The best of both worlds: trouwen in Amerika of NL; ingezetenschap in NL niet verliezen.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Melody
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2016, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: The best of both worlds: trouwen in Amerika of NL; ingezetenschap in NL niet verliezen.

Bericht door Melody »

smittenimmigrant schreef:Als jij een partner hebt, niet in Nederland woont, een koopappartement en een onderneming hebt (die je in principe ook best vanuit de VS kunt runnen) dan klinkt het mij in de oren alsof je de de mogelijkheid hebt om voor jezelf te zorgen. Met dat in je achterhoofd kun je het dan rechtvaardigen om toch die woning aan te houden?
Uiteindelijk niet, nee, maar vooralsnog zal ik eerst de tijd moeten hebben in Nederland om dan ook daadwerkelijk te verhuizen. Als je ergens 30 jaar hebt gewoond is verhuizen binnen een week niet echt aan de orde denk ik.
Waar ik woon staan er overigens meerdere huizen zoals die van mij te huur. Blijkbaar moeilijk verhuurbaar. Ik denk dat ze blij zijn dat ik mijn huur nog even betaal.

Maar sowieso zijn we op het punt beland dat we zien dat wat we eerder graag wilden blijkbaar in de praktijk heel lastig is tenzij we elkaars land blijven bezoeken als toeristen, ook al zijn we getrouwd. En dat voelt niet echt als een optie.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: The best of both worlds: trouwen in Amerika of NL; ingezetenschap in NL niet verliezen.

Bericht door SophiaB »

Het leven bestaat uit keuzes... wat jullie willen is gaat naar mijn idee lastig worden met alle huidige regelgevingen.

In een paar posts had je het erover dat je het liefst in NL wil trouwen, daarmee zijn toch min of meer alle problemen opgelost? Je hebt dan alle tijd om de boel op orde te maken, want de procedure gaat dan een hele poos duren voor jou om permanent bij je man te mogen zijn... en je hoeft beslist niet binnen een week te verkassen. Zoals je zelf al zegt, dat gaat wel een jaar duren, tijd genoeg voor wat mentale voorbereiding :mrgreen:

Hier hoor je vaak "you can't have your cake and eat it" en dat is denk ik jouw geval ook zo, op een moment zal je een knoop moeten doorhakken - de opties zijn (voor zover ik kan overzien):

- In NL trouwen en de procedure in gang zetten voor jou om permanent naar de VS te mogen,
- In NL trouwen en de procedure in gang zetten om hem permanent naar NL te halen,
- in de VS trouwen en de procedure in gang zetten om voor jou permanent te kunnen blijven,
- Beiden onafhankelijk van elkaar blijven leven en genoegen nemen met af en toe een bezoekje en het risico dat er bij de VS immigratie een rode vlag gaat wapperen.

Jouw liefste wens, beide partners vrij en blij in beide landen wonen, paar maandjes hier, paar jaartjes daar, nog wat reisjes tussendoor, is volgens mij niet mogelijk... en dat is eigenlijk ook al wel een paar keer hier naar voren gekomen.

Maar ik wens je heel veel succes hoor met alle plannen, ik weet uit ervaring dat het behoorlijk zenuwslopend kan zijn... maar uiteindelijk komt toch alles op z'n pootjes terecht :thumbup:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Melody
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2016, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: The best of both worlds: trouwen in Amerika of NL; ingezetenschap in NL niet verliezen.

Bericht door Melody »

Dank je Sophia. Dat zenuwslopende is vooral doordat je niet alle ins en outs weet en er veel te besluiten en te regelen valt.
Nu we steeds meer begrijpen van hoe en wat hebben we besloten hier te trouwen en de procedure in gang te zetten. Vanuit Nederland een jaar heen en weer en elkaar weinig zien vinden we geen fijne optie.

Het is inderdaad een kwestie van keuzes maken. De knoop doorhakken was fijn, we trouwen nu dan wel een aantal maanden eerder dan gepland maar willen uiteindelijk in Nederland nog een feest geven. Hier houden we het klein en intiem. :)
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: The best of both worlds: trouwen in Amerika of NL; ingezetenschap in NL niet verliezen.

Bericht door SophiaB »

Heee van harte gefeliciteerd dan!! Spannend hoor en fijn dat de beslissing is gevallen :thumbup: :clap:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Melody
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2016, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: The best of both worlds: trouwen in Amerika of NL; ingezetenschap in NL niet verliezen.

Bericht door Melody »

Dankjewel Sophia! :D
Beetje late reactie; we hebben het druk met de voorbereidingen voor ons huwelijk en de inrichting van ons appartement!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer