Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aangetekende brief naar de VS, vraag over bezorgtijd

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Dutch88
Amerika-ontdekker

Aangetekende brief naar de VS, vraag over bezorgtijd

Bericht door Dutch88 »

Ik heb eind augustus een aangetekende brief met belangrijke documenten naar de VS verstuurd. Volgens PostNL is de levertijd naar de VS 4-7 dagen, ik weet dat maandag Labor day was, maar dat in acht nemende begin ik nu toch wel nerveus te worden. PostNL zegt dat als het maandag nog niet bezorgd is ik weer contact met hun op moet nemen. Volgens het tracksysteem is de brief begin september al gearriveerd in de US maar sindsdien is de status niet meer geupdate.

Wat is jullie ervaring met een brief van Nederland naar de VS qua wachttijd?
bedeve
Amerika-expert

Re: Aangetekende brief naar de VS, vraag over bezorgtijd

Bericht door bedeve »

Ik weet niet of aantekenen de bezorging wel/niet hoort te versnellen.
Mijn ervaring met post heen en terug Central Coast is afhankelijk van moment van verzenden 5 tot 7 werkdagen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Dutch88
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch88 »

Ik kwam er overigens later achter dat het adres naast de reguliere zipcode nog 4 cijfers heeft Dus WAxxxxx-xxxx. Zijn die laatste 4 cijfers noodzakelijk?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Nee. Maar die 'laatste vier' hadden de bezorging wel kunnen versnellen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Nee, dat is geen aanleiding voor vertraging
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Brieven zonder de 'volledige' zipcode worden vertraagd besteld. Dat is (was ?) een policy van USPS om de 'plus 4' meer gebruikelijk te maken.
Misschien dat de moderne sorteermachines de extra code niet meer nodig hebben - hoewel dat per regio kan verschillen.
Een aangetekende brief moet op ieder punt van doorverzending verantwoord worden en dat kan ook vertragen.
Dutch88
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch88 »

Bedankt. Helaas kwam ik daar later pas achter toen het al verstuurd was.

Volgens de USPS site,
Your item departed our USPS facility in NEW YORK, NY 10199 on September 4, 2015 at 7:37 am. The item is currently in transit to the destination.
Sindsdien niet meer geupdate.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

waar gaat het naar toe in de VS?
flexer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door flexer »

Ik heb onlangs nog in augustus een aangetekende brief (16 euro) van Nederland naar de west coast verstuurd. Brief is op een zaterdag op de post gedaan en was ruim een week later op de volgende maandag aangekomen. Ook voor ons was een tijdige bezorging erg belangrijk. Dit duurde langer dan de bezorgtijd door PostNL aangegeven. De trackingfunctie was van zeer beperkte waarde. Nadat de brief in een sorteercentrum in New York was aangekomen zijn er geen updates meer geweest, ook niet via de website van Usps. Ook na bezorging bleef de status op 'in transit' staan. De brief zat bij de bezorging uiteindelijk bij de gewone post. Het lijkt er dus op dat 'aangetekend' verstuurd vanuit NL bij Usps geen express behandeling of tracking functie krijgt, maar met de gewone post meegaat.

De informatie hierover en service van PostNL is uitermate slecht. De door PostNL aangegeven website werkte bijvoorbeeld niet met het verstrekte trackingnummer en de beloofde bezorgtijd werd niet gehaald. Volgende keer zal ik het anders doen, dan toch maar voor de dure (+/- 60 euro) express service kiezen van de pakketjesbezorgers. Overigens had onze bestemming een gewone zip / postal code.
Groet, Flexer
Dutch88
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch88 »

ned in MO schreef:waar gaat het naar toe in de VS?
Socorro, Texas
Dutch88
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch88 »

flexer schreef:Ik heb onlangs nog in augustus een aangetekende brief (16 euro) van Nederland naar de west coast verstuurd. Brief is op een zaterdag op de post gedaan en was ruim een week later op de volgende maandag aangekomen. Ook voor ons was een tijdige bezorging erg belangrijk. Dit duurde langer dan de bezorgtijd door PostNL aangegeven. De trackingfunctie was van zeer beperkte waarde. Nadat de brief in een sorteercentrum in New York was aangekomen zijn er geen updates meer geweest, ook niet via de website van Usps. Ook na bezorging bleef de status op 'in transit' staan. De brief zat bij de bezorging uiteindelijk bij de gewone post. Het lijkt er dus op dat 'aangetekend' verstuurd vanuit NL bij Usps geen express behandeling of tracking functie krijgt, maar met de gewone post meegaat.

De informatie hierover en service van PostNL is uitermate slecht. De door PostNL aangegeven website werkte bijvoorbeeld niet met het verstrekte trackingnummer en de beloofde bezorgtijd werd niet gehaald. Volgende keer zal ik het anders doen, dan toch maar voor de dure (+/- 60 euro) express service kiezen van de pakketjesbezorgers. Overigens had onze bestemming een gewone zip / postal code.
Ik heb inderdaad dezelfde postzegel gekocht bij PostNL die van 16 euro. Bij mij is het nu al bijna twee weken en als ik dit vooraf wist had ik een duurdere verzendmethode gekozen met spoedbezorging.

Inmiddels is de tracker wel geupdate,
Your item departed our USPS facility in EL PASO, TX 79910 on September 10, 2015 at 1:42 am. The item is currently in transit to the destination.
De USPS facility in El Paso ligt op zon 15 minuten rijden van het adres waar de brief naartoe moet. Daar wacht ik bijna al twee dagen weer op inmiddels. Erg frustrerend en USPS geeft via de klantenservice ook weinig hulp. Echt niet te geloven dat het bijna twee dagen duurt terwijl het postkantoor op 15 minuten van het adres ligt.
Dutch88
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch88 »

Inmiddels dag 3 sinds de laatste update, het zat niet bij de reguliere post... Maandag maar met PostNL bellen, wat een waardeloos bedrijf is dat USPS toch. Ongelooflijk dat er dus meer dan 3 dagen over gedaan moet worden voor iets wat 15 minuten rijafstand is. Heeft iemand nog een suggestie? USPS reageert met een standaard copy/paste reactie op mijn mail.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

bellen met het postkantoor waar tracking aangeeft dat het is
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Enkele maanden geleden werd er in mijn straat geen post bezorgd, en mijn postkantoor kon geen goed antwoord geven. Had daarna een hele goede ervaring met: https://prd2faq.usps.com/faq/iq/usps/re ... rd=emailUs. Ik kreeg binnen een dag een antwoord en een oplossing.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer