Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
HCheer
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 mei 2015, 12:36

Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door HCheer »

Gewoon uit interesse voor hun die met een Amerikaan(se) getrouwd zijn:
-Kan je partner Nederlands praten?
-Hoe heeft hij/zij het geleerd? Was het moeilijk? Hoelang duurde het vooraleer hij/zij iets kon zeggen?
-Als jullie op bezoek komen, welke taal praten jullie met familie?
-Als je kinderen hebt, kunnen zij ook Nederlands en praten ze thuis altijd Engels of met jou Nederlands?
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door Bennogr »

34 jaar getrouwd met een Amerikaanse (uit Ohio). Spreekt geen Nederlands, kan zelfs mijn achternaam niet helemaal correct uitspreken (wel spellen). Heb eigenlijk nooit m'n best gedaan, het was makkelijker voor mij om Engels te spreken en ze is niet zo taalgevoelig.

Zoon is in de VS (Manhattan) geboren, maar heeft vanaf zijn geboorte twee paspoorten en heeft net zijn Nederlandse paspoort vernieuwd, kan dus weer tien jaar voort. Spreekt 'een klain beitje Nederlands" maar verstaat een heleboel. Zei toen hij een jaar of 7 was dat ik nou wel op kan houden Nederlands tegen hem te spreken en zegt nu, 25 jaar later, dat ik nooit naar hem geluisterd heb, behalve die ene keer, toen ik juist niet naar hem had moeten luisteren. Heeft geprobeerd om Nederlandse les te volgen (CD, cursus bij Yale), maar nooit echt doorgezet. Begroet mij aan de telefoon wel altijd in het Nederlands, en zal het dus redelijk snel oppakken als hij het ooit echt nodig zal hebben. Maar gezien het feit dat het Nederlandse onderwijs steeds meer over gaat op het "Engels" (dat soms zo "goed" is dat Nederlandse studenten hun docenten niet verstaan) zal dat voor hem eventueel geen probleem worden.

Mijn Nederlandse familie spreekt goed Engels, toen mijn moeder nog leefde, was ik voortdurend simultaan aan het vertalen voor haar.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door Big_Mo »

-Kan je partner Nederlands praten?
Nee niet echt. Paar kleine woordjes en zinnetjes
-Hoe heeft hij/zij het geleerd? Was het moeilijk? Hoelang duurde het vooraleer hij/zij iets kon zeggen?
Via Rosetta Stone, en via Engels Nederlands Woordenboek. Ze heeft met name probleem met G woorden.
-Als jullie op bezoek komen, welke taal praten jullie met familie?
Ik meestal Nederlands met mijn familie en zij Engels.
-Als je kinderen hebt, kunnen zij ook Nederlands en praten ze thuis altijd Engels of met jou Nederlands?
Niet van toepassing
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door LittlePhoenix »

HCheer schreef:Gewoon uit interesse voor hun die met een Amerikaan(se) getrouwd zijn:
-Kan je partner Nederlands praten?
Klein beetje. Hij kan Hema hotdogs, koffie, en een broodje bestellen. Hij begrijpt meer dan hij kan spreken.
-Hoe heeft hij/zij het geleerd? Was het moeilijk? Hoelang duurde het vooraleer hij/zij iets kon zeggen?
Hij heeft het meeste geleerd door er te wonen. In het begin heeft hij een cursus gedaan, maar dat was hij al snel zat. Was echt geen leuke juf, ze had heel rare ideeen over Amerika en Amerikanen en maakte steeds rare opmerkingen tegen hem.
-Als jullie op bezoek komen, welke taal praten jullie met familie?
Meestal Nederlands, maar als m'n man het echt niet kan volgen stappen we over op Engels.
-Als je kinderen hebt, kunnen zij ook Nederlands en praten ze thuis altijd Engels of met jou Nederlands?
Nee, helaas spreken ze geen Nederlands. In Nederland en Duitsland was het geen enkel probleem, onze oudste sprak Nederlands en Engels vloeiend, een beetje Duits, beetje Spaans, beetje ASL. Toen verhuisden we naar Utah en de volwassenen op school waren zo gemeen tegen m'n meiske, ze werd daar echt vreselijk gepest. Toen wilde ze alleen nog Amerikaans praten en omdat ze het zo moeilijk had heb ik toegegeven. Sinds we daar weg zijn spreek ik wel vaker Nederlands.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door hemmie »

Dit is wel boeiend om te lezen. Wij hebben een andere maar deels ook wel vergelijkbare situatie, mijn man spreekt Fries. Onderling spreken wij Nederlands, maar hij spreekt Fries tegen de kinderen, en zij spreken alle drie ook Fries, de oudste 2 vrijwel vloeiend, jongste is nog aan het leren. Ze kunnen dus ook Fries spreken met mijn schoonfamilie, en spreken ook gewoon Fries tegen bijvoorbeeld winkelpersoneel als we die ene week per jaar in Friesland zijn. Zelf kan ik het perfect verstaan, en zou het ook kunnen spreken, maar dat doe ik vrijwel nooit omdat dat wat raar klinkt met een Limburgs accent en natuurlijk heb ik het voordeel dat schoonfamilie gewoon ook Nederlands spreekt. Mijn schoonvader spreekt overigens meestal wel gewoon Fries tegen mij, en ik Nederlands tegen hem, vindt hij fijner en dat werkt prima.
Overigens spreek ik zelf dan weer met mijn familie Limburgs, dat spreekt hier in mijn gezin verder niemand (al begon oudste afgelopen jaar wel met wat woordjes, vond hij erg grappig :-D), maar iedereen verstaat het wel behoorlijk.

Ik ben wel verbaasd dat jullie partners en kinderen zo weinig Nederlands spreken. Maar goed, veel neven en nichten van mijn man hebben een niet-Friese partner, en die partners en hun kinderen spreken meestal ook geen Fries. Vind ik ook heel vreemd, zeker omdat zij gewoon in NL wonen, en niet de belasting van een 3e taal hebben zoals wij. En dat terwijl het helemaal geen moeite is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door SophiaB »

HCheer schreef:Gewoon uit interesse voor hun die met een Amerikaan(se) getrouwd zijn:
Ik ben niet getrouwd met een Amerikaan, maar al wel 10 jaar met een Schots-Bermudiaanse Engels sprekende Canadees. Geldt dat ook? :mrgreen:
HCheer schreef:-Kan je partner Nederlands praten?
Kort antwoord: nee.
Iets langer antwoord: zie volgende vraag :P
HCheer schreef:-Hoe heeft hij/zij het geleerd? Was het moeilijk? Hoelang duurde het vooraleer hij/zij iets kon zeggen?
Hij heeft van Nederlandse collega's (en nu ook van mij) hier en daar wel een woordje opgepikt. Geen van die woordjes is herhaalbaar in het openbaar :wink: Hij kon ooit "dankoewal" zeggen maar volgens mij is juist DAT woord vervaagd... ik hoor het in ieder geval nooit meer :roll:
HCheer schreef:-Als jullie op bezoek komen, welke taal praten jullie met familie?
Engels. Waarbij ik af en toe de minder gangbare woordjes moet vertalen - zowel van Engels naar NL ("wat bedoeltie?") als andersom ("hoe zeggie dat?").
HCheer schreef:-Als je kinderen hebt, kunnen zij ook Nederlands en praten ze thuis altijd Engels of met jou Nederlands?
Geen kinderen. Maar ik betrap me erop dat ik altijd Engels praat tegen de katten :oops: Alleen als ik heeeel eerrrggg booooosss ben op mijn liefje, dan loop ik stampvoetend weg en zeg ik alles wat ik te zeggen heb zachtjes voor me uit in het Nederlands - zelfs ALS hij binnen luisterafstand is, heb ik tenminste nooit iets gezegd dat niet meer valt goed te praten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door SophiaB op 23 feb 2016, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door Rachel. »

-Kan je partner Nederlands praten?
Nee, en dat vind ik ook niet nodig. Mijn Engels is prima en ik zal naar de US verhuizen. Als hij er een taal bij wil leren dan liever Spaans :p Ik vind het wel jammer dat hij niet tweetalig is, dat dan weer wel. Maar om eerlijk te zijn, ook als hij naar Nederland zou verhuizen zou het voor mij niet belangrijk zijn dat hij Nederlands ging leren. Het is een moeilijke taal die slechts beperkt gewsproken wordt.

-Hoe heeft hij/zij het geleerd? Was het moeilijk? Hoelang duurde het vooraleer hij/zij iets kon zeggen?
Hij heeft her en der wat woordjes opgepikt en ik merk dat na vier Nederlandse visits ook het taalgevoel meer begint te komen.

-Als jullie op bezoek komen, welke taal praten jullie met familie?
-Als je kinderen hebt, kunnen zij ook Nederlands en praten ze thuis altijd Engels of met jou Nederlands?
Engels dan dus ;) En geen kinderen.
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door Gabbyxx »

-Kan je partner Nederlands praten?
Hij kent een paar woordjes en zinnen, meestal heeft hij wel een idee wat ik zeg als ik met mijn moeder bel of skype. Mijn man wilt graag de Nederlandse taal leren vooral omdat hij dan beter met mijn moeder kan praten.

-Hoe heeft hij/zij het geleerd? Was het moeilijk? Hoelang duurde het vooraleer hij/zij iets kon zeggen?
Hij leert via Rosetta Stone en ik help hem ook. Hij heeft nog wel steeds moeite met de R en af en toe de G.

-Als jullie op bezoek komen, welke taal praten jullie met familie?

We praten meestal met een mix, mijn vader kan Engels maar mijn moeder helemaal niet. Dus ik vertaal het voor haar.

-Als je kinderen hebt, kunnen zij ook Nederlands en praten ze thuis altijd Engels of met jou Nederlands?
Als wij kinderen krijgen, ga ik ze zeker Nederlands leren. Zo als we het nu voor ons zien zou ik dan Nederlands praten en mijn man Engels.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
smittenimmigrant
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 feb 2012, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door smittenimmigrant »

-Kan je partner Nederlands praten? Ja! Hij is niet heeeel vloeiend (maar ik stel hoge eisen) en het is na twee + jaar afwezigheid al best roestig, maar hij kan het nog wel. Hij kan de krant lezen, boodschappen doen, de bank bellen en zaken regelen en al die andere belangrijke taken. Soms souffleer ik wel eens een woordje, maar dan heeft ie meer een 'oooohja' reactie dan dat het nieuw voor hem is.

-Hoe heeft hij/zij het geleerd? Was het moeilijk? Hoelang duurde het vooraleer hij/zij iets kon zeggen? Hij woonde al tien jaar in NL voor ik 'm leerde kennen. Van mij heeft hij weinig Nederlands geleerd, al spreek ik het nu wel eens tegen hem als we in het openbaar zijn.

-Als jullie op bezoek komen, welke taal praten jullie met familie? Met mijn ouders spreken we Nederlands over dagelijkse dingen, al vervallen we soms in een mengelmoesje dat we allemaal verstaan als het over specifieke dingen gaat. Bij vrienden verschilt het. Met sommigen is het vrijwel alleen Nederlands maar omdat we veel Britse en Amerikaanse expats kennen, gaat het daar weer in het Engels

-Als je kinderen hebt, kunnen zij ook Nederlands en praten ze thuis altijd Engels of met jou Nederlands? We hebben geen kinderen, maar ik klets wel eens Nederlands tegen de kat :P Manlief doet dat vrijwel alleen als hij de kat 'stommerd' noemt, want dat is een van z'n favoriete Nederlandse woorden.
Gebruikersavatar
guinevere
Amerika-expert
Berichten: 1646
Lid geworden op: 28 aug 2007, 01:49
Locatie: MD

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door guinevere »

HCheer schreef: -Kan je partner Nederlands praten?
Niet echt. Ze kan een paar woorden zeggen, maar dat doet ze niet want dan schaamt ze zich voor haar accent :lol:. Lezen en verstaan gaan iets beter, maar zelfs een kleuterboek is nog veeel te hoog gegrepen.
-Hoe heeft hij/zij het geleerd? Was het moeilijk? Hoelang duurde het vooraleer hij/zij iets kon zeggen?
Ze heeft interactieve lesboeken, CDs, en kleuterboeken. Ik heb in het begin af en toe met haar geoefend, maar ze heeft er al snel de brui aangegeven.
-Als jullie op bezoek komen, welke taal praten jullie met familie?
Engels, behalve bij mijn oma. Die spreekt geen Engels dus dan vertaal ik.
-Als je kinderen hebt, kunnen zij ook Nederlands en praten ze thuis altijd Engels of met jou Nederlands?
Geen kinderen en ik spreek ook alleen maar Engels tegen de katten. Geen wonder dat mijn Nederlands zo achteruit gaat. :lol:
Ik vind het trouwens erg jammer dat mijn partner geen Nederlands spreekt. Ik verwacht echt geen perfectie, maar het zou wel fijn zijn als ze de beginselen (hoe gaat het, dankuwel, etc) een beetje onder de knie had. Niet dat dat ergens voor nodig is, maar de Nederlandse cultuur en taal zijn toch een deel van me en ik zou dat beetje inzet ontzettend waarderen. Maar goed, na 15 jaar kan ik geloof ik wel zeggen dat dat er niet in zit. :P
Afbeelding
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door LittlePhoenix »

hemmie schreef:Ik ben wel verbaasd dat jullie partners en kinderen zo weinig Nederlands spreken.
Mijn man is bijna doof aan de ene kant, en slechthorend aan de andere kant. Hij kan het verschil tussen bijv. zeur en zuur echt niet horen en ook kat en kant is moeilijk. Maakt het een stuk moeilijker om een nieuwe taal te leren. Zelfs met Duits had hij moeite toen we daar woonden terwijl hij dat als jonge man voor z'n werk vloeiend heeft leren spreken. Da's een voordeel van de Navy, die hebben ontzettend goede cursussen om een taal te leren.

Dat m'n kinderen bijna geen Nederlands spreken vind ik wel heel jammer. En het plan was om ze minstens tweetalig op te voeden. Ging dus 7 jaar goed en toen kwam ons meiske op zo'n rotschool terecht. Achteraf heb ik er spijt van dat we toen niet zijn overgestapt op homescholing, maar dat wilde ze niet. Het is een heel sociaal kind en ze wilde graag naar school. Met de kinderen daar kon ze het ook prima vinden, maar de volwassenen waren echt gemeen tegen haar en andere kinderen die niet naar de juiste kerk gingen.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door SophiaB »

guinevere schreef:Maar goed, na 15 jaar kan ik geloof ik wel zeggen dat dat er niet in zit. :P
Hihi, ja, in die situatie zit ik ook wel na 10 jaar. Het interesseert hem gewoon helemaal niet, terwijl hij Spaans wel weer erg leuk vindt (vond) om te leren. Hij vindt Nederlands maar een lelijke taal en Hollanders maar vreemde snoeshanen (deze mening is uiteraard zwaar door mij in de hand gewerkt).

:offtopic: Overigens valt het me op dat over het algemeen (de uitzondering zal gegarandeerd de regel bevestingen!!!) over het ALGEMEEN dus :mrgreen: Nederlanders die getrouwd zijn met een iemand die de taal zelf totaal niet spreekt hun talen beter uit elkaar kunnen houden. Als "wij" Nederlands spreken, spreek ik 100% NL's en gooi er geen Engelse woorden doorheen omdat we dat dagelijks ook in het Engels al doen. Ik heb ook totaal geen verengelst accent gelukkig, niemand kan horen dat ik al 10 jaar weg ben.

Vaak als ik met echtparen spreek die hier al langer wonen, spreken ze een mengelmoes van Nederlands en Engels met elkaar en hebben ze ook een sterk accent - in BEIDE talen! In het Nederlands gooien ze er steeds "you know" doorheen en in het Engels "he" of erger, "hoor" :lol:

Ik kan ook twee talen tegelijk "spreken", bijvoorbeeld terwijl ik dit zit te typen, zit mijn man tegen me in het Engels te leuteren en klets ik ook gewoon terug :D Mensen vragen vaak "in welke taal droom/denk/dagdroom je?" Nou... dat weet ik niet. Allebei een beetje denk ik afhankelijk van de situatie.

Sorry het was wel een beetje "off topic" maar ik vond dit gewoon een leuk onderwerp. Dank je wel HCheer :)
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door hemmie »

De gezinnen die in de jaren 40/50/60 naar de VS verhuisden zijn volgens mij vrijwel allemaal direct helemaal over gegaan op Engels, ook thuis, want e gedachte was dat dat beter was voor de kinderen. In die tijd was er natuurlijk weinig mogelijkheid meer om NLs te blijven spreken, bellen en reizen was duur, dus ik denk dat zij daardoor het Nederlands snel verleerd zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door SophiaB »

Ja, absoluut Hemmie! Bij die "oudjes" verbaas ik me er zelfs vaak nog over hoe goed ze het nog verstaan - ze durven het al helemaal niet spreken en knikken maar een beetje verlegen :)
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door dutchie_in_boston »

- Kan je partner Nederlands praten? Hij is goed met eten, drinken, lichaamsdelen, en vloeken. Mijn schuld :oops:. En waarom blijven de slechte woorden makkelijker hangen? Dank je wel, goedemiddag, pardon, dat soort dingetjes, maar wij zien dat niet als NLs spreken.
- Hoe heeft hij/zij het geleerd? Was het moeilijk? Hoelang duurde het vooraleer hij/zij iets kon zeggen? Al heel snel heeft hij woordjes geleerd, maar ons leven is gewoon veel te druk om een taal te leren waar je, in mijn ogen, niet veel aanhebt. 't Was veel sneller en makkelijker om engels te spreken. Mijn man is een kletskous die, als hij in NL had gewoond zeker de taal had geleerd.
-Als jullie op bezoek komen, welke taal praten jullie met familie? Hij engels, ik nederlands. Mijn familie spreekt vloeiend engels, een van de vele redenen waarom man geen nederlands spreekt.
-Als je kinderen hebt, kunnen zij ook Nederlands en praten ze thuis altijd Engels of met jou Nederlands? Geen kinderen.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door USInsider »

Even tussendoor een officiele mededeling van de TaalUnie:

Kunnen/kennen (ik kan/ken geen Engels)
Vraag: Wat is correct: ik kan geen Engels of ik ken geen Engels?
Antwoord: Ik ken geen Engels is in elk geval correct. Sommige taalgebruikers combineren een taalnaam met kunnen (Ik kan Engels), maar dat is geen standaardtaal.
Toelichting
Kennen betekent onder andere: 'door studie of oefening geleerd hebben' ('beheersen'). Kunnen betekent onder andere: 'de kracht of macht bezitten iets te doen, een vaardigheid beheersen'. De betekenissen van beide werkwoorden zijn dus nauw verwant aan elkaar. Kennen is echter een overgankelijk werkwoord en wordt altijd gecombineerd met een lijdend voorwerp.

Het onderwerp gaat over taalbeheersing, after all LOL.
Dulles
Amerikakenner
Berichten: 461
Lid geworden op: 06 nov 2014, 20:49

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door Dulles »

Nee: voegt niets toe in de VS. Spaans: dat is handig! Zeker in zuid FL.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 feb 2012, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door smittenimmigrant »

@ UsInsider Ik las de titel eigenlijk als een verkorting van 'Kan jouw partner Nederlands (spreken)'.

Maar zoals de Osdorp Posse al zei: "Het verschil tussen kennen, kannen, kunnen we niet!
Gebruikersavatar
SanneW
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 aug 2015, 16:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door SanneW »

Hij kan een aantal woordjes en zinnetjes zeggen, als ik het hem wil leren staat hij ervoor open. Maar ik vind nederlands vreselijk haha. We houden het mooi op engels en portuguese (zijn ouders zijn van brazilie).
Onze kinderen worden ook 2 talig opgevoed, engels en portuguese. Omdat ze met portuguese, lijkt veel op spaans, verder komen hier. Ik ben wel aan het denken om ze ook nederlands te leren als een 3e taal als ze al wat ouder zijn. Zelf spreek ik 5 talen, en mijn man 3, dus hopen at het bij de kinderen in het dna zit!

Wie weet wil ik hem uiteindelijk wel nederlands leren. Maar hij is er wel goed in, de zinnetjes die ik hem leer en ook men meisjesnaam kan hij heel makkelijk uitspreken (waarsch omdat portugees zijn eerste taal is en engels zijn 2e.... het zijn andere klanken)
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Kan jouw man/vrouw Nederlands?

Bericht door USInsider »

S.immigrant: Leuk !!! Dank voor de link.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer