Gewoontes bij huwelijk

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
JohanBordewijk
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2016, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Gewoontes bij huwelijk

Bericht door JohanBordewijk »

Is er iemand bekend met Amerikaanse huwelijksgebruiken.

Ik ontving een aankondiging van een huwelijk van kennissen uit Seattle.
Het is een soort van vooraankondiging want er staat op 'Formal invitation to follow'

Ik denk dat het mij niet lukt erbij aanwezig te zijn, maar ik wil wel iets van me laten horen.
Moet ik nu al reageren met felicitaties, of zijn die meer op zijn plek na de formele
aankondiging (kan ik verwachten die te ontvangen?) of zal ik gewoon vlak voor
de huwelijksdatum mijn felicitaties sturen.

Ik kan ook redeneren: maakt niet uit wat ik doe, iedere felicitatie is goed.
Maar ik ben ook gewoon benieuwd naar de gebruikelijke gang van zaken.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 feb 2012, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Gewoontes bij huwelijk

Bericht door smittenimmigrant »

De formele uitnodiging zal vermoedelijk een mogelijkheid bevatten om te RSVP-en. Dan kun je laten weten dat je niet komt.

Vermoedelijk vind je bij die uitnodiging ook een link naar de 'registry' van het echtpaar. Zo kun je ze nog een cadeautje opsturen (als je dat wilt). Wil je dat niet, dan is een kaart met hartelijke felicitaties rondom de tijd van het huwelijk altijd welkom.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Gewoontes bij huwelijk

Bericht door LittlePhoenix »

Veel mensen sturen een "save the date" berichtje voor belangrijke dingen zoals huwelijk, doop, sweet 16 enz. En later sturen ze dan een echte uitnodiging als alles geregeld is. Het idee erachter is dat gasten dan alvast in hun planner kunnen schrijven dat er die dag een feest is. Want als je wacht tot alles (locatie, band, eten enz) geregeld is heb je kans dat mensen die dag al andere plannen hebben. En het is ook handig voor mensen die van ver moeten komen, die kunnen dan alvast uitzoeken of ze vrij kunnen krijgen, of ze tickets kunnen betalen enz.

Als je nu al weet dat je er waarschijnlijk niet bij kan zijn, kan je best al iets van je laten horen. Vraag dan ook of je toch de echte uitnodiging kan krijgen zodat je iets kan uitzoeken van hun registry. Is heel normaal voor mensen die niet in de buurt wonen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer