Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

4,5 maand canada en alaska tips aub tips tips tips

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Elroyenmanon
Amerika-newbie

4,5 maand canada en alaska tips aub tips tips tips

Bericht door Elroyenmanon »

:thumbup: Dag levensgenieters!

Wij zijn Manon en elroy en gaan terug naar canada. Dit jaar zijn we 3 weken geweest, en hebben het westen van canada bezocht. Zo verliefd!! Dat we nu dus weer gaan maar dan bijna 5 maanden. Van mei tot oktober. Vanaf augustus willen we naar boven toe in het westen richting alaska. Maar we beginnen in Toronto.

Kan iemand ons mooie tips geven van wat we moeten zien. Water, WILDLIFE, natuur, natuur,natuur. Hiketrails, canyons, indianen, ijsberen, grizzlys, alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 4,5 maand canada en alaska tips aub tips tips tips

Bericht door ingrid14 »

Hoi,

Ik heb nog geen ervaring met Canada en Alaska maar volgende zomer ga ik wel naar Alaska zie dit topic : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=49717

Er staan bij enkele reacties van andere forumleden ook links naar reisverslagen.

Misschien heb je er iets aan.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wat een geweldige en heerlijk lange reis gaan jullie maken zeg! Super!
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen, zie onderschrift.
Heel veel plezier alvast met de voorbereidingen!
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

momenteel zijn we aan het rondtouren in het schitterende Zuidwesten, maar ook Canada en Alaska behoren absoluut tot onze favorieten.
Ook afgelopen zomer waren we in het westen van Canada en vorig jaar in Alaska.
Je vindt onze reisverslagen via onderstaande links.
elinebeluga
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elinebeluga »

In het Oosten naar de fjorden en Tadoussac: gaan kajakken met Beluga's . Er zijn daar ook heel veel andere walvissoorten die je vanaf de wal kunt zien.
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
elinebeluga
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elinebeluga »

Oh ja en naar Killarney, prachtig National Park aan de Georgian Bay!
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Voor de ijsberen heb je 2 mogelijkheden je bezoekt een dieren tuin of je gaat eind oktober naar Churchill toe.
Churchill is alleen te bereiken per trein is 44 uur vanaf Winnipeg of per vliegtuig ticket prijzen ongeveer 800 euro voor een vlucht van Winnipeg naar Churchill. Dan je hotel die periode is hoogseizoen in Churchill dus alle hotel vol geboekt.
En voor iedere dag tocht om ijsberen te kijken is ook ongeveer 500 dollar per persoon.

Georganiseerde reizen lopen in prijs van 1800 euro tot 6000 euro per persoon het prijs verschil de goedkoopste is een dag tocht en de duurste een 5 daagse reis. Waar je ook op moet letten er zijn maar 2 bedrijven de vergunning hebben om in het gebied te komen waar de meeste ijsberen zijn de andere komen in een voor gebied waar je veel minder ijsberen ziet en alleen op afstand. En het maximaal aantal deelnemers is van 15 bij Natural Habitat Adventures tot 42 bij anderen.

Andre
sammyy17
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door sammyy17 »

hoi hoi,

het is misschien al 2 jaar geleden nu maar bij deze de vraag : ik ga in juni 2016 3 weken naar Alaska-Canada en zou doodgraag ijsberen in het wild zien , hebben jullie deze gezien enzo ja welke periode en waar? Hudson bay , barrow , Prudhoe bay? ik ga in de periode juni-juli , als jullie tips hebben zou ik ze graag horen,

groetjes sammy
INUVIK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door INUVIK »

Hi Sammyy 17,
Ik heb er 1ntje gezien/gehoord, stond op het Parkingje(overnachting) van Prudhoe Bay Airport, met mijn Camper. Naast mij een 4X4 Pick-Up met Kunststofkap over de laadbak, midden in de nacht "1ntje" de Kunststofkap kapotgemept ter "onderzoeking"...was wel een "onrustig nachtje" slapen. De Locals hadden wel gezegd dat er "een troepje" hun dagelijks/nachtelijk tripje hier ondernemen :wink:
------------------------------
Bijlagen
Scan0006 (465x640) (465x640).jpg
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer