Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Enkele reis
-
Chargeotto
- Amerika-ontdekker
Enkele reis
Nu ik mijn K1 visum in bezit heb ben ik op zoek naar vliegtickets naar Nashville op 13 februari 2016.
Echter als ik een enkele reis kies op welke vliegticketwebsite dan ook dan is het 2500 euro.
Als ik deze echter aanpas naar een retour op een willekeurige datum (waarvan ik de terugvlucht natuurlijk niet zal gebruiken), dan is het ineens weer 800 euro.
Dus mijn vraag is, is het toegestaan om een retour te boeken, en dan de terugvlucht niet te gebruiken omdat een enkele reis zo duur is.
Volgens mij kunnen ze niks daartegen doen, aangezien ik dan al in Amerika ben. Of moet je dan alsnog kosten betalen als je niet op komt dagen op het vliegveld?
Echter als ik een enkele reis kies op welke vliegticketwebsite dan ook dan is het 2500 euro.
Als ik deze echter aanpas naar een retour op een willekeurige datum (waarvan ik de terugvlucht natuurlijk niet zal gebruiken), dan is het ineens weer 800 euro.
Dus mijn vraag is, is het toegestaan om een retour te boeken, en dan de terugvlucht niet te gebruiken omdat een enkele reis zo duur is.
Volgens mij kunnen ze niks daartegen doen, aangezien ik dan al in Amerika ben. Of moet je dan alsnog kosten betalen als je niet op komt dagen op het vliegveld?
Re: Enkele reis
In principe mag het niet, en kan de luchtvaartmaatschappij je extra kosten in rekening brengen wanneer je niet op komt dagen. Maar in de praktijk is dat risico heeeel klein als je het 1 keer doet. Als je er een gewoonte van maakt loop je meer risico.
-
sundaysue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik dacht dat ze alleen bij uitzonderingen je laten gaan als je niet op komt dagen. Zoals onverwachts overlijden, of iets wat je in Nashville tgenhoud. Kan zo zijn dat ik dat laatst nog las toen ik de voorwaarden van mijn tickets naar Nashville las.
Trouwens, K1 en naar Nashville? Ik ga volgend jaar op K1 visum naar Nashville en dan stukje naar beneden. Mag ik vragen rond waar je gaat wonen?
Trouwens, K1 en naar Nashville? Ik ga volgend jaar op K1 visum naar Nashville en dan stukje naar beneden. Mag ik vragen rond waar je gaat wonen?
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Wij hebben dat ook wel eens gedaan (en gaan het komende maand weer doen), is geen probleem. De rest van je ticket vervalt, maar dat wil je ook, dus dat is prima. Ik heb nog nooit ergens gelezen dat ze kosten in rekening zouden brengen.
Terug in Texas!
AB heeft vanaf DUS normaal geprijsde kaartjes enkele reis.
-
Chargeotto
- Amerika-ontdekker
Vanaf DS vliegen is geen optie, aangezien ik deze keer veel bagage heb, zowiezo 2 koffers en een fiets.
Tenzij het erg goedkoop was geweest, maar enkele reis DS naar Nashville op 13 februari 2016 kost al snel 1500 tot 2000 dollar volgens AB.
Inmiddels een betere optie gevonden:
Vanaf Amsterdam naar Newark, en Newark naar Nashville voor 612 euro.
Als ik de retour vlucht zet op Miami naar Amsterdam op een willekeurige datum in oktober van 2016 dan zakte de prijs heel erg
Dus dit wordt de manier waarop ik het ga doen zeer waarschijnlijk. Ik vind het zonde om 2500 euro te betalen voor een enkele reis in exact hetzelfde vliegtuig. Dat ze de enkele reizen niet exact 50% van de prijs doen kan ik begrijpen, maar als ze er gewoon een redelijke prijs voor zouden vragen zou het prima zijn. Maar niet 4x zoveel als een retour vlucht.
Tenzij het erg goedkoop was geweest, maar enkele reis DS naar Nashville op 13 februari 2016 kost al snel 1500 tot 2000 dollar volgens AB.
Inmiddels een betere optie gevonden:
Vanaf Amsterdam naar Newark, en Newark naar Nashville voor 612 euro.
Als ik de retour vlucht zet op Miami naar Amsterdam op een willekeurige datum in oktober van 2016 dan zakte de prijs heel erg
Dus dit wordt de manier waarop ik het ga doen zeer waarschijnlijk. Ik vind het zonde om 2500 euro te betalen voor een enkele reis in exact hetzelfde vliegtuig. Dat ze de enkele reizen niet exact 50% van de prijs doen kan ik begrijpen, maar als ze er gewoon een redelijke prijs voor zouden vragen zou het prima zijn. Maar niet 4x zoveel als een retour vlucht.
Ff voor de zekerheid je terugvlucht cancelen als je in de states bent ! Ik heb wel is verhalen gelezen van mensen die ondanks dat ze niet terugvlogen, toch het visum als abandoned als status hadden. Kleine kans natuurlijk, maar better safe then sorry 

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Gewoon retour boeken is een stuk goedkoper! En de terug vlucht netjes cancelen als je in de states bent. Dit heb ik ook gedaan. Ik vloog met Delta/klm en ik heb netjes gecanceld via email. Ik heb er geen problemen mee gehad.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel maar de terugvlucht annuleren op het laatste moment, en dus niet de dag na aankomst. Je weet immers nooit welke onvoorziene dingen er in Nederland kunnen gebeuren, waardoor je een spoed trip terug naar daar wilt maken. En NL -> USA -> NL is een stuk goedkoper dan USA -> NL -> USA.
Zet dus de terugkeerdatum zo laat mogelijk (en niet al 1 week na de heenvlucht).
Ik weet zelfs van mensen die 2 keer per jaar terug naar Nederland vliegen vanuit Canada, en wat die gedaan hebben is dus initieel een retourvlucht NL -> Canada -> NL geboekt, een iets duurder ticket zodat je de terugvlucht datum nog kan wijzigen tegen een zeer kleine kost, en dus telkens kopen ze terug zo'n ticket. Is volgens hen goedkoper dan het omgekeerde.
Zet dus de terugkeerdatum zo laat mogelijk (en niet al 1 week na de heenvlucht).
Ik weet zelfs van mensen die 2 keer per jaar terug naar Nederland vliegen vanuit Canada, en wat die gedaan hebben is dus initieel een retourvlucht NL -> Canada -> NL geboekt, een iets duurder ticket zodat je de terugvlucht datum nog kan wijzigen tegen een zeer kleine kost, en dus telkens kopen ze terug zo'n ticket. Is volgens hen goedkoper dan het omgekeerde.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wel met twee tussenstops (in Dublin en in Chicago):
Ik meen te weten dat je in Dublin al door Immigrations gaat.
Ik wens je veel geluk en voorspoed in Amerika.
Ik wens je veel geluk en voorspoed in Amerika.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Heb je ook op skyscanner.net gekeken? Ik vind daar enkele vluchten voor €200 naar boston waar ik binnekort heenga,misschien dat je aar ook wat vind?
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
- Max Kool
- Amerikakenner
Wij hebben hetzelfde gedaan met KLM tickets. Geëmigreerd op retourtjes, en de terugvlucht nooit gebruikt. Geen extra kosten.Chargeotto schreef:[...]
(mijn i94 zag er op een gegeven moment wel vreemd uit: op de dag van de retourvlucht leek ik de VS verlaten hebben, terwijl ik die niet genomen had)
LA, LA, LA....
Dit is m.i. een hele goede suggestie! En tegenwoordig kan je die datum behoorlijk ver in de toekomst zetten (vroeger had je tickets tot 1 maand en dan 3 maandstickers en jaartickets maar dat onderscheid is er niet meer). Idd betaal je net iets meer dan het meest goedkope ticket, maar dan kan je die retourdatum later ook nog wijzigen.Wel maar de terugvlucht annuleren op het laatste moment, en dus niet de dag na aankomst. Je weet immers nooit welke onvoorziene dingen er in Nederland kunnen gebeuren, waardoor je een spoed trip terug naar daar wilt maken. En NL -> USA -> NL is een stuk goedkoper dan USA -> NL -> USA.
-
Fellow2012
Zijn de mensen hier bangeriken of ontzettend aardig en buitengewoon beleefd? Waarom zou ik een luchtvaartmaatschappij, een multi-miljard imperium, bellen om een retour ticket te cancelen? De maatschappijen zelf zouden voor de geringste redenen mijn ticket ongeldig maken of een absurd hoge ticketwijzigingskosten opleggen.
- JohannaPA
- Amerikafan
- Contacteer:
Omdat vliegmaatschappijen je bij regelmatige no-shows anders op een blacklist zetten, hetgeen gevolgen kan hebben (dan ben je bij toekomstige vluchten de eerste die gebumpt wordt, heb je net geen upgrade, dat soort dingen, of het wordt NOG erger). Dus het is niet alleen om beleefd te zijn... dat zou wat zijn! Gewoon eigenbelangWaarom zou ik een luchtvaartmaatschappij, een multi-miljard imperium, bellen om een retour ticket te cancelen?
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
JohannaPA schreef:Omdat vliegmaatschappijen je bij regelmatige no-shows anders op een blacklist zetten, hetgeen gevolgen kan hebben (dan ben je bij toekomstige vluchten de eerste die gebumpt wordt, heb je net geen upgrade, dat soort dingen, of het wordt NOG erger). Dus het is niet alleen om beleefd te zijn... dat zou wat zijn! Gewoon eigenbelangWaarom zou ik een luchtvaartmaatschappij, een multi-miljard imperium, bellen om een retour ticket te cancelen?
Eigenlijk is het omdat er soms iets misgaat en het lijkt alsof je bent terug gevlogen. Wat betekend dat je de regels hebt overtreden van je visum met alle gevolgen van dien. (wat ik hierboven ook al uitlegde)

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
oh, ik begreep jouw bericht eerst ook niet. Maar begrijp ik nu goed dat je bedoeld dat je bij een bepaalde visum-aanvraag de US niet meer mag verlaten en dat je daarom juist zwart op wit wilt hebben dat je die retourvlucht niet gemaakt hebt?
-
peterd87
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ondanks dat ik dit regelmatig zakelijk doe (lees: meer dan 1x per maand) sta ik nog nergens op een blacklist. Twee retourtjes zijn met ver uiteen liggende data zijn nou eenmaal veel goedkoper dan een retour binnen 2 of 3 dagen.JohannaPA schreef:Omdat vliegmaatschappijen je bij regelmatige no-shows anders op een blacklist zetten, hetgeen gevolgen kan hebben (dan ben je bij toekomstige vluchten de eerste die gebumpt wordt, heb je net geen upgrade, dat soort dingen, of het wordt NOG erger). Dus het is niet alleen om beleefd te zijn... dat zou wat zijn! Gewoon eigenbelangWaarom zou ik een luchtvaartmaatschappij, een multi-miljard imperium, bellen om een retour ticket te cancelen?
Een andere goede constructie die we ook regelmatig gebruiken (en die ook zou kunnen werken als je nu al meer dan 1 volgende reis naar de VS of andere bestemming hebt gepland) is het de 'andere kant op reizen'.
Je koopt dan twee retourtjes: 1 van A naar B en 1 van B naar A
Op dag 1 reis je heen op je van A naar B ticket
Op dag 30 reis je terug op je B naar A ticket
Daarna reis je bijv. op dag 200 (7 maanden later) als 'terugvlucht' op je B naar A ticket
Op dag 230 reis je dan terug op je van A naar B ticket
Zo voorkom je dat eventueel ongebruikte trajecten komen te vervallen en bespaar je evt. op de kosten. Nadeel: je moet wel ver van tevoren weten wat je gaat doen. Of ze evt. alsnog omboeken tegen meerprijs.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
-
Chargeotto
- Amerika-ontdekker
Inmiddels geboekt voor 610 euro en uiteindelijk zo'n 640 euro totaal inclusief boekingskosten enzo, voor een vlucht op 13 februari naar Nashville via Newark, en de terug vlucht (die ik nooit zal gebruiken) in oktober 2016 vanaf Miami naar Amsterdam.
Van alle keren dat ik in de VS geweest ben is dit de goedkoopste vlucht die ik ooit heb gehad
Naar Miami of New York zijn er vaak wel leuke aanbiedingen, maar Nashville heb ik nog nooit kunnen boeken voor vergelijkbare prijzen als New York of Miami.
Van alle keren dat ik in de VS geweest ben is dit de goedkoopste vlucht die ik ooit heb gehad
Naar Miami of New York zijn er vaak wel leuke aanbiedingen, maar Nashville heb ik nog nooit kunnen boeken voor vergelijkbare prijzen als New York of Miami.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5019 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 1 Reacties