Hallo, mijn forumnaam is Melody :)

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Melody
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2016, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Hallo, mijn forumnaam is Melody :)

Bericht door Melody »

Hoi, ik ben Judy alias Melody, mijn eigen naam was al vergeven en als songwriter vond ik Melody wel leuk :)

Ik bevind me in Florida momenteel en ben sinds een paar dagen verloofd met mijn Amerikaanse vriend :-D
Wij hebben dus trouwplannen maar moeten hier en daar door de bomen het bos nog vinden. Zo lijkt ons plan om in Nederland te trouwen niet het handigste. We zijn al twee keer bij een immigratie advocaat geweest en iedere keer roept weer nieuwe vragen op. Ik zal mijn vragen in het forum stellen dat daarvoor bestemd is (eerst even zoeken nog) want ik ben natuurlijk reuze benieuwd hoe anderen de problemen waar wij tegenaan lopen hebben opgelost!!

Dit is zeker niet mijn eerste keer USA. Ik heb in het (verre) verleden een jaar hier gewoond als stagiaire. Vrienden voor het leven gemaakt en meerdere keren teruggeweest.
Vorig jaar hebben mijn lief en ik elkaar teruggevonden na jaren radiostilte. Afgelopen herfst hebben we een roadtrip gemaakt van Florida naar California, dat was super! We hebben een zeilboot in San Diego waar we vervolgens een tijd hebben gebivakkeerd en daarna de trip wat verder naar het zuiden weer terug gemaakt. Een aanrader! Heel veel gezien, vaak gekampeerd in Nationale Parken maar ook in hotels overnacht, van alles wat.
Dus voor hen die zoiets willen doen hebben we tips genoeg.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hallo, mijn forumnaam is Melody :)

Bericht door bedeve »

@ Judy alias Melody; mooie introductie.
Los van je vragen vind ik verhalen over varen vanuit San Diego ook wel leuk.
Je openingszin deed mij denken aan die Engelse boys band die in 1975 hun mobile studio in Rotterdan parkeerden en daar het volgende nummer opnamen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Melody
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2016, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hallo, mijn forumnaam is Melody :)

Bericht door Melody »

Hoi bedeve, leuk om even iets terug te horen.
Wij zijn voornamelijk aan het werk geweest aan de boot die in de haven van San Diego ligt. Genoten van de stad en alles eromheen, en toen we eindelijk de boot zeilklaar hadden moesten we alweer bijna weg ;) maar we hebben nog wel wat kunnen zeilen. Je kunt vanuit de baai van San Diego naar de Mexicaanse Coronado eilanden zeilen. Officieel heb je daar dan wel een stempel in je paspoort voor nodig omdat je je in Mexicaanse wateren begeeft. Je kunt ook naar Santa Catalina en de eilanden in die eilandengroep maar dat is bijna niet te doen zonder de motor vanwege de windrichting. Terug gaat wel prima.
Veel mensen zeilen ook vanuit San Diego langs Baja California en uiteindelijk naar de Mar de Cortez, de binnenzee tussen Baja California en Sonora, Mexico. Daar hebben we veel positieve verhalen over gehoord.
Melody
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2016, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hallo, mijn forumnaam is Melody :)

Bericht door Melody »

bedeve schreef:Je openingszin deed mij denken aan die Engelse boys band die in 1975 hun mobile studio in Rotterdan parkeerden en daar het volgende nummer opnamen.
Haha dat was leuk, ik had er geen idee van dat ze dat nummer in Rotterdam hadden opgenomen!!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hallo, mijn forumnaam is Melody :)

Bericht door bedeve »

Wat is dan DE haven van San Diego ?
Waar West Marine aan de rand zit ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Melody
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2016, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hallo, mijn forumnaam is Melody :)

Bericht door Melody »

Waar West Marine zit heet Shelter Island. Er zijn een aantal marina's, allemaal in de San Diego Bay, ook op Shelter Island.
Dus veel havens :) maar de oorspronkelijke haven is voor mij meer waar het maritieme museum is.
het deel dat ook uitzicht heeft op downtown San Diego.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer