Reis Travelkitty: Tips/hulp gevraagd voor route richting Yellowstone of Canada?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Travelkitty
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:54
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Travelkitty: Tips/hulp gevraagd voor route richting Yellowstone of Canada?

Bericht door Travelkitty »

Met die mooie prijzen van een tijdje terug gaat het vliegtuig voor een tweede keer dit jaar weer richting Amerika. Dit keer eind juni naar Seattle. In deze regio ben ik niet echt bekend en de eerste ingeving was; Canada. Maar hierna ook; Yellowstone! Eigenlijk zoveel opties en teveel voor 1 reis met beperkte tijd. Lastig kiezen dus.
We vliegen heen en terug op Seattle ivm prijs. (350,- retour kan je niet laten liggen toch) maar eventueel een enkeltje erbij kopen van of naar ergens anders is ook geen probleem.

Verder willen we ook heel graag kamperen met een tent. Het lijkt me heerlijk om zo s'avonds lekker buiten te zitten met een kampvuurtje en de sterren te kunnen zien en bij het opstaan midden in de natuur te zijn. We zijn een klein beetje huiverig qua kamperen in Canada, mochten we die route nemen. (Qua temperatuur en meer gevaarlijk wildlife/beren dan bv Yellowstone?)

De planning tot nu toe is een rondje USA langs Bend, Craters of the moon, Yellowstone en Glacier. Eventuele andere optie zal zijn via Banff naar Yellowstone en dan terugvliegen vanuit Denver bv. Ik heb de eerste optie aardig uitgewerkt. De 2e optie nog niet echt. We vinden het lastig kiezen. Het neigt wel naar de eerste, maar Canada blijft ook trekken. Ook nog gedacht aan Vancouver Island in combinatie met Washington en Oregon (en evt noorden van California). Ook omdat daar waarschijnlijk wat rustigere nationale parken zijn in vergelijking met Yellowstone

We houden van natuur, wildlife, bierbrouwerijen, lekker eten en actief bezig zijn zoals hiken, kayak. Een dagje stad is weleens leuk maar voorkeur gaat voornamelijk uit naar kleinere stadjes en natuurparken. Qua reisdagen is de reistijd tussen de 2 en max 5 uur. Dit is voor ons, zeker in vergelijking met voorgaande reizen, heerlijk relaxt. Erin houden is zeker af en toe 2 of meer dagen op dezelfde plek maar een keer langer rijden is zeker geen ramp.

Beetje een rommelig verhaal maar ik ben dus op zoek naar tips en/of op- en aanmerkingen qua route. Wie kan mij een duwtje in de (juiste) richting geven :)

Optie 1:

Voordelen: Glacier NP, Bend + heen en terug op Seattle
jammer: geen Canada

21 juni aankomst Seattle laat. airport hotel
22 juni Seattle evt rondkijken, dan naar Portland rijden/of nachtje Seattle?!
23 juni Portland. Powell books en brouwerijen (Cascade, Hair of the dog)
24 juni Portland op tijd naar Bend. evt langs outlets ten zuiden van Portland. Of maar 1 nachtje Portland?! En eerder naar Bend
25 juni Bend (Deschutes brouwerij en natuur) + tent kopen enz
26 juni Bend via painted hills naar....ergens bij Ontario. Puur om te slapen.
27 juni Ontario-> Craters of the moon. Hier kamperen
28 juni Craters naar Grand Teton. Kamperen (reserveren of een first come?)
29 juni Teton-> Yellowstone. Campground
30 juni Volle dag Yellowstone. Campground
1 juli Volle dag Yellowstone. Campground. Genoeg tijd Yellowstone?
2 juli Yellowstone naar Missoula (brouwerij)
3 juli Missoula-> Glacier NP. Going to the sun road + overnachten campground.
4 juli Volle dag Glacier NP. Overnachten campground. (welke?)
5 juli Vanuit Glacier naar bv Spokane rijden om te overnachten.
6 juli Spokane naar Seattle
7 juli Seattle-> huis


Optie 2. (Veel minder uitgewerkt nog).
Voordelen: Canada
Jammer: verlies van een dag door vliegen Denver, weinig brouwerijen vanwege weglaten Bend en Portland. Geen Glacier (maar dan wel Canada dus dat heft elkaar wel op qua soort natuur)

21 juni aankomst Seattle laat. Airport hotel
22 juni Seattle tent etc kopen, dan richting Whistler
23 juni Whistler->
24 juni naar Banff
25 juni Banff
26 juni Banff
27 juni
28 juni
29 juni Yellowstone. Campground
30 juni Volle dag Yellowstone. Campground
1 juli Volle dag Yellowstone. Campground
2 juli Yellowstone naar Teton
3 juli Teton naar...
4 juli
5 juli Rocky mountains
6 juli Denver naar Seattle vliegen
7 juli Seattle-> huis
Laatst gewijzigd door Travelkitty op 30 mar 2016, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tips/hulp gevraagd voor route richting Yellowstone of Canada?

Bericht door lynn »

Wij hebben in 2011 Canada en de USA gecombineerd. Ook wij vlogen naar Seattle. Vanaf daar zijn we naar Kamloops gereden, daarna Jasper NP, Banff NP, toen richting Montana en door naar Yellowstone. Grand Teton meegepikt en via Idaho richting Seattle terug gereden. Heb er helaas geen reisverslag van, maar ik raad je aan om er eens wat te gaan lezen. Zo krijg je een beetje een idee wat er allemaal mogelijk is.
Wij zijn er drie weken geweest en vonden het een geweldig afwisselende reis. In Jasper, Banff en Yellowstone hebben we van te voren de accommodatie vastgelegd, de rest was op de bonnefooi. In het park yellowstone zal al veel accommodatie vol zitten.
Travelkitty
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:54
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips/hulp gevraagd voor route richting Yellowstone of Canada?

Bericht door Travelkitty »

Bedankt voor je reactie Lynn. Heb inderdaad al een aantal (best wat) erg mooie reisverslagen gelezen oa van Kalaman, Martin & Marianne,ontdek-amerika . Het zit hem er vooral in dat we maar net iets meer dan 2 weken gaan ipv 3 weken. In de nationale parken willen we trouwens alle dagen kamperen. De campsites in Yellowstone (en Glacier) die te reserveren zijn hebben tot nu toe in ieder geval nog wel plek. En zo zijn we ook wat flexibeler.

We hebben er nogal een handje van om te veel te willen (en lastig keuzes te kunnen maken) en dan te veel in 1 reis te proppen. Hoe meer je gaat lezen en onderzoeken, hoe meer interessants je tegen komt en hoe voller je reis wordt! Maar dat willen we nu dus eens vermijden door niet te vaak maar 1 nachtje ergens blijven. Een lange dag rijden langs allerlei moois is daarentegen helemaal niet erg. Zeker als dan na een lange dag, 2 dagen op dezelfde plek volgen.

Heb het even in google maps uitgezet. Het wordt dan wel weer wat meer rijden, maar als we bv iets anders laten vallen...
En de 2 dagen in Glacier zouden 'omgeruild' kunnen worden met Banff bv...Of Yellowstone laten vallen en die voor een andere keer bewaren.
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Travelkitty: Tips/hulp gevraagd voor route richting Yellowstone of Canada?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik wilde je net gaan verwijzen naar ons 2015-verslag, voor Yellowstone en de rit naar Bend, maar misschien heb je dat al gelezen? :wink:
Ik kan je niet helpen met kiezen want Canada kennen we - nog - niet. De eerste route is echter sowieso een aanrader.
In Grand Teton heb je geen campings die je kunt reserveren, dat is wel lastig. Voor Yellowstone kun je veel campings wel reserveren.

Marianne
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Travelkitty: Tips/hulp gevraagd voor route richting Yellowstone of Canada?

Bericht door ina »

Wij gaan eind mei, ook 2 weken(mooie tickets Seattle)achteraf spijt dat ik niet een paar weekjes later heb geboekt ivm opening wegen(going to the sun road). Wij willen een rondje Canada gaan doen met Glacier, Banff, Jasper Whistler en Olympic national park.
Behalve o.a. Kalaman heb ik ook het verslag van Miranda als handleiding, zij had wel meer tijd maar gedeeltes van haar reis zijn handig te gebruiken, zeker omdat zij ook met de tent kampeerde. https://mirandagoesvancouver.wordpress. ... lympic-np/
Misschien heb je er wat aan.
En hier ons topic wat betreft route http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=62933
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Travelkitty: Tips/hulp gevraagd voor route richting Yellowstone of Canada?

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je voor onder andere campingtips iets aan de verslagen van Bert en Saskia.

Marianne
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Travelkitty: Tips/hulp gevraagd voor route richting Yellowstone of Canada?

Bericht door lynn »

Tja, als je maar twee weken hebt zou ik toch geen combi doen maar kiezen tussen het noordwesten vd USA of Canada.
Ik kan je niet helpen met je keuze want beide zijn ontzettend mooi.
Succes!
Travelkitty
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:54
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Travelkitty: Tips/hulp gevraagd voor route richting Yellowstone of Canada?

Bericht door Travelkitty »

Bedankt Marianne en Ina voor de tips! Yess, jullie reisverslag heb ik inderdaad al gelezen Marianne :D , erg leuk :thumbup: De reisverslagen die jullie verder aanraden kende ik nog niet, dus die ben ik nu aan het doorlezen.
Zag jouw topic idd ook voorbij komen Ina. Wij kochten onze tickets op dezelfde dag geloof ik hè :) Blijven jullie wel bij de Canada route, ook al zit je er net iets te vroeg?

Qua tijd is het idd te krap om van alles te combineren. Dus het wordt Portland-Bend-Craters-Yellowstone-Glacier, ofwel zoiets als Ina's route; Portland-Bend-Banff-Jasper-Whistler en heel evt Olympic. Ook dan zullen er vast wel dingen overgeslagen worden, maar ach dan hebben we altijd weer wat om naar terug te gaan :) Dat is helemaal niet erg haha
Laatst gewijzigd door Travelkitty op 31 mar 2016, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Travelkitty: Tips/hulp gevraagd voor route richting Yellowstone of Canada?

Bericht door ina »

Wij gaan idd voor Canada, ik gebruik ook het reisverslag van Michelly van 2013 http://www.michelly.nl/USA_2013/dag16a.htm zij waren zelfs nog 2 weken vroeger en redelijk weer gehad. Deze regio, ook NW Amerika, moet je gewoon een beetje geluk hebben qua weer, las ook mensen die in juli nog veel regen en kou hebben gehad. Wij hadden vorig jaar zomer in Yellowstone en Grand Teton s'nachts ook nog vorst, we calculeren het gewoon in en zijn blij met elk zonnestraaltje :D
Travelkitty
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:54
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Travelkitty: Tips/hulp gevraagd voor route richting Yellowstone of Canada?

Bericht door Travelkitty »

@ Ina dat is zeker waar. Het is toch altijd maar een beetje gissen naar het weer. Wij zijn net 2 weken terug van een rondje Zuidwest en hebben ook prachtig weer gehad. Geen 25 graden maar toch elke dag wel boven de 15 met aardig wat zon in Moab, Page etc. De enige dag regen was in San Diego. Ging toen gelijk wel flink los ook. Maar lieten onze route dus ook een beetje afhangen van het weer. Ook wel zo lekker om zo flexibel te zijn dan.
Mooie route in ieder geval. Had de reisverslagen van Michelly allemaal ooit eens gelezen maar komt nu idd goed van pas :thumbup:
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer