Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gardena LA, is dit een goede of slechte buurt?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kvdgrift
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Gardena LA, is dit een goede of slechte buurt?

Bericht door kvdgrift »

Hallo,

Ik ben bezig onze rondreis voor 2017 te plannen. Zie soms door de bomen het bos niet meer maar daar komen we wel uit. Nu heb ik via homeaway een appartement gezien gelegen in Gardena. Kan iemand me zeggen of dit een goede buurt is of wordt dit afgeraden en zo ja welke buurten kan ik dan het beste nemen. We hebben overigens een auto dus zijn mobiel.
Laatst gewijzigd door markro op 13 jan 2016, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gardena LA, is dit een goede of slechte buurt?

Bericht door Mrvanilla »

LA kent een hoop buurten, county's en voorsteden. Gardena is niet een van de beste, sterker; het heeft een hoge crime-rate en je leest online veel over gangactivity in die buurt. Of je daar als toerist iets van merkt weet ik niet, maar ik jou eens kijken naar andere buurten. Ik heb zelf vaker overnacht in de buurten Alhambra/Pasadena, wat ik prettig vond.
Groetjes,
Daniel
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Als je het adres weet kun je via een site als Trulia de crime map bekijken (en gelijk de huizenprijzen :wink: ).

http://www.trulia.com/real_estate/Garde ... nia/crime/

Zo te zien zijn er een paar crime hotspots, maar daarbuiten valt het wel mee. Dat is vrij normaal voor stedelijk gebied. Niet afdwalen naar Compton :?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Heb gisteren even op de kaart gekeken waar die wijk ligt. Ik kende het namelijk niet, maar zo te zien ligt het net ten zuidoosten van de luchthaven. Ben alleen ooit in het gebied ten zuiden van de luchthaven geweest. Met een specifieke reden om daar iets te bezoeken, verder kraak nog smaak qua omgeving en wat er verder te beleven valt. Maar ook niet 'eng'.

Ik zou je aanraden om, los van de crime-rates (hello! Elke grote stad heeft criminaliteit!), even met google-streetview door de straatjes te 'lopen'. Zie je veel grote, lege voortuinen met ijzeren hekjes, of geen hekjes, zie je op de beelden veel mensen op straat hangen, geen of nauwelijks stoepen/trottoirs, nauwelijks winkels/businesses etcetera, dan zou ik de wijk sowieso afraden. Verder denk ik dat er via websites als homeaway.com en airbnb.com erg veel leuk aanbod is te vinden van huurhuizen in wijken waar je waarschijnlijk veel centraler zit. Wij huurden via homeaway ooit een ontzettend leuk appartement met tuin in de wijk North Hollywood (ligt ten noorden van Hollywood, voorbij de snelweg). Erg relaxt. Centraal, supermarkten om de hoek, nette, groene wijk.

Afhankelijk van wat je precies zoekt kunnen wij je misschien nog in de richting van een paar leuke wijken wijzen. Laat maar weten!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Over het algemeen zijn de wijken tussen het 4-kant van het vliegveld gezien de 105, 405 en de 110 en de 110 tot aan downtown en de 710 naar beneden tot ongeveer het stubhub center niet de beste wijken. Wat niet wil zeggen dat alle wijken levensgevaarlijk zijn. Inglewood zal waarschijnlijk een fikse opknapbeurt krijgen mocht LA de olympische spelen gaan organiseren en nu bijna 100% zeker in ieder geval de St. Louis Rams NFL naar Inglewood gaan verhuizen en misschien ook nog wel de San Diego Charchers of de Raiders in de toekomst. Daar zal het één en ander gebouwd gaan worden. Maar dat is toekomst. Voor nu is het niet de beste buurt, maar ook niet superslecht. Het ligt alleen niet echt handig om zaken als Hollywood, Venice en Santa Monica te bezoeken. Daar moet je echt filerijden om te komen.

De California gang-map laat wel een beetje zien waar je niet al te graag wilt zitten: https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... w&hl=en_US
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik heb er net even doorheen gelopen met streetview. Op hier en daar en rotte kies na zag de wijk er netjes uit, maar saaaaaaai. Nauwelijks winkels, brede straten met wat kleinere huizen, geen bomen. Het lijkt de Central Valley wel. Ik zou er zeker niet gaan zitten om precies wat Wally al aangeeft, je zult veel in de auto zitten om bij de leuke plekken te komen.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

RiverCola schreef:(hello! Elke grote stad heeft criminaliteit!)
Haha jaaa wat is dat nou voor een argument. Natuurlijk heeft elke grote stad criminaliteit. Maar de hele vraag wordt juist gesteld om binnen een grote stad een gedeelte te zoeken waar dat wellicht minder vaak voorkomt. En ik ga ook liever in een wijk zitten waar een lagere crime rate is.
Groetjes,
Daniel
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ach, ik zou de crime-cijfers tot op zekere hoogte met een korrel zout nemen. Natuurlijk zijn er wijken in Amerikaanse steden waar je liever niet komt en criminaliteit en slechte wijken hebben dan ook tot op zekere hoogte een relatie met elkaar. Maar dat kun je niet 1 op 1 doortrekken. Waarschijnlijk zal Hollywood een hogere crime-rate hebben dan The Valley, en heeft Downtown LA weer een hogere crime-rate dan Silverlake. Maar dat betekent niet dat je beter maar niet in Hollywood of Downtown kunt verblijven.

Zelfde geldt voor mijn wijk in Rotterdam: gemixte wijk, zeer dicht bij het stadscentrum, waarschijnlijk een hogere crime-rate dan de meeste buitenwijken. Maar dit is een leukere wijk voor toeristen om te verblijven (vanwege het leuke winkel- en restaurantaanbod en de nabijheid van het centrum) dan bijvoorbeeld de Alexanderpolder. Daar heb je als toerist niets te zoeken. En geloof me, in mijn wijk kun je vertoeven zonder je onveilig te voelen, ondanks dat wij hier ook onze fare share van ellendigheid hebben.
kvdgrift
Amerika-ontdekker

Bericht door kvdgrift »

Allen bedankt voor jullie reactie. Het geeft me in ieder geval een goed beeld en zal dit huis even laten voor wat het is en opzoek naar een iets beter gelegen huis.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is altijd maar afhankelijk van wat je er wilt doen natuurlijk. Je zal veel van je dagen in LA daar niet zijn. Misschien is het juist wel een hele prettige plek. Velen zullen het advies geven om in Hollywood of Santa Monica te overnachten. Maar ook daar heb je criminaliteit.
Ik zou het meer van afstand af laten hangen. Normaal zou je van Gardena naar Hollywood iets van 35min rijden. Op google maps kan je verkeer aanzetten en de tijd veranderen. Je zal zijn dat je er tussen 8 en 10 gemiddeld tussen het dubbele en 1.5u over doet. Hetzelfde geldt voor de rit naar Santa Monica. Naar Disney zal je zo te zien altijd tussen de 30 en 40min over rijden. En dan moet je dus ook nog terug 's avonds of laat in de middag dus ook vertraging.
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Waar in Gardena? De ene straat is de andere niet...
LA, LA, LA....
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hoe lang wil je eigenlijk in LA verblijven en welke plekken heb je in gedachten om te bezoeken? Wat vind je leuk qua soort huis/wijk om te verblijven?

LA is zo enorm groot dat het me moeilijk voor je lijkt om een keuze te maken. Ik ben in best veel wijken in LA geweest, zeker ook wat meer 'of the beaten track'. En PSVWally ook. Misschien kunnen we je een beetje opweg helpen?
kvdgrift
Amerika-ontdekker

Bericht door kvdgrift »

Hallo,

we gaan met 5 pers, 3 volw en 2 kids.
We willen zo wie zo de standaard sightseeing dingen doen en denken over universal studio's.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer