wel mooi maar we moeten een keuze maken. Er zijn heel veel mooie parken in Amerika maar we hebben geen zin om alleen maar in de auto te zitten, we willen ook af en toe wat dagen rust nemen. Bovendien heb ik in verschillende reisverslagen gelezen dat er op een gegeven moment een soort verzadiging op treedt als je teveel parken bezoekt.
Voor onze tiener kinderen is een beetje afwisseling bovendien ook wel leuk. Want als we teveel parken bezoeken vinden ze het toch op een gegeven moment saai worden. Dus bezoeken we zowel parken als steden als de kust maar ook Disney, Universal,Sea World en Lake Tahoe.

Groetjes Vana
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En wat betref je zogenaamde"slechte voorbereiding". Maak je daar maar niet zo druk om, je hebt nog alle tijd!
Je hoeft echt niet je hotels van te voren vast te leggen, zelfs in het hoogseizoen zijn er altijd voldoende hotels en motels te vinden. Dat heb ik van diverse vrienden gehoord.
Oef, pas op met dat advies, op sommige plaatsen zijn de hotels dun gezaaid en kun je uren rijden als ze vol zijn en dat kan op de vreemdste tijden gebeuren. Zeker als je van plan bent later in de middag aan te komen is het zeer aan te raden van te voren te bespreken, zeker in juli!
Wij hebben een keer een hele nacht gereden in Tennessee en Virginia in niet toeristische gebieden, omdat alles vol zat, want er was een of ander evenement.

Ook campings vullen in de zomer snel op.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Petra,

Je hebt gelijk,misschien had ik iets beter uit moeten leggen wat ik bedoelde.
Rond de grote steden zijn volgens mij voldoende motels te vinden, mits je natuurlijk niet te laat in de middag gaat zoeken.
Voor de dunner bevolkte gebieden hebben wij boekjes bij ons van o.a. motel 6 en motel 8 .De bedoeling is dat we in die gebieden een dag van te voren via het gratis 800 nummer van de motels een kamer reserveren.
Want een dag van tevoren weten we meestal wel waar we de volgende dag zijn.
Mijn tante is al een aantal keren met 5 personen in het hoogseizoen naar zowel Florida als de West kust geweest en heeft geen enkele keer problemen gehad met het vinden van een kamer.
Dus naar haar advies heb ik geluisterd.

Maar als ik jou nu hoor begin ik toch wel een beetje angstig te worden.
Moeten we nu toch alles vast gaan leggen? Ik weet het nu niet meer zo goed....

Vana
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, zoals jij het beschrijft zou ik het ook wel wagen. Wij hadden alleen ook jarenlang geen problemen gehad, want we gaan al 20 jaar meerdere keren per jaar op reis in de VS, en dus waren we laks geworden. We dachten geen problemen te hebben in een niet toeristisch gebied op een doordeweekse dag. Wel dus, en met moeie kinderen geen lol.
Maar als je een dag tevoren bespreekt zit je denk ik, met uitzondering van bijvoorbeeld zoiets als Monument Valley, waar er maar een paar hotels/motels zijn, wel goed.
Ik bedoelde niet te wachten tot je klaar bent met je dag en dan nog eens naar een slaapplek gaan zoeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

oh bedankt Petra, je hebt me weer gerustgesteld.

Groetjes Vana.
Franka
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2003, 10:09
Locatie: Den Haag

Vier staten in drie weken

Bericht door Franka »

Hi,

Ondanks dat ik in oktober 2003 al geweest ben, krijg ik toch weer de reiskriebels als ik al die verhalen lees.
Om nog een paar tips mee te geven, hieronder een kort verslag van onze reis aan de Westkust:
Landen in SF, geslapen in het Beresford Hotel (USD 84 per nacht, geboekt via Internet, 5 min. lopen van centrum), na drie dagen huurauto opgehaald (Chrysler Sebring Convertible, 16 dagen, USD ± 1750 betaald), gereden naar Yosemite (viel tegen, heb hier maar een halve dag rondgelopen, verlaten via Tioga Pass op 4 oktober zonder problemen), via Carson City door de woestijn naar Baker (is een gehucht bij de ingang van Great Basin NP), North Rim, geslapen in Page, South Rim (gillend weggelopen, veel te druk), Cedar Breaks National Monument (waanzinnig mooi!) Bryce Canyon (vooral de zonsopgang is fantastisch), Flagstaff (zeer leuke studentenstad, veel goedkope eettentjes, aanrader!), terug door de woestijn, geslapen in 29 Palm Springs (erg duur, maar de moeite waard om te slapen in een oase), Yosemite NP (vreemde bomen..), San Luis Obispo, LA (alleen voor Disney World, dat moet je tenslotte een keer gedaan hebben), Ventura, Santa Barbara, Hearst Castle (weird…), Monterey, SF.
In het kort dus. Veel gereden, veel gezien. Ik heb de auto en de overnachtingen in SF via Internet geboekt, de tickets via mijn zakelijke reisbureau. De rest gewoon op de bonnefooi. Maar dat kan zonder problemen in oktober. Misschien heeft iemand er wat aan.

Groetjes, Franka
Made in Holland
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 jan 2004, 11:31
Locatie: Schijndel

Bericht door Made in Holland »

Hoi Franka,

Heb hier zeker wat aan.
Verder nog een paar vraagjes:
Wat viel zo tegen aan Yosemite NP?
Is Hearst Castle de moeite waard en welke tour beveel je aan?

Alvast bedankt!!

Leon
Franka
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2003, 10:09
Locatie: Den Haag

Bericht door Franka »

Leon,

Yosemite viel tegen omdat de opzet veel te toeristisch is. Wij waren er op zaterdag (misschien niet zo handig) om 10.00 uur en de toeristen werden in grote getalen uit de bussen geladen. Nou, dan hoeft het voor mij niet meer! Alles is ook berekend op de auto minnende Amerikaan. En wij zijn wandelaars... De natuur is overigens wel mooi en de rit naar Tioga Pass ook (vooral als je in een convertible rijdt).
Hearst Castle is apart omdat (naar mijn mening) William Randolph Hearst verzot was op kitsch. Zo veel verschillende stijlen bij elkaar en toch is het een geheel (hout uit Sienna, Egyptische beelden uit de tijd van de farao's, doeken uit de tijd van de Franse Revolutie, een Amerikaanse architecte die gillend gek werd etc.) Een beleving, je kijkt je ogen uit. Wij hebben tour 1 gedaan, omdat dat aangeraden wordt als je er voor het eerst bent. Wij hadden een fantastische gids die ook nog smeuiïge details wist te vertellen. Mazzel dus. De tour duurt ongeveer 90 minuten en het duurt 10 minuten om op de heuvel te komen met de bus (en dus ook weer terug).

Groetjes, Franka
wendyjol
Amerikakenner
Berichten: 1413
Lid geworden op: 21 jan 2004, 17:53
Locatie: Zuid west Drenthe

Bericht door wendyjol »

Hoi Franka,

Dat je Yosemite niet mooi vond begrijp ik niet helemaal. Ik ben er nog niet geweest, dus ik kan natuurlijk niet echt meepraten, maar wat ik tot nu toe gelezen heb (en gezien aan foto's) is alleen maar positief.
Juist voor wandelaars schijnt Yosemite erg aantrekkelijk te zijn. Zodra je buiten de toeristische stopplaatsen bent en in het achterland loopt, schijnt het overweldigend te zijn.
Misschien heb je jezelf niet genoeg tijd gegund om het te ontdekken?

Ik heb ter voorbereiding de lonely planet van Yosemite National Park gekocht en als je de hoeveelheid trails die daarin worden beschreven ziet, dan denk ik dat het juist een paradijs voor wandelaars is......

Groeten
Wendy
Franka
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2003, 10:09
Locatie: Den Haag

Bericht door Franka »

Wendy,

Misschien heb je wel gelijk dat ik niet de tijd heb genomen om Yosemite goed te ontdekken. Maar ja, de belangrijkste attractie (Giant Sequoia's) ligt in het toeristische gedeelte en dat wilde ik natuurlijk wel zien. En ik vond de mensenmassa daar te veel van het goede. Ook koste het veel tijd om daar vandaan te komen. De natuur is wel overweldigend en buiten de standaardpaden is het goed toeven. Wrong day, wrong time maybe?

Groetjes, Franka
jeannette
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2004, 10:01

vakantie pakket

Bericht door jeannette »

Hallo Lei en K@t,
Ik wil even zeggen dat je gewoon je vertrek vanuit nederland kunt regelen ik heb verleden jaar ook mijn reis vanuit Belgie geboekt en gewoon via amsterdam gevlogen, dat is heel makkelijk.
Je moet gewoon de prijzen vergelijken van tickets en autohuur en dan de voordeligste boeken je kunt alles via internet of telefoon boeken.
En dan kun je gewoon via Belgie vliegen, een heleboel reisbureaus zijn zelfs voordeliger is Belgie.
Voor ons was http://www.tiogatours.nl de goedkoopste dit jaar ik heb elk jaar een ander reisbureau ik ga op mijn gemak weken van tevoren alles uitzoeken en vraag dan bij iedereen een offerte aan en dan maar vergelijken.
http://www.wrc.nl is goed en http://www.aireka.nl en http://www.travelhome.nl dit zijn er maar een paar er zijn er nog veel meer.
Als je nog informatie wil dan hoor ik het wel, ik ga nu voor de vijfde keer naar amerika heb dus wel wat ervaring, ik zou niet meer te lang wachten met boeken want de goedkoopste tickets zijn nu al weg.
veel succes ! groeten jeannette
wendyjol
Amerikakenner
Berichten: 1413
Lid geworden op: 21 jan 2004, 17:53
Locatie: Zuid west Drenthe

Bericht door wendyjol »

Hoi Franka,

Het kan natuurlijk verkeren, wie weet kan ik je als we terug zijn vertellen wat je allemaal hebt gemist. Yosemite is natuurlijk meer dan Sequoia's. Wij gaan ook nog naar het Sequoia/Kings NP. Daar schijnen de grootste te staan.
Verder houd ik me aanbevolen voor tips. Wij zijn ook fanatieke wandelaars, alhoewel we met de kids niet verder komen als ong. 12-15 km. per dag. Stijgen en dalen vinden ze niet erg (juist leuk als het een beetje spannend is.

Hebben jullie in Bryce nog gewandeld?

Groeten
Wendy
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wij gaan ook nog naar het Sequoia/Kings NP.
Wendy,

vergeet niet een bezoek te brengen aan Moro Rock als jullie in Sequoia NP zijn. Bovenop deze rots, je kunt te voet naar boven, heb je fantastisch uitzicht. Als je via Three Rivers het park inkomt (zuidzijde), kom je er vrijwel langs.

Roland
wendyjol
Amerikakenner
Berichten: 1413
Lid geworden op: 21 jan 2004, 17:53
Locatie: Zuid west Drenthe

Bericht door wendyjol »

Bedankt :lol: Roland!

Zulk soort tips altijd welkom.

Volgens mij kom ik jou ook regelmatig in 'een andere discussiegroep' tegen....

Groeten uit Meppel
Wendy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer