Aangeven etenswaar

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
DrummerSven
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 feb 2012, 17:12

Aangeven etenswaar

Bericht door DrummerSven »

Hoi allemaal!

Zoals je kan zien ben ik al verschillende keren in de USA geweest. Desondanks heb ik nog altijd een vraag over customs bij binnenkomst in de USA. Als diabeticus is het voor mij noodzakelijk om een aantal müsli-repen en wat druivesuiker op zak te hebben - in ieder geval allemaal voorverpakt Tot nu toe heb ik dat nooit aangestreept, maar ik vraag me af of dit noodzakelijk is om te doen of niet...

Binnenkort ga ik weer - deze keer alleen via Newark richting Centraal-Amerika, maar wil het gewoon goed voor elkaar hebben!

Wie weet hier meer van of heeft hier ervaring mee? Alvast hartelijk dank!
Washington DC 2006 | New York City & Washington DC 2007 | Orlando/ Florida 2008
Orlando/ Florida winter 2009/2010 | Colorado/Utah/Arizona/New Mexico 2011 | Deep South 2012
Florida 2013 | New England & New York (State) 2014
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door mtl »

Gewoon aangeven. Kan nooit kwaad.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door Bushmaster »

Tot nu toe heb ik dat nooit aangestreept,
Ik ben wel reuze benieuwd waarom je er voor kiest om het niet aan te strepen?
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door 6foot6 »

mtl schreef:Gewoon aangeven. Kan nooit kwaad.
Het kan een aanzienlijke vertraging opleveren waardoor je je aansluiting mist maar niet aangeven is een misdrijf en kan grote(meestal dure) gevolgen hebben.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door Division »

DrummerSven schreef:maar ik vraag me af of dit noodzakelijk is om te doen of niet...
Als je het formulier voor de douane invult, wat denk je dan dat je bij de vraag

"I am (we are bringing) fruits, vegetables, plants, seeds, food, insects YES NO"

moet invullen?
Afbeelding
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door LittlePhoenix »

Ik kan me helemaal voorstellen dat je vergeet het eten aan te geven wat je meebrengt in je handbagage. De laatste keer dat ik van Nederland hierheen vloog had ik kaas in de koffer, netjes aangegeven, maar er helemaal niet aan gedacht dat ik ook krentenbollen in m'n rugzak had.
Maar alle etenswaar moet natuurlijk aangegeven worden, ook je snacks in de handbagage.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door Frasi »

Food = food. Dat zijn dus ook mueslirepen en sachets glucose.
(ik kijk wel eens naar die Airport Security programma's en dan is het grappig om te zien hoe dan m.n. Aziaten hun koffers vol hebben met allerlei etenswaren en deze niet aangeven. En dan vervolgens ontkennen dat het food is...).

Ik heb altijd netjes aangegeven dat ik Food bij me heb (candy, cookies, mueslibars, instant coffee, etc). Nog nooit enig probleem of oponthoud mee gehad. Op het formulier is geen ruimte om je food te specificeren; ik zorg dat ik dat op verzoek, zo de top-4 kan opnoemen.
Vorig jaar had ik nog wat krentenbollen over in m'n rugtas. Toen ik dat probeerde uit te leggen (krenten = druiven = fruit) werd ik bijna lachend snel richting uitgang gestuurd.
Dus als je bij het inleveren van het formulier bij de douane kort kan vertellen wat voor food je tas hebt (als daar naar gevraagd wordt), ben je in 2 tellen door. Als je niets aangeeft en je valt onder de steekproef, heb je een groter (en tijdrovender) probleem.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door 6foot6 »

Frasi schreef: ik kijk wel eens naar die Airport Security programma's
Ik ook
Jammerend chinees oud mensje met een koffer vol vergane spullen waar de maden uitlopen krijgt een waarschuwing.
Jong Amerikaans stel met weerwoord krijgt een boete van 220 Australische dollars voor één vergeten appel
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
plume
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 17 aug 2010, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door plume »

A.s. vrijdag vertrekken we weer voor ruim drie weken Noord-Westen. Ik heb voorgaande jaren nooit aangegeven dat ik voedsel bij mij had. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat bijvoorbeeld koffie en thee hier ook onder vielen. Blijkbaar gewoon geluk gehad.
Koffie en thee neem ik niet meer mee, vind ik onnodig.
Wat ik wel wilde meenemen zijn die kleintjes geconcentreerde limonade siroop. Ik heb verleden keer in Amerika lopen zoeken naar siroop, maar kon die toen niet vinden. Ik begrijp dat ik dit dus ook aan moet geven als 'voedsel', ook al zitten ze in de ruim bagage.
Weet iemand of er limonade siroop verkrijgbaar is in de USA en waar ik dat kan vinden?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door nieuwenoord »

Ik kocht vaak aanmaaklimonade in poedervorm. Er waren van die kleine cupjes, wij kozen voor citroensmaak en toen de kinderen nog meegingen waren ze dol op ´pink lemonade´.

Ze zijn er ook in grotere verpakkingen:

http://www.walmart.com/ip/Country-Time- ... z/10292689
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door babarage »

Afgelopen reis bij de supermarkt wel 20 verschillende soorten van die kleine supergeconcentreerde flesjes siroop gezien. Oa van mijn favoriete merk Arizona. Dus je kan je de moeite besparen het mee te nemen :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door hemmie »

Ja, die kleine flesjes waarvan je een paar druppels in een glas doet zijn volgens mij nu overal te koop. Werd geintroduceerd in de tijd dat wij in de VS woonden, van het merk Mio, maar inmiddels zijn er heel veel merken. Destijds stond het naast alle poeder aanlenglimonade.
Terug in Texas!
plume
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 17 aug 2010, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door plume »

Dank jullie wel. Ga ik dus niets meenemen dit keer. Hoeven we niets mee te nemen.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door gera_r »

Dit jaar was ik ook onzeker, omdat we nogal wat blikjes met stroopwafels hadden meegebracht en inderdaad een aantal mueslirepen. Had met de gedachte dat dit 'food' is ook ingevuld op het briefje wat je in het vlliegtuig krijgt.
Echter, eenmaal aangekomen op het vliegveld van Seattle konden we gebruik maken van de kiosk en daar het hele 'immigrations-traject' digitaal doorlopen. Ook daar werden de vragen gesteld omtrent evt. meegebrachte organische producten. Er werd heel specifiek gevraagd om bepaalde items waar ik overal 'nee' op heb kunnen beantwoorden. Mijn zelf 'eerlijk' ingevulde briefje kwam me ineens belachelijk voor. Is verder ook niet meer nodig geweest en konden we in onze tas terugstoppen...
Laatst gewijzigd door gera_r op 06 sep 2015, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door asv60 »

Ze noemen dat water enhancer.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Yuur
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 feb 2014, 19:54
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door Yuur »

Ik had dit jaar bijna 2 kilo aan stroopwafels meegenomen en heb daarvoor wel even na vraag gedaan. Werd mij aangeraden om het niet aan te geven. Ging overigens prima. Ik moest alleen mijn rugtas open maken, omdat de douane hond een vergeten appel rook. Ze konden er gelukkig om lachen :P .

Het viel me wel op dat ze het ingevulde blauwe briefje niet echt meer hoeven te zien, hoe zit dit eigenlijk?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door Bushmaster »

Werd mij aangeraden om het niet aan te geven. Ging overigens prima.
In ben zeer benieuwd waar dit "advies" vandaan komt.
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door JimiW »

Ben van plan wat eiwitrepen mee te nemen in mijn koffer, gesealed en wel in een doos. Dit dus gewoon aangeven is het beste? Of enkel voor handbagage. Sorry beetje domme vraag.

In dat geval neem ik denk ook wat mee voor in het vliegtuig (nogal een grote eter haha) als ik het dan toch moet aangeven kan ik het net zo goed ook op zak hebben een deel
Dommel
Amerikakenner
Berichten: 494
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Valkenswaard

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door Dommel »

Ik snap die angst om JA in te vullen echt niet. En het advies om te liegen vind echt belachelijk.
Veel etenswaren mag je gewoon meenemen, je krijgt pas echt problemen als blijkt dat je je formulier verkeerd ingevuld hebt en dan sta je daar te stotteren.
Voorverpakte stroopwafels? Nou en? Gewoon ja invullen.
Mueslireep, glucose? Gewoon ja invullen.

Stel dat je het toch niet mag invoeren, dan worden je repen/stroopwafels in beslag genomen, jammer dan. Lijkt mij niet dat dit je vakantie echt verprutst. Beginnen met een flinke boete lijkt mij veel vervelender.

Voor sommige lijkt het zo wel heel spannend om op vakantie te gaan. Helemaal niet nodig, relax en geniet.

Els
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Aangeven etenswaar

Bericht door LittlePhoenix »

JimiW schreef:Ben van plan wat eiwitrepen mee te nemen in mijn koffer, gesealed en wel in een doos. Dit dus gewoon aangeven is het beste? Of enkel voor handbagage. Sorry beetje domme vraag.

In dat geval neem ik denk ook wat mee voor in het vliegtuig (nogal een grote eter haha) als ik het dan toch moet aangeven kan ik het net zo goed ook op zak hebben een deel
Wat zijn eiwitrepen?

Never mind, zelf even geGoogled. Zijn dus gewoon proteinbars. Waarom meenemen? Die kan je hier toch ook gewoon kopen?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer