Medicatie voor lange periode in de VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
EstherG
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2016, 09:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Medicatie voor lange periode in de VS?

Bericht door EstherG »

Lieve mensen,

Over 3,5 week vertrek ik voor 6 maanden naar de Verenigde Staten. Nu weet ik inmiddels dat mijn medicatie niet onder de opiumwet valt, maar eigenlijk kan ik nergens vinden hoeveel medicijnen je mee mag nemen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je voor 6 maanden medicijnen mee mag nemen??
Als dat inderdaad niet kan, weten jullie of je met een Engelstalig recept uit Nederland medicijnen kan halen bij een apotheek in de VS? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik kom er echt niet uit!

Het gaat trouwens om fluoxetine, melatonine, omeprazol en molaxole
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Medicatie voor lange periode in de VS?

Bericht door miro »

Met een doktersverklaring lijkt het mij geen probleem om medicatie voor de periode van de reis mee te nemen. Wij hebben nooit problemen gehad en we nemen altijd veel mee.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Medicatie voor lange periode in de VS?

Bericht door Dutchess »

Je mag een hoeveelheid meenemen die geschikt is voor "persoonlijk gebruik." Er wordt aangeraden dat je voor niet langer dan 90 dagen aan medicijnen mee neemt, maar het klinkt niet als een "hard & fast" regel op de website van CBP. Je zou het argument kunnen voeren dat je 6 maanden blijft, en dus een geschikte hoeveelheid meeneemt voor persoonlijk gebruik voor die periode.
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... needles-or

Mocht je de kans niet willen wagen om voor 6 maanden mee te nemen: je zal alleen voor fluoxetine een recept nodig hebben, de rest kan je als OTC (over the counter) bij drogisten en supermarkten kopen. Ik denk dat je een recept moet hebben van een plaatselijke dokter. Ga je studeren? In dat geval kun je misschien via de student health service een dokter vinden die het je voorschrijft. Neem in ieder geval een recept mee van je Nederlandse dokter, dan is het makkelijker voor de Amerikaanse dokter om de hoeveelheid etc. over te nemen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
EstherG
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2016, 09:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Medicatie voor lange periode in de VS?

Bericht door EstherG »

Bedankt voor de reacties! Ik heb hier echt veel aan, top voor het meedenken! :)

En ik ga inderdaad studeren, dus bedankt voor die tip! Ik zal zorgen voor recepten van de huisarts in Nederland en dan ga ik het daar via een dokter proberen.

(En ik had verwacht een mailtje te krijgen bij een reactie, dus vandaag mijn late reactie. Ik dacht dus dat er nog niemand antwoord had gegeven ;)
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Medicatie voor lange periode in de VS?

Bericht door Thierry73 »

:offtopic:
Mail moet je kunnen instellen ergens.
Ik krijg bij elke reactie wel een mail.

on topic:
Wij hebben een paar keer gereisd toen mijn vrouw nog best heftige medicijnen had.
Ondanks dat we netjes elke keer een verklaring hebben laten opstellen en ondertekenen (dit duurt best een tijdje, want moet via Den Haag) is er eigenlijk nooit iemand geweest die er naar heeft gevraagd.
Op zich apart, want ik denk dat sommige medicijnen wel onder verboden middelen zouden vallen zonder recept.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Medicatie voor lange periode in de VS?

Bericht door Dutchess »

De medicijnen die EstherG noemde vallen niet onder de opiumwet, dus die verklaringen zullen niet nodig zijn.

Die benodigde verklaringen (voor medicijnen op de opiumwet lijst) zijn wel eens vaker ter sprake gekomen op dit forum, maar ik heb nog nooit iemand gehoord of zien schrijven dat er daadwerkelijk naar zo'n verklaring gevraagd werd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
maarts
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Medicatie voor lange periode in de VS?

Bericht door maarts »

Hoi! Ik kwam op deze pagina terecht en ik vroeg mij af of het gelukt is? Ik ga in april voor 8 maanden naar Amerika om ook te studeren, ik gebruik molaxole en ook nog andere medicatie. Ik heb een verklaring van mijn huisarts en medicijnen paspoort voor mijn tabletten maar mijn huisarts zei dat het beter is om de molaxole in Amerika te kopen. Ik hoor graag over jouw ervaring, hopelijk lees je dit nog!

Vriendelijke groet,
Marit
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Medicatie voor lange periode in de VS?

Bericht door mtl »

Topicstarter is sinds januari 2016 niet meer ingelogd, grote kans dat ze allang niet meer aktief is op dit forum. Probeer het via een pb.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Medicatie voor lange periode in de VS?

Bericht door Dutchess »

Molaxole wordt in de VS niet onder die naam verkocht. Miralax is iets soortgelijks (wel even aan je dokter vragen om zeker te stellen) en kan je gewoon bij de drogist/apotheek/supermarkt kopen, zonder recept.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer