Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Reis Amerika: westkust Amerika / Yellowstone
-
Reis Amerika
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Reis Amerika: westkust Amerika / Yellowstone
Hallo allemaal,
In juli/augustus ga ik samen met mijn vriend een rondreis maken door de westkust van Amerika, daarnaast maken wij nog een binnenlandse vlucht van San Fransisco naar Salt Lake City om Yellowstone te bezoeken. Wij gaan rondreizen met een huurauto.
19 juli: Aankomst Los Angeles -> San Diego
20 juli: San Diego Zoo
21 juli: La Jolla -> Palm Springs
22 juli: Palm Springs -> Yosemite
23 juli: Yosemite
24 juli: Yosemite
25 juli: Yosemite -> Carmel by the Sea
26 juli: Carmel by the Sea -> San Fransisco
27 juli: San Francisco
28 juli: San Francisco -> Salt Lake City -> Grand Teton
29 juli: Grand Teton
30 juli: Grand Teton -> Yellowstone
31 juli: Yellowstone
1 aug: Yellowstone
2 aug: Yellowstone
3 aug: Naar Los Angeles
4 aug: Los Angeles -> Dusseldorf
Ik begrijp dat het druk is in het hoogseizoen, maar heeft iemand ervaring met de drukte in San Diego Zoo en in de nationale parken?
Tips hierover en andere tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
In juli/augustus ga ik samen met mijn vriend een rondreis maken door de westkust van Amerika, daarnaast maken wij nog een binnenlandse vlucht van San Fransisco naar Salt Lake City om Yellowstone te bezoeken. Wij gaan rondreizen met een huurauto.
19 juli: Aankomst Los Angeles -> San Diego
20 juli: San Diego Zoo
21 juli: La Jolla -> Palm Springs
22 juli: Palm Springs -> Yosemite
23 juli: Yosemite
24 juli: Yosemite
25 juli: Yosemite -> Carmel by the Sea
26 juli: Carmel by the Sea -> San Fransisco
27 juli: San Francisco
28 juli: San Francisco -> Salt Lake City -> Grand Teton
29 juli: Grand Teton
30 juli: Grand Teton -> Yellowstone
31 juli: Yellowstone
1 aug: Yellowstone
2 aug: Yellowstone
3 aug: Naar Los Angeles
4 aug: Los Angeles -> Dusseldorf
Ik begrijp dat het druk is in het hoogseizoen, maar heeft iemand ervaring met de drukte in San Diego Zoo en in de nationale parken?
Tips hierover en andere tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
Re: Reis Reis Amerika: westkust Amerika / Yellowstone
Hallo en welkom! Leuk dat jullie naar de VS gaan. Poeh, dat is inderdaad wel een drukke route! Maar goed, ik neem aan dat de tickets al vast liggen?
Ik ben dan vooral benieuwd waarom jullie op LA vliegen als je die stad helemaal niet bezoekt. Maar goed, over je route en je vragen:
De San Diego Zoo is druk ja, maar als je lekker op tijd gaat dan ontloop je meestal de grootste drukte. Dat geldt overigens ook voor de NP's. Wij vertrekken altijd voor dag en dauw. De eerste paar uur zijn dan heerlijk. Meestal begint het overal rond een uur of 10 echt druk te worden.
De parken Yosemite en Yellowstone zijn ook meteen twee van de meest druk bezochte parken van de VS, dus reken daar om veel mensen. Waar overnachten jullie bijvoorbeeld in Yosemite? De toegang tot het park kan erg druk zijn, dus als je ver van de vallei overnacht; reken dan op langere rijtijden. Jullie zijn ook nog eens in het weekend daar. Maar goed, dat maakt het park niet minder mooi, het betekent alleen wel dat je het misschien wat strakker moet plannen.
Persoonlijk zou ik kijken of het lukt om eerst Yosemite te bezoeken en daarna pas de rest.
Palms Springs zou ik schrappen. Daar is het hartje juli vaak rond de 45 graden.
Succes!
Ik ben dan vooral benieuwd waarom jullie op LA vliegen als je die stad helemaal niet bezoekt. Maar goed, over je route en je vragen:
De San Diego Zoo is druk ja, maar als je lekker op tijd gaat dan ontloop je meestal de grootste drukte. Dat geldt overigens ook voor de NP's. Wij vertrekken altijd voor dag en dauw. De eerste paar uur zijn dan heerlijk. Meestal begint het overal rond een uur of 10 echt druk te worden.
De parken Yosemite en Yellowstone zijn ook meteen twee van de meest druk bezochte parken van de VS, dus reken daar om veel mensen. Waar overnachten jullie bijvoorbeeld in Yosemite? De toegang tot het park kan erg druk zijn, dus als je ver van de vallei overnacht; reken dan op langere rijtijden. Jullie zijn ook nog eens in het weekend daar. Maar goed, dat maakt het park niet minder mooi, het betekent alleen wel dat je het misschien wat strakker moet plannen.
Persoonlijk zou ik kijken of het lukt om eerst Yosemite te bezoeken en daarna pas de rest.
Palms Springs zou ik schrappen. Daar is het hartje juli vaak rond de 45 graden.
Succes!
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
Reis Amerika
- Amerika-ontdekker
Wij vliegen naar LA omdat dit het gunstigste uitkwam met de vliegtickets.
LA trekt mij zelf helemaal niet en mijn vriend is er al eerder geweest.
Wij overnachten bij Yosemite in Mariposa en bij Yellowstone bij de west ingang.
Als je dan rond een uur of zeven al vertrekt, kan je dan alsnog zo'n drukte verwachten bij de ingang?
Ik weet dat het zo warm is in Palm Springs, daar zijn we dan ook niet lang.
Het lijkt me wel een leuke afwisseling om zo'n woestijnachtig gebied te zien, daarbij lijken me de indian canyons ook erg mooi.
LA trekt mij zelf helemaal niet en mijn vriend is er al eerder geweest.
Wij overnachten bij Yosemite in Mariposa en bij Yellowstone bij de west ingang.
Als je dan rond een uur of zeven al vertrekt, kan je dan alsnog zo'n drukte verwachten bij de ingang?
Ik weet dat het zo warm is in Palm Springs, daar zijn we dan ook niet lang.
Het lijkt me wel een leuke afwisseling om zo'n woestijnachtig gebied te zien, daarbij lijken me de indian canyons ook erg mooi.
-
Reis Amerika
- Amerika-ontdekker
En heeft iemand een idee hoe lang de reistijd is van de west ingang van Yellowstone naar Lamar Valley?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Welkom op het forum.
Reistijd van West Yellowstone naar de Lamar Valley is moeilijk te zeggen. Het kan in anderhalf à twee uur, afhankelijk van waar je in de Lamar Valley wilt zijn. Je kunt echter in juli bij de ingang van het park oponthoud hebben door de file die het park in wil, al zal dat 's morgens heel vroeg wel meevallen. Onderweg kun je nog oponthoud hebben door bizons op de weg. Ik weet niet of die heel vroeg al actief zijn; ik ben niet zo'n vroege vogel.
Jammer van de tickets. Een one way van San Francisco naar San Diego was naar mijn mening beter geweest. Nu heb je op 21 juli een lange en niet bijster interessante rit, die ook geld kost en je hebt dus eigenlijk één dag minder vakantie.
Hoe gaan jullie op 3 augustus van Yellowstone naar Los Angeles?
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Reistijd van West Yellowstone naar de Lamar Valley is moeilijk te zeggen. Het kan in anderhalf à twee uur, afhankelijk van waar je in de Lamar Valley wilt zijn. Je kunt echter in juli bij de ingang van het park oponthoud hebben door de file die het park in wil, al zal dat 's morgens heel vroeg wel meevallen. Onderweg kun je nog oponthoud hebben door bizons op de weg. Ik weet niet of die heel vroeg al actief zijn; ik ben niet zo'n vroege vogel.
Jammer van de tickets. Een one way van San Francisco naar San Diego was naar mijn mening beter geweest. Nu heb je op 21 juli een lange en niet bijster interessante rit, die ook geld kost en je hebt dus eigenlijk één dag minder vakantie.
Hoe gaan jullie op 3 augustus van Yellowstone naar Los Angeles?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
De ervaring van deze vroege vogel leert dat deze dieren inderdaad ERG actief zijn in de ochtend. Omdat het dan nog rustig is komen de dieren dichterbij de weg. Als het dan weer druk wordt zijn ze de herrie denk ik weer beu en trekken ze weer meer de velden in.Ik weet niet of die heel vroeg al actief zijn; ik ben niet zo'n vroege vogel
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
Reis Amerika
- Amerika-ontdekker
Wij vliegen van Salt Lake City naar Los Angeles.
Ik vind het niet erg om 's ochtends vroeg op te staan dus dat zal wel goed komen.
Bedoel jij niet de rit van Palm Springs naar Mariposa?
Van San Diego naar Palm Springs is namelijk niet zo ver.
Maar jij zou dus Yosemite ook overslaan?
Ik vind het niet erg om 's ochtends vroeg op te staan dus dat zal wel goed komen.
Bedoel jij niet de rit van Palm Springs naar Mariposa?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens in ons 2015-verslag voor ons bezoek aan Yellowstone om een idee te krijgen van de reistijden. We waren er in juni en toen was het al aardig druk. En ook veel bizons op de weg.
Voor Yosemite is Mariposa niet echt handig, kun je niet in de vlalei overnahten? Is wel duurder, maar het shceelt je heel veel heen en weer rijden en parkeerproblemen etc.
Het zou wel mooi zijn om de Tioga Pass mee te nemen. Misshcien vanuit San Diego naar bijvoorbeeld Bishop rijden? Je kunt dan de volgende dag ook nog Mono Lake en Bodie meenemen. Zie daarvoor ons 2013-verslag, en voor overige bezienswaaridheden op die route en de tioga Pass ons 2015-verslag.
Je zou ook Yosemite over kunnen slaan en vanuit Palm Springs naar Sequoia NP kunenn rijden en Sequoia en Kings Canyon bezoeken. Die parken zijn minder druk dan Yosemite. Zie voor Sequoia en Kings cAnyon ons 2013-verlsag.
Marianne
Voor Yosemite is Mariposa niet echt handig, kun je niet in de vlalei overnahten? Is wel duurder, maar het shceelt je heel veel heen en weer rijden en parkeerproblemen etc.
Het zou wel mooi zijn om de Tioga Pass mee te nemen. Misshcien vanuit San Diego naar bijvoorbeeld Bishop rijden? Je kunt dan de volgende dag ook nog Mono Lake en Bodie meenemen. Zie daarvoor ons 2013-verslag, en voor overige bezienswaaridheden op die route en de tioga Pass ons 2015-verslag.
Je zou ook Yosemite over kunnen slaan en vanuit Palm Springs naar Sequoia NP kunenn rijden en Sequoia en Kings Canyon bezoeken. Die parken zijn minder druk dan Yosemite. Zie voor Sequoia en Kings cAnyon ons 2013-verlsag.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heb je al tickets geboekt? En dan gaat het mij vooral om de tickets SLC - LA?
Ik weet niet hoe laat die vlucht gaat, maar om en nog ongeveer 5uur naar SLC te rijden, 1.5/2u vooraf op het vliegveld te zijn voor je vlucht vertrekt omdat je bagage in moet checken. Misschien 2 aug toch al een stukje naar SLC gaan. En dat gaat jammergenoeg weer ten koste van Yellowstone.
Ga er rond die tijd maar vanuit dat het erg druk zal zijn in Yellowstone. Dus reken op West Yellowstone - Lamar Valley op minimaal 2u, maar het kan ook zomaar verdubbelen.
Ik weet niet hoe laat die vlucht gaat, maar om en nog ongeveer 5uur naar SLC te rijden, 1.5/2u vooraf op het vliegveld te zijn voor je vlucht vertrekt omdat je bagage in moet checken. Misschien 2 aug toch al een stukje naar SLC gaan. En dat gaat jammergenoeg weer ten koste van Yellowstone.
Ga er rond die tijd maar vanuit dat het erg druk zal zijn in Yellowstone. Dus reken op West Yellowstone - Lamar Valley op minimaal 2u, maar het kan ook zomaar verdubbelen.
-
Reis Amerika
- Amerika-ontdekker
Marianne bedankt voor de tips, wij nemen ze mee.
Ons plan is nu om het als volgt te doen:
21 Juli: San Diego - Palm Springs
22 juli: Palm Springs - Mammoth Lakes
23 juli: Mono Lake, Bodie Historical Park vanuit Mammoth Lakes
24 juli: Mammoth Lakes - Yosemite NP (Tioga Road) - Yosemite
25 juli: Yosemite NP
26 juli: Yosemite - San Fransisco
Wij willen twee nachten in Mammoth Lakes overnachten en twee nachten in de Yosemite Cedar Lodge bij Incline.
Paul
De tickets zijn geboekt van SLC - LA, maar wij slapen de nacht van tevoren al in Idaho Falls waardoor het minder ver is naar SLC en wij gaan dan in de avond pas naar LA.
Ons plan is nu om het als volgt te doen:
21 Juli: San Diego - Palm Springs
22 juli: Palm Springs - Mammoth Lakes
23 juli: Mono Lake, Bodie Historical Park vanuit Mammoth Lakes
24 juli: Mammoth Lakes - Yosemite NP (Tioga Road) - Yosemite
25 juli: Yosemite NP
26 juli: Yosemite - San Fransisco
Wij willen twee nachten in Mammoth Lakes overnachten en twee nachten in de Yosemite Cedar Lodge bij Incline.
Paul
De tickets zijn geboekt van SLC - LA, maar wij slapen de nacht van tevoren al in Idaho Falls waardoor het minder ver is naar SLC en wij gaan dan in de avond pas naar LA.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ok, dat stond niet in je route...
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Inderdaad, ik keek verkeerd.Reis Amerika schreef: Bedoel jij niet de rit van Palm Springs naar Mariposa?
Het was niet mijn bedoeling te suggereren dat je Yosemite maar beter over kunt slaan. Je hebt nu echter drie complete reisdagen: Palm Springs-Yosemite, San Francisco - Grand Teton en Yellowstone - Los Angeles. Ik was liever naar San Diego gevlogen om een roadtrip San Diego-Los Angeles-Kustweg-Yosemite-San Francisco te doen (eventueel andersom). Ik was dan naar Salt Lake City gevlogen om het tweede rondje te `beginnen in Yellowstone en van Salt Lake City terug te vliegen. Dat betekent slechts één hele reisdag: San Francisco (of San Diego)-Yellowstone. Ik denk niet dat de vluchten (veel) duurder zouden zijn.
Maar wanhoop niet
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
Reis Amerika
- Amerika-ontdekker
Old faithful
Dat was dus wel veel duurder, scheelde sowieso 300 euro per persoon, want naar die optie hebben we zeker gekeken.
En aangezien ik nog maar een student ben, dan maar zo haha.
Als het minder had gescheeld hadden we dat zeker gedaan!
Dat was dus wel veel duurder, scheelde sowieso 300 euro per persoon, want naar die optie hebben we zeker gekeken.
En aangezien ik nog maar een student ben, dan maar zo haha.
Als het minder had gescheeld hadden we dat zeker gedaan!
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als ik student was en op een beperkt budget zou reizen, zou ik juist proberen om zo veel mogelijk uit mijn reis te halen en niet 3 dagen kwijtspelen met reizen op een reis van 15 dagen. Je bent jong, dus nog tijd genoeg om eens terug te keren naar de VS. Het probleem is dat je drie verschillende gebieden wilt bezoeken die ver uit elkaar liggen. Het meest logische in je huidige plannen zou zijn om Yellowstone te bewaren voor een later reis en je te concentreren op een rondje westkust. Of San Diego laten vallen, want nu ben je eigenlijk 3 dagen kwijt enkel voor San Diego Zoo (20/7: Zoo; 21/7: hebben jullie speciale plannen voor deze dag? Palm Springs lijkt mij niet zo bijzonder in het midden van de zomer; 22/7: autorijden).
Het is natuurlijk jullie vakantie, jullie tijd en jullie geld, maar ik denk dat hier veel meer uit te halen is voor minder geld.
Het is natuurlijk jullie vakantie, jullie tijd en jullie geld, maar ik denk dat hier veel meer uit te halen is voor minder geld.
-
Reis Amerika
- Amerika-ontdekker
Wij willen de 21e nog naar het zeehondenstrand in La Jolla en naar de La Jolla Cave.
In Palm Springs willen we naar de Indian Canyons, om ook een stuk woestijn te zien.
Yosemite, San Diego, San Fransisco en Palm springs zijn voor mij eigenlijk ook de enige dingen aan de westkust die ik echt gezien wil hebben.
Grand Canyon enzo zal ook allemaal wel heel mooi zijn, maar trekt mij minder en is mijn vriend toch al geweest.
Voor mijn gevoel is de reis niet compleet als ik Yellowstone of San Diego ineens weg laat.
In Palm Springs willen we naar de Indian Canyons, om ook een stuk woestijn te zien.
Yosemite, San Diego, San Fransisco en Palm springs zijn voor mij eigenlijk ook de enige dingen aan de westkust die ik echt gezien wil hebben.
Grand Canyon enzo zal ook allemaal wel heel mooi zijn, maar trekt mij minder en is mijn vriend toch al geweest.
Voor mijn gevoel is de reis niet compleet als ik Yellowstone of San Diego ineens weg laat.
-
Gast
Een reis is nooit compleetVoor mijn gevoel is de reis niet compleet als ik Yellowstone of San Diego ineens weg laat
De VS is zo enorm groot, dat je keuzes zult moeten maken waar je naar toe wilt gaan. Je kunt natuurlijk altijd nog een keer terugkomen en dan een ander deel van het land bezoeken
-
Reis Amerika
- Amerika-ontdekker
Welke wandelroutes bevelen jullie aan bij Grand Teton en Yellowstone?
Mooie wandelingen in Grand Teton zijn: Taggert & Bradley Lake, Phelps Lake (pas op voor beren), Heron Pond, Two Ocean Lake. Ook bij Jenny Lake zijn enkele mooie wandelingen te ondernemen, zoal die naar Inspiration Point.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Yellowstone zou ik in 1e instantie de geijkte wandelingen rond de geisers bij Old Faithful doen. een wandeling bij de grand prismatic spring, bijvoorbeeld de Fairy Falls trail. Een wandeling naar bv upper falls of the grand canyon of the yellowstone (dan sta je vlak langs het punt waar de waterval naar beneden duikt). Puur met alleen de 'bekende' stops kan je zo al 2 dagen bezig zijn.
Verder vooral in de ochtend en avondschemer rondrijden, dan zijn er veel mensen die buiten het park overnachten al weg (of nog niet binnen) en dan is het bijna altijd geheid raak met wildlife.
Verder vooral in de ochtend en avondschemer rondrijden, dan zijn er veel mensen die buiten het park overnachten al weg (of nog niet binnen) en dan is het bijna altijd geheid raak met wildlife.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zult in Yellowstone je tijd inderdaad goed kunnen gebruiken voor de gebruikelijke bezienswaardigheden, veel tijd voor een echte wandeling zal er niet zijn denk ik. Mocht er toch wat tijd overblijven dan is de wandeling naar de Lone star Geyser leuk, vooral vanwege die geiser en het feit dat je daar heel weinig mensen ziet. Kijk eens in ons 2015-verslag daarvoor (13 juni). Wij vonden ook de wandeling naar Trout Lake en Storm Point leuk. Allemaal korte wandelingen die niet veel tijd kosten.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 5311 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne