Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

Beste reisexperts,

Begin aug had ik een planning gemaakt voor een trip. Hier kreeg ik een aantal - zeer terechte- reacties op, waardoor ik de ganse planning in de vuilbak heb gekieperd en opnieuw ben begonnen.
Vooral het vertrek (voorzien ergens april) was een probleem, zeker omdat Yellowstone de prioriteit is.
Dus, alles een jaar uitgesteld -tot 2017-,en bedoeling ergens half/einde juni te vertrekken. Gevolg is dat de reisduur iets korter moet, kan niet zo lang weg op werk in die periode.
Ik heb geprobeerd om al veel rekening te houden met de bedenkingen die ik kreeg en kom nu tot onderstaand schema (al kan ik dat mogelijk nog draaien vanwege de tijdszones, waar ik nooit echt aan uit kan).
Door in 2017 te gaan, hopen we ook in het park zelf te kunnen overnachten. Stevige prijzen, maar in West Yellowstone, of Cooke City, of Gardiner, of ... ook niet goedkoop.

Dus:
dag 1: Brussel - Phoenix (auto halen en hotel)
dag 2: Phoenix - Sedona (eerst effe inkopen doen)
dag 3: Sedona (omgeving)
dag 4: Sedona - Monument Valley (blijft nog een probleem - gezien de afstand maar doorbijten)
dag 5: MV
dag 6: MV - Moab
dag 7: Moab
dag 8: Moab
dag 9: Moab - Price - Salt Lake City (ook lange rijdag - maar wat gebroken door stop in Price)
dag 10: SLC
dag 11: SLC
dag 12: SLC - Bear Lake
dag 13: Bear Lake - Grand Teton
dag 14: Grand Teton - Yellowstone (logeren kort aan zuid-ingang)
dag 15: Yellowstone (logement zuid-ingang)
dag 16: Yellowstone (logement richting noord-oost ingang)
dag 17: Yellowstone (")
dag 18:Yellowstone - Billings (dacht eerst aan Jackson Hole om terug te vliegen, maar blijkbaar kan de auto daar niet ingeleverd worden - en in de valies zal die niet geraken)
dag 19: Billings -Brussel

Rekening houdend met een maximaal verlof van 3 weken, lijkt dit het hoogst haalbare. Moet er nog rekening mee houden dat we dag 20 en 21 nodig hebben om te recupereren.

Ter info : grand canyon, bryce, zion... bewust niet opgenomen in planning wegens bezocht dit jaar.
Heb nog een poging gedaan om ook ergens Rocky Mountains er in te krijgen, (met binnenlandse vlucht of zo), maar zal voor een andere keer zijn.

Ik ben er zeker van dat jullie nog opbouwende kritiek hebben (anders moest ik dit niet posten :wink: )
Dus: vuur maar af.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door PSVwally »

Sedona - MV, afhankelijk van hoe je wilt rijden is qua kortste route zo'n 3.5u rijden. Ik weet waarom dat een probleem moet zijn?
Dus 4.5u met het uur tijdverschil. Je kan die dag nog makkelijk heel MV zien. Ik zou die volle dag, of je moet weer speciale dingen van plan zijn, skippen.

Je zou dag 9 ook gewoon in Price kunnen overnachten natuurlijk en de dag erna naar SLC rijden. Ik weet niet wat je 2 volle dagen in SLC wilt doen?
Er is dan geen basketbal meer he :wink:

Verder ben je nu nog te vroeg om voor Juni/Juli 2017 hotels ed. te boeken, de prijzen zullen nu nog niet kloppen. Vooral die buiten Yellowstone en in Jackson. Voor in het park kijk je hier: http://www.yellowstonenationalparklodge ... er-lodges/
Vlakbij de zuidingang heb je alleen Grand Village. Doch qua afstand ed. zou ik eerder kiezen voor Old Faithful of bij Lake. Misschien dan maar 1 nacht daar, maar vooral bij OF is wel handig. Het is er 's avonds vlak voor zonsondergang en s ochtends net na zonsopkomst nog een stuk rustiger.

Hou er wel rekening mee dat je dag 20 pas thuis aankomt. IPV Billings zou je ook terug kunnen rijden naar SLC om terug te vliegen. Maar dan zou ik dat stuk omdraaien door vanuit SLC eerst naar Yellowstone te gaan (via west yellowstone het park in) en dan via Grand Teton terug naar SLC.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook geen volle dag MV doen, dat heb je met een middag/avond wel gezien.
Vliegen vanuit SLC lijkt me ook een goede optie, ik zou dat van de ticketpijzen af laten hangen.

Tussen Grant Teton en Yellowstone heb je accommodatie bij Flagg Ranch, misschien is dat iets voor jullie. Wij hebben er geen evaring mee. Grant Village kan ook maar niet voor langer dan 1 nacht. Kijk eens naar ons 2015-verslag voor verschillende mogelijkheden in het park. Als je op tijd boekt hoeft het echt niet heel duur te zijn. De Old Faithful Snow Lodge is ons heel goed bevallen, ruime cabin op een goede locatie en dat voor iets meer dan 100 dollar. Hou goed in de gaten vanaf wanneer er gereserveerd kan worden en boek dan meteen.

Van SLC naar Jackson is het 4,5 uur rijden. Ik zou die stop in Bear Lake vergeten, mij trok het helemaal niet daar. Of rij door tot Afton als je Jackson te ver vindt. Zie ook voor Jackson en Grand Teton ons verslag, wij waren er ook in juni.

Marianne
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door gera_r »

Ik kan je misschien wat overnachtingstips geven voor Yellowstone. Overweeg Gardiner Guesthouse http://www.gardinerguesthouse.com/. Een B&B met zeer vriendelijke hosts en goedkoper dan de meest eenvoudige hotel in Gardiner. Bovendien een heerlijk ontbijt. Wij voelden ons er direct thuis!
In West Yellowstone hadden we cabin #4 in Hadley's Motel http://www.hadleysmotel.com/index.html. Het (mom and pop) motel is rustig gelegen en op loopafstand van het commerciële gedeelte. Er zijn ook gewone kamers trouwens. Ook heel betaalbaar.
Verder hadden we een rustic cabin op Old Faithful, http://www.yellowstonenationalparklodge ... ge-cabins/# Een goedkope oplossing op een heel mooie locatie in het park. De cabin heeft alleen een wastafel, voor toilet en douche ga je naar een gemeenschappelijk faciliteit, zoals op een camping. Wij waren erg happy met onze cabin direct achter het restaurant en bezoekerscentrum met bijna zicht op de beroemde geiser. Wel op tijd boeken!
Al deze drie locaties hebben bijgedragen aan een onvergetelijk verblijf in Yellowstone afgelopen zomer.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door PSVwally »

Ik zat in Gardiner in het Yellowstone Gateway Inn (via de eigen website geboekt) en dat was een half huis. Alleen geen ontbijt erbij, maar het comfort maakte dat dit echt prima was.

Ik had in West Yellowstone een Best Western. Ik boekte dat een avond voor ik daar heen ging en heb er een 100 dollar voor betaald, maar dat is nu allemaal veel duurder lijkt het wel.

Ik had een western frontier cabin bij de Old Faithful Snow Lodge. Op zichzelf weinig mis mee, prima kamer en badkamer, ware het niet dat er een 5 meter hoge berg sneeuw voor de deur lag en ik de auto dus wat verder weg moest zetten. En best wat geluidsoverlast (midden in de nacht) had van de buren. Kinderen die niet wilde slapen (denk ik) en schreeuwende moeder.
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

Je kan die dag nog makkelijk heel MV zien. Ik zou die volle dag, of je moet weer speciale dingen van plan zijn, skippen.

Je zou dag 9 ook gewoon in Price kunnen overnachten natuurlijk en de dag erna naar SLC rijden. Ik weet niet wat je 2 volle dagen in SLC wilt doen?
Er is dan geen basketbal meer he :wink:


Die dag MV schrappen, heb ik idd al overwegen op basis van wat ik al kon lezen hier . Maar dan enkel als ik niet te laat aankom op dag 4 .
De basket ga ik missen :mrgreen: Maar ter compensatie gaan we binnen een paar jaar een " USA rondje basket doen" met
Oklahoma-Dallas-Houston - San Antonio :thumbup:

Ik besef best dat we nu nog niet kunnen boeken voor overnachting. Maar nu kan het wel tijdig. Vraag me wel af van wanneer het kan? Beetje in het oog houden

Bedoeling is te vertrekken op 19/06 . Dan zou ik met 3 weken verlof iets langer thuis zijn, omdat er dan een vrije dag 11/7 is bij thuiskomst (10/7 zal ik dan nog wel geregeld krijgen). Alleen durf ik me niet vastpinnen daarop, want veel hangt ook af van de prijs van de vliegtickets rond die data

Wel ben ik zo wat gaan zoeken naar prijzen/reistijden met Billings of Salt Lake City als vertrek. Uiteraard met vergelijkbare data in 2016 . Blijkt niet veel verschil op te zitten

Van SLC naar Jackson is het 4,5 uur rijden. Ik zou die stop in Bear Lake vergeten, mij trok het helemaal niet daar. Of rij door tot Afton als je Jackson te ver vindt. Zie ook voor Jackson en Grand Teton ons verslag, wij waren er ook in juni.


Hm, 4,5 uur rijden is te veel, sorry

Ik kan je misschien wat overnachtingstips geven voor Yellowstone. Overweeg Gardiner Guesthouse http://www.gardinerguesthouse.com/. Een B&B met zeer vriendelijke hosts en goedkoper dan de meest eenvoudige hotel in Gardiner. Bovendien een heerlijk ontbijt. Wij voelden ons er direct thuis!
In West Yellowstone hadden we cabin #4 in Hadley's Motel http://www.hadleysmotel.com/index.html. Het (mom and pop) motel is rustig gelegen en op loopafstand van het commerciële gedeelte. Er zijn ook gewone kamers trouwens. Ook heel betaalbaar.


daar zit zeker iets in . Verliezen we niet veel tijd dan om steeds van Gardiner naar het park zelf te moeten ?

Maar dan zou ik dat stuk omdraaien door vanuit SLC eerst naar Yellowstone te gaan (via west yellowstone het park in) en dan via Grand Teton terug naar SLC.

Daar zit ook iets in. Dit is wel een beetje het verhaal van de kip en het ei. Boek ik eerst de vlucht (of bepaal ik van waar ik vlieg) en pas ik dan de route evt aan of zoek ik eerst de beste hotels en route om dan te zien van waar te vliegen

Nog een belangrijke andere vraag : ik heb - om een idee te krijgen van de prijs- een berekening gemaakt op de website van een ( nederlandse) reisagent. Dan ben ik dezelfde vlucht gaan zoeken op de site van de vliegmij , hier United .
Er zat een verschil op van meer dan 200 eur per persoon , en was duurder bij United! Snap ik niet !
Als iemand me dat kan uitleggen. Zou eerder andersom verwachten


Ps: allen bedankt weer voor de tips en wees gerust : de reisverslagen waarnaar jullie verwijzen , leveren veel info op
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door ingrid14 »

In Sedona hebben jullie een volle dag. Je kan dus op dag 4 al dadelijk 's ochtends naar Monument Valley vertrekken.
Volgens Google Maps is het 3 u 34' rijden. Mogelijke stops om de route te breken: Wupatki (maar dat kost je nog redelijk wat extra rijtijd), Cameron Trading Post, Navajo National Monument (ligt niet naast de 160 maar het is maar een klein stukje extra rijden).
Om alles te zien (zelf de Valley Drive rijden of met een indiaanse gids) zou je 2 à 3 u moeten rekenen en de avonduren zijn het mooist.
Dus zorg dat je tegen 15 u daar bent, dan heb je echt tijd genoeg. Bij vertrek om 9 u in Sedona, kan je dus 2 u 30' pauzes inlassen.
De volle dag MV zou ik schrappen, gebruik deze dag voor een 2de nacht bij Grand Teton.

In Jackson sliepen wij al meerdere keren in de Ranch Inn. Prima hotel, niet te duur, op wandelafstand van het centrum.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door gera_r »

De Rijk schreef:daar zit zeker iets in . Verliezen we niet veel tijd dan om steeds van Gardiner naar het park zelf te moeten ?
Gardiner ligt direct buiten de noordoost ingang. Dus is goed voor het noordelijke gedeelte van Yellowstone. En nee, daar verlies je niet veel tijd.
Ik zou voor het zuidelijke deel kiezen voor West Yellowstone of één van de lodges/cabins in het park zelf, zoals Old Faithful.
Laatst gewijzigd door gera_r op 02 okt 2015, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door PSVwally »

Even voor de leesbaarheid van je post. Gebruik de quoteknop voor diverse stukken te quoten. Gaarne geen hele posts. Maar als ik op mijn GSM kijk vind ik die kleuren super irritant en heel onduidelijk. Zou je dat aub niet willen doen?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door PSVwally »

Als je een hele dag kan doen over een route die direct 4.5 uur kost zou ik dat 1 of 2x in de vakantie toch soms overwegen. Deel het dan bv op in een stuk van 2,5 en een stuk van 2u, afhankelijk vd bezienswaardigheden onderweg.
Vooral als je dan de dag erna al kunt beginnen op de plek waar je moet zijn is het soms beter om even door te gassen. Als je dag 14 ook nog grotendeels aan GT besteed kan je natuurlijk ook gewoon rond Bear Lake rondkijken. Maar vergis je niet dat je in Yellowstone ook zomaar uren over een rondje van de 8 kunt doen als er bv wildlife op de weg loopt.
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

Om het bos tussen de bomen nog te zien, een poging om alles (met rekening houdend met advies) op een rij , uitgaand van vertrek op 17/06 /2017 (maar hangt ook af van prijs ticket)

17/06 : Brussel ( Amsterdam?) - Phoenix ( A'Dam enkel als het verschil in prijs de moeite is natuurlijk)
18/06 : Phoenix - Sedona ( eerst inkopen en naar daar - pakweg 2 u 30 rijden rustig)
19/06 : Sedona
20/06: Sedona - Navajo Nat mon - MV ( vroeg vertrekken -tegen middag Nat Mon-
tegen 15 u in MV -rekening houdend met uurverschil ?- avonduren bezoek MV)
21/06 : MV - Moab
22/06 : Moab
23/06: Moab
24/06: Moab – Salt Lake City ( vrij ver- dus met tussenstop – avond aankomen is ok)
25/06 SLC

Tot hier , denk ik, gaat het allemaal. De rest hangt wordt mee bepaald door het feit dat we terugvliegen vanaf SLC of vanaf Billings. We zullen de accommodatie echter ws moeten boeken voor we de vlucht kunnen boeken ( zeker als we in het park willen verblijven)
Dat zal SLC mogelijk een betere keuze zijn. Daarom niet goedkoper, maar meer mogelijkheden/vluchten

26/06 : SLC – Idaho Falls : kunnen we nog bijna een ganse dag in SLC blijven en tegen avond
Naar Idaho Falls
27/06 Idaho Falls – West Yellowstone ( vb Hatley’s Motel/Best Western/Crosswinds Inn)
of
Yellowstone ( verblijf west kant park)
28/06 West Yellowstone of Yellowstone cfr hierboven
29/06 : Yellowstone (ander deel park) of Gardiner/Cooke
30/06 Yellowstone
01/07 Yellowstone - - Jackson ( grand teton) Laatste verblijf YS vb grant Village
02/07 Jackson ( grand teton) -Ranch Inn lijkt niet echt duur
03/07 Jackson – SLC ( wel nog zeer lange rit – maar laatste loodjes …
04/07 : SLC – Brussel

Kom nu aan 18 dagen ivp 19 , door af en toe langere ritten in het trajekt op te nemen
Nog iets ruimte dus om ergens nog een dag bij te voegen , indien nodig
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

PSVwally schreef:Even voor de leesbaarheid van je post. Gebruik de quoteknop voor diverse stukken te quoten. Gaarne geen hele posts. Maar als ik op mijn GSM kijk vind ik die kleuren super irritant en heel onduidelijk. Zou je dat aub niet willen doen?
oeps! Zal er aan denken :wink: . Niet bij stilgestaan . Zelf heb ik enkel een "vaste pc" , dus ken er niets van. Mijn GSM rekent zelfs nog in BEF , vandaar dat ik daar geen zicht op heb( kan ik dus niet gebruiken in USA)


Heb in ieder geval al veel bijgeleerd
Bedankt allen
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door PSVwally »

Ipv 2x via Salt Lake City zou je ook Moab - Vernal - Grand Teton - Yellowstone - Idaho Falls - SLC
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

PSVwally schreef:Ipv 2x via Salt Lake City zou je ook Moab - Vernal - Grand Teton - Yellowstone - Idaho Falls - SLC
Had ik ook ooit ergens gelezen. Volgens google maps is Vernal-Grand teton dik 5 u bollen! Moet ik al een tussenstop voorzien.
Heb daarvoor ergens Boulder gelezen , dacht ik . Weet zelf niet meer. Vandaar keuze voor 2 keer SLC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niet te veel wilt rijden zou ik zeker proberen voor Yellowstone in het park te overnachten. Gardiner bijvoorbeeld ligt niet slecht voor Mammoth Hot Springs, maar dan is 1 nacht daar voldoende.
Wat zou je bijna twee dagen in SLC willen doen? Ik zou 1 dag al veel vinden, maar twee lijkt me echt heel veel.

Je kon dit jaar vanaf 1 mei reserveren voor 2016 voor Yellowstone, dus als het volgend jaar weer zo is kun je vanaf 1 mei 2016 reserveren voor 2017.

Marianne
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

Ok, thx. Ga wel opvolgen vanaf wanneer ik kan boeken
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

Heb ondertussen mijn route wat op poten gekregen ( met hulp van forum uiteraard- bedankt)

Alleen hebben we nog twijfels over hoe lang we ergens blijven. Graag jullie advies
Hieronder plaats ik de (belangrijkste) bestemmingen en de duur van het verblijf.
hier en daar is er een tussenstop die ik hier niet apart vermeld (= gewoon overnachten)
Als we met halve dagen werken, bedoel ik dat we 's middags aankomen van vorige bestemming.
Willen we ergens een dag langer verblijven, moeten we helaas ook ergens een dag" knippen"

Voorzien

Denver : 1,5 dag
Rocky Mountain 2,5
Moab : 2,5
Capitol Reef : 1 (eigenlijk iets minder ,komend van Moab, dus maar eigenlijk iets meer dan een halve)
Salt Lake City :1,5
Jackson Hole : 2,5
Yellowstone: 3,5

De vraag is dus, waar eventueel meer en waar eventueel minder ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door Martin & Marianne »

Begin je in Denver? Dus ene andere route dan je eerst had?
Wat de tijd per park betreft is het goed om eerst te kijken wat je overal wilt doen. Heb je veel wandelingen gepland? Wat zou je in RMNP en in Grand Teton willen doen? Geldt ook voor SLC, ik had dat al gevraagd; als je aangeeft wat je pannen zijn dan kunnen wij anageven hoeveel tijd je ervoor uit moet trekken.
Ik denk dat het toch wel goed is om de route per dag uit te schrijven. Misschien ga je er nu van uit dat je ergns 3,5 dag hebt terwijl je wellicht op meer reistijd moet rekenen, of tijd voor bezienswaardigheden onderweg moet incalculeren.

Marianne
Bolle
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door Bolle »

Afhankelijk wat voor baan je hebt, een vraag, je gaf in je beginpost aan dat je 3 weken vrij kan krijgen en dat je twee dagen wil bijkomen? 3 weken is 23 dagen (vier weekeinden.)
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

Heb inderdaad nog beetje aangepast .
Dat is de "schuld" :wink: van de verslagen die ik lees over RMNP, waardoor ik dat er echt bij wou
De bedoeling is - in de parken - veel te wandelen, maar anderzijds af en toe rust te gunnen aan onze oude knokken
In Yellowstone zou ik bvb graag eens een half dagje vissen , als daar tijd voor is
We hebben geleerd uit vorige reis ook niet alles te plannen en ginder ook beetje in te spelen op mogelijkheden- ook wat ifv het weer dat we hebben dan


Dag1 : Brussel- Denver ( auto ophalen en slapen)
Dag 2 : Denver ( stad bezoeken)
Dag 3: Denver -RMNP ( denk tegen de middag er te raken, dus halve dag)
Dag 4 : RMNP
Dag 5 : RMNP
Dag 6 : RMNP - Glenwood Springs (= vooral omdat in één ruk naar Moab te ver is) eigenlijk hebben we nog halve dag RMNP
Dag 7 : Glenwood Springs - Moab ( denk er weer tegen de middag te zijn) dus halve dag
Dag 8 : Moab
Dag 9 : Moab
Dag 10 : Moab- Capitol Reef ( volgens advies hier volstaat aankomen na de middag - 's avonds zonsondergang -
Dag 11: Capitol reef - SLC ( lange rit- met tussenstop) dus pas late namiddag/avond ginder
Dag 12 : SLC ( dagje kerken zien, basketzaal van de Utah jazz :wink:
Dag 13 : SLC - Jackson Hole/Grand Teton ( ook weer zware dobber - dus met tussenstop en pas laat aankomen)
Dag 14 : JH - Yellowstone ( Lake Yellowstone -frontier cabin)
Dag 15 : Yellowstone ( beseffen dat we binnen Yellowstone ook nog veel km's hebben)
Dag 16 : Yellowstone
Dag 17 : Yellowstone
Dag 18 : Yellowstone - Billings ( kunnen noord-oost zijde op einde bezoek doen en doorrijden)
Dag 19 : Billings - Brussel (aankomst dag 20)

Terug vanuit Billings is vrij bewust: heb een aantal simulaties gemaakt en zowel van vluchtduur als prijs viel dat niet slechter dan SLC ( ondanks één overstap meer)
Moest - bij boeking- de vlucht vanuit SLC toch beter blijken- kunnen we nog aanpassen

@ Jelle : is iets minder lang dan eerst , maar minder stops . Die waren voorzien om de ritten niet te lang te maken. Nu gaan we een paar keer moeten doorbijten...
Is dan weer iets beter voor mijn portemonnee.
Ik heb geen fysiek zware dagtaak (ik veronderstel dat je daar naar verwijst) maar moet toch zorgen dat ik "fris" ben. Zou anders een duur grap kunnen worden :mrgreen:

Het is ons vooral te doen om RMNP, Moab en Yellowstone. Die zitten er in. Alleen, lang genoeg? Willen ons niet opjagen
En anders kan ik mijn echtgenote later niet overhalen om nog eens terug te gaan :D ( Bryce wil absoluut nog eens doen)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer