Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door SuperFieke »

In juli doen we een 3-weekse rondreis door het zuidwesten met een camper. We zijn volop bezig met onze route aan het uitstippelen. We zouden graag Death Valley zien, maar het is niet toegelaten om in het hoogseizoen met een camper erdoor te rijden. We dachten om onze camper in Las Vegas te laten staan, een huurwagen te nemen en van daaruit Death Valley te bezoeken. Mijn vraag is of dit te doen valt op één dag (met 2 kinderen)heen en weer en daar rond te rijden? Het zal wss een snelbezoek zijn dan? Welke route raden jullie aan om zoveel mogelijk op deze dag gezien te hebben?
Laatst gewijzigd door markro op 21 feb 2016, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
Ronald46
Amerikafan
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Death Valley

Bericht door Ronald46 »

Welke verhuurder heb je? Ik weet dat verschillende verhuurders inmiddels wel toestemming geven om in die 2 maanden DV in te rijden.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Death Valley

Bericht door SuperFieke »

Cruise America.
Je draagt wss wel de volle verantwoordelijkheid als er problemen zijn dan?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Death Valley

Bericht door Marenko »

Volgens mij mag het bij Cruise maar nog steeds op eigen risico. Dus als er iets gebeurd is het voor eigen rekening. Zal vast wel in de kleine lettertjes bij Cruise America staan.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Death Valley

Bericht door SuperFieke »

Heeft iemand dit al gedaan in de zomer? Zijn er grote risico's? Op welk gebied vooral?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Death Valley

Bericht door michelly »

Wij zijn afgelopen zomer met een Cruise America camper door Death Valley gereden. We wisten dat dit op eigen risico was.
In onze afweging was dat risico klein. De camper kan in principe prima tegen die hoge temperaturen. Je zult wel vaker met hoge temperaturen door de woestijn rijden daar. Volgens hun regels mag je daar dan ook niet komen:
Death Valley
Voertuigen mogen in de maanden juli en augustus BIJZONDER VOORAICHTIG in Death Valley en andere woestijngebieden worden gebruikt. In de zomer bezoeken huurders deze gebieden op eigen risico en Cruise America is niet aansprakelijk voor bijzonder voertuigherstel en andere kosten. Gedurende bepaalde perioden zijn deze gebieden mogelijk niet bewoonbaar en kunnen ze gevaarlijk zijn voor de bestuurder en de passagiers.
Bron

Ons reisverslag kun je hier vinden.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7590
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Death Valley

Bericht door Marcopstal »

Ik zie inderdaad het probleem ook niet. Er zijn nog plaatsen waar je met hoge temperaturen geconfronteerd wordt. Als je je verstand gebruikt en op de voorziene wegen blijft is er helemaal geen probleem.

Dus, ik zou het eerder inlassen met de camper. Als het enigszins kan in de ronde zou ik aanrijden van de westkant, via Panamint Springs en eruit via de andere zijde (Death Valley Junction). Op die wijze heb je de minst steile wegen bergop te doen.

Overigens, eens je bergop gaat zakken ook de temperaturen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Death Valley

Bericht door SuperFieke »

Bedankt voor jullie tips. We hebben er even over nagedacht en hebben besloten om het idd met de camper te doen. Het zou ons veel tijd besparen, we hoeven dan niet heen en weer naar Las Vegas te rijden.
Wij zullen wel uit de andere richting komen, want we komen van Las Vegas en rijden daarna door richting Yosemite.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Het zou mooier zijn als je de route andersom deed. Ligt er al iets vast? Waar begin je?
Heb je Yosemite al geboekt of ben je daar na 15 juli?

Marianne
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door SuperFieke »

Dag Marianne,

Hoe bedoel je dat het mooier zou zijn andersom?
In Yosemite hebben we nog geen camping geboekt, omdat dit maar kon vanaf 15/03, we zijn daar op 16/07. Er liggen al verschillende campings vast, dus onze toer omdraaien zal niet meer lukken.
We beginnen en eindigen in LA. Heb je nog tips ivm onze route, ik heb gelezen dat jij expert bent?
De route ziet er voorlopig als volgt uit (vanaf dag 15 moeten we het wel nog nader bekijken):
DAG 1 (3/7): Düsseldorf – LA
DAG 2 (4/7): LA (huurwagen)
DAG 3 (5/7): LA (camper ophalen) – Joshua Tree
DAG 4 (6/7): Joshua Tree - Kingman
DAG 5 (7/7): Kingman – Grand Canyon
DAG 6 (8/7): Grand Canyon – Monument valley
DAG 7 (9/7): Monument Valley – Wahweap (lake Powell)
DAG 8 (10/7): Wahweap – Bryce Canyon
DAG 9 (11/7): Bryce Canyon - Zion
DAG 10 (12/7): Zion
DAG 11 (13/7): Zion – Las Vegas
DAG 12 (14/7): Las Vegas
DAG 13 (15/7): Las Vegas – Death Valley – Convict Lake
DAG 14 (16/7): Convict lake - Yosemite
DAG 15 (17/7): Yosemite
DAG 16 (18/7): Yosemite – San Fransisco (of eerst Sequioa?)
DAG 17 (19/7): San Fransisco
DAG 18 (20/7): San Fransico – langs de kust (nog bekijken)
DAG 19 (21/7): kust (nog bekijken)
DAG 20 (22/7): kust (nog bekijken)
DAG 21 (23/7): LA (’s morgens inleveren camper) namiddag in LA (eventueel huurwagen?)
DAG 22 (24/7): ‘avonds: LA - Düsseldorf
DAG 23 (25/7): aankomst Düsseldorf
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door PSVwally »

Die dag 13, Vegas - Death Valley - Convict lake is wel ver met een camper. Ik zou dan eerlijk gezegd niet te ver afwijken van de hoofdroute in Death Valley en dus misschien Dantes View en Badwater laten zitten, of misschien een keuze voor 1 vd 2 maken.

Vergeet ook Sequoia NP, daar heb je geen tijd voor. Rij van Yosemite direct naar San Francisco. Dat is met de camper ook wel een rit van zeker 4,5uur.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Marenko »

Het stuk Las Vegas - Death Valley - Convict Lake is wel een behoorlijke rit. Minimaal 6 uur rijden zonder stops.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door SuperFieke »

Ja het is idd een behoorlijke rit. Maar we zouden 's morgens heel vroeg vertrekken vanuit las Vegas. We rijden zover omdat we het niet zien zitten om in Death Valley te overnachten, wegens de warmte. En Convict Lake zag er dan een leuke plaats uit om buiten Death Valley te overnachten, en als tussenstop voor Yosemite?
Als we Sequoia zouden doen, zouden we dan een dag kust minder doen. Vinden jullie Sequoia een must? Of zie je die bomen ook op andere plaatsen?
Bedankt voor jullie reacties, vind ik leuk!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7590
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Marcopstal »

Wat heeft iedereen toch met die "warmte" in Death valley. Men ziet het niet zitten omdat het er zo warm is, maar men is er wel nog nooit geweest en weet dus eigenlijk niet eens hoe het is.

Op diverse plaatsen in en om Las Vegas en in Zuid-Californië wordt je met "warmte" geconfronteerd. Het is aldus zelfs niet absoluut zo dat je de hoogste temperatuur in Death Valley gaat tegenkomen, alhoewel de kans wel het grootste is natuurlijk.

Je kiest bvb wel voor een overnachting in Joshua Tree, waar het in de zomer zowiezo ook bloedheet is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat dat vooral komt omdat het tot een jaar of 10/15 geleden toch een minder bezocht gebied was. Ik ben er 2x in April/Mei geweest en erg veel verkeer ben ik niet tegengekomen. Maar de temperaturen waren toch al dik in de 40graden. Toch is het dus al veel drukker en de wegen zijn veel beter onderhouden dan pakweg 20 jaar geleden. De verhalen uit het verleden blijven toch vaak hangen. Zo kreeg ik toen ik in 2010 naar Miami ging enorm vaak de reactie/vraag dat dat toch een erg criminele stad was en wat ik daar ging doen?

Over de warmte. Niet iedereen kan tegen die hitte. Ik vond persoonlijk de warme en het constante gevoel van een föhn in mijn gezicht lang niet zo vervelend als de constante klefheid van het klimaat in Florida, maar dat verschilt gewoon per persoon. Kijk, in de auto's zit airco. Ik denk dat nog veel meer mensen problemen kunnen krijgen met de klap van uit de airco de 40/50 graden in en weer terug de airco in en dat een aantal keer in korte tijd. Aan de andere kant is het ook wel weer heel apart om dit soort hitte mee te maken. Maar idd in Joshua Tree, rond Phoenix en ook rond las Vegas kan het makkelijk warmer zijn dan in Death Valley.
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Thierry73 »

SuperFieke schreef:Ja het is idd een behoorlijke rit. Maar we zouden 's morgens heel vroeg vertrekken vanuit las Vegas. We rijden zover omdat we het niet zien zitten om in Death Valley te overnachten, wegens de warmte. En Convict Lake zag er dan een leuke plaats uit om buiten Death Valley te overnachten, en als tussenstop voor Yosemite?
Als we Sequoia zouden doen, zouden we dan een dag kust minder doen. Vinden jullie Sequoia een must? Of zie je die bomen ook op andere plaatsen?
Bedankt voor jullie reacties, vind ik leuk!
De sequoia zou je ook kunnen zien in Yosemite zelf.
Daar moet ergens al een topic over zijn. (even zoeken op Yosemite en seqouia)

Het NP ken ik niet, maar als het er alleen om gaat om de bomen een keer te zien dan is het makkelijk een dagje winnen door dat in Yosemite te doen.

Convict lake ken ik ook niet.
Wij blijven meestal in Bishop overnachten vanwege de motels en de restaurantjes daar.
Al met al vind ik dat via Death Valley al best een eind rijden als je in DV ook nog van diverse plekken wil genieten (het is echt mooier dan de meeste denken). Convict lake ligt nog bijna een uur verder.

Over de hitte zou ik me echt niet druk maken.
Zoals al is gezegd is het best te doen en scheelt het echt nu ook weer niet enorm veel met de warmte op andere plekken.
Het enige waar wij het 1 keer lastig hebben gehad is door de bergen heen DV uit.
Daar heb ik een keer een haperende auto gehad (daar kreeg ik het pas echt warm van op die plek :D )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Martin & Marianne »

SuperFieke schreef:Dag Marianne,

Hoe bedoel je dat het mooier zou zijn andersom?
Vanwege de reden die Marcopstal al aangaf: je hebt dan niet de steile klim vanuit DV.

De route omdraaien gaat niet in jullie geval want dan kun je niet meer voor Yosemite iets reserveren. Het zal voor 16 juli ook al lastig zijn omdat er mensen zullen die die al vanaf 14 of 15 juli voor meerdere nachten hebben gereserveerd.
Misschien is het niet gek om een nacht minder te doen aan de kust en een dag later naar Yosemite te gaan. Maar je kunt ook eerst kijken of het lukt om op de 16e iets te boeken. Lees je goed in daarvoor (en om 15.00 uur klaar zitten op de 15e).

Voor de sequoia's kun je in Yosemite naar de Merced grove of Tuolumne grove. De eerste is minder druk, maar er is ook minder parkeergelegenheid.
Als je op de 16e naar Yosemite gaat en je een dag minder kust doet is Sequoia nog in te passen, maar ik zou dan eerder gaan voor ene extra dag Yosemite. Dat geeft je meer rust, en je hebt dan ook tijd voor een paar wandelingen, en een bezoek aan een van de sequoia groves.

Kijk eens in ons 2015-verlsag bij 25 juli voor de Merced Grove, en kijk eens naar de andere dagen voor activiteiten in Yosemite. Misschien heb je ook iets aan ons 2004-en 2006-verslag voor Yosemite met onze kinderen.

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door michelly »

Ik zou Death Valley met de camper gewoon beperken tot de uitzichtpunten. Of je Dantes View wel of niet kunt doen hangt ook van de lengte van de camper af. Campers langer dan 25 ft zijn niet toegestaan.
In Joshua Tree hebben wij ons toch wel een aantal keer aan een wandelingetje gewaagd in de zomer. In Death Valley zijn we in de zomer niet verder gekomen dan een klein stukje de zoutvlakte op bij Badwater. Als de temperatuur 50+ is dan is dat toch wel echt heet ook al is de luchtvochtigheid laag.
Als ik de gemiddelde temperatuur in de zomer vergelijk tussen Joshua Tree en Death Valley dan scheelt het toch 9 graden (Celsius :wink: ) en dat is toch best veel. Bron hier en hier.
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Thierry73 »

Dante's view zou ik niet heel erg aanraden met een camper.
En natuurlijk maakt het ook uit waar je bent in Death Valley.

Badwater is volgens mij wel het warmste punt.
Andere punten zullen minder heeft zijn.
Ik vond vooral de sand dunes best iets waar je je op kan verkijken
Het lijkt een kleine wandeling maar het kan nog best tegenvallen als je denkt, ach nog een duin verder dan is het uitzicht mooier.
Maar daar wordt op de boren ook wel voor gewaarschuwd.

Bij de Uhebe crater (of zoiets) is het al wat minder heet, dan zit je wat hoger.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7590
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Marcopstal »

Dante's view is slechts een bepekt stuk steil en daar is het niet warm want je zit op hoogte. Ik vind de rit erheen steeds best meevallen.

Furnace Creek kan ook warm zijn hoor, niet allen bij Badwater.

De Ubehebe Crater ligt wat buiten de normale route. Toen ik er vorig jaar was waaiden we bijna in de krater, we konden amper recht blijven staan. Ook een apart gevoel.

Temperaturen is en blijven een statistisch gegeven. Ik had vorig jaar 118°F in Death Valley en net dezelfde temperatuur een week later tussen St George en Vegas in. In Vegas was het gedurende meerdere dagen 114°F. Amper iets minder dan we in Death Valley hadden dus.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer