Cheyenne Frontier days - pass through

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Cheyenne Frontier days - pass through

Bericht door BjornStorme »

Hallo iedereen,

Wij reizen dit jaar terug naar de USA voor een rondje Denver - Denver :D
Ik ben volop bezig met ons roadbook en naar alom getrouwe gewoonte veranderd onze planning constant door het feit dat ik vanalles zit te lezen onder andere op dit forum. :thumbup: :wink:

Ik heb een vraag over onze derde dag, waar we van Fort Collins naar Black Hills gaan rijden. Initieel was er voorzien dat we effkes zouden stoppen in Cheyenne om daarna onmiddellijk te vertrekken naar Mt. Rushmore en Crazy Horse via Custer. We slapen in de Black Hills zelf in Black Forest Inn B&B.

Nu heb ik echter gezien dat het die week de Cheyenne Frontier days zijn en het lijkt me wel leuk om dit eens mee te pikken. Ik had gedacht om hier rond 10u aan te komen en wat rond te kijken in het Indian Village en Old Frontier Town. Daarna zouden we rond 11u30 een rodeo willen meepikken. Ik heb echter geen gedacht hoe lang dit duurt. Is er iemand die hier al geweest is?

Aangezien we nog een tocht hebben van 450km naar de B&B zou ik niet te laat willen vertrekken uit Cheyenne.

Alvast bedankt voor de tips en reacties
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Cheyenne Frontier days - pass through

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben deze stop ook gemaakt onderweg van Fort Collins naar Rapid City. We hebben de rodeo niet gedaan, maar wel de rest gezien. Je wordt met een schoolbus vanaf de parkeerplaatsen vervoerd naar het terrein. We zijn er een paar uurtjes geweest en was wel leuk om te zien met al die cowboys.ik denk dat je bij de rodeo zo lang kunt blijven als je zelf wilt. Over het algemeen duurt zo'n rodeo best lang. Wij hebben deze in Cody nogmaals bezocht en eerder in Salinas. Meestal is dat wel een hele happening bij die Amerikanen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Cheyenne Frontier days - pass through

Bericht door BjornStorme »

Bedankt voor je reactie. We overnachten ook nog later op de reis 2 nachten in Cody. We verblijven daar nog 2 dagen op de Bill Cody Ranch maar ik denk dat we daar een tocht gaan doen met de mensen van de ranch per paard. Lijkt mee ook leuk om eens te doen.
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Cheyenne Frontier days - pass through

Bericht door BjornStorme »

heb het net even opgezocht en de rodeo in Cody is savonds, zou misschien toch beter in onze planning inpassen.... zo kunnen de we drukte in Cheyenne vermijden ... of een korte stop inlassen om even door te wandelen en dan onze weg vervolgen naar Black Hills en kunnen we in de late namiddag toch nog Mount Rushmore gaan bezoeken dan verliezen we hier geen tijd mee omdat we de dag erop Badlands willen bezoeken. ...
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Cheyenne Frontier days - pass through

Bericht door Felicitas »

Wij zijn in 2009 en 2011 naar de Frontier Days geweest. Beide keren ook naar de rodeo. De gehele rodeo duurt wel vier uur, maar je kan gewoon in- en uitlopen met je kaartje. Het begin is wel leuk om mee te pikken. Het volkslied wordt gezongen (hand op het hart, cowboyhoeden af) en daarna komen alle vlaggendragers (cowgirls met wapperende haren) met duizelingwekkende snelheden op hun paarden voorbij. Veel show. Op het terrein is ook van allerlei lekkers te halen, dus het is een continue in en uitlopen van mensen die eten en drinken halen. De rodeo begint pas om 12.15 pm dus ik weet niet of dat voor jullie te laat is.

Langs de Interstate (I25) is een groot parkeerterrein (wordt goed aangegeven). Daar betaalden wij 10 dollar om te parkeren en vervolgens wordt je (zoals pumi1000 ook al aangaf) met een oude schoolbus naar het feestterrein gebracht. De bussen rijden regelmatig heen en weer.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Cheyenne Frontier days - pass through

Bericht door pumi1000 »

De rodeo is in Cody inderdaad in de avond. Ik weet niet wat de rodeo kost tijdens de frontier days anders zou je alleen even het terrein kunnen bezoeken zoals wij en de rodeo in Cody doen. ik denk dat iedere rodeo best prijzig is en het is zonde als je niet zo lang kan blijven.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Cheyenne Frontier days - pass through

Bericht door BjornStorme »

Bedankt voor jullie feedback, ondertussen beslist om enkel een toerke te wandelen in de voormiddag, bezoekske aan de Indian Village en Old Town. Rond de middag daar iets eten en dan terug vertrekken naar de Black Hills.

Ik plan een rodeo terwijl we in Cody zijn, daar heb je elke dag de Rodeo Night, lijkt me leuk om te doen met de locals ...

thx!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer