Groot schilderij mee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dutchess0909
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2015, 14:52
Aantal x V.S. bezocht: 100

Groot schilderij mee?

Bericht door Dutchess0909 »

Mijn moeder kocht in 1975 een groot schilderij in amerika, en meegenomen naar Nederland, Nu wil mijn zoon deze graag uit de nalatenschap. Hij kan niet meer opgerold worden(40 jaar oud). Is niet zwaar maar wel 130x90 x 5 cm. Kan dit in een fietsdoos mee als ingescheckte bagage? (Ik neem geen extra koffers mee, alleen aan-boord tas). Of is er beter advies??
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Groot schilderij mee?

Bericht door mtl »

Mij lijkt het wel dat het kan, eventueel tegen extra kosten. Maar die vraag kan je beter stellen aan de luchtvaartmaatschappij. Verder moet je afvragen of zo'n schilderij wel ongeschonden de reis doorkomt. Wellicht kunnen ze je daarover meer vertellen.
andre208
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 dec 2007, 10:23

Re: Groot schilderij mee?

Bericht door andre208 »

Ik heb vroeger heel veel fiets vakantie gedaan. Maar ik zal nooit een schilderij in een fiets doos doen. Als ik zag hoe af en toe de fietsdoos er uitzag als hij uit het vliegtuig kwam. Ik denk eerder dat je een houten kist moet laten maken en daar het schilderij in moet doen.

Andre
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Groot schilderij mee?

Bericht door hemmie »

Ik denk ook dat je een houten krat nodig hebt, zo doen internationale verhuizers dat ook. Alternatief zou zijn om het, heel goed ingepakt, in een koffer te doen, maar dat lukt niet vanwege de maat.
Ik zou een aantal luchtvaartmaatschappijen vragen wat er mogelijk is, maar ga ook eens na of er koeriers zijn die dit kunnen doen. Ik heb ook geen idee of je nog met douanecontrols te maken hebt, kunst mag natuurlijk niet altijd zomaar geexporteerd en geimporteerd worden.
Terug in Texas!
Jody
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 05 mei 2012, 14:48

Re: Groot schilderij mee?

Bericht door Jody »

Mijn neef heeft deze zomer vanuit Canada een groot houten tableau voor ons meegebracht.Het kwam uit de erfenis van m'n tante. Hij had er een grote houten kist voor gemaakt die helemaal dichtgespijkerd zat. Daarnaast had hij z'n fiets in een daarvoor bestemde doos bij zich. Uiteraard ook nog bagage. Hij vloog comfortclass. Ik heb helaas niet gevraagd wat hij daarvoor heeft moeten betalen. Het kunstwerk en de kist wogen zeker 20 kg. samen.
Het was dus wel vanuit Vancouver!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Groot schilderij mee?

Bericht door meyem »

Mogelijk is het zeker, kan via de balie 'afwijkende bagage' ... maar het is altijd wijs om je eerst in de kosten te verdiepen .... even bij de vliegmaatschappij in kwestie navragen.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer