Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis vimo: Reisschema advies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis vimo: Reisschema advies

Bericht door PSVwally »

Lijkt me wel vreemd aangezien Vinmor al heel vaak de oceaan is overgestoken gezien zijn onderschrift? Dus ik snap niet helemaal waar dat 50/60 euro bericht vandaan komt? Maargoed
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Zelfde persoon ja, alleen ben ik mijn wachtwoord kwijt van mij account, maar ook ben ik gehackt op mijn email voor wachtwoord reset, dus kon ik hier niet meer inloggen, dacht ik.
Mijn oude telefoon, die ik moest gebruiken nadat mijn huidige kapot was had nog wel de juiste inloggegevens.

Klopt inderdaad dat ik genoeg ervaring heb, maar wil graag erin gaan zonder de reizen die ik al gehad heb. Juist de dingen doen die ik niet gezien heb en waar ik zelf ook niet aan gedacht had.
Vorige vakantie's werden ook gepland door iemand anders, en niet door mijzelf :)

sorry voor onduidelijkheid
Anonymous123

PSVwally schreef:Lijkt me wel vreemd aangezien Vinmor al heel vaak de oceaan is overgestoken gezien zijn onderschrift? Dus ik snap niet helemaal waar dat 50/60 euro bericht vandaan komt? Maargoed

Is een gemiddelde prijs, bij Trump Las Vegas betaal ik bijvoorbeeld ook geen resort fee. Aangezien ik nog een deal met hun had via hun hoofdkantoor over iets dat niet geheel goed gegaan is vorige keer.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dan alsnog dat over het algemeen, zelfs met hotwire, op goede locaties die prijs onmogelijk is. Ja, in de steden misschien, maar bij de parken wordt dat echt lastig. Of je moet het dus niet erg vinden om vanuit een park nog 1 of 1.5u te rijden. Oktober scheelt al wel veel met de hoogseizoen drukte en kosten, dat geloof ik zeker. Je zou voor Zion bv ook nog in Hurricane kunnen kijken ipv Springdale. Ik was voor Bryce en Zion toch ook bijna 100 dollar, 89 euro kwijt. Misschien dat er via airbnb ook nog wat te regelen is in die omgeving.

Qua route vind ik het tot dag 30 prima hoor. Wel veel stad, maar dat is je keuze blijkbaar (en niets mis mee). De laatste dagen kan ik niet beoordelen. Gaat een plezierige vakantie worden denk ik :thumbup:
Anonymous123

We willen ook graag aan het begin, eind en ook in het midden gewoon een rust moment hebben.
Schoonmoeder word ook bijna 60 dan, dus een klein beetje aanpassen zal nodig zijn.
Zal overigens niet betekenen dat we vanuit de grote steden geen parken kunnen bezoeken.
Heb overigens in mijn nieuwe opzet alles een klein beetje anders gedaan:

dag 01 (ZA30/9) heenvlucht – Los Angeles
dag 02 (ZO1/10) Los Angeles
dag 03 (MA2/10) Los Angeles
dag 04 (DI3/10) Los Angeles
dag 05 (WO4/10) Los Angeles – Joshua Tree
dag 06 (DO5/10) Joshua Tree - Phoenix
dag 07 (VR6/10) Phoenix
dag 08 (ZA7/10) Phoenix – Petrified Forest
dag 09 (ZO8/10) Petrified Forest – Canyon de Chelly
dag 10 (MA9/10) Canyon de Chelly – Monument Valley
dag 11 (DI10/10) Monument Valley – Capitol Reef
dag 12 (WO11/10) Capitol Reef - Bryce
dag 13 (DO12/10) Bryce - Zion
dag 14 (VR13/10) Zion
dag 15 (ZA14/10) Zion – Page
dag 16 (ZO15/10) Page – Grand Canyon
dag 17 (MA16/10) Grand Canyon – Las Vegas
dag 18 (DI17/10) Las Vegas
dag 19 (WO18/10) Las Vegas
dag 20 (DO19/10) Las Vegas
dag 21 (VR20/10) Las Vegas
dag 22 (ZA21/10) Las Vegas – Death Valley
dag 23 (ZO22/10) Death Valley – Mammoth lakes
dag 24 (MA23/10) Mammoth lakes – Yosemite
dag 25 (DI24/10) Yosemite
dag 26 (WO25/10) Yosemite
dag 27 (DO26/10) Yosemite - Sequoia
dag 28(V27/10) Sequoia
dag 29 (ZA28/10) Sequoia - Monterey
dag 30 (ZO29/10) Monterey – San Francisco
dag 31 (MA30/10) San Francisco
dag 32 (DI31/10) San Francisco
dag 33 (WO1/11) San Francisco
dag 34 (DO2/11) San Francisco
dag 35 (VR3/11) San Francisco – terugvlucht

San Francisco is het OV gewoon oké, dus geen auto nodig en Albuquerque laten vallen.
Alleen nog aan het nadenken om Lake Tahoe nog erbij te doen!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Mooie rustige route. Lake Tahoe kun je makkelijk inpassen, je hebt ruim de tijd in SF en Las Vegas.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In die tijd van het jaar lijkt Lake Tahoe mij niet echt interessant; te vroeg voor de wintersport en te laat voor aangename temperaturen. Maar wel rustig waarschijnlijk.
Is het niet een idee om de route andersom te oden? Hoe later in Phoenix en Joshua Tree, hoe aangenamer. Waar zou je willen overnachten voor Joshua Tree? Is het niet wat krap om vandaar naar Phoenix te rijden?
Ik vind 4 dagen SF en LV aardig veel. Ik zou een dag Page toevoegen, daar is meer dan genoeg te doen, en qua weer is het daar ook prettiger dan bijvoorbeeld bij Lake tahoe of in SF.
vimo schreef:We willen ook graag aan het begin, eind en ook in het midden gewoon een rust moment hebben.
Schoonmoeder word ook bijna 60 dan, dus een klein beetje aanpassen zal nodig zijn.
Hoezo? :o
vimo schreef: Zal overigens niet betekenen dat we vanuit de grote steden geen parken kunnen bezoeken.
Welke parken zou je dan vanuit de steden willen bezoeken?

Marianne
Anonymous123

Dat was inderdaad ook een idee, om het om te ruilen.
Enigste wat ik handig vond was direct auto ophalen in LA en terugbrengen als ik alle koffers in het hotel in San Francisco had gebracht, maar is een klein detail.
Als het qua weer beter uit komt om hem omgekeerd te doen is dat natuurlijk ook gewoon een goede optie!

Bedoel eigenlijk meer dingen als: 49 Mile Drive, Lake Tahoe, Red Rock canyon, maar ook dingen als Malibu en Santa Barbara.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

vimo schreef:
We willen ook graag aan het begin, eind en ook in het midden gewoon een rust moment hebben.

Hoezo? :o
Als je rond de 30 bent, lijkt 60 al best oud :lol:
Anonymous123

Ik noem haar niet oud he(denk het wel overigens), maar ik probeer mij gewoon aan te passen :thumbup: :clap:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, het is oud. :oops: Maar tenzij ze problemen heeft met haar gezondheid is er toch geen enkele reden waarom je rust zou moeten inbouwen?

Marianne
Anonymous123

San Francisco en Las Vegas wil ik de tijd echt gewoon goed voor nemen, vond ik echt mooie steden.
Las Vegas al vaker geweest, gokken en beer pong moet gewoon gedaan worden.
San Francisco nog maar 1 keer geweest, maar iets trok mij in die stad, misschien wel de mooiste stad waar ik geweest ben, dus wil ik ook de tijd nemen om dat goed te bekijken!
L.A. vond ik op zich niet super spannend, maar de Warner studio tour en de gebruikelijke dingen wil ik op mijn gemak doen. Ook een klein beetje acclimatiseren misschien voor de rest van de reis.
Wil hierbij ook niet het idee hebben dat ik teveel in de auto zit, en gewoon een aantal dagen op dezelfde plek zijn, en ik denk overigens dat ik best veel dingen zie met de planning van nu!

Nee zeker geen problemen met gezondheid, maar als we hikes gaan nemen van 10tallen kilometers in de NP's is rust ook gewoon belangrijk toch :) Wel een beetje het vakantie gevoel houden!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Prima reis zo. Je zou de tip van Marianne nog mee kunnen nemen over een extra dag Page.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

L.A. vond ik op zich niet super spannend, maar de Warner studio tour en de gebruikelijke dingen wil ik op mijn gemak doen. Ook een klein beetje acclimatiseren misschien voor de rest van de reis.
Tip: doe behalve de gebruikelijke dingen juist wat dingen die velen niet doen. Dat maakt de stad direct een stuk interessanter. Ga eens kijken in de Santa Monica of Hollywood Hills, ga eens naar het Getty Center, ga eens naar forest lawn memorial cemetery (klinkt luguber, maar is erg mooi), ga eens kijken in Angeles NF, in plaats van alleen maar de walk of fame, santa monica en venice en een studio of pretpark.
Anonymous123

Bedankt, naar dit soort tips was ik juist op zoek!
Wat zijn de leuke buurten in San Francisco, waar je al snel niet aan denkt? Weet nog van vorige keer dat ik verkeerde metro uit stapte en toen ergens uit kwam waar ik niet heel veilig was, gelukkig stond er een politieauto die ons naar ons hotel bracht :lol: Welke buurten moet je niet komen?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Voor een schitterend uitzicht op de Golden Gate Bridge kun je Marin Headlands bezoeken.
Groetjes,
Daniel
Anonymous123

Ook een echt mooie plek om de brug te bekijken ja! :)
Verder nog plekken in steden waar je een mooi uitzicht heb?

Verder, tussen de plaatsten waar ik heen ga, zijn er nog stops die gedaan moeten worden?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Voor een mooi uitzicht over de stad is Twin Peaks erg mooi.

In LA heb je bij Griffith Observatory of bij Runyon Canyon Park mooie vergezichten.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

vimo schreef:.. maar als we hikes gaan nemen van 10tallen kilometers in de NP's ...
Ik ben wel heel benieuwd welke hikes je dan op je lijstje hebt staan!
vimo schreef:.. Verder, tussen de plaatsten waar ik heen ga, zijn er nog stops die gedaan moeten worden?
Wat heb je tijdens je eerdere reizen al gedaan?
Kijk voor het stuk tussen Death Valley en Yosemite eens in ons 2013- en 2015-verslag. Wij hebben toen beide keren ruim de tijd genomen voor dat deel, met een bezoek aan Bodie, Mono Lake, Alabama Hills, Manzanar, Ancient Bristlecone Pines Forest en de Little Lakes Valley Loop.
Tussen Zion en Page kun je de wandeling naar de Toadstool Hoodoo doen.

Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl onder overige bezienswaardigheden.

Marianne
Anonymous123

Ik wil graag meerdere hikes doen op een dag, nog nooit gedaan, maar hou van wandelen!
Lekker rugzakje achterop, goeie schoentjes aan en gaan!
Maar o.a. Half Dome, The Panorama Trail en The Pohono Trail in Yosemite in de dagen dat ik daar ben zagen er leuk uit(met of zonder schoonmoeder :lol: )!

Toen zijn we echt van punt A naar punt B gereden zonder echt te stoppen en gebruik te maken van tijd en rust om te genieten van al het moois.
Dit kwam natuurlijk deels van een druk schema en dus tijd te kort!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer