Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Marenko »

En ja hoor. Wij halen net als in 2013 onze camper op en weer is er een grote kans op een Gouvernment shutdown.
http://www.washingtonpost.com/news/loca ... its-ready/
Dat zou wel heel sneu zijn voor onze zoon en schoondochter die voor een keer meegaan.
Wordt dus tijd voor een back-up plan
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Tipsy_1 »

nu pas hierop geattendeerd.
Dedju toch!!! voor ons zou het enkel death valley gevolgen hebben....
Ik duim mee op geen shut down!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Marenko »

Ik heb het bericht in Nieuws geplaatst en vind het opvallend dat er niet op gereageerd werd. Misschien toch ook in reizen algemeen of zo. Er zijn best wel veel AA-ers in Amerika in oktober.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door PSVwally »

Ik heb even een kopie in Algemeen gezet. Mocht er aan beide kanten (nu) niet veel op gereageerd worden dan kan er altijd nog 1 weg.

Ik hoop niet dat het jullie weer overkomt Marja.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Marenko »

Dat hoop ik ook ;)

Dank je voor de kopie :thumbup:
troetelbeer79
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door troetelbeer79 »

Oh no, not again.... :shock:
Wij vertrekken aanstaande zondag tot half oktober die kant op. In 2013 hadden we er ook al last van. Hebben nu net dit jaar Yosemite NP weer op de planning staan, dat kon in 2013 ook al niet doorgaan. Hoop echt dat het niet zover komt, want nu hebben we veel meer NP's in oktober op de planning staan dan toen.....

:sadcry:
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Marenko »

Wij hebben in 2013 op 1 oktober de camper opgehaald ( de eerste dag van de shutdown) en 16 dagen lang last gehad. En toen het weer over was waren we zo ongeveer aan het einde van de reis :shock:
Nu hebben we de eerste 15 dagen 7 NP's op het lijstje staan. Wij zelf hebben het al gezien maar onze zoon en schoondochter nog niet. Ik hoop voor hun zo dat het niet door gaat.
Wij vermaken ons wel, en er is zoveel meer moois, maar als je de eerste keer gaat wil je gewoon die NP's gezien hebben. Vooral de Grand Canyon staat bij hun bovenaan het lijstje.
Laten we maar heel hard duimen dat het niet door gaat. En als het wel gebeurt weer met 1 of 2 dagen over is. :wink:
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door JimiW »

Misschien een hele domme vraag maar hoezo belemmert dit de bezoeken aan NP's?
Ik ben 20 Oktober in DV en vanaf daar het standaard cirkeltje.

Kom je totaal de NP's niet in? Of zijn er geen ranger led tour? Dan is er voor mij persoonlijk weinig hinder, want wou nagenoeg alles op eigen houtje gaan ondernemen.

Ben erg benieuwd... en beetje nerveus nu.
troetelbeer79
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door troetelbeer79 »

Je komt inderdaad de NP's niet in. In 2013 waren we tijdens de shutdown in Death Valley, waar je wel kon overnachten (Xanterra, niet van de overheid). De doorgaande weg door Death Valley was open, we hebben er verder ook niks gedaan omdat het toen voor ons alleen een overnachting was (al eerder geweest). De Grand Canyon was gesloten, stond politie voor de ingangen en mensen werden weggestuurd. Yosemite kon je wel doorheen rijden (Tioga Road), maar je mocht nergens stoppen en daar werd ook echt op gelet. Wij hebben toen Yosemite laten zitten (vandaar dit jaar opnieuw op de planning) en hebben andere plannen gemaakt, maar nu zou dat voor ons haast niet te doen zijn omdat we in oktober RMNP, Yellowstone, Zion en Yosemite op de planning hebben staan (ja, groot rondje...).
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door JimiW »

Heftig... als dat echt het geval is kan ik mijn reis beter annuleren gewoon. Gaan namelijk slapen in DV, Yosemite, GC en Monument Valley en willen naar Moab, Bryce, Zion.

Dan blijft er gewoon geen reis meer over behalve LA, LV en SF. Laten we hopen dat het meevalt en niet doorgaat voor jullie in ieder geval, voor mij mag het niet langer dan 20 dagen duren.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Marenko »

Als je pas vanaf 20 oktober gaat hoef je je denk ik niet zo heel veel zorgen te maken. Niets is zeker natuurlijk. Het is ook nog niet zeker dat het gaat gebeuren. Het is al wel vaker voor gekomen. Vaak is het dan maar een paar dagen. In 2013 was het ook wel een lange periode van 16 dagen.
Als je nu voor de tweede keer naar Yosemite wil zou het wel heel erg zuur zijn als het weer gesloten is.
Wij maken een back-up plan voor het geval dat. In 2013 hebben we dat niet gedaan. En daarbij hoop je iedere dag dat het over is, en blijf je toch een beetje op je oorspronkelijke route in de hoop dat het weer over is.
En daarnaast is er nog heel veel moois wat je wel kunt gaan zien.
Laten we maar gewoon hopen dat het niet gaat gebeuren :geek2:
troetelbeer79
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door troetelbeer79 »

@Jimi,
Slapen in DV kan wel als je bij Xanterra geboekt hebt of gaat boeken. Zij vallen niet onder de overheid. Je kunt dan verder niet veel in DV doen, dat is waar. Monument Valley kun je wel bezoeken, is geen NP (wordt beheerd door Navajo). Ook kun je Antelope Canyon bezoeken (ook Navajo).

@Marenko,
Wij gaan ook maar een back-up plan maken (in 2 dagen tijd, 2 weken veranderen...). In 2013 hebben we ook gauw een alternatieve route in elkaar gezet, maar nu wordt dat lastiger omdat er zoveel NP's gepland staan (inclusief al betaalde overnachtingen). Het is zo vervelend dat je geen zekerheid hebt, anders zou ik gelijk de route omgooien.
Er is zeker nog zoveel moois dat er te zien is, toch is het een héle grote teleurstelling als blijkt dat je je reis aan moet passen door zoiets. Moet nu echt op zoek naar alternatieven voor 2 weken.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Marenko »

Ik weet niet hoe het zit met hotel overnachtingen in NP's, maar onze gereserveerde campgrounds in NP's kregen wij in 2013 vanzelf terug gestort. Ik vermoed dat overnachtingen in Lodges enz. alleen niet in beheer zitten van de NP's.
Natuurlijk is het een teleurstelling. Dat vind ik ook voor mijn zoon en vriendin. Ook voor hen, ondanks dat ze met ons mee gaan in de camper, is het allemaal bij elkaar een hoop geld. En zij gaan eenmalig mee. Wij hebben nog twee weken om een back up te maken. En ik denk dat zelfs zonder de parken het voor hun ook nog wel een mooie reis wordt. Je hoopt alleen toch wel heel hard dat het niet gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Nati »

Oei, ik hoop ook niet dat dit doorgaat. :shock:
Wij vertrekken donderdag naar het zuidoosten en hebben wel niet veel NP op ons programma staan ,oa Smoky mountains en enkele nationale monumenten, maar zou toch weer niet voor gesloten barelen willen staan zoals 2 jaar geleden.Toen hadden we er last van op het einde van onze reis in Las Vegas waar we Red Rock Canyon wilde bezoeken maar waar we zelfs weggejaagd werden door een sherrif op een parking waar je een overlook had over een vallei van het park.

Het enige wat we kunnen doen is hopen en duimen dat het deze keer loos alarm is.
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Kokopelli »

Ooh dit is wel weer slecht nieuws. Wij vertrekken a.s. zondag, doen maar 1 NP aan, maar wel veel State Parks. Weten jullie of die dan ook gesloten zijn?

Ik hoop voor iedereen (en de Amerikanen die het raakt) dat het niet doorgaat!
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
gastxyz

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door gastxyz »

Er zou toch een wet (of hoe dat ook mag heten in de VS) doorgevoerd worden waardoor bij een shutdown de nationale parken wel kunnen openblijven?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Marenko »

State parks blijven wel gewoon open.

@Arno: zoiets hadden wij in 2013 ook begrepen, maar blijkbaar is die wet er (nog) niet
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Kokopelli »

Dank voor je snelle reactie Marenko!
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Petra/VS »

Nee, die wet is er niet. Of die er ooit komt is de vraag. Helaas zijn de Republikeinen in het Huis van Afgevaardigden bezig de subsidies voor bijna gratis klinieken voor vrouwen (voornamelijk), Planned Parenthood, weg te stemmen. Gelukkig gaan de Senaat en de President daar niet in mee, maar het gevecht daarover kan dus inderdaad weer een sluiten van de regering veroorzaken. Jammer genoeg zitten de Nationale Parken daarbij. Pas je plannen dus aan. Hoe lang zoiets gaat duren weet niemand, helaas, ook niet de mensen, die echt gedupeerd worden door niet betaald te worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou mijn Furnace Creek overnachting wel cancellen in geval er een shut down komt. Is zowat de duurtste overnachting van de reis :-( en als je dan niets kan doen in DV (wij willen agueberry point doen...) . Dat zou 3 oktober zijn.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer