Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sixt autoverhuur & KLM
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Sixt autoverhuur & KLM
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. De afgelopen tijd heb ik me al aardig ingelezen om me voor te bereiden op mijn eerste Amerika-reis! Van begin Juli tot half Augustus reis ik samen met mijn broer (21&25) vanaf Dusseldorf naar San Francisco. De eerste 2 weken bezoeken we kennissen nabij San Francisco, de andere 4 weken willen we een rondreis maken in het zuid-westen van het land. Al een tijdje houd ik de prijzen voor autoverhuur en tickets in de gaten.
Onze auto willen we graag bij Sixt huren. Aangezien er volgens andere forum leden en in de algemene voorwaarden een addertje onder het gras blijkt te zitten met betrekking tot het verbod om staatsgrenzen te overschrijden, heb ik contact opgenomen met Sixt rentals. Meneer van Sixt aan de lijn verzekerde mij dat het verbod op staatsgrenzen te overschrijden niet voor ons geldt omdat wij in het bezit zijn van een retourticket. Wel raadde hij aan dat het goed is om te vermelden bij het huren van een auto welke staten je wilt bezoeken ter informatie voor Sixt.
Heeft iemand hier ervaring met Sixt autoverhuur? Ik zou graag wat meer informatie/ervaringen lezen over Sixt van andere forum-leden.
Andere vraag: Omdat het onze eerste reis naar Amerika is zitten we er aan te denken om onze vlucht te boeken bij KLM (mede door de KLM- werelddeal weken) Kan iemand me vertellen wat grote verschillen zijn tussen een airliner als KLM en United aangezien het nogal grote prijsverschil?
Alvast bedankt!
Coen
Ik ben nieuw op dit forum. De afgelopen tijd heb ik me al aardig ingelezen om me voor te bereiden op mijn eerste Amerika-reis! Van begin Juli tot half Augustus reis ik samen met mijn broer (21&25) vanaf Dusseldorf naar San Francisco. De eerste 2 weken bezoeken we kennissen nabij San Francisco, de andere 4 weken willen we een rondreis maken in het zuid-westen van het land. Al een tijdje houd ik de prijzen voor autoverhuur en tickets in de gaten.
Onze auto willen we graag bij Sixt huren. Aangezien er volgens andere forum leden en in de algemene voorwaarden een addertje onder het gras blijkt te zitten met betrekking tot het verbod om staatsgrenzen te overschrijden, heb ik contact opgenomen met Sixt rentals. Meneer van Sixt aan de lijn verzekerde mij dat het verbod op staatsgrenzen te overschrijden niet voor ons geldt omdat wij in het bezit zijn van een retourticket. Wel raadde hij aan dat het goed is om te vermelden bij het huren van een auto welke staten je wilt bezoeken ter informatie voor Sixt.
Heeft iemand hier ervaring met Sixt autoverhuur? Ik zou graag wat meer informatie/ervaringen lezen over Sixt van andere forum-leden.
Andere vraag: Omdat het onze eerste reis naar Amerika is zitten we er aan te denken om onze vlucht te boeken bij KLM (mede door de KLM- werelddeal weken) Kan iemand me vertellen wat grote verschillen zijn tussen een airliner als KLM en United aangezien het nogal grote prijsverschil?
Alvast bedankt!
Coen
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: Sixt autoverhuur & KLM
Volgens mij zit er niet echt veel verschil in de vliegmaatschappijen, wij kijken gewoon welke goedkoper is. We hebben tot nu naar Amerika gevlogen met United, KLM, Delta, Lufthansa en Brussels Airlines. Als het over Economy zitplaatsen gaat: op de intercontinentale vlucht valt de beenruimte wel mee, bij de binnenlandse vluchten is het wat krapper. Het eten is ook vergelijkbaar. Entertainment: ligt er maar net aan met welk vliegtuig je vliegt, van geen entertainment tot mooie schermpjes met alles wat je maar wilt. Afgelopen keer vlogen we met United naar Houston: hele kleine schermpjes met slecht beeld. Op de terugweg misten we onze vlucht en werden overgeboekt via Londen in een Dreamliner: prachtige schermen met veel aanbod.
Ik zou gewoon gaan voor de maatschappij waarmee je een goed gevoel hebt bij de ticketprijs.
Succes en alvast veel plezier!
Ik zou gewoon gaan voor de maatschappij waarmee je een goed gevoel hebt bij de ticketprijs.
Succes en alvast veel plezier!
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
De grote prijsverschillen zitten hem in het feit wanneer airlines hun promo tarieven loslaten.
Voor de rest is het voor een groot stuk vraag en aanbod.
Economy class is bij de meeste airlines quassi gelijk, althans in mijn ervaringen.
Ga je kijken naar business, dan zitten er toch wel grote verschillen in, vooral qua comfort aan boord en service (zowel aan boord als op de grond)
Voor de rest is het voor een groot stuk vraag en aanbod.
Economy class is bij de meeste airlines quassi gelijk, althans in mijn ervaringen.
Ga je kijken naar business, dan zitten er toch wel grote verschillen in, vooral qua comfort aan boord en service (zowel aan boord als op de grond)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Waarom wli je graag bij Sixt huren? Prijstechnisch?
Ik denk dat je hier weinig mensen zult vinden die bij Sixt in de VS hebben gehuurd. Tenminste ik heb ze niet veel gezien.
Ze hebben ook nog niet veel kantoren in de VS, dus dat kan ook een nadeel zijn. Tenminste dit was 1 jaar geleden toen ik mij wat verdiepte in Sixt.
Je kunt de zoekfunctie eens gebruiken:
https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... merika.com
Ik denk dat je hier weinig mensen zult vinden die bij Sixt in de VS hebben gehuurd. Tenminste ik heb ze niet veel gezien.
Ze hebben ook nog niet veel kantoren in de VS, dus dat kan ook een nadeel zijn. Tenminste dit was 1 jaar geleden toen ik mij wat verdiepte in Sixt.
Je kunt de zoekfunctie eens gebruiken:
https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... merika.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ga jij zelf ook rijden, of alleen je broer? Aangezien je 21 bent ga je voor 4 weken veel extra moeten betalen. Volgens mij kom je ook bij sixt niet onder die underage fee uit.
Dus ik weet niet wat die man van sixt je vertelt heeft, maar als je naar bv Zion, Bryce of Moab wilt of naar Salt Lake City en Yellowstone, dan zou je volgens de officiele site info dus niet mogen rijden in Utah en Idaho/Wyoming/Montana. Verzekeringstechnisch, mocht je een ongeluk krijgen dan weet ik niet wat ik zwaarder zou tellen, die man zijn woord of wat zwart op wit op de site staat.De huurwagen mag uitsluitend worden gebruikt in de staat waar het voertuig werd gehuurd en de aangrenzende staten (de regio):
State of Pick-Up - Region:
California - Arizona, Oregon, Washington, Nevada
-
- Amerika-ontdekker
Ja, vanwege de prijs wil ik inderdaad bij Sixt een auto gaan huren. Voor de prijs van €900,- kunnen we een GMC Acadia huren voor een periode van 27 dagen (met unlimited miles) bij Sixt. Bij andere verhuurders als Alamo & Hertz zit je al gauw op het dubbele. Andere reden dat ik bij Sixt wil gaan huren is omdat een kennis afgelopen zomer een GMC Acadia bij Sixt heeft gehuurd in Seattle en dit was verder allemaal prima.Waarom wli je graag bij Sixt huren? Prijstechnisch?
Ik denk dat je hier weinig mensen zult vinden die bij Sixt in de VS hebben gehuurd. Tenminste ik heb ze niet veel gezien
Bedankt. Ik denk dat ik kies tussen de maatschappijen Lufthansa, United en KLM inderdaad. En dan kijken naar prijs, toestel en reisduur.Ik zou gewoon gaan voor de maatschappij waarmee je een goed gevoel hebt bij de ticketprijs.
Op de website staat in eerste instantie inderdaad dat je sommige staatsgrenzen niet mag overschrijden. Wat er onder die beperkingen staat is:Ga jij zelf ook rijden, of alleen je broer? Aangezien je 21 bent ga je voor 4 weken veel extra moeten betalen. Volgens mij kom je ook bij sixt niet onder die underage fee uit.
Voor ophalen bij verhuurstations bij een luchthaven of haven:
Voor lokale huurders (woonplaats moet hetzelfde zijn als de plaats waar het voertuig wordt opgehaald) gelden de volgende bepalingen:
Lokale huurders die hun voertuig bij een luchthaven of haven huren, mogen niet met de huurwagen buiten de staat waar ze de wagen ophaalden rijden als ze niet in het bezit zijn van een terugvluchtticket. Er kan een bewijs van verzekering vereist zijn.
Voor ophalen bij alle andere verhuurstations (niet luchthaven en haven):
De territoriale beperkingen uit de tabel gelden voor alle huurders die hun voertuig niet bij een luchthaven of haven huurden.
Dit heb ik aan de klantenservice van Sixt nagevraagd en zij zeiden dus dat het geen probleem was.
Ons idee was om alleen mijn broer als bestuurder op te geven aangezien hij 25 is. Dit scheelt een hoop underage additional driver kosten.Ga jij zelf ook rijden, of alleen je broer? Aangezien je 21 bent ga je voor 4 weken veel extra moeten betalen. Volgens mij kom je ook bij sixt niet onder die underage fee uit.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben afgelopen jaar ook onze auto gehuurd via Sixt.
We waren in eerste instantie ook een beetje sceptisch, daar moet wel een addertje onder het gras zitten voor die prijs! Wij hebben het addertje niet ontdekt. Volgens mij was het wel zo dat je alleen door aangrenzende staten mocht rijden maar dat was bij ons geen probleem omdat wij in Arizona gestart zijn. Als je vanuit California naar Utah wilt mag dat dus volgens mij niet.
Nadeel is dat Sixt weinig vestigingen heeft dus als je een probleem hebt met je auto kun je niet overal terecht.
Wij waren in ieder geval super tevreden over Sixt en onze Cadillac SRX met nog geen 1700mijl op de teller toen wij hem mee kregen!
We waren in eerste instantie ook een beetje sceptisch, daar moet wel een addertje onder het gras zitten voor die prijs! Wij hebben het addertje niet ontdekt. Volgens mij was het wel zo dat je alleen door aangrenzende staten mocht rijden maar dat was bij ons geen probleem omdat wij in Arizona gestart zijn. Als je vanuit California naar Utah wilt mag dat dus volgens mij niet.
Nadeel is dat Sixt weinig vestigingen heeft dus als je een probleem hebt met je auto kun je niet overal terecht.
Wij waren in ieder geval super tevreden over Sixt en onze Cadillac SRX met nog geen 1700mijl op de teller toen wij hem mee kregen!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Als je hem alleen opgeeft dan mag ook hij alleen de auto besturen. Ik zou niet het risico nemen om zelf dan ook achter het stuur te kruipenCoen1994 schreef: Ons idee was om alleen mijn broer als bestuurder op te geven aangezien hij 25 is. Dit scheelt een hoop underage additional driver kosten.

Ik heb geen ervaring met Sixt. Het zal vast wel goed zijn, maar dat er zo weinig vestigingen zijn zou voor mij een negatief punt zijn. Met alamo of de andere grote verhuurders heb je zo veel vestigingen dat als er wat onderweg aan de hand is dat je gemakkelijk langs een vestiging kan gaan.
Wat betreft de maatschappijen zijn ze allemaal wel aan elkaar gewaagd. Ik heb inmiddels met alle maatschappijen wel naar de VS gevlogen en op iedere maatschappij is wel wat aan te merken. Zou gewoon voor het best betaalbare ticket gaan met gunstige overstap tijden! (kijk daar goed naar!)
-
- Amerika-ontdekker
Tandenfee: Hoeveel borg moesten jullie betalen bij Sixt?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1578 Weergaves
-
Laatste bericht door roadtrip2025