Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Atlanta naar Florida en terug in 7 dagen : goed idee of niet ?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Van Atlanta naar Florida en terug in 7 dagen : goed idee of niet ?

Bericht door RiverCola »

Nou ja, ik kan me best voorstellen dat de dochter die daar nu woont best iets nieuws wil zien en dat ze misschien naar een strand willen een dag/paar daagjes. Daarom zijn Charleston en Savannah ideaal. Niet ver van Atlanta, ontzettend veel te beleven én gelegen aan de oceaan. Ik zou het zo doen:

Dag 1 zondag : Bezoek Atlanta (Coca Cola en CNN en de stad)
Dag 2 maandag : Atlanta - Charleston (4,5 uur rijden) Middag: bezoek bv Boone Hall Plantation, shoppen in centrum vd stad, kies leuk restaurant voor diner
Dag 3 dinsdag : Charleston Ochtend: Bezoek centrum Charleston, bv de mooie huizen bekijken in het zuiden van het schiereiland, tochtje met de watertaxi. Middag: Naar Folly Beach voor het strand, aan het strand eten
Dag 4 woensdag : Charleston - Savannah (2 uur). Maak onderweg een korte stop in het plaatsje Beaufort om de mooie oude huizen te bekijken en een drankje te doen in het centrumpje. Rij dan door en bezoek onderweg het Savannah Wildlife Refuge. Hier zitten veel alligators en roofvogels en de natuur is erg mooi. Je kunt er een loop rijden met de auto, in een uurtje kun je het gebied bekeken hebben. Maar je kunt er ook wandelen. 's middags en s'avonds Savannah.
Dag 5 donderdag : Savannah (Er is veel te doen in de stad, maar een bezoek aan Tybee Island kan ook)
Dag 6 vrijdag : Savannah - Okefenokee Moeras (2 uur, bezoek aan moeras) - Sint Simons Island (1 uur, hier overnachten. Bezoek strand, pier, winkeltjes, retaurantjes)
Dag 7 zaterdag : Sint Simons Island - Atlanta (4,5 uur)
Zondag vlucht terug om 12u

Is toch veel relaxter? En je ziet net zo goed een hoop....
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Ja, ook goed idee. Maar dan mis ik toch even Boone Hall Plantation en USS Yorktown in Charleston...
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Boone Hall staat in die planning. Dat schip kom je langs met de watertaxi. Je kunt dan volgens mij uitstappen, het schip bezoeken en daarna weer opstappen om het boottochtje 'rond' te maken. Ik zelf geef niet zo om dat soort schepen, en ik kan me voorstellen dat twee jonge meiden ook liever winkelen of iets anders aan het doen zijn dan een schip te bezichtigen.
trekkingfan
Amerikafan

Bericht door trekkingfan »

Gera, ik heb veel aan je reisverslagen, het staat er goed in beschreven, ook de Jack Daniel's whisky die ik oorspronkelijk wilde bezoeken, vreemd dat jullie in augustus zo veel regen gehad hebben aan de kust, en ik ben ook wel wat bang om daar in volle drukte op de luchthaven van Atlanta in een onbekende auto gedropt te worden...maar ja, kan niet anders
River Cola, bedankt voor de energie die je gestoken hebt in het omvormen van mijn schema, er zitten heel interessante tips tussen en het schip hoeft er niet bij, als ik ze laat doen zullen ze de hele tijd shoppen en vergeten dat we er wel zijn om huizen of plantages of wildlife te bekijken :-), de watertaxi, Beaufort en het moeras zijn ook leuke tips, ik ben wel niet zeker of het al strandweer zal zijn en of de zwembaden van de hotels al gaan open zijn...maar op een week gaan we zeker heel wat leuke restaurantjes kunnen doen
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

De weersverwachting van Charleston voor de komende 1,5 week ligt tussen de 21 en 26 graden, veel zon zo te zien. Denk dat dat redelijk goed zit. Al weet je het nooit zeker. Toen wij er in augustus waren was het steeds net boven de 30 graden en met die luchtvochtigheid daar was dat niet te harden :shock:
trekkingfan
Amerikafan

Bericht door trekkingfan »

Mooi, hopelijk hebben de hotels dan hun zwembad schoongemaakt voor het nieuwe seizoen, en anders lokt het strand...
Gast

Bericht door Gast »

Het zeewater kan nog wel koel zijn deze tijd van het jaar.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Ja, Trekkingfan we hadden jammer genoeg best veel regen in deze twee kustplaatsen, maar dat kwam door een uitloper van de orkaan Isaac wat zuidelijker. Dus, dat was pech hebben...

Als je bang bent om in Atlanta in een auto gedropt te worden, dan hoop ik dat je in ieder geval ervaring hebt met het rijden in een automaat. Zo niet, verdiep je er hier alvast vantevoren in, want die ga je vast en zeker mee krijgen. Eenmaal daar, gaat je dat niemand uitleggen... En neem een tomtom mee met een Amerikaanse kaart erin. Dan hoef je je in ieder geval niet op de route te concentreren, naast ook nog de automatische bediening en andere verkeersregels.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer