Ik ben voor het eerst op dit forum. Ik heb een aantal vragen en hoop dat jullie advies hebben. In de zomer van 2017 (ben er vroeg bij
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Shenandoah/blueridge parkway/smokey m/kentucky
Shenandoah/blueridge parkway/smokey m/kentucky
Hoi,
Ik ben voor het eerst op dit forum. Ik heb een aantal vragen en hoop dat jullie advies hebben. In de zomer van 2017 (ben er vroeg bij
), willen wij met onze dan 15-jarige dochter naar de USA. Mijn man en ik zijn er paar keer eerder geweest maar hebben altijd bij amerikaanse vrienden gelogeerd. Laatste keer was in 2001! Nu willen we een rondreis maken. Het plan is om in New York te starten (grote wens van onze tienerdochter) voor 3 nachten en de highlights bekijken. Dan een huurauto ophalen. We willen dan naar Shenandoah NP en daar twee nachten overnachten. Vervolgens naar Newport News voor 1 of 2 nachten om een amerikaanse vriendin te bezoeken. Dan weer terug richting Shenandoah om vanaf het begin de Blueridge Parkway te rijden naar de Smokey Mountains. Van de Smokey Mountains willen we naar Daniel Boone National Forest in Kentucky. In Kentucky willen we ook nog een dag naar een horsepark (onze dochter is gek op paardrijden). Van Kentucky uit door naar Indiana om amerikaanse vrienden te bezoeken en vervolgens weer rechtstreeks terug naar New York. Mijn vraag is nu hoeveel dagen wij uit zouden moeten trekken voor het stuk Blueridge Parkway tot en met Daniel Boone national forest ? Wij willen niet haasten en genieten van de mooie natuur. We zullen vrijwel alles met de auto moeten doen omdat ik door rugklachten niet in staat ben grote stukken te lopen dus hiking in de NP 's zit er niet in. Kunnen jullie mij advies geven? En hebben jullie misschien nog tips? Bedankt alvast!
-
Gast
Re: Shenandoah/blueridge parkway/smokey m/kentucky
Wil je de hele BRP rijden, of alleen maar een deel ervan? Je kunt er gemiddeld maar iets van 45 mph gaan, dus je moet kijken hoelang het deel is dat je wilt rijden, dan kun je een beetje inschatten hoeveel dagen je daar voor nodig hebt.
Re: Shenandoah/blueridge parkway/smokey m/kentucky
Wij hebben de Blue Ridge Parkway afgelopen keer in 2 dagen gereden, maar dat waren 2 gigantisch lange dagen en eigenlijk haast geen ruimte om ergens op het gemak te stoppen / lopen / eten. En dan hebben we ook nog een deel moeten schrappen, omdat we geen zin hadden om pas tegen 12-ven bij onze camping aan te komen.
Als je er echt van wilt genieten en de hele weg wilt rijden heb je toch echt minimaal 3 dagen nodig.
Het is wel de vraag of je alles moet willen rijden. Ik moet zeggen dat de omgeving prachtig is, maar om nou te zeggen dat je hiervoor alles moet rijden is de vraag.
Mijn advies kijk wat je absoluut wilt zien. Wil je veel watervallen zien bijvoorbeeld, dan kan je alleen al rond Asheville minimaal 2 tot 3 dagen vertoeven. Wil je alleen viewpoints zien dan rijd je gewoon de hele route
Als je er echt van wilt genieten en de hele weg wilt rijden heb je toch echt minimaal 3 dagen nodig.
Het is wel de vraag of je alles moet willen rijden. Ik moet zeggen dat de omgeving prachtig is, maar om nou te zeggen dat je hiervoor alles moet rijden is de vraag.
Mijn advies kijk wat je absoluut wilt zien. Wil je veel watervallen zien bijvoorbeeld, dan kan je alleen al rond Asheville minimaal 2 tot 3 dagen vertoeven. Wil je alleen viewpoints zien dan rijd je gewoon de hele route
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 7824 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto
-
- 4 Reacties