Toen wij er waren deden fietsers de trail naar boven.....!Karinita schreef:Wij hebben de Shäfertrail van boven naar beneden gereden, ons leek het andersom juist engernieuwenoord schreef:Wij hebben vorig jaar in Moab een jeep gehuurd en de Shäfertrail gereden, van beneden naar boven (andersom lijkt me eng, gaan we dus dit jaar proberen). Dat is zo'n gave manier om Canyonlands te zien!![]()
Karin
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dwars door de US
-
Verelle
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
-
Verelle
- Amerikakenner
Ik heb het nog even nagekeken maar wij hebben de Bia 59 niet gevolgd. Wij zijn van Canyon de Chelly naar Pinon gereden, dat was een super slechte weg, op mijn kaart is het de nummer 4. En van Pinon gaat het over in de Bia 41 en dat is volgens mijn kaart nog steeds een dirtroad.Yeehaw schreef:De dirtroad van Kayenta naar Many Farms (en dan naar Canyon de Chelly) heet Bia59 en is inmiddels verhard (heb ik gehoord, zal het dit jaar zelf controleren)
Yeehaw
Aangezien mijn partner absoluut niet zonder GPS rijdt en compleet op dat ding af gaat, komen we af en toe op de meest vreemde wegen, die bijvoorbeeld op mijn gewone wegenkaart staat aangegeven als dirtroad.
We hadden toen de optie om helemaal terug te rijden of het te wagen en ongeveer 23 mijl langs de alternatieve route te rijden. Ik raad dit niet direct aan, omdat je echt in de middle of nowhere rijdt, je komt volgens mij alleen langs een soort mijn. De weg leidt wel door het hart van de Navajo Reservation.
De Bia 59 is een veiligere route omdat deze volgens mijn route kaart van 2006 wel verhard is.
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Verelle schreef:Ik heb het nog even nagekeken maar wij hebben de Bia 59 niet gevolgd. Wij zijn van Canyon de Chelly naar Pinon gereden, dat was een super slechte weg, op mijn kaart is het de nummer 4.
Klopt je moet vanuit CdC eerst een stukje de US-191 zuid op, en voor de Bia-59 moet je noord
En van Pinon gaat het over in de Bia 41 en dat is volgens mijn kaart nog steeds een dirtroad.
Niet helemaalde laatste paar mile voor je op de US-160 komt is verhard, je komt bij Black Mesa op de US-160 uit en kan daar gelijk oversteken naar de AZ-564 die je naar Navajo NM kan volgen
De weg leidt wel door het hart van de Navajo Reservation.
Je komt ook nog een stukje door het Hopi reservaat
-
Verelle
- Amerikakenner
Yipp je hebt gelijk, deze weg hebben we in 2002 gedaan en een en het ander is in mijn geheugen vervangen door de reis die we in 2006 hebben gemaakt. Ik heb een overload aan herinneringen in mijn hoofd!Rob schreef:Verelle schreef:Ik heb het nog even nagekeken maar wij hebben de Bia 59 niet gevolgd. Wij zijn van Canyon de Chelly naar Pinon gereden, dat was een super slechte weg, op mijn kaart is het de nummer 4.
Klopt je moet vanuit CdC eerst een stukje de US-191 zuid op, en voor de Bia-59 moet je noord
En van Pinon gaat het over in de Bia 41 en dat is volgens mijn kaart nog steeds een dirtroad.
Niet helemaalde laatste paar mile voor je op de US-160 komt is verhard, je komt bij Black Mesa op de US-160 uit en kan daar gelijk oversteken naar de AZ-564 die je naar Navajo NM kan volgen
De weg leidt wel door het hart van de Navajo Reservation.
Je komt ook nog een stukje door het Hopi reservaat
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Beetje off topic, want wij gingen zo in West Virginia de mist in (bijna letterlijk!). Daarom is het hebben van papieren kaarten ook erg handig! De GPS-s sturen je de kortste route en dat kan inderdaad een dirtroad zijn. Wij zaten in het pikkedonker bijna compleet vast op een sneeuwerige en ijzige dirtroad in the middle of nowhere in W.Va. daardoorVerelle schreef:
Aangezien mijn partner absoluut niet zonder GPS rijdt en compleet op dat ding af gaat, komen we af en toe op de meest vreemde wegen, die bijvoorbeeld op mijn gewone wegenkaart staat aangegeven als dirtroad.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Color01
- Amerika-expert
Petra .. Je kunt toch aangeven in de GPS dat je wel de grote wegen aan wilt houden.Petra/VS schreef:
Beetje off topic, want wij gingen zo in West Virginia de mist in (bijna letterlijk!). Daarom is het hebben van papieren kaarten ook erg handig! De GPS-s sturen je de kortste route en dat kan inderdaad een dirtroad zijn. Wij zaten in het pikkedonker bijna compleet vast op een sneeuwerige en ijzige dirtroad in the middle of nowhere in W.Va. daardoor.
Heb je de Film ook gezien Wrong Turn , dat speelt zich ook af in W.Va.
-
Verelle
- Amerikakenner
Color01 schreef:Petra .. Je kunt toch aangeven in de GPS dat je wel de grote wegen aan wilt houden.Petra/VS schreef:
Beetje off topic, want wij gingen zo in West Virginia de mist in (bijna letterlijk!). Daarom is het hebben van papieren kaarten ook erg handig! De GPS-s sturen je de kortste route en dat kan inderdaad een dirtroad zijn. Wij zaten in het pikkedonker bijna compleet vast op een sneeuwerige en ijzige dirtroad in the middle of nowhere in W.Va. daardoor.
![]()
Heb je de Film ook gezien Wrong Turn , dat speelt zich ook af in W.Va.
Tuurlijk kan dat, maar als je shortest route aanklikt krijg je nog wel eens een hele vreemde route.
Trouwens de films "The Hills Have Eyes" (dat speelt zich af in New Mexico) en "Wolf Creek (in Outback Australie) hebben ook zo'n soort thema.
Bij Wolf Creek kreeg ik echt de koude rillingen, want het zou zo maar voor kunnen komen dat je ergens strandt met autopech en dat iemand waarvan je denkt dat die je gaat helpen andere intenties heeft.
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
Er zijn geen rechtstreekse lijndiensten tussen New York en Jackson Hole. Ik werk op een reisbureau dus ik heb het even nagekeken. Er zijn wel vluchten die via bijvoorbeeld Chicago of Minneapolis gaan met een overstaptijd van ongeveer 1½ uur. De vanafprijs hiervoor is ongeveer EUR 350,- als je een losse vlucht boekt. Van de lowcost vluchten die in Amerika zelf worden aangeboden weet ik helaas niet veel.Yeehaw schreef:Ik weet niet of er een rechtstreekse vlucht NYC-Jackson is en hoe de tarieven zijn.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
OK, we dénken dus in 2008 'dwars over' te gaan. Startend in San Francisco, ruwweg via Reno naar Yellowstone, door South Dakota richting Minneapolis, Chicago, Lancaster, Washington DC, New York City.
Erg ruw dus nog, maar toch ...
Nu zijn we nog nooit in september/oktober geweest, maar misschien is dat in verband met de herfstkleuren in het oosten wel veel mooier dan het voorjaar. En lopen we in juni niet tegen benauwde hitte aan in het oosten, terwijl dat in oktober al veel minder is?
We kunnen in elk geval pas na 7 september weg in verband met het WK Vierspannen bij ons in Beesd!
Erg ruw dus nog, maar toch ...
Nu zijn we nog nooit in september/oktober geweest, maar misschien is dat in verband met de herfstkleuren in het oosten wel veel mooier dan het voorjaar. En lopen we in juni niet tegen benauwde hitte aan in het oosten, terwijl dat in oktober al veel minder is?
We kunnen in elk geval pas na 7 september weg in verband met het WK Vierspannen bij ons in Beesd!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of het hier al eens genoemd is, maar ik zag laatst in de boekwinkel een Lannoo gids met een route van New York naar San francisco staan (' Dwars door de USA' ). Als ik me het goed herinner gingen ze heel zuidelijk. Ik vind het altijd prima gidsen, dus misschien een tip?
Ik vind net een recensie:
In één ruk dwars door een heel continent: een reisdroom. Maar ook een droomreis? Ja! Want hoe kunt u dit land beter verkennen dan via de legendarische highways die van kust naar kust lopen? Wereldsteden en piepkleine dorpjes, kunstmetropolen en naamloze gehuchten, nationale parken en de hightech van de NASA, surfplanken en eenarmige bandieten... U komt ze allemaal tegen langs de highways. Maar 'Dwars door de USA' is geen woeste cross-country door wilde landschappen, geen Amerikaanse versie van Parijs-Dakar. Het is een reis die genoeg tijd overlaat om te genieten. In het zuiden vormt de route een brede U, en wel zo dat u zelden tegen de zon in moet rijden. Onderweg zijn het vaak de kleine dingen die de reis spannend maken, zoals de overgang tussen de zeer verschillende landschappen: tussen de duinen van de Atlantische kust en de wouden van de Appalachen; bij het zien van de eerste klimopranken en de baarden van het Spaans mos dat zo alom aanwezig is in het Amerikaanse zuiden; tussen het groen van de prairies, de schrale cactuswereld van de Chihuahuawoestijn en de zonnige stranden van Californië. De route loopt echter niet alleen over de interstates, die het land tot truckerscafés reduceren en de rest laten voorbijrazen. Ze volgt ook stille landwegen waarlangs u kennismaakt met het dagelijkse leven en de mensen die dat leven leiden: van de bleke yankees in het oosten, de Afro-Amerikanen, de Acadiens in Louisiana, de creolen, de latino's en de indianen tot de Californische beach boys en de Chinezen in San Francisco. En dag na dag verandert het uitzicht van de steden, veranderen de temperaturen, de accenten, de smaak van de gerechten en de typische drankjes. Kortom: 'Dwars door de USA' biedt u een caleidoscoop van de Amerikaanse cultuur.
Grappig, die opmerking over tegen de zon in reizen; we hebben hier ook al eens eens discussie gevoerd over waarom men eerder geneigd was van oost naar west te rijden dan andersom. Dit kan dus ook nog een reden zijn.
Marianne
Ik vind net een recensie:
In één ruk dwars door een heel continent: een reisdroom. Maar ook een droomreis? Ja! Want hoe kunt u dit land beter verkennen dan via de legendarische highways die van kust naar kust lopen? Wereldsteden en piepkleine dorpjes, kunstmetropolen en naamloze gehuchten, nationale parken en de hightech van de NASA, surfplanken en eenarmige bandieten... U komt ze allemaal tegen langs de highways. Maar 'Dwars door de USA' is geen woeste cross-country door wilde landschappen, geen Amerikaanse versie van Parijs-Dakar. Het is een reis die genoeg tijd overlaat om te genieten. In het zuiden vormt de route een brede U, en wel zo dat u zelden tegen de zon in moet rijden. Onderweg zijn het vaak de kleine dingen die de reis spannend maken, zoals de overgang tussen de zeer verschillende landschappen: tussen de duinen van de Atlantische kust en de wouden van de Appalachen; bij het zien van de eerste klimopranken en de baarden van het Spaans mos dat zo alom aanwezig is in het Amerikaanse zuiden; tussen het groen van de prairies, de schrale cactuswereld van de Chihuahuawoestijn en de zonnige stranden van Californië. De route loopt echter niet alleen over de interstates, die het land tot truckerscafés reduceren en de rest laten voorbijrazen. Ze volgt ook stille landwegen waarlangs u kennismaakt met het dagelijkse leven en de mensen die dat leven leiden: van de bleke yankees in het oosten, de Afro-Amerikanen, de Acadiens in Louisiana, de creolen, de latino's en de indianen tot de Californische beach boys en de Chinezen in San Francisco. En dag na dag verandert het uitzicht van de steden, veranderen de temperaturen, de accenten, de smaak van de gerechten en de typische drankjes. Kortom: 'Dwars door de USA' biedt u een caleidoscoop van de Amerikaanse cultuur.
Grappig, die opmerking over tegen de zon in reizen; we hebben hier ook al eens eens discussie gevoerd over waarom men eerder geneigd was van oost naar west te rijden dan andersom. Dit kan dus ook nog een reden zijn.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oeps, erg mooi, die uitgebreide recensie, maar ik heb het boek dus zelf ook in de kast staanIk weet niet of het hier al eens genoemd is, maar ik zag laatst in de boekwinkel een Lannoo gids met een route van New York naar San francisco staan (' Dwars door de USA' ).
Het deel in de Lannoogids vanaf New Mexico hebben we al een paar keer gedaan eer het zover is, dus dat trekt even wat minder. Vandaar waarschijnlijk toch deze route niet.
We denken toch voor de Noordelijke route te gaan en Yellowstone nog een keer mee te nemen, vertrekkend van uit San Francisco. San Francisco is trouwens een bewuste keus, omdat we dan toch weer bij onze vrienden kunnen starten, spullen daar kunnen laten dit jaar en niet direct vanuit het drukke New York met die drukke camper op stap hoeven, maar in relatief bekend gebied beginnen. Dat zou er ongeveer zo uit komen zien.
San Francisco - Chowchilla (vrienden) - Reno - Elko - Twin Falls (Idaho) - Yellowstone - Cody - Rapid City (Custer, Badlands, Mt. Rushmore) - Sioux Falls - Minneapolis - Chicago - Detroit - (evt. Niagara Falls) - Lancaster - Washington DC - New York. In New York camper inleveren en een paar dagen blijven.
We denken er een week of vijf voor uit te trekken. Maar eerst nog 2007!
Groetjes,
Monique
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2545 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V