NL-paspoort verlengen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
steve_young
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 mei 2014, 12:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Bentonville arkansas

NL-paspoort verlengen

Bericht door steve_young »

Hallo iedereen,

Mijn huidige nederlandse paspoort verloopt in oktober.
Dus ik ben online gaan kijken naar waar ik mijn paspoort kan verlengen.
Ik dacht dat dit misschien in St Louis kon en als dat niet kon wel in Chicago.
Maar toen kwam ik deze webpagina tegen https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -7432.html
Wat gister gepubliceerd is.
En volgens deze pagina kan je alleen nog terecht in New york, Miami, Washington en San fransisco.

Weet iemand van jullie of dit klopt?
Want aangezien ik in Arkansas woon is de dichstbij zijnde Washington op 1150 miles hier vandaan...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: paspoort verlengen

Bericht door hemmie »

Ja, klopt. Het is nu echt plannen geworden, vernieuwen van een paspoort is voor ons (vanuit Houston), een verre reis binnen de VS, of we moeten het in NL doen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: paspoort verlengen

Bericht door bedeve »

Het is zo steve.
Het aantal consulaten waar je je paspoort kon verlengen is aanzienlijk teruggebracht.
En als je tussentijds in Nederland terugkomt zul je merken dat in Nederland het aantal gemeentes waar jij je paspoort kunt verlengen ook is teruggedraaid. Gelukkig komt het nu maar eens in de 10 jaar aan de orde.
dus het vraagt van jou een uitje vanuit het dynamische Bentonville naar de grote stad.
De prijs van de ticket Fayetteville naar Washington maakt het paspoort wel wat prijzig.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: paspoort verlengen

Bericht door Big_Mo »

Zal ik deze post even neerzetten ook:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=62739

Ik heb precies het zelfde probleem. Het is inderdaad plannen nu om een paspoort te vervangen. Gelijk een stuk duurder!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: paspoort verlengen

Bericht door hemmie »

bedeve schreef:Gelukkig komt het nu maar eens in de 10 jaar aan de orde.
Als je geen minderjarige kinderen hebt, anders mag je 'gewoon' nog elke 5 jaar een wereldreis er voor plannen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: paspoort verlengen

Bericht door bedeve »

:offtopic:
@ Hemmie, ik vind Houston - San Francisco vv wel een mooi ritje.
in april ga ik bij Steve in de buurt ( Fayetteville) hardlopen.
Daar rijd ik vanuit Atlanta heen , is me voor het moment even genoeg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
steve_young
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 mei 2014, 12:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Bentonville arkansas

Re: paspoort verlengen

Bericht door steve_young »

Nee gelukkig nog geen kinderen haha.

het is wel een beetje zuur maar dat heb je nou eenmaal als je bij 1 van de duurste vliegvelden in de VS woont.

Gelukkig kom ik er nu achter en niet ergens in September dat ik denk van oh ja moet volgende maand ook mijn paspoort vernieuwen.
En als ik het van de positieve kant bekijk, het zijn iniedergeval steden waar wat te doen is.
Dus moet ik er maar een tripje van maken samen met mijn vrouw.
steve_young
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 mei 2014, 12:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Bentonville arkansas

Re: paspoort verlengen

Bericht door steve_young »

@ Bedeve
Ga je de Razorback regional greenway doen?
is wel een heel mooi fietspad die van Fayetteville via Springdale Rogers en Bentonville naar Bella vista loopt.
heb het 1 keer geprobeert te fietsen, hield alleen geen rekening met de luchtvochtigheid hier in de zomer en de heuvels dus was kapot aan het eind van de dag haha.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: paspoort verlengen

Bericht door bedeve »

@steve_young, 10 april Hogeye. Je woont wel in een gebied met extreem wisselend weer. Beetje fietsen in de Ozarks lijkt me ook wel mooi.
Met alle voorzorgsmaatregelen van dien natuurlijk.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
steve_young
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 mei 2014, 12:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Bentonville arkansas

Re: paspoort verlengen

Bericht door steve_young »

Ja dat weer is echt raar hier paar weken geleden was het hier op maandags -10 en op donderdag 20 graden. ik heb sinds april vorig jaar hier ook al 4 keer de griep gehad door de radicale omslagen van het weer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: paspoort verlengen

Bericht door bedeve »

:offtopic:

Stefan ik heb net je eerste berichtje op forum gelezen.
Waarom niet in Tupelo gebleven ?
Of naar Oxford uitgeweken ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: paspoort verlengen

Bericht door USInsider »

In ieder geval hebben de recente wijzigingen in Ned. mbt. paspoorten, mooi werkgelegenheid geschapen in INDIA.

Laten we eens kijken hoe anderen het doen ?
- Frankrijk - waar burgers dual citizenship mogen hebben, emigranten een zetel hebben in de volksvertegenwoordiging.
Consulaten: Atlanta, Boston, Chicago, Houston, Los Angeles, Miami, New Orleans, New York, San Francisco, Washington, DC.
- Italie - eveeens dual citizenship mogelijk, en 38 consulaten verspreid all over the U.S.

Hadden de Nederlanders, de Belgen en de Luxemburgers, niet de handen ineen kunnen slaan om samen 10 of 12 punten te creeeren in de US waar burgers van de BeNeLux een paspoort kunnen aanvragen ?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: paspoort verlengen

Bericht door nieuwenoord »

Het is een wereldwijd verhaal, bezuinigingen alom. Ook hier in Spanje is nu maar een consulaat meer, er waren er vijf. Wij hoeven ´maar´ 4,5 te reizen naar Madrid. Wij hebben gekozen voor verlenging in Nederland, maar dat is voor ons natuurlijk een stukje goedkoper dan voor mensen uit de USA, we vliegen voor een prikkie heen en weer als het nodig is.

België heeft trouwens niet eens een mogelijkheid meer, die mogen naar Breda of naar Parijs. En zo kom ik overal verhalen tegen. Tegenargument is dat we zelf hebben gekozen voor een emigratie en dat Nederland zich niet verplicht voelt om overal ter wereld voorzieningen te treffen voor geëmigreerde landgenoten. En daar zit dan ook weer wat in, zeker als het om een keer per tien jaar gaat. Voor kinderen is de termijn inderdaad wel vrij kort.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: paspoort verlengen

Bericht door vana »

Misschien zie ik het verkeerd, maar het is toch niet elk jaar?
Is het nou echt zo erg om dit eens in de 10 jaar (of 5 als je kinderen hebt) te doen? Je kunt er toch gewoon een kort tripje van maken. Met het vliegtuig of in de auto?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: paspoort verlengen

Bericht door Hockey »

@Vana, mensen zullen er vrij voor moeten nemen. En in de VS krijg je over het algemeen veel minder vakantiedagen dan wij in Nederland krijgen. Als je 5 of 10 dagen vakantie krijgt, waar de dagen dat je ziek bent ook nog van af worden getrokken, dan is een trip van 1 of 2 dagen om je paspoort te vernieuwen wel erg veel qua opnemen van vakantiedagen hiervoor. En daarbij komen dan ook nog kosten voor vliegreis en eventueel overnachting.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: paspoort verlengen

Bericht door vana »

Ja, daar had ik niet aan gedacht dat je in Amerika bijna geen vakantiedagen hebt.
Wij hier in Nederland hebben zeeën van vakantiedagen dus dan is een tripje van een paar dagen geen probleem, we doen het regelmatig.

Die kosten hoeven (uitzonderingen daargelaten) het probleem niet te zijn, als het eens in de 10 jaar is.
Als ik een kort vakantietripje maak kost dat ook geld.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: paspoort verlengen

Bericht door kastelke »

Het gaat er volgens mij ook wel een beetje om dat je 'gedwongen' wordt om een trip te maken naar en plaats waar je normaal gezien gaan duizenden dollars aan uit wilt geven.
En voor mensen die leven van lage lonen, is de prijs van het paspoort vaak al veel. Zo'n $500 voor een gezin met 2 kinderen.
Nog een nadeel: je kan blijkbaar je paspoort niet vernieuwen als het nog meer dan 6 maanden geldig is. En niet iedereen in het gezin heeft altijd dezelfde vervaldatum voor hun paspoort... Dus moet je nog wat vaker over-en-weer gaan reizen.

De oplossing: Amerikaan worden. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: paspoort verlengen

Bericht door Bennogr »

Ik herhaal het nog maar eens om te laten zien hoe ver Nederland achter loopt. Mijn Amerikaanse paspoort kan ik per post vernieuwen (oude paspoort, formulier, foto's, check in 1 envelop) en krijg het dan thuisgestuurd. Maar dat is blijkbaar te moeilijk voor de Nederlandse overheid. Of denken ze nou echt dat een Nederlands paspoort veeeel belangrijker is dan een Amerikaans paspoort?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: paspoort verlengen

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben het niet met je eens Benno. In Nederland moet je persoonlijk gezien zijn door de ambtenaar als verificatie dat jij daadwerkelijk de aanvrager bent én je vingerafdruk wordt genomen en in je paspoort verwerkt.

Nederlandse paspoorten zijn dus niet belangrijker, maar hebben wel een hogere veiligheidstandaard blijkbaar. Loopt Nederland dan voor of achter?
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: paspoort verlengen

Bericht door vana »

Inderdaad, het lijkt me niet erg veilig en erg fraudegevoelig als je je paspoort gewoon per post kun regelen :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer