Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fredy: NY en rondreis LV - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fredy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Fredy: NY en rondreis LV - LA

Bericht door Fredy »

Kunnen we van San Francisco beter via 120 of via 140 rijden? Als dat 120 is, lijkt me Merced Grove op die dag prima. Ik dacht trouwens dat Tuolumne op weg naar Tioga Road ligt maar dat is dan niet? Als het te druk is dan zien we dat ter plekke wel.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Tuolumne Grove parking ligt als je vanuit Yosemite Village de Tioga road oprijd na een km ofzo aan de linkerkant
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Beide groves liggen dicht bij elkaar. Kijk eens in ons 2015-verslag bij 25 juni; daar staat ook een kaartje met beide groves er op, en een beschrijving van ons bezoek aan de Merced grove. De kaart van het park op www.nps,gov/yose is ook erg handig.
De parkeerplaats daar is niet groot, dus het is er ook nooit erg druk. Je moet wel geluk hebben met het vinden van een parkeerplaats.
Ik zou de 120 nemen vanuit SF, dat is een mooie route, en ook de snelste route.

MArianne
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

Onze reis is helemaal geboekt nu.

11-8 NY comfort inn long Island city
4 nachten
15-8 SF HI hostel Fishermanns Wharf
2 nachten
17-8 Housekeeping Camp Yosemite Valley
3 nachten
20-8 Travelodge Bishop
21-8 Stratosphere LV
22-8 Super 8 Hurricane
2 nachten
24-8 Bryce Pioneer Village Tropic
25-8 Motel6 Page
26-8 Monument Valley tipi village
27-8 Maswik Lodge GC
28-8 Golden Nugget LV
3 nachten
31-8 Travelodge Hollywood
3-9 naar huis

Omdat de kustroute er niet in zit wil ik de 1e nacht van Yosemite inruilen voor Cambria.
Ja dat is jammer maar zo zien we ook nog de kustroute en hebben toch een volle dag in Yosemite. Is dit haalbaar qua afstanden of niet? Graag jullie tips en adviezen. Ook wat betreft de geboekte hotels. Zijn allemaal nog te wijzigen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

http://www.zionparkmotel.com/zion-national-park-motel/ in Springdale is wel iets duurder dan de Super 8 in Hurricane. Je hoeft echter niet op en neer te rijden en je hoeft geen parkeerplaats te zoeken, want je kunt met de shuttle bus naar het park.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp dat je graag een stuk van de kust mee wilt nemen. De reis wordt er natuurlijk wel voller van. En de route naar Yosemite is minder mooi dan via de 120. Ik zou dat zelf niet ten koste laten gaan van Yosemite maar eerder een nacht minder LV doen, daar heb je nu best wel veel tijd.
Wat je ook zou kunnen doen is na Yosemite stoppen in Lee Vining - dat geeft je die laatste dag ook nog tijd voor Yosemite - en dan een stop in Death valley en vandaar in een keer doorrijden naar Zion. En zoals gezegd bij voorkeur in Springdale overnachten, dat scheelt je heen en weer rijden.

Marianne
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

Springdale ga ik nog eens heroverwegen. Voordeel nu is dat we een keer 2 kamers hebben in Hurricane voor 96 USD samen.

Maar is het te doen van SF naar San Simeon en dag erna naar Yosemite Valley.
Gedachte is rechtstreeks naar Monterey, 17 Mile drive, wat view points en zeeleeuwen en later zee olifanten kijken.
Dag erna tot Morro bay wat view points en dan snelste route naar Yosemite.

In LV hebben we bewust een extra dag om rust te pakken. Ik zou nog eerder een dag minder LV en LA inruilen voor san diego.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, is het te doen? Ik zou de 17mile drive al laten zitten. Het mooiste stuk vd kustroute ligt tussen Carmel en Cambria en laat daar dan je aandacht naar uit gaan. Stop bij point lobos, bixbie brug, julia pfeiffer, evt lunchen bij nepenthe en stop onderweg een aantal keer. Maar ga neg voorbij Cambria al richting Yosemite en rij niet eerst nog naar Morro Bay. Zorg dat je toch zeker 1,5e dag voor Yosemite hebt. De 17mile drive kost je met stops al snel 2u of meer en daar heb je de tijd misschien echt niet voor.

Hurricane kan wel, maar ga dan wel echt vroeg weg. Bij Springdale heb je het voordeel dat je de auto kan laten staan. Ik weet niet wat het verschil in prijs is tussen de diverse plaatsen, maar stel het is een paar 10-jes dan zou ik het niet laten.

In LA is zat te beleven om je een aantal dagen te vermaken. Zie het alleen niet als een stad maar als een gebied ofzo of een provincie.
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

Paul, als het je eerste en misschien enige vakantie was daarnaartoe, zou je dan wel of niet de kuststrook doen zoals jij beschrijft. In SF kunnen we onze tijd ook gebruiken en ik proef dat jullie het allemaal niet zouden doen. Blijft moeilijk kiezen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fredy schreef: In LV hebben we bewust een extra dag om rust te pakken.
Rust in Las Vegas? :wink:
Het ging mij ook niet zozeer om die 3 nachten maar om die ene nacht tussen Bishop en Zion. Op dat stuk zou je de verdeling wat anders kunnen doen.

Ik ben wel geen Paul, maar ik zou denk ik de kust niet meenemen. Je hebt maar 2 nachten voor SF. Als je de drie nachten Yosemite laat staan is het niet erg als je daar de eerste dag wat later aankomt. Maar met de kust erbij wordt zowel SF als Yosemite krap. En ja, dan heb je verderop wel je rust nodig.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb het even anders uitgeschreven. Dat is veel duidelijker.

11-8 naar NY
12-8 NY
13-8 NY
14-8 NY
15-8 vlucht naar SF
16-8 SF
17-8 SF - Yosemite (SF - Cambria)
18-8 Yosemite (Cambria - Yosemite)
19-8 Yosemite
20-8 Yosemite - Bishop
21-8 Bishop - LV
22-8 LV - Zion (Hurricane)
23-8 Zion
24-8 Zion - Bryce
25-8 Bryce - Page
26-8 Page - Monument Valley
27-8 Monument Valley - Grand Canyon
28-8 GC- Las Vegas
29-8 Las Vegas
30-8 Las Vegas
31-8 Las Vegas - Los Angeles
01-9 LA
02-9 LA
03-9 naar huis
04-9 aankomst thuis

Ik zou het ook zo kunnen doen hoor. Vergeet alleen niet dat je met de spullen nog naar de autoverhuur moet en de auto oppikken. Het is dus de vraag hoe laat je SF uit bent. Ook daar heb je gewoon kans op files. Maar ik zou echt heel vroeg vertrekken iig. Hoe laat kom je eigenlijk aan in SF?
Je zou als je van Cambria naar Yosemite gaat via Oakhurst en de zuidkant het park binnen kunnen rijden. Dan zou je in principe glacier point al kunnen meepakken. Qua watervallen zal het niet zo heel veel meer zijn en ook de mariposa grove is nog gesloten, dus ik denk dat je met een nacht minder en de ochtend voor je naar Bishop rijdt genoeg van Yosemite kunt zien.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om ipv Bishop naar Lone Pine te rijden en de dag erna via Death Valley naar Zion. Dan heb je die overnachting van 21-8 in principe niet nodig en zou je die elders in kunnen zetten. Ik weet niet in hoeverre het allemaal al geboekt is? Maar die zou je als extra nacht voor SF kunnen doen of voor de kustweg, zodat je elders niet hoeft te schuiven?
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

We landen om 11.30 in SF en halen dan de auto op. Het plan is om dan een deel van de scenic drive SF te rijden. Dag erna 's morgens Alcatraz en daarna highlights kijken. Bij vertrek uit SF wil ik de golden gate heen en terug rijden. En dan naar?

Marianne, natuurlijk zijn jouw tips net zo welkom.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij vertrek uit SF wil ik de golden gate heen en terug rijden. En dan naar?
Dan vergeet de kustroute denk ik maar. Als je dan nog de golden gate brug (vergeet niet online de tol te betalen) op en neer wilt rijden en dan nog naar cambria wilt wordt het erg kort dag. Ik snap het ook niet echt, want met de scenic drive kom je er ook al overheen? Je gaat wrs in de spits weg, dus zal de rit naar Monterey ook wel wat langer duren.

Overigens is 1130 aankomen wrs pas rond 1400 wegrijden bij het autoverhuurbedrijf. Of je moet echt geluk hebben dat het bij immigrations, douane en autoverhuur niet druk is.
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

Volgens mij hoef ik niet door immigrations omdat ik vanuit NY kom, of vergis ik mij?
Ik ga er zelf vanuit dat we niet de hele scenic drive kunnen doen. Maar als we dat wel halen gaan we niet nog eens. Iemand een idee hoelang de scenic drive duurt?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ohja, tuurlijk. Dat scheelt. De hele scenic drive is 49mijl. De duur hangt echt af van het verkeer in de stad en hoe vaak je stopt. Reken met veel stops dat je daar de rest vd dag wel mee zoet bent. Stop je wat minder, omdat je de dag erna ook nog dingen gaat bekijken, ga dan uit van minimaal tussen de 3 en 4 uur.
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

We zullen waarschijnlijk in het centrum van de stad niet veel stoppen omdat we de dag erna daar nog komen, maar in de buitenwijken wel. Ik denk dat we beginnen bij Cesar Chavez en dan tegen de richting in (op basis van de nummers) tot in ieder geval Fort Mason waar ons hotel is. Afhankelijk van hoe laat het dan is, gaan we nog verder of naar het hotel.
Als ik het zo bekijk hebben we Golden Gate bridge dus al gezien en hoeft dat niet meer op 17 augustus 's morgens.

Op weg naar Yosemite kunnen we idd Glacier Point en indien de tijd het toelaat Taft Point/Sentinel Dome doen. De dag erna een mooie wandeling in Yosemite (ws Mist Trail/John Muir Trail) om dan op de dag van vertrek via Tioga Road de belangrijkste punten daar te zien. We gaan niet naar Bodie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer