Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pakketreis of zelf regelen New York stedentrip

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
wendyjol
Amerikakenner

Pakketreis of zelf regelen New York stedentrip

Bericht door wendyjol »

Heel voorzichtig zijn wij aan het nadenken over een weekje New York komend jaar van 18 t/m 25 juni.
Ik ben dus al een beetje op zoek naar tickets, omdat het zelf regelen mij uitstekend is bevallen afgelopen reis.
Maar de prijzen voor tickets naar New York vallen mij wat tegen op het net. Ik kan tot nu toe als goedkoopste vinden: British Airways ¤ 290 p.p., maar daar komt ¤ 190 tax bij p.p., dus ¤ 480.

Wie heeft ervaring met tickets naar New York? Is dit de prijs of kan het goedkoper? Is een pakketreis gewoon voordeliger?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groeten
Wendy
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

De tax per persoon is bijna net zo hoog als het ticket. :cry:

Het probleem is dat die periode al als hoogseizoen wordt aangemerkt. De pakketreizen zullen dan ook niet goedkoop zijn. Het beste is om 2 weken eerder te gaan. Dan zit je het tussenseizoen en zijn de prijzen van de tickets lager.

Het is jammer dat Singapore Airlines niet meer via Amsterdam naar New York vliegt. SA had altijd scherpe aanbiedingen.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Tja, ik kan helaas ook niets goedkopers vinden dat de prijs die je noemde. Als je een maand eerder kan gaan, scheelt dat wel, want dan zijn er nog tickets voor ¤380 pp (TAP Air Portugal) of ¤420 pp (Icelandair). Het feit dat je in het hoogseizoen gaat, zit je denk ik echt tegen...
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Ebelix schreef:De tax per persoon is bijna net zo hoog als het ticket. :cry:

Het is jammer dat Singapore Airlines niet meer via Amsterdam naar New York vliegt. SA had altijd scherpe aanbiedingen.
Dat is inderdaad erg jammer :cry: eigenlijk gewoon balen. Verreweg de beste airline.

Maar goed, ik denk dat je best nog wel even kan wachten met betrekking tot je vlucht, immers juni is nog erg ver weg en de olieprijzen kunnen nog aardig gaan fluctueren dus ik zou nog even wachten.

En of je dan een pakket of niet neemt is denk ik ook afhankelijk wat je wilt. Als je voor de rest op eigen gelegenheid deze schitterende, leuke, soms mooie, uitdagende metropool gaat bezoeken kan je natuurlijk heel goed op het net een vlucht en een hotel boeken, als je excursies etc wil is het misschien weer aantrekkelijk om een pakket te boeken bij de travel agent.

Voor tips kun je me altijd hier bereiken.

Groeten

John
I love NY
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Wendy,

Wat leuk! New York is een wereld apart, en helemaal niet vergelijkbaar met de andere steden in Amerika, het is echt een wereldstad.

Wat willen jullie die week allemaal gaan doen? Blijven jullie echt in de stad, of zijn jullie ook van plan om naar de omgeving te gaan? Als je bijvoorbeeld van plan bent om ook naar Washington DC te gaan, kun je overwegen om daarnaartoe te vliegen. Er is een goede treinverbinding tussen NYC en WDC, dan hoef je geen auto te huren.

Wij zijn vorig jaar ook in juni naar de oostkust geweest; wij zijn op 7 juni naar Boston gevlogen en op 1 juli vanuit New York weer terug naar A'dam. Ook toen waren de tickets behoorlijk prijzig, wij hebben € 507 p.p. betaald, inclusief alle toeslagen. Soms zijn er ook aanbiedingen, maar het is natuurlijk altijd een gok om daarop te wachten.

Groetjes,
Jacqueline
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Jasmino schreef:Hoi Wendy,

Wat leuk! New York is een wereld apart, en helemaal niet vergelijkbaar met de andere steden in Amerika, het is echt een wereldstad.

Wat willen jullie die week allemaal gaan doen? Blijven jullie echt in de stad, of zijn jullie ook van plan om naar de omgeving te gaan? Als je bijvoorbeeld van plan bent om ook naar Washington DC te gaan, kun je overwegen om daarnaartoe te vliegen. Er is een goede treinverbinding tussen NYC en WDC, dan hoef je geen auto te huren.
We zitten op 1 lijn, de treinverbinding is heel goed en de stad ja ach wat moet ik daar nog van zeggen in een woord fantastisch :doublethumb:
I love NY
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

newyork schreef:We zitten op 1 lijn, de treinverbinding is heel goed en de stad ja ach wat moet ik daar nog van zeggen in een woord fantastisch :doublethumb:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen stadsmens ben, en ik voelde me er de eerste dag ook erg ongelukkig. Ik kon wel janken, echt waar..... Maar dat is wel nog goed gekomen, en ik heb er veel mooie dingen gezien die ik niet had willen missen. Vooral Ellis Island vond ik erg indrukwekkend, en al die mooie gebouwen in de stad vind ik ook schitterend. Maar nu ik er geweest ben, hoef ik er niet meer terug. Terwijl ik wel nog graag een keer terug wil naar Washington DC, die stad had voor mij iets magisch!

Groetjes,
Jacqueline
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Hey Wendy,

Die prijs is hoog, maar zoals door andere al genoemd zit je in het hoog seizoen en de olieprijs is erg hoog op dit moment. Ook moet je proberen om een reis van zaterdag tot zaterdag te vermijden, de goedkoopste vluchten zijn meestal als je op dinsdags of donderdags reist.

Ik zou wachten met boeken, die prijs kan echt naar beneden.

Mijn zus komt hier op bezoek in Februarie en voor 2 tickets van AMS naar JFK en een week een auto betaalde ze vorige week 900 Euro.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Helaas zit ik als "juf" vast aan de vakantieweken...... Van donderdag tot donderdag zou evt. wel kunnen, maar wel in die periode.

De bedoeling is om alles zelf te gaan bekijken. Wel op het gemakje en ook wat tijd doorbrengen in musea. Een dag shoppingmall moet natuurlijk ook kunnen, vandaar een week...

Ik blijf gewoon nog wat rondneuzen voorlopig bij de diverse ticketaanbieders. De pakketreizen kunnen pas vanaf eind dec. geboekt worden.

Mocht één van jullie tegen een super aanbieding aanlopen dan hoor ik het graag...

Als één en ander wat vastere vormen heeft, dan zal ik zeker mijn vragen weer gaan spuien. :dunno:

Bedankt
Wendy
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Ook maar even gekeken wat een ticket in februari kost. Natuurlijk weer niet heel februari (i.v.m. met mijn werk moet het de voorjaarsvakantie zijn!). In die week kunnen we met budgetair (Delta) naar New York voor 630 euro (incl. alle belastingen en fuel surcharges voor 2 pers.).
Dat vindt ik een leuk bedrag. Helaas kunnen we dan niet een hele week want die goedkope vlucht was alleen nog heen op zaterdag 12 en terug op donderdag 17. Dat zou betekenen dat we 4 hele dagen en de zaterdagmiddag en de donderdag ochtend tot onze beschikking zouden hebben.
Is dit voldoende? of is het dan niet de moeite?
Graag ook hotelsuggesties tot 100 euro per nacht en evt. nog wat boekingssites (naast expedia, ebookers, aireka, vliegwinkel etc.).

Alvast bedankt.
Wendy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Wendy,

Wil je in NYC zitten of mag het ook in de omgeving zijn, wij hebben dit najaar in Carlstadt gezeten dat is 20 minuten met de bus die op 150 meter van het hotel stopte.
Econo Lodge op Washinton Ave. kosten $ 70,00 via internet maar via coupons was het maar $48 kijk maar even naar ons reisverslag van 2004.
eenvoudig motel, geen eetmogelijkheid alleen koffie bij de receptie.
Gr.
Rob
Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul »

Hoi Wendyjol,

Vier dagen New York lijkt mij aan de korte kant, je kunt dan toch maar beter in de zomer gaan als je dan meer tijd hebt. Als je zo kort gaat, dan heb je achteraf zo'n akelig gevoel van "had ik dit nog maar gedaan en dat". Februari kan ook nog eens behoorlijk koud zijn, voordeel is weer wel dat de rijen voor de attracties minder lang zijn.

Als je wat langer gaat (wat ik je echt kan aanraden!), bezoek dan ook zeker Washington DC, echt een geweldige stad! Met de bus is dan goedkoper dan met de trein. Je kunt met de Greyhound-bus gaan, maar vanuit Chinatown kun je ook met goedkopere maatschappijen gaan.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Hoi Wendy,

Al is het maar 4 dagen, je bent wel in NEW YORK. :D Vergis je niet in de hotelprijzen. New York is de duurste stad in de VS om te overnachten. Goedkoop is dan al snel duurkoop. Wij hadden destijds overnachtingen geboekt in New York, Washington en Las Vegas (voor de rest natuurlijk met de camper) New York was het duurst, maar de poverste locatie. Het heeft ons verblijf daar een beetje vergald. :cry: Ik hoop dat jullie die fout niet maken.

René
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Wendy,

Ik kreeg vandaag een aanbieding van Aireke via de e-mail: een retourtje New York met Lufthansa of United voor € 266. Boeken voor 6 november, vertrekken in de periode nu-19 december of 25 december-31 maart. Geen slechte aanbieding, toch?

Zal ik de mail even naar je privé-adres sturen?

Jacqueline
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

We willen het liefst in het theatre district logeren, maar goede suggesties daarbuiten zijn natuurlijk welkom.
We willen geen auto huren, dus proberen we wel zo dicht mogelijk bij de meeste attracties te blijven.

Alvast bedankt Rob

Groeten
Wendy
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Graag ontvang ik je mail Jacqueline, wie weet als dat budget air straks al vol zit .......

Kent iemand het Pennsylvania hotel ?

Groeten
Wendy
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Check your e-mail!
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ik denk dat je Rob's suggestie moet volgen als je beneden de $125 wil blijven, in NYC zelf is voor dat bedrag weinig soeps te krijgen zoals Rene al schreef.

Maar 20 minuten met de bus is aardig dichtbij hoor en volgens mij goed te doen.

Veel plezier in ieder geval

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

wendyjol schreef:We willen geen auto huren, dus proberen we wel zo dicht mogelijk bij de meeste attracties te blijven.

Groeten
Wendy
Een auto huren in NYC :?: meestal ga je te voet vlugger als de auto's, er zijn heel goede subway verbindingen die je naar alle plaatsen van de stad brengen, wij hadden een auto maar hebben die bewust bij het hotel laten staan en alles met bus en subway gedaan.
Gr.
Rob
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Hey Wendy!!

Toevallig, want wij zijn ook van plan om een trip naar NY te maken maar dan in mei.

Ik ben in maart 2001 geweest en heb toen via OAD geboekt. We vlogen toen rechtstreeks met KLM en sliepen in het Belvedere Hotel in het Theather District. Dat was toen net iets meer dan 1000 gulden (je weet wel, toen het nog goedkoop was)

Dit jaar kiezen we waarschijnlijk ook voor Belvedere. En anders Hotel Pennsylvania.

de prijsindicatie is incl. vlucht, 6 overnachtingen en tax ongeveer 600 euro. Maar dat is niet met oad maar boekje van D-reizen

Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer